הסברים בבקשה על סטיל"ים?

Nonamco

New member
הסברים בבקשה על סטיל"ים?

שלום. אני מעונין לקבל מידע (כמה שיותר) על השירות על הסטיל"ים. מה עושים, איך זה, אילו קורסים עוברים, קשה\קל, פעם בכמה זמן משתחררים הביתה ועוד. עוד משהו, באיזה בסיס נמצאים הסטיל"ים? תודה רבה.
 

moshik12345

New member
תשובה

סטיל זה למעשה ספינת טילים אורכה בערך 60 מטר. בסטיל יש כל מיני מערכות טילים ומערכות טכנולוגיות חדישות. השירות בסטיל הוא שירות של 3 שנים וככל הידוע לי לא חותמים קבע. השירות בסטיל ולמעשה בחיל הים נחשב שירות קרבי לכל דבר. על הסטיל משרתים כ 60 אנשי צוות. היציאות הם בחצי השנה הראשונה הם 1 ל4 כלומר שבת אחת בבית ו4 שבתות בבסיס, אבל ככל שמתקתק הפז"ם ומתקדמים בדרגות היציאות הופכות יותר ויותר טובות. הסטילים נמצאים בבסיס אחת שהוא בחיפה.
 

Nonamco

New member
עוד שאלה שמאוד מאוד חשובה לי.

אני ישרת שם גם עם חיילות (בחורות)? או שיש רק בנים בסטיל"ים??? כמה זמן החיילים נמצאים על הסטי"ל? הכוונה, כמה זמן בים וכמה זמן ביבשה? תודה רבה. נ.ב מה החיילים עושים על הסטיל שנחשב לקרבי? הם רק מתפעלים את המערכות ומנקים לא? שוב תודה.
 

Warlax

New member
Wake up call

אחי, תתעורר - אתה חי בסרט, סטילים יש רק בחיפה והיציאות הן לא 1 ל - 4 וגם המילים 1 ל - 4 זה לא אומר שבת כן וארבע לא. היציאות בתור רב"ט הן 14-14-21 או במילים אחרות את סוגר שבת יוצא שבת סוגר שבת יוצא שבת סוגר שבת סוגר שבת יוצא שבת וכך הלאה. אתה יוצא כל שבת ביום חמישי בערך בין 7 ל 9 בערב וחוזר ביום ראשון ב - 8 בבוקר. ====================== לא, אין בנות בסטילים, החיילים נמצאים בספינה כל הפאקינג זמן, אוכלים עליה, ישנים בה, יש לך שם מקום (אם כי מועט) לכל הדברים שלך - יום בחוף מתחיל בשעה 6:30 אם אתה צעיר או 7:40 אן אתה פזמניק ומסתיים מתי שצריכים, לפעמים ב 7 או 8 בערב ולפעמים ב 12 בלילה. וזה ביום בחוף, שבו בעיקר עובדים בשיפור תנאי המחייה בספינה, תיקון תקלות ותחזוק מערכות - או שהולכים לסימולטורים של קרבות או שלומדים ומשתפרים מקצועית. ימים בחוף, כרגע, הם מרבית הימים, לצאת לים אנחנו יוצאים רק 2-3 ימים בשבוע ושם אנחנו מבצעים אימונים לקראת מלחמה וגם מבצעים חשאיים מסוגים שונים עליהם אני לא אדבר פה אבל אני מבטיח לכם שיש לכם למה לצפות ושגם בחלומות הכי מטורפים שלכם לא דמיינתם את המעשים או את המקומות שחיילי הספינות זוכים לעשות ולראות בזמן שגרה. ופה אני בכלל לא אכנס למלחמה, שהיא ככלות הכל הייעוד של הסטילים. ============ מה עושים שנחשב לקרבי? השאלה שלך ממש נאיבית, אנחנו לא רק מתפעלים מערכות ומנקים, יש מסדר נקיון כל יום בחוף והמסדר עורך בדיוק 45 דקות ואתה מנקה 4 מטר מרובעים בדיוק בזמן שאתה שומע מוזיקה לבחירתך. בכל מקום בצבא אתה מנקה את איפה שאתה חי. ונקיון זה דבר חשוב אחושרמוטה במקום כמו ספינה - כשתהיה שם אתה תבין למה. ולתפעל מערכות? לא, אני עושה את הדברים הבאים בים: מפעיל את המערכת שלי, יורה במקלעים, בנשק אישי, מבצע עבודות ימאות עם מצופים, חבלים וסטיקלייטים - אני פועל יחד עם שייטת 13, ה- 669, פלגות הדבורים וסטילים אחרים, אנחנו מבצעים ניווט מדויק, תרגילי קרב עם כל החיל שהם מאד מאתגרים וזה רק האימונים. ובוא לא נתחיל לדבר על פעילות בים גבוה - אני, לא בנאדם שנכנע בקלות היום, קיללתי את אמא שלי על שהיא ילדה אותי בכלל בהפלגות הראשונות שלי מרוב שזה קשה - אין מילים לתאר את הקושי. ======= ואם כל זה לא מספיק קרבי אז אני לא יודע מה כן... זה השירות הכי מאתגר ושונה יש בצה"ל וגם אני, שהגעתי בטעות ליחידה ובהתחלה חשבתי שכולנו ג'ובניקים גדלתי להבין את האמת. על סטילן, לא משנה מה התפקיד שלו תורם בצורה כ"כ הרבה יותר גדולה ממה שאתם חושבים - זה פשוט שאסור לדבר על הדברים שאנחנו עושים וזה לטובת בטחון המדינה ומניעת תקריות בינלאומיות עם מדינות שמוטב שלא נדבר עליהן. ==== אני אשמח לענות על כל שאלה אחרת לגבי הספינות.
 

