הנושא כבר נידון אבל....

  • פותח הנושא c_f
  • פורסם בתאריך

c_f

New member
הנושא כבר נידון אבל....

אני זולל אויר!!! כן,כן אני יודע שכבר דנו בזה בעבר אבל עדיין כלום לא עוזר. ביום שבת צללנו להנאתנו (חברי הפורום כמובן) מפוצקר בנהריה לנקרות (בראש הנקרה כמובן) - {זאת לאחר שהסירה התקלקלה ולכן לא צללנו לסט"יל- אבל זה בסיפור אחר}. בקיצור בשלב מסויים בצליליה נשאלנו מה מצב האוויר. הממוצע נע בין 140-160 ואנוכי- 100. אני יודע שככל בעובר יותר זמן, ניסיון וכדומה. ואני משתדל לצלול כמה שיותר. אבל בכל זאת. רעיונות הצעות ייעול וכדומה יתקבלו בברכה. בתודה יו"ר אגודת שותי האוויר.
 

גרזנית

New member
תיקח מיכל גדול יותר../images/Emo91.gif

כולם לוקחים מיכלי 12 ליטר, אז תיקח אתה 18 ליטר ובא לציון גואל ולציונה....
 

ניב ד

New member
מיכל 15 מספיק טוב, לא להגזים

ועוד דבר, תוודא שאתה נושם מוסת איכותי. משפר מאד את העסק.
 
סיכוי קלוש אבל שווה בדיקה

יתכן שמד האויר שלך מזייף. אני בטוח שאתה בודק מיכל לאחר שאתה מרכיב את הציוד ורואה שיש לך בערך 200 כמו כולם (אל תגיד שאתה לא בודק...). אבל אני יכול לחשוב על בעיות תאורטיות שיגרמו למד אויר להראות לחץ תקין בתחום הגבוה, אבל ירידה לא לינארית, כלומר זיוף בתחום הנמוך. נדיר, אבל קל מאוד לבדוק - לאחר הצלילה הבאה פשוט תרכיב מד לחץ של מישהו אחר על המיכל הריק שלך והשווה.
 

ביקו

New member
אני לא מציע לך לקחת מיכל גדול

מהסיבה הפשוטה שזה לא יעזור ל"מוטיבציה" שלך לשפר את צריכת האויר, אלא ינציח את הבעיה. ככל שתצלול יותר צריכת האויר שלך תשתפר.
 

javierg

New member
תוריד כל דבר מיותר (אם יש לך)

בעיקר תבדוק אם אתה יכול להוריד קצת משקולות. הדבר הבא שגורם לצריכת אויר מרובה זה תנועות רבות של סנפירים ותנועות ידיים. ככל שתזוז יותר לאט תזכה לזמן תחתית משופר.
 

lizard

New member
אהלן

דבר ראשון, תרגע
תבחן את הצלילה שלך. אולי אתה משקיע הרבה מאמץ בצלילה ? אם כן, תחשוב למה. מנסיון אישי אני יודע שחשוב לצלול רגוע. בצלילה טיפוסית שלי אני מגיע ל150 תוך 5-10 דקות. (תלוי בעומק) רוב הצלילה נעשית בטווחים של 140-85 ATM. בדר"כ אני יוצא עם 60-70 ATM לצלילה של 25 דקות ב30 מטר (יתוש) או 60 דקות בעומק ממוצע של 4 מטר (בין המגדלור למערות למשל). הייתה לי צלילה לסטיל שבה הגעתי לסטיל עם 90 (!!!) ATM ויצאתי עם 15. לא בטוח,לא תקני ומטומטם לחלוטין אבל קורה. וכל הצלילה הייתה משהו כמו 20 דקות. רק בגלל שהייתי מתוח,עצבני ומאוד לא רגוע. מיכה
 

הולנדי

New member
ועוד רעיונות

צלול יותר רדוד משאר הקבוצה יחד עם בן הזוג שלך, צלול קצת יותר רדוד מבן הזוג שלך ותצמצם צריכה. כאמור ככל שתצלול יותר תשפר את צריכת האוויר, אולם גם אם יש לך בעייה שלא נפתרת או נפתרת חלקית ניתן למזער את הבעיה ע"י תכנון נכון של הצלילה עם בן הזוג ומול שאר הקבוצה. תמיד עדיף לצלול יותר זמן, אבל שום דבר לא יקרה אם תצלול במקום 40 דקות רק 30, הבעיות מתחילות כאשר צוללים בקבוצה ,ולא נעים להוציא את כל הקבוצה מוקדם יותר לכן: א.תידע את בן הזוג ואת מוביל הקבוצה ( אם יש כזה) על כך שאתה צרכן אוויר מעל הממוצע. ב.סכם מראש עם המוביל ובן הזוג מה קורה אם אתה צריך לעלות, לדוגמא אתה ובן הזוג עולים בשלב מסוים והקבוצה ממשיכה, או ששני צוללים שמסתבר שצרכו הרבה אוויר עולים ביחד עם או בלי המוביל והשאר ממשיכים. ג. בחר נכון את בן הזוג, רצוי צרכן אוויר כמוך , או לחלופין מישהו שצורך מעט מאד או שצולל עם מיכל גדול ואז אתה יכול בתאום מראש לסכם על משיכת אוויר מהמיכל שלו באמצעות האוקטופוס.
 

c_f

New member
כמה הערות :

בהקשר למה שנאמר פה. הציוד הינו ציוד חדש (יד I ועבר רק איזה 5 צלילות) {מדובר על MK2PLUS ) אני לא מרבה בתנועות ידיים אבל אולי בהקשר של עבודת הרגליים כן. יש לי סנפירי MARES PLANA AVANTI שדי קשה (לטעמי) לעבוד איתם. מיכל גדול זהו עונש לא נורמלי ונראה לי מיותר. מבחינת להוריד משקולות אז אני חושב שאם אוריד עוד לא אצליח לשקוע. דהיינו : בקיץ (בים התיכון) אני צולל עם בגד ים ו- 8 פאונד (4+4) הצלילה האחרונה (כמו שאמרתי בנקרות) צללתי עם לונד ג´ון (חדש לחלוטין) ועם 16 פאונד (8+8). אני לא חושב שהמשקל גדול מידי (ותקנו אותי אם אני טועה). אני אבדוק את הקישורים ואראה.
 

אילוניק

New member
c fזולל אויר

ראשית הבעיה שלך מוכרת לי כי היא היתה הבעיה שלי גם כן בתחילת הדרך היות ואתה טוען שאתה יו"ר אירגון שותי האוויריש לי עבורך הצעה אתה לא מציין עם איזה מיכל אתה צולל 12 ליטר או 15 ליטר אני פתרתי את הבעיה עי כך שצללתי עם מיכל 15 ליטר בהנחה שדוחסים טוב אית המיכל או דוחסים באותו מועדון באותה רמה אזי יש לך יתרון של 3 ליטר בלחץ של 200 אטמוספרות זה עוד 600 ליטר זה אולי לא מפצה על ההפרש אבל בטח עוזר ולכן קניתי אף מיכל 15 ליטר משלי היות ולא היה לכל מועדון 15 ליטר ברבות הצלילות הצריכה השתפרה המרתי את ה-15 לשני מיכלי 12 שאחד הפך להיות אפילו נייטרוקס היה רצוי גם שתבדוק אם אתה לא צולל עם עודף משקולות (מגביר צריכה) מקווה שדברי מעודדים אותך ובטוח כי עם הזמן תשתפר אילוניק i.h.b
 

פליפר.

New member
מצטרף להמלצה חמה על מיכל יותר גדול

אין בעיה של חוסר מוטיבציה לפתור את ה"בעיה" כפי שאמרו לפני - כי זאת לא בעיה - זה נורמלי ואכן משתפר עם הזמן. אם תהיה טרוד כל הצלילה ב"למה אני צורך הרבה אויר" ועל דרכים לפתור את זה - גם לא תהנה וגם מרוב לחץ או תיסכול פשוט תנשום הרבה. תצלול עם מיכל 15 ליטר - ועם הזמן - או שתחליף ל 12 או שתגלה (כמוני) שזה מאד נח שגם אחרי צלילה עמוקה לא צריך להחליף מיכל כי יש מספיק לעוד צלילה (גם חוסך דחיסות) בהצלחה פליפר
 

הולנדי

New member
../images/Emo45.gif 15 ליטר פלדה מתאים לי ../images/Emo96.gif

חוסכים בעופרת על החגורה, אומנם קצת יותר כבד מחוץ למים, אבל במים לא תרגיש כל הבדל כמובן,גם אני התרגלתי למיכל 15 ליטר, מומלץ. מועדונים בדרך כלל לא מחזיקים מיכלי פלדה, הואיל והם יותר בעיתיים בתחזוקה שלהם.
 

azmerlin

New member
שדיאטה וכושר ../images/Emo19.gif

היי, גם לי הייתה אותה הבעיה וגם אני פתרתי אותה בתחילה עם מיכל 15 ליטר, זה עובד מצוין. בנוסף גיליתי שדיאטה וכושר גם הם עזרו המון ומומלץ מאוד. בנוסף עכשיו שהצריכה שלי טובה יותר אני מחפס למכור את ה15 ולהחליפו ב12 אז אם אתה מעונין צור קשר. איל
 

decompresion

New member
תשובה רצינית לשם שינוי

בחריגה ממנהגי לא אשתמש בציניות(אני כנראה חולה היום) קודם כל: תמיד להיות מאוזן.איזון לא טוב הורס צלילה. 2. תבדוק שיש לך כמות משקולות מינימלית. 3. כל נשיפה(הוצאת אוויר)צריכה להיות מקסימלית להוציא כמה שיותר אוויר משומש מהריאות. 4.תמיד להיות רגוע ולחשוב על כל נשימה. 5.לא להזיז שום דבר בגוף אלא עם זה הכרכי לחלוטין. לא להזיז ידיים בכלל. תנועת הסנפירים חייבת להיות בקצב איטי ופתיחת רגליים גדולה. 6ץ לכל אדם יש מקדם צריכה אישית משלו, שתלוי בכושר, שומן, רוגע, ניסיון, מצב כללי רגעי וכו..וכו..אבל אפשר להקטין את המקדם הזה. 7. תמיד אפשר לשים על הגב מיכלים ענקיים (15 ליטר,18 ליטר), או לקנות מיכל 300 אט´. 8.וסת איכותי? בעומק רדוד(20 מ´)לא זאת הבעייה שלך ומי שאומר לך שכן-מנסה למכור לך וסת. בהצלחה! תענות? שאלות? תגובות?
 

אסף דר

New member
אני רואה שהקשבת לי../images/Emo108.gif../images/Emo54.gif

מצטער על החתולים אבל לא היה חתול לבן מקפץ בקשר לוסת האיכותי , לא כל מי שאומר לך שוסת איכותי ישפר לך את צריכת האויר מנסה למכור לך, יכול להיות גם שזה מה שמכרו לו (תרתי משמע) והוא מעביר את זה הלאה (ניב לא צריך להתעצבן) כמו כן אחד הגורמים העיקריים לצריכת האויר ששכחת הוא גודל ריאות הצולל , לכן לפעמים ילדים בקורס צורכים פחות אויר מהמדריך
 

c_f

New member
../images/Emo51.gif לכולם

אני אנסה את הטיפים בצלילה הבאה אדווח על תוצאות (התקווה כי הניסוי יניב פירות). יום טוב
 

ניב ד

New member
אסף אסף - אני יודע למה אתה רומז...

אבל אף אחד לא מכר לי את זה. ממעבר בין וסת בסיסי mr12 לוסת איכותי mr22 אביס (לא כמו האטומיק שלכם אבל בכל זאת...) הרגשתי פשוט מאד פרט להקלה בנשימה ירידה מסויימת בצריכת האויר. אמנם גם קודם הצריכה שלי היתה טובה אבל בכל זאת היה שיפור מסויים. אני לא אומר שעם הוסת הכי טוב תנשום פחות, אלא שיש בפירוש הבדל בין וסת פשוט לוסת איכותי יותר. זה כמו שיש כאלה שאומרים (במיוחד מדריכי צלילה בהתלהבות) שבשבילם לא משנה הסנפיר - מצידם - קרשים על הרגליים. נו באמת.
 

אסף דר

New member
על איזה רמז בדיוק אתה מדבר ?

אני לא ניסיתי לרמוז לך כלום. תארתי לעצמי שתחשוב כך מאחר ואתה כתבת על הוסת האיכותי ולכן הוספתי (אל תתעצבן ניב) אם הייתי רוצה להגיד לך משהוא ספציפי הייתי אומר ולא רומז.
 
למעלה