הנה תמונה מחופשתי בספרד....

מצב
הנושא נעול.

פבלוס

New member
הנה תמונה מחופשתי בספרד....

הנה תמונה מחופשתי בספרד....
שלום: הנה חזרתי מחופשתי בספרד, בה ביליתי עם משפחתי בעיירה הקטנה והחביבה malgrat de mar שבקוסטה ברווה (כ-שעה מברצלונה) במהלך החופשה שנמשכה 4 ימים. במהלך הנסיעה יצאלי לנסוע ברכבת כ- 6פעמים (3 הלוך ו3 חזור) ברכבת הפרברים (רכבת למרחקים קצרים) מ- malgrat עד ברצלונה. אני שולח לכם תמונה של תחנת הרכבת ב-malgrat de mar בשעה שהרכבת נכנסת. אני חייב לציין שהרכבות שבישראל הרבה, הרבה יותר טובות מרכבת הפרברים שנחשבות לחדישות ומרכבת למרחקים ארוכים. ברכבת למרחקים ארוכים נסעתי פעם אחת (הלוך חזור) מברצלונה לטראגונה עד תחנה שנקראת port aventura שזה פארק שעשועים ענק! כמו דיסני אבל של חברת יוניברסל. לרכבת הפרברים יש כמה תכונות שליליות וחיוביות: אני יתחיל עם החיוביות: 1) האנשים כולל הכרטיסנים והאחריים בתחנות נחמדים מאד ואוהבים לעזור. 2)כמה זמן לפני בואה של תחנה מופעיה במין לוחית אוטומטית את שם התחנה,השעה,השעה בה הרכבת תגיעה והטמפרטורה. 3)סה"כ הרכבת מצויידת היטב ונקיה מאד. הנה השליליות: 1) מכוון שזאת רכבת פרברים היא נוסעת למרחקים קצרים לכן כל 2-3 דקות יש תחנה חדשה, והרכבת לא מספיקה אפילו לנסוע במהירות והיא כבר עוצרת. 2) למושבים יש בקושי ריפוד והם עשויים מפלסטיק די קשיח, לכן אחרי שיושבים שםן שעה יש כאב גם איום. 3) נסיעתה כלל לא חלקה והיא מתלתלת מצד לצד. 4) כמו שהזכרתי יש רצף קבוע של תחנות כל כמה דקות לכן צריך לשמוע כל 2-3 דקות את שם התחנה בספרדית ובקטאלנית וזה די מעיק.
 

פבלוס

New member
הנה התמונה: - ו "גם"=גב (שורה 13)

הנה תמונה מחופשתי בספרד....
שלום: הנה חזרתי מחופשתי בספרד, בה ביליתי עם משפחתי בעיירה הקטנה והחביבה malgrat de mar שבקוסטה ברווה (כ-שעה מברצלונה) במהלך החופשה שנמשכה 4 ימים. במהלך הנסיעה יצאלי לנסוע ברכבת כ- 6פעמים (3 הלוך ו3 חזור) ברכבת הפרברים (רכבת למרחקים קצרים) מ- malgrat עד ברצלונה. אני שולח לכם תמונה של תחנת הרכבת ב-malgrat de mar בשעה שהרכבת נכנסת. אני חייב לציין שהרכבות שבישראל הרבה, הרבה יותר טובות מרכבת הפרברים שנחשבות לחדישות ומרכבת למרחקים ארוכים. ברכבת למרחקים ארוכים נסעתי פעם אחת (הלוך חזור) מברצלונה לטראגונה עד תחנה שנקראת port aventura שזה פארק שעשועים ענק! כמו דיסני אבל של חברת יוניברסל. לרכבת הפרברים יש כמה תכונות שליליות וחיוביות: אני יתחיל עם החיוביות: 1) האנשים כולל הכרטיסנים והאחריים בתחנות נחמדים מאד ואוהבים לעזור. 2)כמה זמן לפני בואה של תחנה מופעיה במין לוחית אוטומטית את שם התחנה,השעה,השעה בה הרכבת תגיעה והטמפרטורה. 3)סה"כ הרכבת מצויידת היטב ונקיה מאד. הנה השליליות: 1) מכוון שזאת רכבת פרברים היא נוסעת למרחקים קצרים לכן כל 2-3 דקות יש תחנה חדשה, והרכבת לא מספיקה אפילו לנסוע במהירות והיא כבר עוצרת. 2) למושבים יש בקושי ריפוד והם עשויים מפלסטיק די קשיח, לכן אחרי שיושבים שםן שעה יש כאב גם איום. 3) נסיעתה כלל לא חלקה והיא מתלתלת מצד לצד. 4) כמו שהזכרתי יש רצף קבוע של תחנות כל כמה דקות לכן צריך לשמוע כל 2-3 דקות את שם התחנה בספרדית ובקטאלנית וזה די מעיק.
הנה התמונה: - ו "גם"=גב (שורה 13)
 

