הנחה לתושב או אזרח?

mal1

New member
לא מדוייק

אני נרשמתי לפני שהייתי "תושב", כלומר לפני שהיינו פה שנה. שלמתי בהתחלה out of state ולקחתי סמסטר אחד את הקורסים כסטודנט שלא מן המניין. אחרי שהיינו פה שנה, נרשמתי "רשמית". הקורסים שכבר לקחתי הוכרו כמובן והמשכתי לשלם לפי in-state. הנ"ל בוצע ד"א עפ"י המלצת האונ'.
 

לִירון

New member
הנחה לתושב או אזרח?

האם ההנחה בקולג'ים של states בארה"ב היא רק לאזרחים באותה מדינה או גם לתושבים?
 

doronf65

New member
ל- RESIDENTS

כלומר לתושבים קבועים, ללא קשר אם יש להם אזרחות או גרין קארד או מעמד אחר חוקי. ברוב המקרים מעמד זה מושג אם היית במדינה שנה לפחות.
 

לִירון

New member
כלומר...

אם השגתי גרין קארד וגרתי במדינה מסויימת שנה אני יכולה להירשם לאחת האוניברסיטאות שם במחיר של תושב? ואם יש לי גרין קארד ולא חיכיתי שנה, יש מצב שבשנה הראשונה אני אשלם תשלום מלא של סטודנט מחוץ למדינה וב3 שנים הבאות תשלום מצומצם כמו של תושב המדינה?
 

mal1

New member
נכון. וכמו שדורון אמר

זה לחלוטין לא קשור לגרין קארד או אזרחות. אם היית תושב מדינה כלשהי באופן חוקי (אשרת עבודה למשל) במשך שנה אחת, אתה זכאי לשכ"ל במחיר של "תושב" באוניברסיטאות של ה-state.
 

לִירון

New member
אז אני מניחה שזה מתאים

לכל סוגי הויזות חוץ מויזת סטודנט. מכיוון שסטודנט זר הוא לא תושב מן המניין. או שאני טועה? בכל מקרה, זה ממש מוזר בגלל שכל סטודנט שבא ללמוד מחוץ למדינה לתואר שלם יהיה שם יותר משנה ויהיה זכאי להנחה הזאת תוך רבע מזמן הלימודים לתואר.
 

mal1

New member
מתאים לכל סוגי הויזות התקפות לתושבו

ת (לא ויזת תייר ולא ויזת סטודנט). בתאוריה מה שאמרת נכון, אבל יש לכך חסרונות רבים. מספר הקורסים שמותר לקחת "כסטודנט שלא מהמניין" מוגבל ומשתנה בהתאם לפקולטה אליה אתה נרשם. התהליך מאריך את משך הלימודים, כך שבד"כ לא עושים את זה. אני עשיתי את זה בהמלצת היועץ באוניברסיטה כי פשוט לא היתה לי בעיה של זמן ולא אכפת לי למשוך את התואר... (אני פה בכל מקרה לא?..).
 

amits6

New member
אני לא מסכים עם הדיעה להלן ההסבר

אני בדקתי אפשרות קבלה לקולג' בניו מקסיקו שהייתי על אישור עבודה (I-485) לא יכלתי להירשם כתושב. רק שקיבלתי את הגרין קארד היה לי אפשרות ולא רק זה אני חייב להראות חשבון בנק חצי שנה בניו מקסיקו אישור נישואין שאני נשוי לתושבת ניו מקסיקו מעל שנה רשיון נהיגה מקומי ואישור שהדירה הוא על שם שלי או של אישתי. אז התהליך הוא לא פשוט כמו שאתם חושבים ונאמר לי שבכל המקומות המצב כמעט דומה או עם שינויים
 

mal1

New member
כל מה שנדרש ממני כדי להוכיח תושבות

לצורך קביעת שכ"ל היה: דרכון עם ויזה רלוונטית, רשיון נהיגה מקומי, 2 חשבונות (חשמל/טלפון) או statment של כרטיס אשראי או חברת ביטוח עם שמי והכתובת המקומית. בכדי להפוך את החיים ליותר קלים הוספתי מכתב מהעבודה של בעלי שמציין שאנחנו אכן בכתובת מעל שנה. כנראה שזה שונה ממדינה למדינה...
 

doronf65

New member
כן... ואולי...

אם השגתי גרין קארד וגרתי במדינה מסויימת שנה אני יכולה להירשם לאחת האוניברסיטאות שם במחיר של תושב? - כן ואם יש לי גרין קארד ולא חיכיתי שנה, יש מצב שבשנה הראשונה אני אשלם תשלום מלא של סטודנט מחוץ למדינה וב3 שנים הבאות תשלום מצומצם כמו של תושב המדינה? לא בטוח, הם יכולים לטעון שאם התחלת כלא תושבת את אמורה להמשיך, אחרת כל סטודנט חיצוני יהפוך לתושב בשנה השניה. אבל אם את לא על ויזת סטודנט זה אולי נתון למשא ומתן. קצת תחום אפור, ותלוי בפרטים. רצוי להראות שאת תושבת ואז להיכנס לאוניברסיטה.
 

amits6

New member
תשובה לדורון

אם אתה מוכיח תושבות כמו השכרת דירה במשך שנה וחשבון בנק מקומי למשך חצי שנה ומשנה את הרשיון הנהיגה שלך למדינה שבה האוניברסיטה נמצאת אתה נחשב מקומי לכל דבר ואתה חייב להיות עם גרין קארד ומעלה (אזרחות) להיות במצב AOS לא טופס מבחינתם.
 
למעלה