הנשיא אמריקאי רונאלד רייגן

לוו

New member
הנשיא אמריקאי רונאלד רייגן

רונאלד רייגן נכנס לבית הלבן בראשית 1981 בגיל 70 , הוא היה הנשיא הקשיש מכולם בהיסטוריה , נצחונו בבחירות לנשיאות היה קשור בבעיות שקודמו ,ג´ימי קרטר, הסתבך בהן, מבית גאתה האינפלציה מחוץ ספגה ארה"ב סדרה של מהלומות הסובייטים פלשו לאפגניסטאן, 2השאח הופל באיראן - והשיגרירות האמריקנית בטהראן נתפסה , התסיסה באמריקה התיכונה גאתה, הדטנט בין שתי מעצמות-העל נראה חד-סטרי ,ומנוצל לטובת ברית-המועצמות, כשתמו שמונה שנותיו של רייגן בבית הלבן היתה הזירה הבינלאומית שונה לחלוטין, בכורתה של ארה"ב היתה ברורה בעליל, בעצם, היא עמדה כבר על סף היותה מעצמת-העל היחידה, " ממלכת הרשע" הקומוניסטית החלה להתפורר בקצב מואץ , גם השפל הכלכלי נבלם, ובמקומות שונים בעולם ניסו המנהיגים ללכת בדרכו של רייגן ולטפח כמוהו את היוזמה החופשית, אז שאלה אליכם -חברי הפורום איך קרו הדברים האלה ? מה תרם להם הנשיא רייגן ? מה היה הרקע שהכשיר אותו לכך ?
 
הקרקע כבר הוכשרה.....

רייגן שפוט היה פיקח וידע לנצל את המומנטום כדי להשיג את עליונותה של ארהב,הרי הוא עצמו גדל בדור שבו ברית המועצות נחשבה האויב מס 1 וזה רק חיזק בו את ההכרה שזמן נפילתה כבר הגיע חוץ מזה שהוא קיבל תמיכה רבה למדיניותו בקרב העם האמריקאים שבתקופת ריגן ידע שגשוג אם אני לא טועה. שלך חנה גונן
 
ניתוח לא הכי מאוזן, בלשון המעטה.

בהשוואה לקארטר, כל נשיא ייראה טוב. השגשוג הכלכלי בימי רייגן לא היה בר קיימא (ולראיה, המשבר שבא בימי יורשו, ג´ורג´ בוש האב), ולא התחלק במידה שווה בין האזרחים. אין לי סטטיסטיקות תחת ידי, אבל הרושם שלי הוא שבתקופת רייגן הפער החברתי בארה"ב גדל, החקיקה נעשתה מגבילה יותר, והיחידים שחגגו הם פעילי וול סטריט והפונדמנטליסטים הנוצריים. בקיצור, אנחנו חלוקים בעניין הזה.
 

Marinette

New member
זה מעניין

בימים האחרונים נאמרו פה הרבה דברים בזכות רייגן ומדיניותו, שמעוררים אותי למחשבה. אני חושבת שיש לי תיעוב כלפי רייגן. חלק מהתיעוב הזה קשור ודאי למדיניותו ולכיוון - כיוון שלא מוצא חן בעיני - שארה"ב קיבלה בתקופתו, אבל אני מודה שחלק גדול הוא כנראה תיעוב אישי. מחליאים אותי למשל סגנון הדיבור הזחוח והשחצני, החיוך הרייגני המוגזם והצבוע, אפילו ננסי המעצבנת. עושה רושם שקשה לי מאוד להיות אובייקטיבית ביחס לאיש...
 
אם אדם רוצה לגור מתחת לגשר?

