הנחה לסטודנטים ברכבת?

מצב
הנושא נעול.

olli3

New member
מנהל
חלקן כן, חלקן לא.

זאת אומרת שצריך גם לדעת את הקודים. או
אולי מספיק שהנהג יודע.
אבל השאלה אם אותן כרטיסיות מתאימות לכל החברות.
חלקן כן, חלקן לא.
באיזורים שונים בארץ קיימות כרטיסיות אשר משותפות לשתי חברות ויותר. כך למשל כרטיסיה בגוש דן תקפה באגד, דן, מטרופולין וקווים. כרטיסיה בקווי בני ברק - ירושלים תקפה גם בקווי אגד וגם בקווי אפיקים המקשרים בין בני ברק לירושלים וחזרה.

המעבר לערך צבור נעשה כחלק ממכרזי הפעלת האשכולות השונים. קווים אשר זכתה במכרז חשמונאים (שירות בלוד,רמלה, מודיעין, באר יעקב, שוהם והאיזור) עברה על פי תנאי המכרז לערך צבור ואין בחברה זו יותר כרטיסיות בכל אשכולות הפעילות שלה. לאחר מספר חודשים קווים החלפה לפעול באיזור חדרה-נתניה וגם שם הערך הצבור החליף את הכרטיסיות.

חברת מטרופולין זכתה מחדש במכרז הנגב וגם כאן בוטלו הכרטיסיות והוטמע הערך הצבור.

כך נוצר מצב בו אני יכול לטעון ערך צבור בדן, מטרופולין או קווים והערך הצבור יכובד על ידי שלושת החברות האלו בכל איזורי הפעילות שלהם ברחבי הארץ. אם לדוגמא אני גר באחת מערי גוש דן ויש לי ערך צבור ועליי להזדמן יום אחד למודיעין - אוכל להשתמש בערך הצבור לנסיעה בקו 111 של חברת קווים מת"א למודיעין או בקווים 200/202 של קווים מפתח תקווה למודיעין.

לגבי העניין שצריך לדעת מהם קודי הנסיעה; המידע קיים באתרי המפעילות ובמוקדי השירות הטלפוניים. וכן, גם הנהג יודע אבל אין לצפות מהנהג שידע את כל היעדים בהם ניתן לנסוע עם קוד נסיעה 14 למשל. בכל זאת, הוא לא עובד בכל הארץ ויש כל כך הרבה אפשרויות נסיעה לקוד מסויים.
 

מיכי 10

Member
מיכאל, אני לא מבינה איך אתה שומר את כל המידע

חלקן כן, חלקן לא.
באיזורים שונים בארץ קיימות כרטיסיות אשר משותפות לשתי חברות ויותר. כך למשל כרטיסיה בגוש דן תקפה באגד, דן, מטרופולין וקווים. כרטיסיה בקווי בני ברק - ירושלים תקפה גם בקווי אגד וגם בקווי אפיקים המקשרים בין בני ברק לירושלים וחזרה.

המעבר לערך צבור נעשה כחלק ממכרזי הפעלת האשכולות השונים. קווים אשר זכתה במכרז חשמונאים (שירות בלוד,רמלה, מודיעין, באר יעקב, שוהם והאיזור) עברה על פי תנאי המכרז לערך צבור ואין בחברה זו יותר כרטיסיות בכל אשכולות הפעילות שלה. לאחר מספר חודשים קווים החלפה לפעול באיזור חדרה-נתניה וגם שם הערך הצבור החליף את הכרטיסיות.

חברת מטרופולין זכתה מחדש במכרז הנגב וגם כאן בוטלו הכרטיסיות והוטמע הערך הצבור.