oren*

New member
מעניין מאוד ../images/Emo20.gif וברוך השב

הנה תמונה מחופשתי בספרד....
שלום: הנה חזרתי מחופשתי בספרד, בה ביליתי עם משפחתי בעיירה הקטנה והחביבה malgrat de mar שבקוסטה ברווה (כ-שעה מברצלונה) במהלך החופשה שנמשכה 4 ימים. במהלך הנסיעה יצאלי לנסוע ברכבת כ- 6פעמים (3 הלוך ו3 חזור) ברכבת הפרברים (רכבת למרחקים קצרים) מ- malgrat עד ברצלונה. אני שולח לכם תמונה של תחנת הרכבת ב-malgrat de mar בשעה שהרכבת נכנסת. אני חייב לציין שהרכבות שבישראל הרבה, הרבה יותר טובות מרכבת הפרברים שנחשבות לחדישות ומרכבת למרחקים ארוכים. ברכבת למרחקים ארוכים נסעתי פעם אחת (הלוך חזור) מברצלונה לטראגונה עד תחנה שנקראת port aventura שזה פארק שעשועים ענק! כמו דיסני אבל של חברת יוניברסל. לרכבת הפרברים יש כמה תכונות שליליות וחיוביות: אני יתחיל עם החיוביות: 1) האנשים כולל הכרטיסנים והאחריים בתחנות נחמדים מאד ואוהבים לעזור. 2)כמה זמן לפני בואה של תחנה מופעיה במין לוחית אוטומטית את שם התחנה,השעה,השעה בה הרכבת תגיעה והטמפרטורה. 3)סה"כ הרכבת מצויידת היטב ונקיה מאד. הנה השליליות: 1) מכוון שזאת רכבת פרברים היא נוסעת למרחקים קצרים לכן כל 2-3 דקות יש תחנה חדשה, והרכבת לא מספיקה אפילו לנסוע במהירות והיא כבר עוצרת. 2) למושבים יש בקושי ריפוד והם עשויים מפלסטיק די קשיח, לכן אחרי שיושבים שםן שעה יש כאב גם איום. 3) נסיעתה כלל לא חלקה והיא מתלתלת מצד לצד. 4) כמו שהזכרתי יש רצף קבוע של תחנות כל כמה דקות לכן צריך לשמוע כל 2-3 דקות את שם התחנה בספרדית ובקטאלנית וזה די מעיק.
מעניין מאוד
וברוך השב
כיצד נראים כרטיסי הרכבת בספרד? האם תוכל לסרוק עבורנו אחד? (במידה ושמרת כמובן). המושבים ללא ריפוד מזכירים לי את האוטובוסים של דן עם הכיסאות עץ, כל פעם שהאוטובוס עושה סיבוב או עוצר מחליקים מהם.
 

פבלוס

New member
עכשיו כבר די מאוחר לי אני הולך

מעניין מאוד
וברוך השב
כיצד נראים כרטיסי הרכבת בספרד? האם תוכל לסרוק עבורנו אחד? (במידה ושמרת כמובן). המושבים ללא ריפוד מזכירים לי את האוטובוסים של דן עם הכיסאות עץ, כל פעם שהאוטובוס עושה סיבוב או עוצר מחליקים מהם.
עכשיו כבר די מאוחר לי אני הולך
לישון עוד מעט, אבל אני אנסה לעשות ככל שאוכל בכדאי לסרוק את הכרטיסים ששמרתי וגם להביא עוד שתי תמונות: 1) תמונה מספרד של קרונוע ממש קרונוע עם כיסאות מעץ ופעמון. 2)אני לא יודע בידיוק איך קוראים לזה אבל זה כלי ציבורי כמו קרונוע אבל הוא עולה על הר. זה מן מסלול משולב כלומר בהתחלה יורדים בתחנה של אוטובוס התיירות של עיריית ברצלונה בן שתי קומות (בקומה השניה גג נפתח) מכשיורדים מהאוטובוס צועדים כ-50 מטר עד התחנה של הקרונוע, מהקרונוע עולים כ-400 מטר בעלייה עד מן מקום מקסים עם מלון ומסעדה, משם עולים לאותו כל ציבורי שהזכרתי שאינני זוכר את שמו, כ-700 מטר על הר, ומשם מחכה לך פארק שעשועים גדול ומקסים על ההר. פשוט מקום נפלא . =======================-------------------------====================== יש לכם בישביל מה לקום מחר! מצפות לכם תמונות מרהיבות! =======================-------------------------====================== שלכם: פבלו.
 