Shakashazaam

New member
אם אתה שמח לענות,

אז תוכל להגיד לי מה אנשי הצוות חושבים על המפקדים (חובלים) שלהם? אתה נמצא עם המפקד שלך כל הזמן? כמה חיילים יש על כל חובל? האם יש צוותים ופלוגות כמו בחיילות קריבים אחרים, כלומר אותה קבוצת אנשים שעשו את הטירונות וההכשרה ביחד יעשו את השירות יחד וגם ישתחררו יחד או שבסטי"ל זה כל אחד בפני עצמו, הולך ובא? איזה תפקיד אתה עושה על הסטי"ל? על איזה תפקיד את ממליץ בכלל בסטי"ילים? מה עדיף, סטי"ל או דבור? מה האופציות לקידום? יש יציאה לקורס חובלים במתכונת מקוצרת או משהו בסגנון? בטח יש לי עוד שאלות... אולי בהמשך! בכל מקרה תודה מראש על תשובות.
 

Warlax

New member
הנה לך...

מה אנשי הצוות חושבים על המפקדים שלהם? ========================================= יש לזכור שכל קצין בספינה הוא חובל, לחובלים מסלול שונה מאנשי צוות, הם מתגייסים ישר לקורס ולמרות שיש בקורס שלבים ממש קשים, תמיד מתייחסים אליהם איכשהו טוב, בגלל שהם צוערים וכל זה. אף פעם הם לא היו חייל רגיל והם לא יודעים איך זה שדורכים עליך, לא בוטחים במילה שלך, בודקים אותך כל הזמן ומסבירים לך שוב ושוב דברים שכבר הבנת בפעם הראשונה שהסבירו לך. ההרגשה הזאת, מחוברת עם העניין שהם קובעים לגביך המון המון דברים די הורסת את היחסים שבין צוות לקצינים. אבל זה הכל תלוי בבן אדם, למרות שקשה לא לחשוב את עצמך כשאתה עובר קורס של שנה ושמונה חודשים שבו כל יום מזכירים לך שאתה הכי טוב כי אתה חובל. כמו שאומר השיר שאנחנו נוטים לשיר הכי הרבה: "אני מודה לאלוהים שהוא שונא את החובלים, אני נשבע בהם לנקום ולדרוס אותם היום" - תחשבו על זה. אתה נמצא עם המפקד שלך כל הזמן? ========================================= המפקד הישיר שלי הוא קצין המחלקה וחוץ מלשתות איתו ועם המחלקה קפה בבוקר ולדבר איתו על בעיות או רעיונות, או בים, כשהוא גם המפקד מוצב שלי במקרה, אני לא נמצא איתו. כמה חיילים יש על כל חובל? ========================================= יש 4 מחלקות כשלכל מחלקה יש בסביבות ה - 12 אנשי צוות וקצין מחלקה אחד. ואז יש את המפקד, זה יוצר מצב של כמעט 50 חיילים על 5 קצינים, אבל זה המצב המינימאלי, בתצורה מקסימלית יש בכל מחלקה: קצין מחלקה, סגן קצין מחלקה, עוד סגן קצין מחלקה שהוא בעצם עדיין בקורס חובלים ואולי עוד כמה קצינים בספינה שמתמחים לתפקידים שונים, מה שיכול להביא את המספר שלהם למעל 10. האם יש צוותים ופלוגות כמו בחיילות קריבים אחרים, כלומר אותה קבוצת אנשים שעשו את הטירונות וההכשרה ביחד יעשו את השירות יחד וגם ישתחררו יחד או שבסטי"ל זה כל אחד בפני עצמו, הולך ובא? ========================================= לא, אנשים שעושים טירונות ביחד מתחלקים לקורסים שונים בסופה, קורסים גם של סטילים וגם של דבורים, או רק זה או זה... לאחר מכן, לאחר שאתה מתרגל לאנשים מהקורס שלך (האחים שלך) הקורס נגמר (בדר"כ לפני או אחרי הקורסים האחרים של החבר'ה שעשית איתם טירונות - אורכי הקורסים שונים) ואז אתה מגיע לבדך לספינה ושם אתה נקלט על ידי האנשים בספינה שעשו כבר את הקורס שלך הרבה לפניך (אבא שלך וסבא שלך) לפעמים, כמו שקרה לי, אתה מגיע יחד עם עוד מישו מהקורס שלך, או עם עוד 2 לאותה הספינה, אבל זה