הנדון:טל שביט

  • פותח הנושא yr17
  • פורסם בתאריך

yr17

New member
הנדון:טל שביט

א. אקדים ואומר שלדעתי טל שביט הנו עיתונאי הגון ומקצועי ,בעל זכויות רבות בכל הקשור לעיתונות הרכב הדו-גלגלית בישראל. ב. אבל כאן בדיוק הבעייה: קראתי מספר כתבות אחרונות שלו , (דוגמא לכתבה טובה -אוטו 253 - מכוניות וסרטים). מה שמפריע לי בעצם שעיתונאי שסיקר שנים על גבי שנים את תחום האופנועים , הופך לעיתונאי רכב. ג. מה לפתע פתאום הוא החליט שמכוניות בראש מעיניו? ד.אני , למשל ,כחובב רכב מן המניין , יודע על כל מתיחת פנים ביונדאי גטס, אבל עולם האופנועים מעניין אותי כקליפת השום , וגם אם יצא(?) דגם חדש של הרלי-דיוידסון- הידיעה לא תגיע לאוזני. ה.לדעתי עיתונאי רכב טוב-חייב לאהוב מכוניות (כאהבה ראשונה , לא אחרי הדו-גלגלי) ו. הדבר דומה , בהקבלה לעולם הספורט , שהערוץ הראשון הביא את אבי רצון לפרשן בענייני מכבי בכדורסל (פדיחה גדולה) ז. דוגמא נוספת- הכתיבה של דני פרומצ'נקו על מכוניות הנה טבעית ומובנת, אולם איך הייתם מקבלים כתבה שלו שעניינה אופנוע חדש? ח.ברצוני להדגיש בשנית, כי למיטב ידעתי טל שביט עיתונאי סימפטי ,מקצועי ויישר וזכותו לכתוב על כל נושא שבעולם. ט.לי באופן אישי-הפריע המעבר שלו לכתיבה על מכוניות. י. סוף שבוע טוב לכולם , גם לקורא טל שביט.
 

שי ז.

New member
ולמה אדם לא יכול לכתוב על שניהם?

הוא נוהג גם במכוניות, מכיר אותן יותר טוב מרובנו מהצד הטכני, בעל ניסיון עשיר וחי את התחום אז למה לא? אני מהנדס מכונות שעוסק התחום הולכת זורמים והידראוליקה אז מחר אסור לי לתכנן מחרשה רק בגלל שעסקתי בתחום שונה אבל עם מאפייניםם זהים?
 

לארק 64

New member
בישראל, גם אחד שהוא לא מבין בכלום

יכול להתפרנס בו זמנית מפרשנות פוליטית + פרשנות כדורגל ולקבל תכנית בישול בטלויזיה. ולפי התגובות כאן גם אף אחד לא ישים לב שמשהו דפוק.
 

Agent5

New member
מה? אתה הזוי לגמרי...

.. אני התחלתי עם אהבה למכוניות, היו אצלינו פורד קפרי 2 ליטר, אלפא ספרינט טילטן, פיאט פונטו GT ועוד הרבה רכבים שהציתו אותי והפך להיות דבר עיקרי אצלי. אבל היום אני סוקר אופנועים.. (אגב, זה באמת כך) כבר כמה שנים למען האמת. פעם ידעתי להגיד לך מתוך שינה כל פרט טכני של פיאט שעודני אוהד גדול של החברה האיטלקית אבל מה לעשות, אופנועים היום זו ההסבה "מקצועית" אפשר להגיד החל מזה שאני סוקר אופנועים ועד היותי אחד ממנהלי פורום אופנועים. היום אני "רק אופנוע" (טוב, יש לי עדיין פונטו). אז מה, איבדתי "זכות" בגלל שמכוניות היו אהבה ראשונה שלי? כל עוד טל שביט משקיע ומתעמק בחומר לפני שהוא כותב ואני ב-ט-ו-ח שזה מה שהוא עושה ואני גם די בטוח שטל שביט אוהב בכלל את הנושא מוטוריקה, אז מה הבעיה? -דוד
 

enigo

New member
אז רק לך זה מפריע...

1. מקובל מאוד שאנשים אוהבים גם מכוניות וגם אופנועים. כמו שאני מנסה להסביר לאשתי כבר הרבה זמן - יש כאלו שמסוגלים לאהוב שני דברים, בלי שאחד יבוא על חשבון השני. 2. מה אכפת לך בעצם על מה הוא כתב קודם? הוא יודע ומכיר מכוניות ברמה הגבוהה ביותר? כן. הוא יודע לכתוב מעולה? כן. האם זה ישתנה אם תגלה פתאום שהוא גם חובב יחסי מין עם מדוזות או כתב בעברו על יאכטות? (זו שאלה רטורית, התשובה אמורה להיות "לא"). 3. אני חובב רכב מן המניין, לא ממש מענינות אותי מתיחות פנים לגטס (אבל אם תרצה פרטים על הגרסה הקלה של הגיארדו שיצאה עכשיו, דבר איתי) ועדיין מענין אותי הקטמ 690 SM החדש. האם אני אמור להזדכות על תעודת "חובב הרכב מן המניין" שלי? אצל מי מזדכים? 4. מה אתה מעדיף, כתב רכב שאוהב רכב יותר מכל, אבל לא בטוח מה ההבדל בין "קרא" ל"קרה", וגם לא ממש סגור על ההבדל בין הזרקה ישירה לרב-נקודתית, או כתב שאוהב את אשתו יותר, אבל עם תואר מהנדס רכב ושתי אליפויות DTM? תחשוב על זה, ותחזור אלינו... 5.נראה לי שמה שמפריע לך באמת זה שהוא הפסיק לכתוב על אופנועים. גם לי זה חבל, אבל זה ממש לא קשור לדיון הזה.
 

yr17

New member
חברה- לא להתנפל...

הדגשתי בהודעה הראשונה כי אני קורא את כתבותיו של טל- ומכאן שכתבותיו מעניינות ורציניות עבורי, בסה"כ העלתי מחשבה שחלפה בראשי. זכותו של טל לכתוב על כל נושא שבעולם-לדעתי הוא היה וישאר מקור למידע וסמכות בנושא הדו-גלגלי. לילה טוב לכולם.
 
אין עוררין....

על זכויותיו של טל או על חשיבותו לתחום המוטורי... אבל אחרי הודעתך הזו, לא ברור מה שתכבת בהודעתך הראשונה ולהלן ציטוט: "...מה שמפריע לי בעצם שעיתונאי שסיקר שנים על גבי שנים את תחום האופנועים , הופך לעיתונאי רכב..." מה בדיוק מפריע לך ?
 

enigo

New member
אתה יודע שיש עוד, נכון?

הילל פוסק, רוני נאק, ניצן אביבי, יואל פלרמן, דני שטינמן... כולם שמות של כתבי רכב שעברו בין התחומים המוטוריים של שניים וארבעה גלגלים.
 

ceyal

New member
אני לא מכיר את טל שביט.

הכוונה לא מכיר אותו אישית אני גם לא חושב שאתה מכיר אותו. אבל אם תרשה לי לשאול, מאיפה אתה קובע מה בראש מעייניו? מה אתה יודע או לא על הידע שלו בתחום המכוניות? ובלי קשר בכלל צורת הכתיבה והסקת המסקנות הנכונות חשובה לעין ערוך מלדעת איזה כפתור החליפו באיזו מכונית.
 

אלבה

New member
טל שביט לא התחיל אתמול לכתוב על מכוניות

הוא דיווח על מכוניות עוד בשנת 88, בתוכנית המיתולגוית "על גלגלים" עם דני פאר.
 

TShavit

New member
../images/Emo13.gif דווקא לא...

שם דיברתי רק על אופנועים. ואם לדקדק בקטנות, הכתבה הראשונה שלי על מכונית התפרסמה, בלי נדר, ב-1986, על אלפא ספיידר. נדמה לי שזה היה כבר ב'אוטו'. ולפותח השרשור: כצרכן ותיק של מגזינים במגוון תחומים, עצתי לך היא להתייחס לכתבה ולה בלבד. אם היא טובה, מקצועית, מהנה, זורמת, מצחיקה, מרגשת או ווטאבר - סבבה, ולא ממש משנה מה הרקע של הכתב. אם היא לא טובה אז לא יעזור אם הוא שורק, חולם ונושם מכוניות כבר 30 שנה. טל
 

be_roo

New member
לתפיסתך גם עפר שלח צריך לבחור האם לפרשן

רק בספורט או רק בתחום הפוליטי-מדיני? מה שהופך את שלח לפרשן טוב הוא יכולת הניתוח וההסתכלות שלו והוא יכול ליישם אותה על כל תחום שיבחר, ולא משנה בכמה תחומים מדובר. כתב טוב הוא זה שכותב בצורה מעניינת ונותן ערך מוסף על הנושא, בין שמדובר בכתב רכב, מבקר ספרות או בעל טור אישי.
 

© DrorZi

New member
את האמת בהתחלה חשבתי כמוך

כקורא מוטו ותיק השם טל שביט היה מוכר לי רק מתחום הדו"ג. כשעזב את מוטו ועבר לאוטו היתה לי תחושה מוזרה של "מה קורה פה, עושים חלטורות
" אבל : א. הכתבות שלו היו מקצועיות בכל קנה מידה ולא ממש הסתדרו עם ההנחה הראשונית של "עושים חלטורות" ב. ויותר חשוב. נפלה בחלקי הזכות להכיר אישית את טל ולהעלות בין היתר את הנושא בפניו, גיליתי שעוד כשהיתי בשא"ש טל ידע על רכב יותר ממה שאי פעם אדע כנראה, אם יש מישהו שנתפס אצלי היום כבר סמכא זה הוא. ג. בינינו, הכתיבה של טל היא ברמה אחת מעל רוב העיתונאים שאני מכיר ואני קורא כתבות שלו גם כשהנושא לא קשור ל 4 גלגלים ישירות (כמו כתבות על עופנועי ים שמתפרסמות לעיתים באוטו ולא היתי קורא אותם לו היו כתובות ע"י אחרים. ד. הבעיה היחידה שיש לטל זה חיבה עזה מידי למפלצות אוסטרליות שנוסעות מהר בקו ישר רחמנה לצלן. ה. אני מתעסק במחשבים לא פחות ממה שאני מתעסק ברכב, האם זה אומר שאני מחלטר פה
האם דעתי לא נחשבת או נחשבת פחות רק כי יש לי תחומי עניין אחרים
דרור זי.
 

enigo

New member
למה אתה משמיץ?

הוא אוהב באותה מידה גם מפלצות אמריקאיות עם אותה תכונה, ובעיקר אם יש להן ארגז פתוח מאחור...
 
למעלה