כך נוצר מצב בו אני יכול לטעון ערך צבור בדן, מטרופולין או קווים והערך הצבור יכובד על ידי שלושת החברות האלו בכל איזורי הפעילות שלהם ברחבי הארץ. אם לדוגמא אני גר באחת מערי גוש דן ויש לי ערך צבור ועליי להזדמן יום אחד למודיעין - אוכל להשתמש בערך הצבור לנסיעה בקו 111 של חברת קווים מת"א למודיעין או בקווים 200/202 של קווים מפתח תקווה למודיעין.

לגבי העניין שצריך לדעת מהם קודי הנסיעה; המידע קיים באתרי המפעילות ובמוקדי השירות הטלפוניים. וכן, גם הנהג יודע אבל אין לצפות מהנהג שידע את כל היעדים בהם ניתן לנסוע עם קוד נסיעה 14 למשל. בכל זאת, הוא לא עובד בכל הארץ ויש כל כך הרבה אפשרויות נסיעה לקוד מסויים.
מיכאל, אני לא מבינה איך אתה שומר את כל המידע
הזה בראש, בכמויות של ארכיון. איך אתה זוכר את הכל?? זה מדהים.
הרי אתה בטח לא נוסע כל יום וכל היום ברחבי הארץ. וגם אם אתה עובד במשרד התחבורה, עדיין זה לא ייאמן!
שוב תודה על ההשקעה הרבה שלך בתשובות!
 

olli3

New member
מנהל
אני אוהב דרכים, כבישים רחובות וכל מה

מיכאל, אני לא מבינה איך אתה שומר את כל המידע
הזה בראש, בכמויות של ארכיון. איך אתה זוכר את הכל?? זה מדהים.
הרי אתה בטח לא נוסע כל יום וכל היום ברחבי הארץ. וגם אם אתה עובד במשרד התחבורה, עדיין זה לא ייאמן!
שוב תודה על ההשקעה הרבה שלך בתשובות!
אני אוהב דרכים, כבישים רחובות וכל מה
שקשור לכך. אוטובוס הוא הכלי הכי טוב להתנייד ולשים לב למה שיש סביבך. כשאני נוהג אני רק נוהג ולא שם לב לשום דבר שלא קשור לנהיגה, לכלי הרכב, להולכי הרגל ובקיצור רק למה שקשור בנהיגה. אם מישהו מנסה לדבר איתי תוך כדי נהיגה אני בקושי שם לב למה שהוא אומר. אני גם לא מצליח לדבר כשאני עסוק בלהסתכל לאחד הצדדים כשאני בא לפנות או לחנות.

באוטובוס יש לי חלונות גדולים, שדה ראיה רחב לכל כיוון. אני על הגובה מה שנקרא ויכול לראות הרבה קדימה לעומת הפרייבטים.

הידע קשור רק בזה. אני לא עובד במשרד התחבורה או הובד בתחום. אני כן מתנדב בארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל.
 

מיכי 10

Member
נשמע מעניין מאד. בכל פעם לומדים דברים חדשים.

אני אוהב דרכים, כבישים רחובות וכל מה
שקשור לכך. אוטובוס הוא הכלי הכי טוב להתנייד ולשים לב למה שיש סביבך. כשאני נוהג אני רק נוהג ולא שם לב לשום דבר שלא קשור לנהיגה, לכלי הרכב, להולכי הרגל ובקיצור רק למה שקשור בנהיגה. אם מישהו מנסה לדבר איתי תוך כדי נהיגה אני בקושי שם לב למה שהוא אומר. אני גם לא מצליח לדבר כשאני עסוק בלהסתכל לאחד הצדדים כשאני בא לפנות או לחנות.

באוטובוס יש לי חלונות גדולים, שדה ראיה רחב לכל כיוון. אני על הגובה מה שנקרא ויכול לראות הרבה קדימה לעומת הפרייבטים.

הידע קשור רק בזה. אני לא עובד במשרד התחבורה או הובד בתחום. אני כן מתנדב בארגון נוסעי התחבורה הציבורית בישראל.
נשמע מעניין מאד. בכל פעם לומדים דברים חדשים.
אני מניחה שאתה לא נהג חדש, אלא פשוט מתייחס אל הנהיגה בשיא הרצינות. אבל האמת שלא שמעתי על נהגים שמרוכזים עד כדי כך בנהיגה בלבד.
אני יכולה לשוחח חופשי בנהיגה, לשמוע רדיו או דיסקים, לאכול ארטיק, ועדיין לנהוג היטב. באמת.
לעומת זה, אחותי נמצאת בקיצוניות ההפוכה אליך: היא יכולה לעשות כל דבר תוך כדי נהיגה, ולמרות שגם היא נהגת מצויינת, ובעבר אהבתי מאד לנסוע איתה, עכשיו אני נבהלת המון וממש פוחדת לפעמים. זה מאז שיש פלאפונים, GPS, ווייז וכד'. אפשר להשתגע. והבת הגדולה שלה - עוד יותר מפחידה.
רק חסר עוד שהן גם ישטפו כלים תוך כדי נהיגה...


ההתלהבות שלך מאוטובוסים נשמעת נחמדה. בזמן האחרון שמעתי עוד מעט אנשים שמעדיפים תחבורה ציבורית על נהיגה. אני בשלב מעבר: כבר התגברתי כמעט לגמרי על הטראומות מנסיעות באוטובוסים. ואם אני נוסעת עם מישהו - יכולה כבר אפילו ליהנות מהנסיעה. אבל אני הרבה הרבה יותר אוהבת רכבת מאשר אוטובוס. מהרכבת, גם אין לי טראומות. היא מתקשרת אצלי לנסיעות מעטות, אך נעימות.

אז זה שצילמו אותך לכתבה בערוץ 10, זה במסגרת המומחיות וההתנדבות בארגון נוסעי התח"צ בארץ?
 

olli3

New member
מנהל
אני לא נהג חדש.

נשמע מעניין מאד. בכל פעם לומדים דברים חדשים.
אני מניחה שאתה לא נהג חדש, אלא פשוט מתייחס אל הנהיגה בשיא הרצינות. אבל האמת שלא שמעתי על נהגים שמרוכזים עד כדי כך בנהיגה בלבד.
אני יכולה לשוחח חופשי בנהיגה, לשמוע רדיו או דיסקים, לאכול ארטיק, ועדיין לנהוג היטב. באמת.
לעומת זה, אחותי נמצאת בקיצוניות ההפוכה אליך: היא יכולה לעשות כל דבר תוך כדי נהיגה, ולמרות שגם היא נהגת מצויינת, ובעבר אהבתי מאד לנסוע איתה, עכשיו אני נבהלת המון וממש פוחדת לפעמים. זה מאז שיש פלאפונים, GPS, ווייז וכד'. אפשר להשתגע. והבת הגדולה שלה - עוד יותר מפחידה.
רק חסר עוד שהן גם ישטפו כלים תוך כדי נהיגה...


ההתלהבות שלך מאוטובוסים נשמעת נחמדה. בזמן האחרון שמעתי עוד מעט אנשים שמעדיפים תחבורה ציבורית על נהיגה. אני בשלב מעבר: כבר התגברתי כמעט לגמרי על הטראומות מנסיעות באוטובוסים. ואם אני נוסעת עם מישהו - יכולה כבר אפילו ליהנות מהנסיעה. אבל אני הרבה הרבה יותר אוהבת רכבת מאשר אוטובוס. מהרכבת, גם אין לי טראומות. היא מתקשרת אצלי לנסיעות מעטות, אך נעימות.

אז זה שצילמו אותך לכתבה בערוץ 10, זה במסגרת המומחיות וההתנדבות בארגון נוסעי התח"צ בארץ?
אני לא נהג חדש.
עברתי במסגרת השירות הצבאי גם קורסים לנהיגה מתקדמת ונהיגת קיצון.