"אם אדם בוחר לגור מתחת לגשר, מדוע שהמדינה תפריע לו?" ר.רייגן רונלד רייגן, מעבר להיותו אדם שחצן (ולאורך חלק ניכר מתקופת שלטונו חולה אלצהיימר שכנרא איבד קשר מהמציאות, הרס בשיטתיות במשך 8 שנים את מרבית ההטבות החברתיות שתושבי ארה"ב זכו להן (לא שהיו כ"כ הרבה), הפער החברתי בתוקפתו צמח למימדים מדהימים, "הפריחה הכלכלית" אותה חוותה ארה"ב פעלה לטובתם של מעטים והייתה בעיקרה תוצר של תהליכים כלל עולמיים, ותגובה אוטומטית של המשק להקטנת הממשלה (דבר שמוביל אחריו מיתון כפי שלמדו האמריקאים בתקופתו של ג´ורג´ בוש). במדיניות החוץ דאג רייגן לא להתערב ככל שיכל (אני כמובן מתעלם מהשפעת תוכנים "מלחמת הכוכבים" שלו על התמוטטות ברה"מ מאחר ואינני יודע מה הייתה הסיבה לתוכנית זו), ואכן הצליח באופן זה לא לטעות (לא כמובן במרים הבודדים שבו הוא אכן התערב בנושא. ככלל, רייגן הוא הדוגמא המושלמת לכך שכל שיש לעשות בכדי להיות נשיא אמרקאי מוצלח (או לפחות פופולרי) הוא לדעת להופיע בטלוויזיה.
 
תיקון שגיאות

"אם אדם בוחר לגור מתחת לגשר, מדוע שהמדינה תפריע לו?" ר.רייגן רונלד רייגן, מעבר להיותו אדם שחצן (ולאורך חלק ניכר מתקופת שלטונו חולה אלצהיימר שכנראה איבד קשר מהמציאות), הרס בשיטתיות במשך 8 שנים את מרבית ההטבות החברתיות שתושבי ארה"ב זכו להן (לא שהיו כ"כ הרבה), הפער החברתי בתוקפתו צמח למימדים מדהימים, "הפריחה הכלכלית" אותה חוותה ארה"ב פעלה לטובתם של מעטים והייתה בעיקרה תוצר של תהליכים כלל עולמיים, ותגובה אוטומטית של המשק להקטנת הממשלה (דבר שמוביל אחריו מיתון כפי שלמדו האמריקאים בתקופתו של ג´ורג´ בוש). במדיניות החוץ דאג רייגן לא להתערב ככל שיכל (אני כמובן מתעלם מהשפעת תוכנית "מלחמת הכוכבים" שלו על התמוטטות ברה"מ מאחר ואינני יודע מה הייתה הסיבה לתוכנית זו), ואכן הצליח באופן זה לא לטעות (להוציא כמובן את המקרים הבודדים בהם הוא אכן התערב בנושא. חלק לא ידוע (בזמנו) של מדיניות החוץ האמריקאית בתקופתו הייתה התמיכה המאסיבית לה זכו סאדם חוסיין בעירק, והמוג´הידן (היום טליבן) באפגניסטן מארה"ב ובנות בריתה(בין אלה שקיבלו תמיכה היה אחד עוסמה בן לאדן, שהקים אירגוני תמהוני בשם אל קעידה, וזכה לתמיכת ה CIA), מפרותיה של מדיניות מופלאה זו אנו נהנים מידי יום ביומו עד יום כתיבת הודעה זו, וכנראה עוד הרבה אחרי ככלל, רייגן הוא הדוגמא המושלמת לכך שכל שיש לעשות בכדי להיות נשיא אמרקאי מוצלח (או לפחות פופולרי) הוא לדעת להופיע בטלוויזיה.
 
אז ככה:

לגבי הסובייטים, כבר כתבתי בימים האחרונים שנראה כי המדיניות שלו אכן הועילה לזירוז התפרקות ברה"מ, כך שכאן הוא מקבל מחמאות. ג´ימי קרטר, איש יקר, לא הבין דבר וחצי דבר במדיניות חוץ וכל העולם חגג על ישבנו הדרומי הגאה. אבל בתחום הפנים המדיניות של רייגן הייתה מזעזעת. הוא הרס הרבה מאד תוכניות סוציאליות - את מה שהוא יכול היה הוא ביטל רשמית, ואת היתר קבר פשוט על ידי הזנחה. הוא טיפח שיטה כלכלית מפגרת במיוחד שנקראת "כלכלת הטפטוף מטה", שאומרת שאם לעשירים יהיה כסף, חלק ממנו יגיע בהכרח גם לעניים. זה כמובן בולשיט, כי עשירים נעשים עשירים בין השאר על ידי כך שאינם מוציאים כסף. חלק גדול ממה שהם כן מוציאים הוא על מוצרי יוקרה שקנייתם מפרנסת רק חוג מאד מצומצם של אנשים. בנוסף, שיטתו של רייגן לבלום את השפל הייתה פשוט להדפיס כסף ולהעניק חוזים שערורייתיים למכלול הצבאי-תעשייתי. לקראת סוף כהונתו נודע על חוזים של אספקת פטישים ומפתחות-צינורות בחמישים ושישים דולר היחידה. כמובן שה"עסקים" היו טובים. חבל רק שהכל היה העמדת פנים. לזכותו של רייגן ייאמר שהוא היה מצוין בהאצלת סמכויות. הוא ידע שאין לו הכישורים לרבות מן המטלות הנשיאותיות, אז הוא בחר אנשים שיעשו אותן בשבילו. דבר זה מנע היווצרות "פקקים" במערכת, שכן לאנשים הייתה סמכות לעשות דברים בלי לקבל אישור של הנשיא על כל דבר.
 

hastings

New member
עוד כמה מלים על רייגן

הערב במסגרת הכנס לעיון בהיסטוריה היה פאנל שבו דיברו הפרופסורים דוד כץ, אביעזר רביצקי ועמנאול סיון על רדיקליזם בפתח האלף השלישי. פרופסור דוד כץ, העוסק בפונדמנטליזם נוצרי בארה"ב, הזכיר גם את רייגן. הוא דיבר על כך שרק בזמן האחרון אנו מתחילים להבין את עומק האמונה הדתית שלו ואת משמעותה. כמו קארטר גם הוא השתייך לנצרות הפונדמנטליסטית. ככזה הקומוניזם כמעשה ידיו של השטן תפס מקום מרכזי בחשיבה שלו, ואין פלא שהוא טבע את המושג של evil empire. חלק מהפונדמנטליסטים מאמינים בבואו הקרב ובא של שלטון המילניום, אלף השנים שבהן ישלוט ישו בעולם לפני הקרב האחרון עם השטן. בחשיבה זו מקום חשוב למושג ה rapture, שבע שנים של סבל ואסונות בעולם לפני בואו של ישו. בחמישים השנים האחרונות לנשק האטומי תפקיד מרכזי בתפיסה זו. ומי שהאמין בזה היה, מילולית, עם היד על הכפתור.
 
אכן. אנחנו רואים את הפונדמנטליזם

המבעית הזה גם בממשל הנוכחי. אני לא רוצה להיכנס לזה כי זה ***בהכרח*** יתחיל שני סוגי ויכוחים שאנחנו לא רוצים כאן - אחד על פוליטיקה, השני על דת... אבל גדולי אוהדיו של ממשל בוש יודו (ויתגאו) בעובדה שהממשל מונע על ידי אג´נדה "מוסרית" (ברוח הנצרות הפונדמנטליסטית).
 
רייגן, קומיקס ובטחון לאומי

חלק מהתדריכים של רייגן בנושא ביטחון לאומי הוצגו לו - על פי בקשתו - בצורת קומיקס, חלק אחר בצורת סרטי אנימציה וחלק בתמונות שצוירו על ידי מומחים מה - DIA.
 

Marinette

New member
והוא וננסי נהגו לפנות לאסטרולוגים

להתייעץ בנוגע להחלטות פוליטיות חשובות. אגב, הבנתי שלננסי היתה השפעה ומעורבות עצומה בממשל רייגן.
 
תתפלא, אבל גם על הילארי אני לא מת..

אישה מעצבנת, יהירה, צדקנית וקרה. לא פלא שביל מרגיש צורך בפריחות.
 
ואגב, בנוגע למעורבות בממשל:

למרות שבמבחן המעשה הוכיחה הילארי שעדיין יש לה המון מה ללמוד (במיוחד בתחום יחסי האנוש והשקיפות הראויה), הרי שמבחינת כישורים אין בכלל ספק שהיא ראויה בהרבה מאשת הדרקון (כינויה של ננסי רייגן בפי צוות הבית הלבן), לדחוף את האף בעניינים.
 
למעלה