הסבר לרמות ניתוח-- יחב"ל

shiri2121

New member
הסבר לרמות ניתוח-- יחב"ל

שלום לכולם אודה לכם אם תוכלו להסביר לי בקצרה את שלושת הרמות: 1. רמת הפרט 2. רמת המדינה 3. רמה בינלאומית שבקורס חיסים בינלאומים ואסטרטגיה,, מה אומרת כל אחת מהרמות??? תודה מקרב לב על עזרתכם
 

קובי2003

New member
בבקשה ...

רמת הפרט מדברת לרוב על אישיותו של המחליט ,גורמים משפיעים בהתפתחותו,מהלך חייו . לדוגמא אריק שרון ,רמת הפרט תתמקד בעברו הצבאי ,נישואיו ,מצבו הכלכלי וכו' . רמת המדינה מדברת על המצב הפנים מדיני (למרות שקשה להפריד בין פנים מדיני לחוץ מדיני אבל זו ההגדרה ) ,מצב הקואליציה של המחליט ,הקונצנזוס אם יש ,לחצים פנים מפלגתיים לחצים חברתיים כלכליים ביטחוניים (שגם קשורים לרמה הבאה ). לדוגמא : משאל חברי הליכוד הוא דוגמא ללחצים פנימיים ( לא רק ),רמיזות לחברי הימין על ממשלת אחדות זהו לחץ פנים מדיני . אחרונה חביבה ,כשמה כן היא ,הרמה הבין לאומית ,רמה זו תוחמת את המדינה בזירה הבין לאומית ובודקת את ההחלטות המתקבלות לפי מצב המדינה בזירה הבין לאומית ,לדוגמא : ההחלטה על חיסול יאסין התעקבה לא מעט בשל חשש מתגובת העולם ,ערפת ניתן לומר חי עדיין רק בשל הגוש האירופאי הרואה בו המנהיג היחידי נכון לעכשיו ( עד שיחוסל כנראה ). יש לי משהוא שכתבתי פעם הנה .... רמות ניתוח בחקר הפוליטיקה העולמית נועדו לתת לחוקר את היכולת להבחין מי הוא או הם הגורמים מאחרי החלטה זו או אחרת ומה הם המניעים של מקבלי ההחלטות. תשובתי תסביר את המאפיינים ברמות הניתוח של היחיד והמדינה ולאחר מכן אנתח את החלטת ממשלת ישראל לנקוט שיטת הסיכול הממוקד ( החיסולים ) בשתי רמות ניתוח אלו . רמת היחיד: בניתוח רמת היחיד עלינו לנבור בעברו של מנהיג זה או אחר לנתח את מהלך חייו ולהצביע על קשר בין אישיותו של המנהיג לבין החלטותיו המדיניות,בעת חקירתנו עלינו לשים דגש למאפיינים פסיכולוגיים חברתיים,ולנסות לאתר פגמים במבנה האישיות אשר עלולים להוביל להחלטות שגויות. רמת המדינה: הניתוח ברמת המדינה מורכב מבחינה מדוקדקת של פנים המדינה כגון : מצב סוציו אקונומי, חלוקה דמוגרפית,התפלגות דעות באזרחי המדינה,תחושת הביטחון של אזרחי המדינה.כל אלו ועוד אחרים ירכיבו את הפזל אשר יציג מבנה שבו ניתן יהיה לאתר ולהבין מדוע החלטה של המנהיג זה או אחר הינה תואמת את רמת המדינה . ניתוח ההחלטה על מדיניות החיסולים ברמת היחיד : בתשובתי אתייחס לראש ממשלת ישראל הנוכחי מר אריק שרון . התבוננות בעברו של אריק שרון החל מלוחם ביחידת 101 ועד היותו אלוף פיקוד תצביע באופן ברור כי היה נוקט יד קשה כנגד ערבים . בעבר יוחס לשרון מעורבותו בטבח בסברה ושטילה,כניסה לא אחראית לתוך שטחי לבנון ,כל אלו מצבעים על בעיה במבנה האישיות אשר גורמת לאריק שרון להאמין כי לוחמה באופן ישיר במלא עוצמתה כנגד העוסקים בטרור תמנע את המשך פעולתם של אחרים לעסוק בטרור מתוך חשש או פחד פן יפגעו . ניתור ברמת המדינה על מדיניות החיסולים: בחודש ספטמבר 2000 נהרג החלל הראשון דוד בירי ז"ל במלחמה שאז עוד לא היה לה שם ( מתוך y net ישראל פלשתין השנה הראשונה ) . ההסלמה בשטחים גררה את ישראל לתוך מציאות דמים אשר חייבה תגובות הולמות לפיגועים.כיצד ניתן להגיב מבלי לעורר זעם עולמי או הרג המוני תוך ניסיון להגביר את תחושת הביטחון של אזרחי המדינה ולמנוע את הפיגוע הבא ? שיטת החיסולים הונחה למנהיגי המדינה כרעיון אשר הגה אותו ראש ממשלת ישראל המנוח יצחק רבין, בשיטה זו תפגע המדינה בעוסקים בטרור ולא באזרחים,הרעיון התאים שכן מצבה של מדינת ישראל לאחר שתי מערכות בחירות שבהן יעדיה של מדינת ישראל לא הושגו בתחומים רבים ותחושת הביטחון של אזרחי ישראל הייתה ברמה נמוכה מאד. עוד נציין כי קולות שנשמעו בזירה הפוליטית אמרו כי אין מנהיג לעם ישראל אשר מסוגל לתת מענה הולם למצבה הביטחוני הכלכלי כל אלו הובילו את מנהיגי המדינה לתמוך בשיטה זו שאר טבלית את שליטתה של ישראל במודיעין צבאי ( מי נמצא היכן ומתי ) ובאמצעי לוחמה חדישים .
 

omer_sik

New member
כמובן שיש גם...

את הרחבת רמות הניתוח ל- 5 רמות (מתווספות עוד 2 רמות ביניים) וזאת כדי לתת אפשרות למדיה יעילה יותר ורגישה יותר. אני מסכים ומצטרף לפרוט שניתן לעיל.
 
רמות נוספות

תת רמת המדינה - אירגונים פנימיים בתוך המדינה והפוליטיקה הפנימית תת רמה בין לאומית - יחסים בין שתי מדינות בתוך גוש ולא כחלק מהמערכת הכללית כולה
 

shiri2121

New member
2 הרמות הנוספות...

רמת הקבוצה- פעילות גוצלין בין השליט במדינה לאליטות השונות במדינה ואיך זה משפיע על החלטות לאומיות רמת תת מערכת איזורית- השפעתם של אירועים באזור גיאוגרפי מוגדר
 
למעלה