הנקה עם כאבי צמיחת שיניים

  • פותח הנושא sista
  • פורסם בתאריך

sista

New member
הנקה עם כאבי צמיחת שיניים

התינוק שלי בן 4 חודשים, התחילו לו בשבועיים האחרונים כאבים בחניכיים. הוא מיילל הרבה, מתעורר בלילה ומנסה ללעוס כל דבר שמתקרב אליו לפה. בשעות הלילה הוא יונק די בסדר מתוך שינה. ביום כשהוא ער, כואב לו מדי והוא לא מוכן לינוק יותר מ-2 דקות, כשהוא עדיין רעב. מה עושים?
 

nubi

New member
מה השתנה בזמן האחרון?

האם הוא מקבל בקבוק? מי נותן את הבקבוק? יש לו חום? צמיחת שיניים לא מפריעה להנקה.
 

sista

New member
נראה שיותר ויותר כואב לו במשך הזמן

ב-3 השבועות האחרונים התחילו לו כאבים של צמיחת שיניים. לועס הרבה את הידיים שלו ושלנו, מרייר, עצבני, מקטר הרבה, רוצה להיות על הידיים ויושב במנשא בכל שעות הערות שלו. מתעורר בכאבים מתוך שינה בלילה. אתמול היו 3 פעמים קקי, כשבדרך כלל יש קקי אחד כל יום או יומיים. אין חום, לא נותנים בקבוק בגלל חשש להעדפת בקבוק. מה שכן, בגלל שהוא רעב ונהיה יותר עצבני, ואני שואבת ואני או בן זוגי מאכילים אותו בכפית, שאז הוא יכול לחסל בשמחה 100 CC. בלילה הוא יונק בתדירות גבוהה יותר הנקות ממושכות כדי לפצות על המחסור בשעות היום. גם קודם היו בעיות וההנקה בשעות היום הלכה והתקצרה, ניסיתי להניק בשקט ובחושך וזה לא עזר, מה שעזר קצת זה להניק אותו חצי מנומנם כשהוא מתעורר משינה.עכשיו כלום לא עוזר והוא בקושי מוכן לינוק דקה או פחות מזה.
 

nubi

New member
זה ממש לא נשמע שיניים

אני חייבת לציין שכרופאת שיניים אני לא מאמינה בכל המיתוס הזה של שיניים. איך העליה במשקל שלו? אולי הוא פשוט רעב? יש לך פצעים על השד? את שותה הרבה קפה?
 

sista

New member
עולה בסדר במשקל, אין פצעים, לא שותה קפה

עולה 570 גר' בחודש. אז יכול להיות שזה משהו אחר. הוא בוודאי רעב, כי הוא לא אוכל מספיק במשך היום. לכן אני משלימה לו חלב שאוב בכפית. אני לא מחזיקה בתיאוריית השיניים כתורה מסיני, כך שאם יש הסבר אחר ויש מה שיעזור לנו בסיפור הזה אני מאוד אשמח
 

nubi

New member
זה לא שיניים. נקודה.

שיניים זה מיתוס. (למרות שאני חייבת להודות שעכשיו, אחרי השבוע האחרון ששוב היה אצלינו חום גבוה, צצו להן 3 שיניים, אבל זה ממש לא משכנע אותי
). התחלתם טעימות?
 

sista

New member
עוד לא

התינוק יהיה בן 4 חודשים עוד 10 ימים. אז אולי זו שביתת הנקה. לא יודעת. נחכה לשקילה הבאה כדי לראות אם הוא עדיין עולה מספיק ואם לא, אני אשקול מעבר לבקבוק
 

nubi

New member
מה הקשר לבקבוק?

אל תחכי לשקילה - קחי אותו כבר עכשיו. אם יש בעיה - כדאי לדעת כמה שיותר מוקדם. ולא מבינה למה לעבור לבקבוק? אם את רוצה ומעוניינת להמשיך להניק - אין שום סיבה לעבור לבקבוק. אם לא - זה זכותך.
 

sista

New member
אני רוצה ומעוניינת מאוד, התינוק לא

זו הבעיה. אם הוא לא ירצה יותר אין ברירה אלא לעבור לשאוב ולהאכיל מבקבוק וכשזה יגמר, אז תמ"ל וזה מאוד מצער אותי, אני רוצה להניק עד גיל שנתיים (אינשאללה!). עדכון - עד עכשיו ינק בסדר בלילה מתוך שינה. אתמול בלילה לא הסכים לינוק, לקח כמה שלוקים והתחיל לבכות מתוך שינה. נתנו לו חלב שאוב בבקבוק והוא שתה בכיף. אוף! כואב לי עליו שהוא סובל בהנקה. מה עושים?!!!
 
לדעתי כדאי לך לקחת אותו לרופאה

אולי יש משהו אחר שכואב לו? אולי אזניים? גם כדאי לך להתייעץ עם יועצת הנקה, שתעזור לך להחזיר אותו לשד.
 

sista

New member
היינו אצל רופאה ודיברנו עם יועצת

הנקה. היועצת הפנתה לרופאה אבל גם ציינה שתיתכן שביתת הנקה, ובמקרה הזה עם קצת סבלנות וטיפול נכון בתינוק, היא אמורה לעבור תוך שלושה ימים. ניסינו את כל הפתרונות לשביתת הנקה, ולא עזרו. הרופאה בדקה ואמרה שהכל בסדר. הוא אמנם עצבני וחסר מנוחה, אבל לא מצאנו למה, מלבד החשד המבוסס שכואבות לו החניכיים. לדברי הרופאה, השיניים בהחלט בדרך, אבל זה לא עניין של יום-יומיים אלא ייקח מעט יותר זמן. בינתיים אני שואבת ונותנת בקבוק ביום כי הוא פשוט בקושי מסכים לינוק כמה שלוקים. בלילה הוא יונק נהדר, אבל זה קורה כל שעתיים ואני בקושי ישנה. בשבועיים האחרונים התגלתה אצלי בעיה בריאותית לא פשוטה, והרופאה אמרה לי שחוסר השינה שלי מאוד מסוכן לגבי ומחמיר את המצב. אני חושבת שאם הפצפון יאכל מבקבוק ארוחות טובות במשך היום, הוא יתעורר פחות בלילה (כמו שהיה לפני שהתחיל המצב הזה), ואז אני אוכל לישון. כמו כן, גם הסטרס שבארוחות הקצרצרות שמסתיימות בבכי לא עוזר לי לבריאות. אין לי זמן ויכולת לשאוב יותר מליטר חלב ביום כדי לספק לו לשתיה בקבוק. (שוקל 7,200)אני בדילמה מאוד קשה ונמצאת במתח רב, גם בגלל המצב שלי, במאמצי על אני מוצאת זמן לשאוב 200-300 CC. האופציות שאני רואה כרגע: 1. לנסות להמשיך הנקה מלאה ולקוות לטוב 2. לשלב הנקה ותמ"ל ביום והנקה בלילה 3. לגמול ולעבור לתמ"ל וזהו, להפסיד את יתרונות ההנקה, להתבאס שזה נגמר, ולהרוויח אמא ותינוק יותר רגועים מה אתן אומרות?
 
אני אומרת...

האם הררופאה בדקה היטב את האוזניים ? (לפעמים יש נוזלים או אפילו דלקות שממש מתחבאות ופשוט צריך לדעת איך ואיפה להסתכל ורק מומחה אא"ג ילדים יודעים לאבחן בוודאות ולתת טיפול נכון), וגם, הי\רי את רוצה להניק נכון ? אם יש מצב לכאבים בקיעת שיניים, ויש שעות מאוד קשות, האם הרופאה חשבה להציע לך לתת לבייבי אקמולי ? (זה למעשה תרופה מאוד בטוחה ויעילה מבחינת כאיבים). כאשר הטיפול יורידאת הכאבים אם יסכים לינוק, תדעי - פשוט כואב לו איפה שהוא. אולי אז תצליחי להרדים ולהניק תוך כדי שינה ?...לא מדובר במשהו קבוע, אבל ממש לSOS וממש נשמע שאתם שם. כמה את כן מצליחה לשאוב היום ? באיזו משאבה ? תשמעי, את הלגיטימציה לעבור לתמל באופן מלא, רק את צאלי לתת לעצמך ולא אף אחד אחר יוכל לעשות זאת במקומך. את יתרונות ההנקה וחשיבות ההנקה את מכירה,נלחמת, ונלחמת רבות כדי להניק זמן כה רב. ולכן זו החלטתך הבלעדית. לא כתבת מה עובר עליך, אבל אני מחזיקה לך אצבעות שתרגישי טוב ומהר. אם תרצי כן להסביר מה קורה איתך בריאותית אולי כן יהיה אפשר לנסות להפנות אותך הלאה לרופאים , או בעלי מקצוע שההנקה כן חשובה להם ואולי הם כן יוכלו לתת לך מענה יותר תומך. (פשוט קצת נשמע לי שהרופאה שלך לא ממש אבל אולי קצת לא ממש תומכת בהנקה). כמו כן הבנתי שלא נפגשת עם היועצת אלא התייעצת טלפונית ? אולי כן פה יש מקום להיפגש אפילו בפגישה אישית תוכמת אחרת כמו בלה לצה או בכל קבוצת תומכת אחרת בהנקה. סה"כ כן יש מקום מה לעות עם תינוק שמסב לשד, למצוא פתרון מופלא כמו SNS לדוגמא - שמחזיר את האמון של התינוק בשד , ואת שפע זרימת החלב מהשד ללא שימוש בבקבוק....(זו רק דוגמא של מה אפשר לנסות לעשות).?...... זיכרי, שכל טיפת חלב אם שאת כן מצליחה לתת לו - שווה זהב.לא משנה אם זה בהנקה, או בבקבוק בשאוב, או בכל דרך אחרת ..... ולא משנה מה יקרה בהמשך , את מצליחה נהדר , את אימא נהדרת ונפלאה שעושה , חושבת ואוהבת את בנה, וללא קשר לכמה מהתזונה שלו היא הנקה- את אמא מופלאה. !
 

sista

New member
עדכון - יש מקום לתקווה
!!

אתמול התינוק שלי קם כנראה על צד ימין, הכאבים נרגעו והוא ינק במשך כל היום, אמנם הנקות קצרות של כמה דקות, אבל ארוכות יותר ממה שהיה קודם, והיה שמח וטוב לב, ובנוסף התעורר לינוק רק 3 פעמים בלילה! יש! היום הוא קם קצת פחות טוב, כאב לו יותר במשך היום, אבל עדיין ינק במשך כל היום. אין לתאר את האבן שירדה מלבי. זה מראה לי שהסיבה היא באמת כאבי צמיחת שיניים. וגם אם פה ושם יהיו ימים קשים, אני אתן בקבוק אבל זה לא אומר שההנקה נגמרה. תודה לכן על התמיכה. אנחנו ממשיכים עם הציצי.
 
למעלה