הנקה או סימילאק???

שמיים2

New member
הנקה או סימילאק???

השאלה לא כל כך פשוטה כמו שהיא נראית ואני אפרט: בני, נולד בשבוע 33 במשקל של 2610. בביה"ח הוא היה עם זונדה ואכל חלב שאוב או סימילאק. לאחר חודש החל הגוזל לינוק, בהתחלה היה מקבל ציצי בכל עת שרצה, מאחר וחשבתי שעם הזמן הוא ילמד לינוק את הכמות שתספק אותו. אציין כי בלילה הוא מקבל סימילאק ואיתו הוא ישן כמעט תמיד שלוש שעות וחצי ולפעמיים אף יותר. כיום הוא בן חודשיים ושבוע ועדיין הוא כל היום על הציצי, עם גזים נוראים. השאלה שלי היא האם לדעתכם כדאי להמשיך ולהתעקש איתו על הנקה? או לעבור לסימילאק???
 
לא הבנתי את הסוגיה

העובדה שאת משלבת כרגע אחלה אם זה נוח לך אם לך לא מתאים להניק תפסיקי כי הוא יודע לקבל בקבוק אם את רוצה להמשיך אחלה מה השאלה ? אני אישית ממליצה על הנקה אבל זה מתוך הבנה אישית שלי שככה אני נוהגת
 

שמיים2

New member
אני אנסח מחדש...

מאחר והגוזל נמצא כל היום על הציצי, אני מסיקה מכך שהוא לא אוכל מספיק בגלל זה הוא ממשיך ובוכה ויונק המון המון זמן. לעומת זאת בלילה הוא מקבל בקבוק, מסיים אותו וישר נרדם, כלומר הכמות מספיקה לו. הייתכן שאין לי מספיק חלב? היתכן שעליו להתרגל להנקה וזה עניין של זמן?
 

Dimaya

New member
אם חשוב לך להמשיך להניק

הייתי קודם כל ממליצה לך לפנות ליועצת הנקה. יכול להיות שהתינוק שלך "תלוי על הציצי", כי תפיסת הפטמה איננה אופטימלית, ולכן הוא לא יונק בצורה יעילה כמות חלב, שתספק אותו ל-X זמן. אם זה המצב - זה גם די מסכן את המשך ההנקה, כי הגוף לא מקבל איתותים נכונים בדבר כמויות שהוא אמור לייצר. יועצת הנקה טובה יכולה לעזור, לתקן תפיסה (בגיל הזה בהחלט אפשרי) ואז הדברים יתנהלו בצורה נכונה יותר. לא ציינת כמה טיטולים רטובים יש לתינוק ביממה? כל כמה זמן? איך הוא נראה: חיוני, עירני, או סובל, אפאטי, עצבני? הסיבה שהתינוק ישן יותר שעות לאחר שמקבל בקבוק פורמולה, כי סימילאק מתעכל הרבה יותר לאט מאשר חלב אם. אם תמשיכי לתת בקבוק - הגוף שלך בשלב מסוים יפסיק לייצר חלב בשעות, בהן אין יונק על הציצי (=בשעות, בו התינוק מקבל פורמולה), וזה בהחלט עלול להביא לירידה בכמות החלב. ממליצה לך מאוד לפנות לפורום הנקה, שם תקבלי הרבה תמיכה ותוכלי להיעזר באמהות מנוסות ונשות מקצוע. בהצלחה.
 
לאוו דווקא נכון

בימים חמים כמו אלו את משמשת , כמניקה הן כמסעדה והן כמימיה את צריכה להבין שיש צורך בשתיה מרובה והתינוק שלך דורש אם יש חיתולים רטובים ומלאים מספיק פעמים ביום והוא עולה במשקל אין צורך לדאוג שאין לך חלב כשאת נותנת לו בקבוק הוא מקבל את תחושת השובע ומיד נרדם כי פשוט מלא לו זה לא אומר שבהנקה הוא לא מקבל את אותה כמות. לדעתי הכי כדאי לך לעשות חושבים כמה חשוב לך להניק ולהקדיש מעצמך כי לתינוק שלך יותר חשוב אמא רגועה ולא דואגת לפני הכל. אם ההנקה סוחטת אותך עד כדי חוסר רוגע שקט ונינוחות עם התינוק לא יקרה כלום אם תשלימי לו בפעמים שאת חושבת לנכון.
 

שמיים2

New member
חוסר הנינוחות היא לא שלי כי אם של

הגוזל... הוא לא רגוע, עצבני, בוכה, מחפש ציצי כל הזמן... אני לא מגזימה כשאני אומרת שרק אחרי ארבע- חמש הנקות רצופות הוא מצליח להרגע. ההנקה קצת סוחטת ומתישה אבל אני מוכנה להשקיע בשביל הגוזל שלי... אני רק רוצה לדעת שהוא מקבל מה שהוא צריך!!! והאם העובדה שהוא ער המון , ובוכה המון במשך היום זה דפוס אכילה שדינו להסתדר תוך פרק זמן מסויים או שמא, משהו לא בסדר.??
 

lulyK

New member
איך העלייה במשקל שלו?

זה המדד הכי טוב בשבילך. במקומך הייתי הולכת לפגוש יועצת הנקה - מצד אחד, אולי הכל בסדר והיא תרגיע אותך. מצד שני, אולי יש אפשרות לתקן לו את התפיסה ולהקל עליו לינוק בהנקה אחת כמות גדולה יותר בלי להתעייף.
 

lulyK

New member
רק להבהיר,

שאני אומרת את זה כי להפסיק להניק אפשר תמיד ואולי כדאי למצות את האופציות לפני ההחלטה לעבור לתמ"ל.
 

לימור029

New member
אני הייתי מציעה להחליף את הסימלאק

בתחליף חלב אם, אולי הוא הגורם לגזים, ויהיה יותר קל עם תחליף אחר, אומרים שלילד שיונק מאימו אין גזים אז כנראה הסימלאק לא טוב לו, כמו כן את יכולה לנסות החליף לו את הבקבןק, אני השתמשתי בבקבוק עם הצינורית והילד שלי לא סבל כלל מגזים.
 

שמיים2

New member
היי לימור

אני גם משתמשת בבקבוק של בי פריי עם הצינורית. איזה תחליף חלב אם את מציעה??? מטרנה?
 

לימור029

New member
ולשאלתך עם להפסיק את ההנקה

כמובן שזאת החלטה שלך, אבל לדעתי הוא יהיה רגוע יותר עם תניקי אותו מבקבוק. תנסי יום אחד ותראי את התגובה.ולגבי הגזים כבר עניתי.
 

lulyK

New member
מציעה לך להכנס גם לפורום הנקה.

אם את רוצה לשמר את ההנקה, תוכלי לקבל שם עצות מנשים מנוסות וגם מכמה שהן מדריכות/יועצות הנקה או בדרך להסמכה.
 
הייתי במצב דומה...

שלום לך, גם יובל שלי נולד בשבוע 33 (2210) ובבי"ח קבל כמה ימים דרך זונדה סימילק ואח"כ חלב אם. די מהר הוא עבר לאכול מבקבוק+ניסיונות הנקה. כשיצאנו מביה"ח במשך כשבוע-שבועיים הנקתי, שאבתי והשלמתי עם סימילאק עד שאזרתי אומץ ועברנו להנקה מלאה. גם יובל בהתחלה היה יונק במשך הרבה מאד זמן - לפעמים ההנקות היו נמשכות שעה-שעתיים!!! (כלומר, הייתי כל היום עם הציצי בחוץ...) אני חשבתי שהוא תופס כמו שצריך (היו חיתולים רטובים, עלה במשקל) - אבל הסתבר לי שלא. בסופו של דבר, בגלל כל מיני ארועים עברנו להנקה חלקית - ואני מניקה אותו עד היום. אבל - היום, כשהוא כבר יותר גדול (ובעקבות כמה יועצות הנקה) הוא יונק הרבה יותר טוב וההנקה יכולה להמשך אפילו 20 דקות!!! חלק מהעניין אצל פגים שנולדו בשבוע כל כך מוקדם זה שרפלקס המציצה לא היה בשל לגמרי ולכן יותר קשה להם לינוק (וציצי זו עבודה יותר קשה מבקבוק). אז רק רציתי לעודד אותך- כשלי אמרו שהנקה יכולה להמשך גם רק 5 דקות - חשבתי "לא בבית ספרנו" ו"שלי זה לעולם לא יקרה" - אבל זה קרה! ודרך אגב- אנחנו משתמשים בבקבוקים של פלייטקס, שבהם הפטמה יותר דומה לציצי וגם הזרימה מאדאיטית- ואני מאמינה שלבקבוק יש חלק בכך שאני מצליחה לשלב הנקה+בקבוק. בהצלחה!
 

אביטלתל

New member
לדעתי, קודם

לבדוק את העלייה שלו במשקל, חיתולים רטובים וצואה כדי לדעת האם הוא באמת מקבל את הדרוש לו אחרי זה להתייעץ עם יועצת הנקה מוסמכת ההנקה חשובה לך ? את חושבת שזה מספיק חשוב בשביל לבדוק את העניין עם מישהו מוסמך ? אז תתייעצי עם מי שצריך לדעתי כדאי לך לחכות חודש לפני שאת מחליטה החלטה כזו אני זוכרת שכאשר איילה הייתה בגיל 3.5 חודשים היא עברה איזה שינוי, נעשתה שקטה יותר וגם ההנקות הסתדרו יותר טוב וגם הגזים נעלמו אני זוכרת שתינוקות אחרים של חברות עברו שינוי דומה בסביבות אותו גיל
 
למעלה