אני יכול לשמוע מוסיקה תוך כדי נסיעה, אני יכול לשמוע רדיו גם אם מדובר בדיבורים. אבל אני לא אזכור שום דבר אח"כ. היו מקרים ששמעתי משהו שממש עניין אותי ועברתי למצב נהג אוטומטי (כך חברים מכנים את זה). אני ממשיך לנהוג כאילו כלום אבל נוסע כל הזמן ישר, גם אם אני צריך לפנות לאנשהו וגם אם הגעתי למקום היעד אני מחנה את הרכב וממשיך לשבת ברכב עם מנוע מונע עד שאני מאבד קשב מהרדיו ושם לב שכבר הגעתי ואת דרך הנסיעה מהרגע שהקשב שלי עבר לרדיו ועד שהגעתי אני פשוט כמעט ולא זוכר.

כן, הכתבה תהיה כחלק ממה שאמרת (לא נעים לי לחזור על דברייך).

לנהוג עבורי זה לא רק ללחוץ על הדוושות, לסובב את ההגה ולהעביר הילוכים. לנהוג זה לשבת כמו שצריך עם גב זקוף עם משענת במצב נכון, זה שתי ידיים על ההגה במיקום הנכון כדי שבמצב חירום אוכל להגיב מיד. זה לשמור שהידיים לא תהיינה מתוחות כלפי ההגה (ישיבה רחוקה מידי מההגה), כי במצב כזה, ניתן לסובב רק חצי הגה ולא סיבוב שלם). זה לשמור על לחץ הצמיגים ולבדוק את תקינות הרכב (שמן, מים, ריח מוזר, רעשים מוזרים). זה להשתמש נכון בהילוכים ולהימנע משימוש בברקס בירידות. כל מי שנוהג בירידות עם רגל על הברקס, מחמם את הרפידות ומוריד את כושר הבלימה שלו בזמן אמת ובמקרי קיצון עד אובדן הבלמים. לא סתם יש שלטים שמורים - הישאר בהילוך נמוך.

לחץ אוויר לא תקין בצמיגים בשגרה גורם לבלאי מואץ של הצמיג ולבזבוז מיותר של דלק והתאמצות של המנוע. במקרה של בלימת חירום, ובמיוחד תוך הסטת ההגה לאחד הצדדים - קיים חשש סביר להסתחררות כשלחץ האוויר נמוך מידי או כשיש הפרשי לחצים לא סבירים בין הצמיגים השונים או כשהצמיג ללא "בשר" ויש להחליפו.

בכלל נהגים אחרים משגעים אותי. יש כל כך הרבה דברים נפוצים שאני לעולם לא אבין:

1. אני רוצה לפנות ימינה. לפניי יש רכב שגם רוצה לפנות ימינה. הרכב שלפניי מתחיל לפנות ימינה ונעצר למרות שיש לו נתיב השתלבות. למה אתה מתעקש להתחבר ישר לנתיב הימיני כשיש לך נתיב השתלבות, למה להמתין שכולם יסעו בכביש שאליו אתה רוצה להשתלב? בשביל מה יש כאן נתיב השתלבות? למה סתם לתקוע את עצמך ואותי? זה מרגיז. הרי בכבישים בין עירוניים, נתיבי ההשתלבות הם גדולים ואנשים לא שמים לב שהם בעצם נתיבי השתלבות אלא מרגישים כאילו זה כביש לכל דבר ועניין. אבל בתוך העיר...

2. הנוהג המטופש הזה להיתקע בנתיב השמאלי, במיוחד בתוך העיר ובמיוחד בצמתים. אין לי מושג מדוע שיירה של מטומטמים עומדים בנתיב השמאלי (והאמצעי) ומשאירים את הנתיב הימני ריק יחסית.

3. אלו שמתעקשים לצפור לי ולהבהב לי באורות גבוהים שאסע כבר, כשהם לא יודעים את מה שאני יודע. שהרמזור הקרוב ישאר אדום עוד הרבה זמן ואין למה למהר.

4. אלו ששועטים קדימה כמו מפגרים רק כדי לתת ברקס לפני הרמזור, כשאני מגיע לרמזור בלי לעצור בכלל ועוקף אותם. ואז במקרה של גל ירוק, הם שוב מאיצים למהירות גבוהה מידי, שוב נעצרים ושוב אני עוקף אותם. והם לא לומדים... גז, ברקס - גז, ברקס. זוועה.

5. אלו שלא מכירים את גודל הרכב שלהם. הרכב שלהם יותר קטן משלך, אבל הם לא מצליחים לפנות ימינה כי הם חושבים שהנתיב שלהם חצי חסום (נפוץ בצומת מרומזר כשיש פניה ימינה). ואז עד שהכביש משתחרר הם מתעקשים לעמוד בפניה עצמה כי חס וחלילה שהם יפנו לנתיב ההשתלבות. ברגעים מסויימים, הם יכולים להטריף אותי.

6. אלו שלא שמעו על נתיב ההשתלבות ומהפניה ימינה מנסים בכח להיכנס ישר לנתיב הימיני. מה שמאלץ את מי שנוסע בנתיב הימיני ההוא לבלום ולצפור להם ואז כמו דבילים הם עוצרים במקום ומעכבים את כל התנועה. בשביל מה לעזאזל המציאו נתיב השתלבות? השטח אספלט הזה מצד ימין שלכם לא טוב לכם? מה הקטע?

7. כשאני נכנס לחניה צפופה ועדיין יושב בתוך הרכב עם חלון פתוח, עובר אורח כלשהו מציין שתקעו אותי ושלא אצליח לצאת. כשאני אומר לו שהרגע חניתי - לא מאמין ומתחיל לפתח איתי שיחה על אין מצב ויש מצב (בקיצור, נודניקים).

כשאני נוסע באוטובוס, כל אלו כבר לא הדאגות שלי, אלא אם כן אני ממהר לאנשהו ואז אני מסתכל על הכל ורואה את הכל ויודע שאין באפשרותי לעשות כלום וזה יותר מתסכל...
 

מיכי 10

Member
וואו. זה כבר ממש מכתב.


אני לא נהג חדש.
עברתי במסגרת השירות הצבאי גם קורסים לנהיגה מתקדמת ונהיגת קיצון.

אני יכול לשמוע מוסיקה תוך כדי נסיעה, אני יכול לשמוע רדיו גם אם מדובר בדיבורים. אבל אני לא אזכור שום דבר אח"כ. היו מקרים ששמעתי משהו שממש עניין אותי ועברתי למצב נהג אוטומטי (כך חברים מכנים את זה). אני ממשיך לנהוג כאילו כלום אבל נוסע כל הזמן ישר, גם אם אני צריך לפנות לאנשהו וגם אם הגעתי למקום היעד אני מחנה את הרכב וממשיך לשבת ברכב עם מנוע מונע עד שאני מאבד קשב מהרדיו ושם לב שכבר הגעתי ואת דרך הנסיעה מהרגע שהקשב שלי עבר לרדיו ועד שהגעתי אני פשוט כמעט ולא זוכר.

כן, הכתבה תהיה כחלק ממה שאמרת (לא נעים לי לחזור על דברייך).

לנהוג עבורי זה לא רק ללחוץ על הדוושות, לסובב את ההגה ולהעביר הילוכים. לנהוג זה לשבת כמו שצריך עם גב זקוף עם משענת במצב נכון, זה שתי ידיים על ההגה במיקום הנכון כדי שבמצב חירום אוכל להגיב מיד. זה לשמור שהידיים לא תהיינה מתוחות כלפי ההגה (ישיבה רחוקה מידי מההגה), כי במצב כזה, ניתן לסובב רק חצי הגה ולא סיבוב שלם). זה לשמור על לחץ הצמיגים ולבדוק את תקינות הרכב (שמן, מים, ריח מוזר, רעשים מוזרים). זה להשתמש נכון בהילוכים ולהימנע משימוש בברקס בירידות. כל מי שנוהג בירידות עם רגל על הברקס, מחמם את הרפידות ומוריד את כושר הבלימה שלו בזמן אמת ובמקרי קיצון עד אובדן הבלמים. לא סתם יש שלטים שמורים - הישאר בהילוך נמוך.

לחץ אוויר לא תקין בצמיגים בשגרה גורם לבלאי מואץ של הצמיג ולבזבוז מיותר של דלק והתאמצות של המנוע. במקרה של בלימת חירום, ובמיוחד תוך הסטת ההגה לאחד הצדדים - קיים חשש סביר להסתחררות כשלחץ האוויר נמוך מידי או כשיש הפרשי לחצים לא סבירים בין הצמיגים השונים או כשהצמיג ללא "בשר" ויש להחליפו.

בכלל נהגים אחרים משגעים אותי. יש כל כך הרבה דברים נפוצים שאני לעולם לא אבין:

1. אני רוצה לפנות ימינה. לפניי יש רכב שגם רוצה לפנות ימינה. הרכב שלפניי מתחיל לפנות ימינה ונעצר למרות שיש לו נתיב השתלבות. למה אתה מתעקש להתחבר ישר לנתיב הימיני כשיש לך נתיב השתלבות, למה להמתין שכולם יסעו בכביש שאליו אתה רוצה להשתלב? בשביל מה יש כאן נתיב השתלבות? למה סתם לתקוע את עצמך ואותי? זה מרגיז. הרי בכבישים בין עירוניים, נתיבי ההשתלבות הם גדולים ואנשים לא שמים לב שהם בעצם נתיבי השתלבות אלא מרגישים כאילו זה כביש לכל דבר ועניין. אבל בתוך העיר...

2. הנוהג המטופש הזה להיתקע בנתיב השמאלי, במיוחד בתוך העיר ובמיוחד בצמתים. אין לי מושג מדוע שיירה של מטומטמים עומדים בנתיב השמאלי (והאמצעי) ומשאירים את הנתיב הימני ריק יחסית.

3. אלו שמתעקשים לצפור לי ולהבהב לי באורות גבוהים שאסע כבר, כשהם לא יודעים את מה שאני יודע. שהרמזור הקרוב ישאר אדום עוד הרבה זמן ואין למה למהר.

4. אלו ששועטים קדימה כמו מפגרים רק כדי לתת ברקס לפני הרמזור, כשאני מגיע לרמזור בלי לעצור בכלל ועוקף אותם. ואז במקרה של גל ירוק, הם שוב מאיצים למהירות גבוהה מידי, שוב נעצרים ושוב אני עוקף אותם. והם לא לומדים... גז, ברקס - גז, ברקס. זוועה.

5. אלו שלא מכירים את גודל הרכב שלהם. הרכב שלהם יותר קטן משלך, אבל הם לא מצליחים לפנות ימינה כי הם חושבים שהנתיב שלהם חצי חסום (נפוץ בצומת מרומזר כשיש פניה ימינה). ואז עד שהכביש משתחרר הם מתעקשים לעמוד בפניה עצמה כי חס וחלילה שהם יפנו לנתיב ההשתלבות. ברגעים מסויימים, הם יכולים להטריף אותי.

6. אלו שלא שמעו על נתיב ההשתלבות ומהפניה ימינה מנסים בכח להיכנס ישר לנתיב הימיני. מה שמאלץ את מי שנוסע בנתיב הימיני ההוא לבלום ולצפור להם ואז כמו דבילים הם עוצרים במקום ומעכבים את כל התנועה. בשביל מה לעזאזל המציאו נתיב השתלבות? השטח אספלט הזה מצד ימין שלכם לא טוב לכם? מה הקטע?

7. כשאני נכנס לחניה צפופה ועדיין יושב בתוך הרכב עם חלון פתוח, עובר אורח כלשהו מציין שתקעו אותי ושלא אצליח לצאת. כשאני אומר לו שהרגע חניתי - לא מאמין ומתחיל לפתח איתי שיחה על אין מצב ויש מצב (בקיצור, נודניקים).

כשאני נוסע באוטובוס, כל אלו כבר לא הדאגות שלי, אלא אם כן אני ממהר לאנשהו ואז אני מסתכל על הכל ורואה את הכל ויודע שאין באפשרותי לעשות כלום וזה יותר מתסכל...
וואו. זה כבר ממש מכתב.

טוב, בקשר לקטע הראשון, אני לא יודעת מה לומר. כל עוד אתה נותן עדיפות של הקֶּשֶב שלך לנהיגה, הכל בסדר. המוזיקה ברדיו והדיבורים, באמת פחות חשובים.

בקשר להרגלי הנהיגה המדוייקת שלך, וההקפדה על תקינות הרכב ולחץ האוויר בצמיגים וכל זה - אני יודעת את הדברים. אבל תודה שכתבת אותם כאן בצורה כל כך מסודרת. זה משכנע אותי אפילו יותר ממה שכבר הייתי משוכנעת בצִדקת הדברים!

אתה כועס על ההשתלבות הלא טובה בפניות ימינה, ובכניסה אל המסלול הימָני. זה נשמע קצת מבלבל, כי המסלול הימני, נמצא באותו רגע משמאל אליך. אבל אתה צודק, הוא המסלול הימני של הכביש, אחרי קטע ההשתלבות.
בכל אופן, יותר בעייתי בפנייה שמאלה. כי נהגים רבים אינם יודעים (או שלא אכפת להם) שבפנייה שמאלה, יש להשתלב בצד השמָאלי ביותר של הכביש, לפי החוק - ורק אחר כך להשתלב בהדרגה ימינה, אל תוך מסלול הנסיעה. רבים נכנסים ישירות לתוך הכביש, בלי להשתמש כלל במסלול ההשתלבות השמאלי.

השאלה על הכביש היא מה יותר גרוע: הנהגים רעי-הלב, שלא אכפת להם להרוג (כן, להרוג!) אחרים ולא להתחשב באף אחד ובחוקי התנועה, או הנהגים הטפשים. הבעיה שגם כאלה וגם כאלה יש בכמויות, ולכן גם נהגים מעולים צריכים לחשוש בנהיגה. לא מהנהיגה של עצמם, אלא של זולתם. ):
 

דוד311

New member
אפשר לקבל החזר על נסיעות שלא השתמשת

הנחה לסטודנטים ברכבת?
שלום חברים,
האם נכון שסטודנטים מקבלים הנחה ברכבת בנסיעה בין-עירונית רק בנסיעה הלוך ושוב? כך הבנתי, אולי בטעות, מהמחירון שבאתר הרכבת.
אפשר לקבל החזר על נסיעות שלא השתמשת
אפשר לקנות כרטיסייה וכשייגמר סטטוס הסטונדט תהיה זכאי לפנות ולקבל החזר על הנסיעות שנותרו ולא השתמשת בהם.
יכול להיות שאפילו יסכימו לתת לך את ההחזר הזה כבר עכשיו, כי מה אכפת להם.
 

מיכי 10

Member
יפה!

אפשר לקבל החזר על נסיעות שלא השתמשת
אפשר לקנות כרטיסייה וכשייגמר סטטוס הסטונדט תהיה זכאי לפנות ולקבל החזר על הנסיעות שנותרו ולא השתמשת בהם.
יכול להיות שאפילו יסכימו לתת לך את ההחזר הזה כבר עכשיו, כי מה אכפת להם.
יפה!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה