הנמרים הטמילים נכנעו

תתש

New member
הנמרים הטמילים נכנעו

היום הכריז ארגון הנמרים הטמילים הפועל להשגת עצמאות למיעוט הטמילי בסרי לנקה "שהקרב הגיע לסופו המר". האם צריך להסיק מזה שלא צריך לוותר על ניצחון במאבק בטרור הפלסטיני ולא לחתום על הסכמים שונים שבטווח הארוך רק יזיקו למדינה.
 

TaL53

New member
אם לעולם היה אכפת מעזה כמו שאכפת להם

מהטמילים אפשר היה להמשיך את עופרת יצוקה עוד 26 שנה.
 

תתש

New member
אבל עדיין לא אכפת לעולם מספיק.

כל פעם שיש מבצע או מלחמה כל העולם מתלהם, אבל זה לא מונע את המבצע הבא. אני נדהמתי לגלות את עזות המצח של בגין ושרון ב-1982 כלפי האמריקאים. בכל שלב של מלחמת של"ג רייגן ובייקר (עוכר ישראל) התעצבנו בפומבי על הממשלה ואיימו בהפסקת הסיוע אבל בגין לא שם עליהם. ישראל כבשה חצי מהשטח של מדינה שכנה, כיתרה את עיר הבירה שלה ושום דבר לא קרה. רק טבח סברה ושתילה עצר את ההתקדמות של צה"ל. ב-2002 בחומת מגן שכל העולם צעק טבח, שרון לא נכנע ללחץ כמו אולמרט וברק והלך עד הסוף. המסקנה היא שלעולם לא ממש אכפת וכל המדינות שמתנגדות לכל מבצע ישראלי משלמות מס שפתיים וכל עוד הממשלה לא מתקפלת תחת לחץ בינ"ל יש אפשרות לפעול.
 

TaL53

New member
למה לישראל מותר?

הנה, הביקורת על ישראל עולה פי כמה מונים על הביקורת כלפי מדינות כמו סין,רוסיה,מדינות ערב ועוד כמה מדינות שמרשות לעצמן להתעלל ולרצוח עשרות אלפי אנשים. אך ישראל שמנסה להגן על אזרחיה מירי הקסאמים זוכה לתגובות נוסח >לישראל תמיד מותר מה לשגויים אסור. דרך אגב דיסידנט יקר, כבר מצאת את התשובות לשאלות ששאלו אותך? האם יש לך את הביצים להתמודד עם הטענות נגדך או ששוב פעם תוכיח לכולנו שאתה לא יותר מגזען שיטחי ומעתיקן.
 

TaL53

New member
זה לא מדוייק

ארה"ב כן נתנה אור ירוק לישראל לזמן מוגבל וכשהזמן הזה מוצע גם התמיכה האמריקאית במבצע הופסקה, להזכירך שהאמריקאים סבלו גם כן מהטרור הלבנוני ב-1983.
 

תתש

New member
לפי מה שנכתב אז בעיתונות האמריקאית

רייגן ובייקר היו מעוצבנים לגמרי מההתקדמות של צה"ל לביירות ולמצור עליה. אין שום דרך לאשר את זה, אבל לפי מה שנכתב הם איימו לא פעם בהפסקת הסיוע הצבאי. האמריקאים סבלו מהטרור הלבנוני רק אחרי שהם התפרסו בלבנון כחלק מכוח בינ"ל. בזמן המלחמה לא הייתה שום נוכחות אמריקית צבאית בלבנון.
 

TaL53

New member
הדוקטרינה של ישראל

הייתה מאז ומתמיד השגת תמיכה של לפחות מעצמה אחת לפני הפעולה ולכן גם במקרה הזה הייתה תמיכה אמריקאית, אבל לזמן מוגבל. לגבי הפיגועים בצור אתה צודק, הכוח האמריקאי נכנס לשם אחרי כניסת צה"ל.
 

אנטוליו

New member
../images/Emo132.gifקצת רקע היסטורי על הסכסוך.

מי שהביא את הטמילים לציילון במאה ה-19היו הקולוניזטורים הבריטים, שחיפשו אריסים לעבודה זולה במטעי התה שלהם. עכשיו ההצבועים האלה גוערים בממשלת סרי לנקה על שהיא נקטה אמצעים נמרצים לסיום המלחמה.
http://news.walla.co.il/?w=//1487163 היום יש לי חדשות טובות עבורך: צבא סרי לנקה הודיע כי כוחותיו השתלטו על כל האי, לראשונה מאז 1983. לטענת גורם בצבא, מנהיג ומייסד ארגון המורדים נהרג כשניסה להימלט: http://news.walla.co.il/?w=//1487200
 

מיכאל107

New member
אבל בעית הטמילים תמשיך להטיל את צילה.

כל ממשל בסרי לנקה יעמוד בפני הבעיה הזאת, עוד עשרות שנים. זה עדיין לא נגמר. הפסקת מלחמה צבאית איננה הפסקת מאבק פוליטי.
 
למעלה