פבלוס

New member
הנה זה הגיעה....

עכשיו כבר די מאוחר לי אני הולך
לישון עוד מעט, אבל אני אנסה לעשות ככל שאוכל בכדאי לסרוק את הכרטיסים ששמרתי וגם להביא עוד שתי תמונות: 1) תמונה מספרד של קרונוע ממש קרונוע עם כיסאות מעץ ופעמון. 2)אני לא יודע בידיוק איך קוראים לזה אבל זה כלי ציבורי כמו קרונוע אבל הוא עולה על הר. זה מן מסלול משולב כלומר בהתחלה יורדים בתחנה של אוטובוס התיירות של עיריית ברצלונה בן שתי קומות (בקומה השניה גג נפתח) מכשיורדים מהאוטובוס צועדים כ-50 מטר עד התחנה של הקרונוע, מהקרונוע עולים כ-400 מטר בעלייה עד מן מקום מקסים עם מלון ומסעדה, משם עולים לאותו כל ציבורי שהזכרתי שאינני זוכר את שמו, כ-700 מטר על הר, ומשם מחכה לך פארק שעשועים גדול ומקסים על ההר. פשוט מקום נפלא . =======================-------------------------====================== יש לכם בישביל מה לקום מחר! מצפות לכם תמונות מרהיבות! =======================-------------------------====================== שלכם: פבלו.
הנה זה הגיעה....
תמונה ראשונה: "הקרונוע הכחול" ככה הוא מכונה. קבלו אותו!!!
 

פבלוס

New member
הנה התמונה השניה:

הנה זה הגיעה....
תמונה ראשונה: "הקרונוע הכחול" ככה הוא מכונה. קבלו אותו!!!
הנה התמונה השניה:
בספרדית קוראים לזה "fonicular" בעברית אייני יודע. אבל זה כמו רכבת עם קרונות ובתמונה הוא נמצא בתחנה העילית ועומד לעשות את דרכו כ-700 מטר לתחנה העילית. (התחתונה)
 

oren*

New member
../images/Emo6.gif ואנחנו מתלוננים על האוטובוסים

הנה התמונה השניה:
בספרדית קוראים לזה "fonicular" בעברית אייני יודע. אבל זה כמו רכבת עם קרונות ובתמונה הוא נמצא בתחנה העילית ועומד לעשות את דרכו כ-700 מטר לתחנה העילית. (התחתונה)
ואנחנו מתלוננים על האוטובוסים
והרכבות בישראל. זה נראה ישן מאוד
 

four seasons

New member
אני מסכים איתך

ואנחנו מתלוננים על האוטובוסים
והרכבות בישראל. זה נראה ישן מאוד
אני מסכים איתך
הרכבות בארץ נוחות יותר מהרבה רכבות שמופעלות בערים באירופה, כמו פריז לונדון וספרד שמהרבה נסיעות די סבלתי, הבעיה בארץ יותר מבחינת ק"מ מסילה, אני זוכר נסיעה ברכבת פרוורים בבריטניה מליברפול לעיר הולדתם של הביטלס, רכבת ישנה מאוד, מושבים מאוד דומים למושבי העץ של אוטובוסי דן המאוד ישנים (שנות השמונים המוקדמות), זה באמת כואב אחרי כמה זמן, חריקות הנסיעה, אה והנסיעה היתה עם קרון בודד שנראה כמו אוטובוס וזה היה ב95
 

kbb

New member
תסלח לי שאני אומר את זה, אבל

הנה התמונה השניה:
בספרדית קוראים לזה "fonicular" בעברית אייני יודע. אבל זה כמו רכבת עם קרונות ובתמונה הוא נמצא בתחנה העילית ועומד לעשות את דרכו כ-700 מטר לתחנה העילית. (התחתונה)
תסלח לי שאני אומר את זה, אבל
הקרון הורוד הזה נראה כמו האוטובוסים הישנים של "דן".
 

פבלוס

New member
אבל זה לא. צילמתי את זה בספרד.

