הנקה פומבית

איזה קטע ../images/Emo6.gif

בדיוק ככה גם אני קראתי את זה והתחלתי לצחוק. הרבה פעמים נדמה לי, שהפכנו את ההנקה לדת. ואם לא דת, אז לכל הפחות כת. כבר מזמן אני מרגישה שייכת ל"שבט" (דווקא נעים). זה מזכיר לי, שבימים של הגודש שאחרי הלידה, וכאבי ההתחלה, אמרתי שאני רוצה להפסיק. מדריכת ההנקה אמרה לי שהדרך הכי טובה להתמודד עם הגודש, היא להנק, ושהתינוקי יפנה את השד בצורה הכי יעילה (מה שהוכח כנכון). והאב המסור אמר כל הזמן, שזה מזכיר לו "פושר" של סמים - עוד פעם אחת, עוד יום אחד, רק התינוק יקל עלייך. וככל שאת נכנסת לזה יותר, כך נהיה יותר בעייתי להפסיק. טוב, באמת התמכרתי בסוף, לא?
 
חייבת לשתף בחוויה הפוכה

לפני כמה ימים היינו בחתונה של חברה שלי מהעבודה. שיר נהיה רעב ואבא הוציא מהתיק בקבוק עם חלבאם. כל היושבים בשולחן איתנו הביטו בתמהון ושאלו מה זה? את הרי מניקה סדרתית! ענינו שזה חלבאב (כן כן לא טעות). היה להם מאוד טבעי שאניק בנוכחותם. האמת? לי היה לא טבעי להוציא בקבוק, אבל בגלל שאנחנו עדיין בתנוחות המעבר אני מתקשה בהנקות בפומבי. מסקנה - יש גם כאלה...ואת לגמרי בסדר! זה בטוח.
 

missB

New member
גם לי יש סיפור חיובי

הנקתי את התינוקת ליד האחיינים שלי בני הארבע והם היו פשוט מוקסמים מכל העניין. הם אף פעם לא ראו קודם הנקה והם ישבו סביבי מוקסמים מהעניין ובכלל לא חשבו שיש משהו מוזר או מגעיל בזה. אז כנראה שהרעיונות הטפשיים שהנקה זה דבר לא טבעי - מושתלים למוח בשלב מאוחר יותר!!!
 
עצוב לשמוע על אנשים כאלו../images/Emo46.gif../images/Emo46.gif../images/Emo70.gif

אני הייתי מעיפה לו סטירה (או לפחות הייתי מחזיקה עצמי שלא לעשות זאת) אבל בטח שלא היה מוזמן אלינו לבקר!!! אני מאושרת שהתמזל מזלי ובן זוגי תומך נלהב בהנקה !! צל"ש לאיש!!
 
אני משתמשת בסינר הנקה

לי אישית יותר נח להניק בצניעות... אני לא מסוגלת להניק כשמסתכלים עלי... אז גם כשיש לי אורחים בבית ואני רוצה להניק או כשאני רוצה להניק אצל ההורים של הבעל אני משתמשת בסינר ההנקה. יש בנות שלא מסוגלות להניק עם סינר אבל אותי אישית הסינר הזה הציל. אוריתוש99.
 

רחל5

New member
מה זה סינר הנקה?

איך הוא נראה? איפה מוצאים דבר כזה? ותגובה להודעה המקורית: סבתא שלי, בת 82 (עד 120), גדלה באיטליה. היא מספרת שבאיטליה של לפני 70 שנה, הספסלים בפארקים היו מלאים באמהות מניקות, וזה היה הדבר הכי טבעי בעולם. הסתירו עם שמיכה על הכתף ושלום על איטליה. וזה בתקופה הרבה יותר שמרנית מהיום, וסבתא שלי גדלה בבית חרדי-ציוני (כשעוד היה דבר כזה...) אני לא כל כך הסתדרתי עם הרעיון של הנקה בפומבי, ועשיתי זאת בהדרגה. בתחילה ממש בפינות נידחות של האזור הציבורי, בהמשך, לאט לאט, הרשיתי לעצמי לשבת במקומות בהם עוברים יותר אנשים, אבל אף פעם לא בצורה חושפנית או פרובוקטיבית. אם הרוח מעיפה לי את החצאית, הייתי מצפה שאנשים בסביבה יסובבו את הראש ממני והלאה בנימוס ולא ינעצו מבטים. אם התינוק שלי רוצה לינוק - כנ"ל.
 

מאמינקה

New member
זה

סינר ששמים מעל הראש כך שהפתח מאפשר רק לך לראות את היונק בפעולה. אני אוהבת ומשתמשת, יש על זה דיעות לכאן ולכאן. קניתי בשילב (היו 2 סוגים, לקחתי את זה שעולה יותר ובכל מקרה ממש לא נורא יקר).
 
פשוט - חיתול בד. וגם - לשאוב

נונית1, פשוט תניחי חיתול בד על הזרוע ותסדרי אותו כך שהוא יסתיר מספיק. אל תשכחי גם להשאיר לזיו המתוק פתח מספיק לנשום... קצת אימונים בבית וזה עובד. כדאי לך גם להתחיל בעוד שבועיים שלושה לשאוב חלב ולתת לו בבקבוק. עד גיל חודשיים תינוקות מסכימים להכניס לפה כל דבר. אחר כך כבר קשה לשכנע לינוק מבקבוק, אז תחסכי לך קצת בעיות. אבל אל תתחילי מוקדם מדי, כדי שלא יתבלבל וישכח איך יונקים מהציצי...
 

maya100

New member
../images/Emo18.gif סליחה חיפושית אבל ממש לא

כדאי להתחיל לתת בקבוק לתינוק כל כך קטן (גם לא בעוד שבועיים). ההמלצה היא בכלל לא לתת בקבוק/מוצץ בששה השבועות הראשונים וגם אז, יש תינוקות שעשוי להיווצר להם מחשיפה לבקבוק בלבול פטמות, שעשוי אפילו להרוס את ההנקה, אם אין תמיכה נכונה (כי התינוק לא רוצה לינוק יותר מהשד, הוא גילה שיותר קל לשתות מהבקבוק). חשוב לא לתת עצות כאלו באופן גורף! ואגב, אני מכירה הרבה תינוקות שלא היתה להם שום בעיה עם חשיפה לבקבוק אחרי גיל חודשיים. מי שיסרב עשוי לסרב בכל גיל.
 

4קרולין

New member
אז מתי כן לתת בקבוק../images/Emo35.gif

אורי הוא בשבוע הבא בן שלושה חודשים. עד כה נמנעתי מלתת לו בקבוק מחשש שיתרגל אליו ולא ירצה לינוק מהשד, אז איך אני מתחילה לתת לו בקבוק אך במקביל להניק, הרי אני לא רוצה להפסיק להניק ואני חוששת שאם הוא יקבל בקבוק הוא לא ירצה עוד ציץ? בקיצור איך עושים את זה מסודר ובלי לפגוע בהנקה.
 
../images/Emo41.gifאת שואלת שאלה מאוד חשובה!

את מכירה את החוברת שלנו? זו שמרכזת מידע רב על התחלת הנקה? (אם לא - יש בקישורי הפורום) בחוברת יש הסבר על מתן בקבוק לתינוק יונק, כך שהחשש לבלבול פטמות יורד. אני מצטטת מהחוברת: כדאי להקפיד להאכיל בבקבוק עם פטמה נוקשה ורחבה ועם זרימה איטית (כמו פטמה מספר 1 של אוונט). הפטמה הרחבה מאלצת את התינוק לפתוח פה גדול כמו בהנקה, ומאחר שהיא נוקשה ולא מתקפלת, השפתיים שלו נפערות סביב הבסיס הרחב כמו בתפיסת שד נכונה. את התינוק אוחזים במאונך כמעט, כשהבקבוק במקביל לרצפה (במאוזן) ורק הפטמה מלאה בחלב או תמ"ל. תוחבים את הפטמה עמוק לפה, כך שהשפתיים של התינוק מגיעות ממש לבסיס הרחב של הפטמה. שימי לב: כשתינוק יונק, הוא עושה הפסקות כל כמה שניות. אצל יונק זו אינה בעיה – אבל בהאכלה מבקבוק התמ"ל או החלב השאוב ממשיכים לזרום החוצה, והתינוק שולח את הלשון שלו קדימה כדי לשלוט בזרימה, בתנועה מנוגדת לגמרי לתנועת הלשון ביניקה. כדי למנוע את זה, כשמרגישים שהתינוק הפסיק למצוץ מהבקבוק מוציאים את הפטמה מהפה, נותנים לו לנוח כמה שניות ומחזירים שוב עמוק לתוך הפה.
 
עניתי רק על ה"איך"

מתי? נהוג לומר שבסביבות גיל 6 שבועות ההנקה מתבססת, כך שהחשש לבלבול פטמות מאוד פוחת. איך לתת? בתשובה שמעליי
.
 

4קרולין

New member
שוב, לא הטכניקה אלא האופן?

אם לתת לו כל יום? כמה פעמים ביום? לתת לו פעם ביומים? איך לעבור בצורה הדרגתית שלא תפגע בהנקה, אמא של יטוענת שעלי לתת לו פעם אחת ביום לפחות. אני לא רוצה , שלא נדבר על כך שזה כנראה יבוא על חשבון יצור החלב.
 

לאה_מ

New member
לא חייבים לתת בכלל... ../images/Emo12.gif

אם אין לך צורך לתת בקבוק - למה לתת? אם את צריכה לתת בקבוק (למשל, עקב חזרה לעבודה מחוץ לבית) אז מה שיקבע את קצב מתן הבקבוקים תהיה השהות שלך מחוץ לבית. אני לא חושבת שיש טעם לתת בקבוק סתם, בלי סיבה. יש סיבות מצויינות לתת בקבוק גם לא באופן סדיר (למשל, כשאמא רוצה לצאת מהבית בלי היונק, לפעמים במקרים של עייפות גדולה כאשר האב יכול להאכיל בבקבוק ולאפשר לאם לישון, וכו'). מקרים חד פעמיים מסוג זה אינם פוגעים בהנקה. מה שכן, יש תינוקות שמסרבים לקבל אוכל בבקבוק, אבל אני חושבת בעניין הזה, שאין טעם לעשות הכנות מראש, משום שגם אם הוא יסכים ביום מסויים, לא בטוח שברגע האמת הוא יחזור על ההסכמה שלו...
 

מעיןבר

New member
../images/Emo26.gifניצל"וש נוסף../images/Emo36.gif

יש לנו ויכוח שלם במעבדה שאני עובדת בה - הבנים טוענים שהנקה בפומבי זה איכס, זה להתערטל ומביך וזה כמו שהם ילכו ערומים. אני אומרת - לא נעים לכם - אל תסתכלו... איך עוד אפשר לענות
הם ממש מעצבנים אותי ביחס שלהם שבחוץ רק חלב שאוב (לפחות לא ממליצים על פורמולה) אני נחשבת פה לפנאטית-לה-לצ'ה - בעיניהם עלבון ובעיני אחלה מחמאה
.
 
למעלה