ממש נדיר. אתה משרת שם וכל הזמן אנשים מטפטפים לספינה לפי האנשים שמשתחררים או עוזבים לקצונה/חוף/מקומות אחרים - אם, לדוגמא משתחרר אלחוטן יגיע אלחוטן חדש טיפה לפני שהוא משתחרר או טיפה אחרי. איזה תפקיד אתה עושה על הסטי"ל? ========================================= אני בקר אש בספינה, שזה מפעיל את מערכת הנשק שמתפקידה להשמיד מטרות באמצעות טילים מתוחכמים או תותחים מדוייקים. על איזה תפקיד את ממליץ בכלל בסטי"ילים? ========================================= אני לא יכול להמליץ על תפקיד, כי לכולם יתרונות וחסרונות מובהקים. בכל מקרה, כל בנאדם בספינה יגיד שהתפקיד שלו הכי טוב משל כולם. מה עדיף, סטי"ל או דבור? ========================================= קשה לי להעיד על זה כי אני לא ממש מבין בדבורים אבל דבר אחד אני כן מבין, השירות שונה לגמרי בגלל הייעוד השונה של הכלים. סטי"ל: ספינת הטילים היא ספינת מלחמה שנועדה לקונפליקט עם מדינות אחרות וציים זרים - לכן, אנחנו בשגרה מתאמנים למלחמה ועוסקים במבצעים שאפשרי שנעשה אותם בגלל העובדה הבלתי נמנעת שאנחנו מהווים פלטפורמה ימית חזקה ובלתי ניתנת לגילוי שיכולה להביא לחופי אויב כח אדם ומיכשור מסוגים מגוונים עד מאד. במלחמה אנחנו חוד החנית של הזרוע הימית של צה"ל והתפקיד הראשי שלנו הוא מניעת "מצור ימי" שעלול לשתק את המדינה תוך שבוע. אתם בטח אומרים: "אבל יש מטוסים" - נסו לראות כמה מהמזון שלכם מגיע במטוסים וכמה מגיע בעצם בספינות ואז תבינו. דבור: הדבור הוא ספינת משמר מהירה שנועדה לצורך בטחון שוטף של הגבולות הימיים של המדינה. בגלל כושר הניידות של הדבור והעובדה שהוא חמוש עד "השיניים" משתמשים בו באופן רציף, בשגרה לפטרול במים של המדינה ולשם עמידה בנקודות ציר ומפצח וגבולות. הדבור הוא הכלי שמוקפץ לצורך זיהוי מטרות ולפעמים אפילו בדיקת ת"ז של דייגים ואף לפעמים הבאת חשודים מסירות דייג פלסטינאיות לחקירה. גם לדבורים יש מבצעים אבל הם קטנים יותר ונוטים להיות יותר "מקומיים" בגלל הטווח של הכלי. מה האופציות לקידום? ========================================= לצערי האופציות לקידום אינן משהו, יש כמה: 1) לרדת להדרכה - לחזור לבסיס ההדרכה ולהיות מדריך לוחמים של הקורס שלך, מעניין ומאתגר, אבל לא תפקיד קרבי. 2) לרדת לקצונה - לצערי כל הקצונה שמוצעת לסטילנים ודבורנים היא קצונת חוף בתפקידים מעפנים כמו "קצין כח אדם" "קצין תיאום" וכו' אבל יש גם מעניינים: "קצין מודיעין" ו- "קצין שליטה" הם הבולטים ביותר. 3) להתפתח בספינה - לא תפקיד פיקודי, אבל בספינה יש בסביבות ה - 20 תפקידים שונים ועוד כ - 15 הסמכות ללא תפקיד שאתה מוזמן ללמוד, להבחן ולהיות מוסמך בכיף. יש חיילים שגם מבצעים תפקידים פיקודיים של קצינים. זה מה שיפה, הכל פתוח. 4) התקדמות בתפקיד: לבקרי שליטה ובקרה ולאתתים בגשר יש אפשרות להתקדם לתפקידים מאד מאתגרים ומעניינים שמביאים אותם למרכז העניינים בהפלגות שונות. יש יציאה לקורס חובלים במתכונת מקוצרת או משהו בסגנון? ========================================= לצערי הרב, למרות שהצעתי, אין דבר כזה. בטח יש לי עוד שאלות... אולי בהמשך! בכל מקרה תודה מראש על תשובות. ========================================= בבקשה, אל תתבייש.
 

malshab1

New member
טוב אז שאלה קטנה

ללא ספק אפשר לראות שאתה מרוצה מהשירות שלך בסטי"ל למרות החסרונות פה ושם. השאלה שלי היא אם היית נעול על שירות בסטילים לפני הגיוס או שנהיית מורעל אחריו?
 

Warlax

New member
למען האמת

למען האמת אני הגעתי לסטילים בטעות, כנראה שבמנילה לחצתי בטעות מספר אחר, כי עד היום בחוברת של השאלון של יחידות השדה מסומן אצלי בסטילים 1. קיבלתי גיבוש והלכתי ובסופו חתמתי ויתור אצל הקצין מיון ובכל מקרה התקבלתי מה שממש ביאס אותי אבל אמרתי לא נורא. עם הזמן בספינה, היה לי ממש קשה, כי אני בנאדם עם נטייה קרבית מאד, כל החברים שלי חי"רניקים, הייתי בקרב מגע וכושר קרבי סה"כ 5 שנים... ...הייתי נורא שבוז אבל בסופו של דבר, אחרי שגם הייתי בשטחים והכל התחלתי להבין את הדברים שאני פה מספר לכם, והיום אין מרוצה ממני בעולם.
 

gatrimon

New member
אנחנו שונאים את החובלים

אנחנו שונאים את החובלים שנאת מוות ואם אתה רוצה אני אכתוב לך הסבר מפורט של שתי דפי פוליו בדיוק למה אנחנו שונאים אותם ואת השקר הכי גדול של קורס חובלים
 

pakapaka

New member
יהיה מספיק אם תכתוב את זה בכמה

שורות.. מה הסיפור עם הקורס?
 

Shakashazaam

New member
באמת הייתי רוצה לדעת

אני יוצא עוד מעט לגיבוש והייתי רוצה לדעת למה אתם שונאים את החובלים. מהו השקר הכי גדול של קורס חובלים?
 

liorp1000

New member
מהו, אם כן, אותו "שקר הכי גדול"

של קורס חובלים? (גם אותי מעניין לדעת
)
 

Carcass

New member
ככה

את החובלים שונאים בכל מקום..גם אצלנו (דבורים). מה עדיף סטי'ל או דבור? תלוי מה אתה היית מעדיף.. בעוד שהסטילים הן ספינות שנועדו למלחמה..לא יודע ת'תדירות שהם יוצאים לים..אולי אימון בשבוע אנערף..ומבצע פעם ב..בעקרון הם ביומיום מתאמנים ועובדים בספינה.. הדבורים והדבורות הם כלי בט'ש..היעוד שלהם הוא בט'ש ומבצעים קצרי טווח(קארין איי לדוגמא)..כמו שהחירניקים עושים בט'ש על הגבולות והצירים..אנחנו עושים אותו דבר בים בגזרות השונות: פלגת 914 בחיפה - פלגת הדבורות..פועלת בגבול לבנון..עכשיו יחסית שקט אצליהם אבל לפני שיצאנו מלבנון היה שמח. פלגת 915 באילת - דבור,דבורות ונחשולים,הפלגה הכי קטנה שמעורבבת מ 3 סוגי כלים,בעקרון הם לאעושים שם כלום..נקשרים על מצוף והולכים לישון..אקשן אצליהם אין להם(אולי חוץ מהקארין איי ועוד כמה מקרים בודדים). פלגת 916 אשדוד - הפלגה שנחשבת ליחידה הכי מבצעית מבין פלגת הבט'ש ואולי ליחידה הכי מבצעית בחיל הים...פועלת בעיקר בגבול הדרומי..משמע כל רצועת עזה ועד לגבול מצרים(עזה\רפיח). כל נסיונות הפיגועים על הספינות בשנים האחרונים קרו רק שם,האקשן הוא בעיקר שם... עוד מספר חודשים אמורים להגיע לפלגה הכלים החדשים(שלדג\דבורה סימן 3) שיחליפו בהדרגה את הדבורים עצמם.
 

Warlax

New member
אז ככה

נכון מאד, הדבורים נושאים בעיקר המעמסה של הבט"ש היום. אנחנו יוצאים לים פעם-פעמיים בשבוע למשל יום עד שלושה ימים בשביל אימונים. ההבדל הוא בייעוד, אל תתעלם מזה שלכם יש אקשן בשגרה ושלנו אמור להיות במלחמה.
 

עומר ד

New member
איזה מלחמה בראש שלך

רביעיית F15 מחומשת בAMRAAM לא צריכה בכלל להגיע לטווח ירי שלכם כדי להטביע את הסטי"ל המפואר..באמת אני לא רוצה להגיד שאתם מנקים את הסיפון ומגרזים..אני מניח שיש לכם עבודה חשובה כמו קרבי במחסום.ואולי גם הפלגות מעבר למים הטריטוראליים מדי פעם..אבל ילדעתי אתה פיון בספינה שידוע עליה מעט מאוד בטווח הצר והספציפי שלך ובסך הכל בורג. מי שרוצה להרגיש בורג בשירות שלו-סבבה.אבל אתה ממש לא קובע דברים במערכת שאתה נמצא בה.תחשוב על זה.במלחמה יעוד הצוללות לצוד כל מה שיוצא מהנמלים של סוריה ומצרים, לחכות לו ולתת לו בראש.אני לפחות שמח שיש רעל בספינה שלך.. אבל יש תפקידים שהם מאתגרים בצבא, ואלא אם כן אין לך ממש שאיפות, זה לא אחד מהם. אבל תהנה להרעיל פה את המלשבים. נ"ב-יש סיבה לזה שהמינוים לתפקיד שלך הם לא ממש..אה..קפדניים..נכון?
 

Warlax

New member
שלום גם לך

אתה ממש טועה ואני ממש ממש ממש לא עוד בורג קטן במערכת... אני לא צריך לספר לך על הדברים שאני, במערכת >שלי< ובמוצב >שלי< עשיתי והשגתי, לגלות דברים שאנשים אחרים לא גילו ובזמן... ...בקשר לאף 15? בוא נגיד שיהיה בסדר, ונכון שהתפקיד שוחק ולעתים משביז וקשה - אבל ככה זה בכל הצבא, ואם רק נסתכל בחיים על מה שחרא ולא על למה אנחנו כאן, אז מה עשינו בזה...? ומאיפה אתה יודע מה התו"ל של שייטת 7 במלחמה? את זה אפילו אני לא יודע, אלא אם אתה צוללן... ואז אין לי מה לדבר. הגעתי לספינות בטעות ולמדתי שזה >>>ה<<<מקום עם הא הידיעה, ומה אתה רומז בקשר למיונים לתפקיד? האנשים בספינה הם מקבץ של האנשים הכי מעניינים וחברתיים שראיתי בחיים שלי חיים ביחד, שאיפות? יש המון מקום לאן להתפתח, אז תעשה טובה, תבלום את המילים שלך אם אתה לא יודע בכלל על מה אתה מדבר? 1 מתוך 12 עוברים את הגיבוש, תתעורר.
 

עומר ד

New member
1 מ12...

אוי אוי אוי אתם קורס טייס ממש.אוקיי, כמו שציינתי, אתה מורעל על השירות-זה טוב לך, זה רע למלשבים פה שרוצים חוו"S אובייקטיבית, ואני מכיר את חיל הים קצת יותר טוב מתוקף..היותי...מישהו,כרגע לא חשוב,אני לא כאן בשביל להשוויץ.האנשים שאתך לא רעים בכלל..להיפך.אבל הסה"כ אצלכם מ-מ-ו-צ-ע. אם את/ה רוצה להיות במקום ממוצע-מצויין. רק שיש מקומות שיש בהם הרבה יותר אתגר עניין ומצויינות מכדי שאתה תתלהב בהודעות שלך על מלשבים כמו שאתה עושה. באמת אין לי יותר מדי זמן לויכוח הטפשי הזה, למלשבים בשרשור קחו מה שהוא כותבבערבון מוגבל בלבד..אחרת תיפלו ממשחזק. יום טוב עומר
 
מה אתה מחזיק כול כך מטיס?

25% מכול הקורס טייס יסיימו אותו וישרתו כטייסים קרבים. הם כולה בני אדם, לא אלים. ברור שכול אחד הוא בורג קטן במערכת גדולה כול כך כמו צבא, מה אתה מצפה? למה טייס, לוחם שייטת , דבורן וחי"רניק מחליטים החלטות של אלוף? ממש לא, בסה"כ כולם ממלאים פקודות, גם הרמטכ"ל ממלא פקודות , גם הוא בורג קטן? מה זה השטויות האלה? כול תפקיד יש לו אופי אחר, כול תפקיד יש את החיסרון ואת היתרון שלו, כול חיל יש את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו, כול חיל יש לו את הייעוד שלו בזמן מלחמה. מטוס F- 15 יכול לפגוע בסטיל כמו שנ"מ יכול להוריד מטוס,ולא אני ולא אתה יודעים איזה מכשירים למיניהם יש על סטיל או כול כלי ששווה כמה מליוני דולרים(רק מי שמשרת על הכלי ומפעיל אותו. אפילו כמו יריות של קלצניקוב יכולות להוריד מסוק והורידו מסוקים בעיראק, אז מה אתה בא להגיד בזה? יש לך את אחד הצבאות הטובים בעולם אבל אתה לא עדיין לא יכול למגר את הלוחמת גרילה של הלבנונים אז בזמנו ושל הפלשתינאים , נהפוכו שום צבא , כולל ארה"ב וכולל את רוסיה שלה אין סנטימנטים אם זה דרוש כדי לנצח להוריד עיר שלמה על כול תושביה, לא ניצח מעולם במלחמת גרילה. אז השוואות בין "אם F-15 תוקף סטיל הלך על הסטיל" קצת לא ריאליות ולא הגיוניות...
 
מה אתה מחזיק כול כך מטיס?

25% מכול הקורס טייס יסיימו אותו וישרתו כטייסים קרבים. הם כולה בני אדם, לא אלים. ברור שכול אחד הוא בורג קטן במערכת גדולה כול כך כמו צבא, מה אתה מצפה? למה טייס, לוחם שייטת , דבורן וחי"רניק מחליטים החלטות של אלוף? ממש לא, בסה"כ כולם ממלאים פקודות, גם הרמטכ"ל ממלא פקודות , גם הוא בורג קטן? מה זה השטויות האלה? כול תפקיד יש לו אופי אחר, כול תפקיד יש את החיסרון ואת היתרון שלו, כול חיל יש את היתרונות שלו ואת החסרונות שלו, כול חיל יש לו את הייעוד שלו בזמן מלחמה. מטוס F- 15 יכול לפגוע בסטיל כמו שנ"מ יכול להוריד מטוס,ולא אני ולא אתה יודעים איזה מכשירים למיניהם יש על סטיל או כול כלי ששווה כמה מליוני דולרים(רק מי שמשרת על הכלי ומפעיל אותו. אפילו כמו יריות של קלצניקוב יכולות להוריד מסוק והורידו מסוקים בעיראק, אז מה אתה בא להגיד בזה? יש לך את אחד הצבאות הטובים בעולם אבל אתה לא עדיין לא יכול למגר את הלוחמת גרילה של הלבנונים אז בזמנו ושל הפלשתינאים , נהפוכו שום צבא , כולל ארה"ב וכולל את רוסיה שלה אין סנטימנטים אם זה דרוש כדי לנצח להוריד עיר שלמה על כול תושביה, לא ניצח מעולם במלחמת גרילה. אז השוואות בין "אם F-15 תוקף סטיל הלך על הסטיל" קצת לא ריאליות ולא הגיוניות...
 
למעלה