תסלח לי שאני אומר את זה, אבל
הקרון הורוד הזה נראה כמו האוטובוסים הישנים של "דן".
אבל זה לא. צילמתי את זה בספרד.
זה כמה קרונות כמו רכבת שמחוברים למסילה וזה מסיעה אותך עד ראש ההר.
 

פבלוס

New member
אבל זה לא. צילמתי את זה בספרד.

תסלח לי שאני אומר את זה, אבל
הקרון הורוד הזה נראה כמו האוטובוסים הישנים של "דן".
אבל זה לא. צילמתי את זה בספרד.
זה כמה קרונות כמו רכבת שמחוברים למסילה וזה מסיעה אותך עד ראש ההר.
 
Funicular Railways

הנה התמונה השניה:
בספרדית קוראים לזה "fonicular" בעברית אייני יודע. אבל זה כמו רכבת עם קרונות ובתמונה הוא נמצא בתחנה העילית ועומד לעשות את דרכו כ-700 מטר לתחנה העילית. (התחתונה)
Funicular Railways
התרגום האנגלי למילה שהציג פבלוס הוא ´Funicular´. גם הכרמלית בחיפה היא רכבת כזו. מדובר ברכבת שעובדת כמו מעלית, כלומר היא מונעת באמצעים חיצוניים באמצעות כבל המחובר אליה ומושך אותה בכיוון התנועה הדרוש. שיטת הנעה זו נחוצה במסילות בהן השיפוע הוא כל-כך חזק שאפילו ציוד הרכבות בהנעת גלגלי שיניים לא תספיק. אני לא יודע בוודאות מה התרגום הנכון למילה זאת, אבל לפי תקנות משרד התחבורה ביחס ל-כרמלית (שנכתבו בשנת 1961 ומופיעות בחלק מתחנות ובכל הקרונות של הכרמלית) הכינוי הנכון הוא ´רכבל´. נכון, המילה ´רכבל´ (RAKEVEL) משמשת אותנו כיום לתיאור אמצעי תחבורה אחר, אבל עליכם לזכור שבעת שנפתחה הכרמלית, בשנות החמישים עוד לא היו כאלו בארץ עדיין. בכל מקרה, מכיוון שהמילה ´הנכונה´ כבר נתפסה באופן לא הוגן, אני מציע לתאר ת הכרמלית כ-´רכבלית´. למי שרוצה ללמוד עוד על רכבליות ועל איך הן עובדות (יש שיטות רבות) אני ממליץ לפנות לאתר המאוד מעניין Funimag, אתר בעל אנגלית קלוקלת מעט אבל תוכן מאוד מעניין אודות עשרות רבות של קווי רכבליות ברחבי העולם, כולל תמונות (שחלקן ממש מרהיבות).
 

reshef

New member
אתר מגניב ../images/Emo45.gif

Funicular Railways
התרגום האנגלי למילה שהציג פבלוס הוא ´Funicular´. גם הכרמלית בחיפה היא רכבת כזו. מדובר ברכבת שעובדת כמו מעלית, כלומר היא מונעת באמצעים חיצוניים באמצעות כבל המחובר אליה ומושך אותה בכיוון התנועה הדרוש. שיטת הנעה זו נחוצה במסילות בהן השיפוע הוא כל-כך חזק שאפילו ציוד הרכבות בהנעת גלגלי שיניים לא תספיק. אני לא יודע בוודאות מה התרגום הנכון למילה זאת, אבל לפי תקנות משרד התחבורה ביחס ל-כרמלית (שנכתבו בשנת 1961 ומופיעות בחלק מתחנות ובכל הקרונות של הכרמלית) הכינוי הנכון הוא ´רכבל´. נכון, המילה ´רכבל´ (RAKEVEL) משמשת אותנו כיום לתיאור אמצעי תחבורה אחר, אבל עליכם לזכור שבעת שנפתחה הכרמלית, בשנות החמישים עוד לא היו כאלו בארץ עדיין. בכל מקרה, מכיוון שהמילה ´הנכונה´ כבר נתפסה באופן לא הוגן, אני מציע לתאר ת הכרמלית כ-´רכבלית´. למי שרוצה ללמוד עוד על רכבליות ועל איך הן עובדות (יש שיטות רבות) אני ממליץ לפנות לאתר המאוד מעניין Funimag, אתר בעל אנגלית קלוקלת מעט אבל תוכן מאוד מעניין אודות עשרות רבות של קווי רכבליות ברחבי העולם, כולל תמונות (שחלקן ממש מרהיבות).
אתר מגניב
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה