המשך רשמי הירושלמי שנסע ברכבת

מצב
הנושא נעול.

novarex

New member
המשך רשמי הירושלמי שנסע ברכבת

המשך רשמי הירושלמי שנסע ברכבת
הכנס הסתיים בשעה 16:10 ובידיעה שהרכבת שאני צריך לקחת מגיעה לתחנת הרצליה בשעה 16:56, החלטתי ללכת ברגל. זאת הייתה דרך ארוכה למדי והגעתי לתחנה ב-16:47 (37 דקות הליכה מהירה למדי). בדרך ועל הרציף לכיוון דרום זיהיתי כששה ממשתתפי הכנס. עליתי לרכבת שהגיעה לתחנה ב-16:50 וירדתי בת"א מרכז ב-17:02. לפי הלו"ז, ידעתי שעלי להמתין 32 דקות לרכבת לכיוון בית-שמש, היוצאת ב-17:34 (זמן ארוך ומרתיע במקצת עבורי, אבל מילא...). החלטתי לנצל את הזמן לקנות דבר-מה לשתות ולאכול. להפתעתי, כל מזנוני הרכבת נמצאים מחוץ לשערים האוטומטיים ולכן ביקשתי רשות מיוחדת לצאת ולחזור. מעניין אותי מאד לדעת אם השערים האוטומטיים היו מאפשרים לי לצאת ולחזור אחרי מחצית השעה כדי להמשיך את הנסיעה. מעניין אותי גם לדעת אם עצירות בדרך מותרות באופן עקרוני. לאחר אכילת שני כריכי טונה וכוס שוקו חם במחיר מבצע של 15 שקל, חזרתי לרציף. הרכבת יצאה ב-17:39, באיחור של חמש דקות. מייד, הגיע פקח שבדק את הכרטיסים. חבל שהשערים אינם מספיקים כדי למנוע מירמות, אבל ברכבת ישראל הם בטח מכירים עם מי יש להם עסק... עד רמלה, הייתי חייב לחלק את חוויותיה של אישה מצוברחת שזעקה במונולוג קולני אל תוך פומית הטלפון הנייד ולתוך אוזני הנוסעים הסמוכים. אמרתי "ברוך שפטרני" כשהיא ירדה (והמשיכה את שיחתה בהולכה על הרציף), ותהיתי כמה אלפי שקלים היא משלמת לחברת הטלפונים הסללורית כל חודש, ואם אכן היא תחלה פעם מאיזו מחלת מח נוראה כתוצאה מהחשיפה מוגזמת לקרינה אלקטרומגנטית... אחרי רמלה זכינו בשקט נפלא ובהעדר נוף (כבר חושך בחוץ) נמנמתי מעט עד שהרכבת נכנסה לתחנת בית-שמש ב-18:20, באיחור של שש דקות. תוך דקה כבר הייתי בתוך הרכב, ויצאתי לכיוון עיר הבירה חסרת תחנות רכבת כלשהן. בשעה 19:00 בדיוק הגעתי הביתה ללא ארועים מיוחדים. בסך הכל, זה היה נסיון מוצלח עם כמה נקודות שליליות: 1. בנסיעת המבחן שעשיתי, לא מצאתי שילוב טוב בין הרכבת לבין אמצעי הגעה לנקודות הקצה שלי - מרכז ירושלים וחוף הרצליה. הנסיעה מירושלים השביתה את רכב המשפחה ולא נראה לי שהייתי מנסה לנסוע ברכבת ללא הגעה לתחנת המוצא ברכב. לדאבוני הרב, המצב אינו אמור להשתפר עם פתיחת התחנה הירושלמית הנבנית דווקא במלחה, מפאת הזמן הארוך הדרוש להגיע ממרכז העיר למלחה בטוטובוסים (אומרים לי שזה לוקח עד שעה!!!). צר לי מאד שעירית ירושלים לא מאפשרת לקו להגיע לתחנה הסופית המקורית (ליד תאטרון החאן) אך השיקול לרווח אפשרי מבנייה על הקרקע כנראה חשוב יותר מנוחות תחבורתית. אבל מי אני שאתווכח? נדמה לי שהבעיה של גישה למרכז העיר תיפתר רק ב-2008 כאשר כבר יהיה (נקווה) גם רכבת מהירה לסביבת בנייני האומה וגם הרכבת הקלה לאורך דרך יפו אל מרכז העיר. בהרצליה, המצב ישתפר מעט עם פתיחת התחנה החדשה. (נדמה לי שזה היה אמור להיות החודש אבל תשכחו מזה רבותי.) חבל מאד מאד שתוואי הרכבת לא עוברת סמוך ליישובים נוספים ואזורי תעשיה, ומצריך הרבה טובות של אנשים שאוספים בקצוות, הליכות ארוכות ברגל, מוניות יקרות וכו'. 2. תדירות הקו מבית-שמש מעט נמוכה לטעמי - פעם בשעה (ובאמצע היום זה רק פעם בשעתיים שאינו מקובל עלי כלל!) 3. לא נעים להמתין 32 דקות להחליף רכבת בתחנת ת"א מרכז, מקום רועש מאד וקודר, ועטוף בנחלים של כלי רכב דוהרים בכביש איילון. 4. לא נעים להידרש לשלם כסף עבור לו"ז מודפס כל כך קטן. זה ממש מעליב אותי כאשר אני משווה זאת לרכבות אחרות שבהן נסעתי בעולם. 5. כאב לי לראות את שקי הזבל התלויים בקרונות. מה יחשבו תיירים ואנשי העסקים מהעולם הרחב. אופס, שכחתי לרגע שאין... 6. רציתי לוודא זמני רכבת ב-WAP באמצעות הטלפון הסללולרי, דבר שהיה עובד יפה לפני חודשים אחדים. לצערי, זה כבר לא עובד, אני מנחש שבגלל החלטת מישהו חכם להחליף כתובת גישה, תוך כדי ביטול מיותר של הכתובת הקודמת. נו, מילא. היהודים חכמים וכבר יודעים לבד כשמתחלפת כתובת ללא צורך לדחוף להם את זה בכח... 7. התקלה עם הזג השוגה בת"א השלום היה חמור מאד בעיני, ובטוחני שהיו כמה נוסעים רותחים הבוקר שהגיעו למקומות שכלל לא התכוונו. מסקנה סופית: יום נסיעות לא רע אבל גם לא ממש יעיל ופנטסטי כפי שהורגלתי בלונדון. אבל כמו שאומרים, ישראל זה ישראל, וכל מקום אחר זה חו"ל. !Vive la difference 8. חבל שלא ניתן להדפיס את הלו"ז של רכבת ישראל המופיע באינטרנט. מתי כבר יפרסמו גירסא להדפסה בנוסף לגירסת ה-Excel שאינה מתאימה להדפסה עקב גודלם הענק של העמודים. אני מקווה שמי מכם ימצא ענין בתאור לעיל ושיסלחו לי על הסרכסטיות פה ושם. בסך הכל, הנסיון היה לא רע לחלוטין! ובסך הכל קיימת מגמת פיתוח ושיפור. דוד מירושלים.
 

suprman1

New member
אהבתי את סגנון הכתיבה../images/Emo13.gif

המשך רשמי הירושלמי שנסע ברכבת
הכנס הסתיים בשעה 16:10 ובידיעה שהרכבת שאני צריך לקחת מגיעה לתחנת הרצליה בשעה 16:56, החלטתי ללכת ברגל. זאת הייתה דרך ארוכה למדי והגעתי לתחנה ב-16:47 (37 דקות הליכה מהירה למדי). בדרך ועל הרציף לכיוון דרום זיהיתי כששה ממשתתפי הכנס. עליתי לרכבת שהגיעה לתחנה ב-16:50 וירדתי בת"א מרכז ב-17:02. לפי הלו"ז, ידעתי שעלי להמתין 32 דקות לרכבת לכיוון בית-שמש, היוצאת ב-17:34 (זמן ארוך ומרתיע במקצת עבורי, אבל מילא...). החלטתי לנצל את הזמן לקנות דבר-מה לשתות ולאכול. להפתעתי, כל מזנוני הרכבת נמצאים מחוץ לשערים האוטומטיים ולכן ביקשתי רשות מיוחדת לצאת ולחזור. מעניין אותי מאד לדעת אם השערים האוטומטיים היו מאפשרים לי לצאת ולחזור אחרי מחצית השעה כדי להמשיך את הנסיעה. מעניין אותי גם לדעת אם עצירות בדרך מותרות באופן עקרוני. לאחר אכילת שני כריכי טונה וכוס שוקו חם במחיר מבצע של 15 שקל, חזרתי לרציף. הרכבת יצאה ב-17:39, באיחור של חמש דקות. מייד, הגיע פקח שבדק את הכרטיסים. חבל שהשערים אינם מספיקים כדי למנוע מירמות, אבל ברכבת ישראל הם בטח מכירים עם מי יש להם עסק... עד רמלה, הייתי חייב לחלק את חוויותיה של אישה מצוברחת שזעקה במונולוג קולני אל תוך פומית הטלפון הנייד ולתוך אוזני הנוסעים הסמוכים. אמרתי "ברוך שפטרני" כשהיא ירדה (והמשיכה את שיחתה בהולכה על הרציף), ותהיתי כמה אלפי שקלים היא משלמת לחברת הטלפונים הסללורית כל חודש, ואם אכן היא תחלה פעם מאיזו מחלת מח נוראה כתוצאה מהחשיפה מוגזמת לקרינה אלקטרומגנטית... אחרי רמלה זכינו בשקט נפלא ובהעדר נוף (כבר חושך בחוץ) נמנמתי מעט עד שהרכבת נכנסה לתחנת בית-שמש ב-18:20, באיחור של שש דקות. תוך דקה כבר הייתי בתוך הרכב, ויצאתי לכיוון עיר הבירה חסרת תחנות רכבת כלשהן. בשעה 19:00 בדיוק הגעתי הביתה ללא ארועים מיוחדים. בסך הכל, זה היה נסיון מוצלח עם כמה נקודות שליליות: 1. בנסיעת המבחן שעשיתי, לא מצאתי שילוב טוב בין הרכבת לבין אמצעי הגעה לנקודות הקצה שלי - מרכז ירושלים וחוף הרצליה. הנסיעה מירושלים השביתה את רכב המשפחה ולא נראה לי שהייתי מנסה לנסוע ברכבת ללא הגעה לתחנת המוצא ברכב. לדאבוני הרב, המצב אינו אמור להשתפר עם פתיחת התחנה הירושלמית הנבנית דווקא במלחה, מפאת הזמן הארוך הדרוש להגיע ממרכז העיר למלחה בטוטובוסים (אומרים לי שזה לוקח עד שעה!!!). צר לי מאד שעירית ירושלים לא מאפשרת לקו להגיע לתחנה הסופית המקורית (ליד תאטרון החאן) אך השיקול לרווח אפשרי מבנייה על הקרקע כנראה חשוב יותר מנוחות תחבורתית. אבל מי אני שאתווכח? נדמה לי שהבעיה של גישה למרכז העיר תיפתר רק ב-2008 כאשר כבר יהיה (נקווה) גם רכבת מהירה לסביבת בנייני האומה וגם הרכבת הקלה לאורך דרך יפו אל מרכז העיר. בהרצליה, המצב ישתפר מעט עם פתיחת התחנה החדשה. (נדמה לי שזה היה אמור להיות החודש אבל תשכחו מזה רבותי.) חבל מאד מאד שתוואי הרכבת לא עוברת סמוך ליישובים נוספים ואזורי תעשיה, ומצריך הרבה טובות של אנשים שאוספים בקצוות, הליכות ארוכות ברגל, מוניות יקרות וכו'. 2. תדירות הקו מבית-שמש מעט נמוכה לטעמי - פעם בשעה (ובאמצע היום זה רק פעם בשעתיים שאינו מקובל עלי כלל!) 3. לא נעים להמתין 32 דקות להחליף רכבת בתחנת ת"א מרכז, מקום רועש מאד וקודר, ועטוף בנחלים של כלי רכב דוהרים בכביש איילון. 4. לא נעים להידרש לשלם כסף עבור לו"ז מודפס כל כך קטן. זה ממש מעליב אותי כאשר אני משווה זאת לרכבות אחרות שבהן נסעתי בעולם. 5. כאב לי לראות את שקי הזבל התלויים בקרונות. מה יחשבו תיירים ואנשי העסקים מהעולם הרחב. אופס, שכחתי לרגע שאין... 6. רציתי לוודא זמני רכבת ב-WAP באמצעות הטלפון הסללולרי, דבר שהיה עובד יפה לפני חודשים אחדים. לצערי, זה כבר לא עובד, אני מנחש שבגלל החלטת מישהו חכם להחליף כתובת גישה, תוך כדי ביטול מיותר של הכתובת הקודמת. נו, מילא. היהודים חכמים וכבר יודעים לבד כשמתחלפת כתובת ללא צורך לדחוף להם את זה בכח... 7. התקלה עם הזג השוגה בת"א השלום היה חמור מאד בעיני, ובטוחני שהיו כמה נוסעים רותחים הבוקר שהגיעו למקומות שכלל לא התכוונו. מסקנה סופית: יום נסיעות לא רע אבל גם לא ממש יעיל ופנטסטי כפי שהורגלתי בלונדון. אבל כמו שאומרים, ישראל זה ישראל, וכל מקום אחר זה חו"ל. !Vive la difference 8. חבל שלא ניתן להדפיס את הלו"ז של רכבת ישראל המופיע באינטרנט. מתי כבר יפרסמו גירסא להדפסה בנוסף לגירסת ה-Excel שאינה מתאימה להדפסה עקב גודלם הענק של העמודים. אני מקווה שמי מכם ימצא ענין בתאור לעיל ושיסלחו לי על הסרכסטיות פה ושם. בסך הכל, הנסיון היה לא רע לחלוטין! ובסך הכל קיימת מגמת פיתוח ושיפור. דוד מירושלים.
אהבתי את סגנון הכתיבה

נכתב בצורה יפה ומשעשעת, היזכרת לי את השיר של חוה אלברשטיין:
"שלום אני נוסעת..... לא שיש לי אשליות בקשר ללונדון לונדון לא מחכה לי גם שם אהיה לבד....."
 

novarex

New member
תודה רבה - האם אין בכך רמז ש...

אהבתי את סגנון הכתיבה

נכתב בצורה יפה ומשעשעת, היזכרת לי את השיר של חוה אלברשטיין:
"שלום אני נוסעת..... לא שיש לי אשליות בקשר ללונדון לונדון לא מחכה לי גם שם אהיה לבד....."
תודה רבה - האם אין בכך רמז ש...
אולי אני כבר לא שייך לפה וגם לא לשם?
 

logan

New member
תיאור יפה, אך העניין מוכיח מדוע זה

המשך רשמי הירושלמי שנסע ברכבת
הכנס הסתיים בשעה 16:10 ובידיעה שהרכבת שאני צריך לקחת מגיעה לתחנת הרצליה בשעה 16:56, החלטתי ללכת ברגל. זאת הייתה דרך ארוכה למדי והגעתי לתחנה ב-16:47 (37 דקות הליכה מהירה למדי). בדרך ועל הרציף לכיוון דרום זיהיתי כששה ממשתתפי הכנס. עליתי לרכבת שהגיעה לתחנה ב-16:50 וירדתי בת"א מרכז ב-17:02. לפי הלו"ז, ידעתי שעלי להמתין 32 דקות לרכבת לכיוון בית-שמש, היוצאת ב-17:34 (זמן ארוך ומרתיע במקצת עבורי, אבל מילא...). החלטתי לנצל את הזמן לקנות דבר-מה לשתות ולאכול. להפתעתי, כל מזנוני הרכבת נמצאים מחוץ לשערים האוטומטיים ולכן ביקשתי רשות מיוחדת לצאת ולחזור. מעניין אותי מאד לדעת אם השערים האוטומטיים היו מאפשרים לי לצאת ולחזור אחרי מחצית השעה כדי להמשיך את הנסיעה. מעניין אותי גם לדעת אם עצירות בדרך מותרות באופן עקרוני. לאחר אכילת שני כריכי טונה וכוס שוקו חם במחיר מבצע של 15 שקל, חזרתי לרציף. הרכבת יצאה ב-17:39, באיחור של חמש דקות. מייד, הגיע פקח שבדק את הכרטיסים. חבל שהשערים אינם מספיקים כדי למנוע מירמות, אבל ברכבת ישראל הם בטח מכירים עם מי יש להם עסק... עד רמלה, הייתי חייב לחלק את חוויותיה של אישה מצוברחת שזעקה במונולוג קולני אל תוך פומית הטלפון הנייד ולתוך אוזני הנוסעים הסמוכים. אמרתי "ברוך שפטרני" כשהיא ירדה (והמשיכה את שיחתה בהולכה על הרציף), ותהיתי כמה אלפי שקלים היא משלמת לחברת הטלפונים הסללורית כל חודש, ואם אכן היא תחלה פעם מאיזו מחלת מח נוראה כתוצאה מהחשיפה מוגזמת לקרינה אלקטרומגנטית... אחרי רמלה זכינו בשקט נפלא ובהעדר נוף (כבר חושך בחוץ) נמנמתי מעט עד שהרכבת נכנסה לתחנת בית-שמש ב-18:20, באיחור של שש דקות. תוך דקה כבר הייתי בתוך הרכב, ויצאתי לכיוון עיר הבירה חסרת תחנות רכבת כלשהן. בשעה 19:00 בדיוק הגעתי הביתה ללא ארועים מיוחדים. בסך הכל, זה היה נסיון מוצלח עם כמה נקודות שליליות: 1. בנסיעת המבחן שעשיתי, לא מצאתי שילוב טוב בין הרכבת לבין אמצעי הגעה לנקודות הקצה שלי - מרכז ירושלים וחוף הרצליה. הנסיעה מירושלים השביתה את רכב המשפחה ולא נראה לי שהייתי מנסה לנסוע ברכבת ללא הגעה לתחנת המוצא ברכב. לדאבוני הרב, המצב אינו אמור להשתפר עם פתיחת התחנה הירושלמית הנבנית דווקא במלחה, מפאת הזמן הארוך הדרוש להגיע ממרכז העיר למלחה בטוטובוסים (אומרים לי שזה לוקח עד שעה!!!). צר לי מאד שעירית ירושלים לא מאפשרת לקו להגיע לתחנה הסופית המקורית (ליד תאטרון החאן) אך השיקול לרווח אפשרי מבנייה על הקרקע כנראה חשוב יותר מנוחות תחבורתית. אבל מי אני שאתווכח? נדמה לי שהבעיה של גישה למרכז העיר תיפתר רק ב-2008 כאשר כבר יהיה (נקווה) גם רכבת מהירה לסביבת בנייני האומה וגם הרכבת הקלה לאורך דרך יפו אל מרכז העיר. בהרצליה, המצב ישתפר מעט עם פתיחת התחנה החדשה. (נדמה לי שזה היה אמור להיות החודש אבל תשכחו מזה רבותי.) חבל מאד מאד שתוואי הרכבת לא עוברת סמוך ליישובים נוספים ואזורי תעשיה, ומצריך הרבה טובות של אנשים שאוספים בקצוות, הליכות ארוכות ברגל, מוניות יקרות וכו'. 2. תדירות הקו מבית-שמש מעט נמוכה לטעמי - פעם בשעה (ובאמצע היום זה רק פעם בשעתיים שאינו מקובל עלי כלל!) 3. לא נעים להמתין 32 דקות להחליף רכבת בתחנת ת"א מרכז, מקום רועש מאד וקודר, ועטוף בנחלים של כלי רכב דוהרים בכביש איילון. 4. לא נעים להידרש לשלם כסף עבור לו"ז מודפס כל כך קטן. זה ממש מעליב אותי כאשר אני משווה זאת לרכבות אחרות שבהן נסעתי בעולם. 5. כאב לי לראות את שקי הזבל התלויים בקרונות. מה יחשבו תיירים ואנשי העסקים מהעולם הרחב. אופס, שכחתי לרגע שאין... 6. רציתי לוודא זמני רכבת ב-WAP באמצעות הטלפון הסללולרי, דבר שהיה עובד יפה לפני חודשים אחדים. לצערי, זה כבר לא עובד, אני מנחש שבגלל החלטת מישהו חכם להחליף כתובת גישה, תוך כדי ביטול מיותר של הכתובת הקודמת. נו, מילא. היהודים חכמים וכבר יודעים לבד כשמתחלפת כתובת ללא צורך לדחוף להם את זה בכח... 7. התקלה עם הזג השוגה בת"א השלום היה חמור מאד בעיני, ובטוחני שהיו כמה נוסעים רותחים הבוקר שהגיעו למקומות שכלל לא התכוונו. מסקנה סופית: יום נסיעות לא רע אבל גם לא ממש יעיל ופנטסטי כפי שהורגלתי בלונדון. אבל כמו שאומרים, ישראל זה ישראל, וכל מקום אחר זה חו"ל. !Vive la difference 8. חבל שלא ניתן להדפיס את הלו"ז של רכבת ישראל המופיע באינטרנט. מתי כבר יפרסמו גירסא להדפסה בנוסף לגירסת ה-Excel שאינה מתאימה להדפסה עקב גודלם הענק של העמודים. אני מקווה שמי מכם ימצא ענין בתאור לעיל ושיסלחו לי על הסרכסטיות פה ושם. בסך הכל, הנסיון היה לא רע לחלוטין! ובסך הכל קיימת מגמת פיתוח ושיפור. דוד מירושלים.
תיאור יפה, אך העניין מוכיח מדוע זה
לא כלכלי לנסוע ברכבת ולהעדיפה על פני אוטובוס. שימו לב לחישוב הבא לגבי מישהו שרוצה להגיע מירושלים להרצליה באוטובוס: 32.5 ש"ח - נסיעה הלוך ושוב לת"א 16.60 ש"ח - נסיעה הלוך ושוב מת"א להרצליה סה"כ 49.10 ש"ח ולעומת זאת ברכבת: 25 ש"ח נסיעה מירושלים הלוך ושוב באוטובוס לבית שמש. 43 ש"ח נסיעה ברכבת הלוך ושוב מבית שמש להרצליה. סה"כ 68 ש"ח מה אתם אומרים?
 

טוארג

New member
לירושלמים זה לא כלכלי, אבל

תיאור יפה, אך העניין מוכיח מדוע זה
לא כלכלי לנסוע ברכבת ולהעדיפה על פני אוטובוס. שימו לב לחישוב הבא לגבי מישהו שרוצה להגיע מירושלים להרצליה באוטובוס: 32.5 ש"ח - נסיעה הלוך ושוב לת"א 16.60 ש"ח - נסיעה הלוך ושוב מת"א להרצליה סה"כ 49.10 ש"ח ולעומת זאת ברכבת: 25 ש"ח נסיעה מירושלים הלוך ושוב באוטובוס לבית שמש. 43 ש"ח נסיעה ברכבת הלוך ושוב מבית שמש להרצליה. סה"כ 68 ש"ח מה אתם אומרים?
לירושלמים זה לא כלכלי, אבל
לתושבי בית שמש זה כלכלי... וזה חוסך זמן.
 

novarex

New member
לא חיפשתי חסכון, רק להתגבר על פקקים

תיאור יפה, אך העניין מוכיח מדוע זה
לא כלכלי לנסוע ברכבת ולהעדיפה על פני אוטובוס. שימו לב לחישוב הבא לגבי מישהו שרוצה להגיע מירושלים להרצליה באוטובוס: 32.5 ש"ח - נסיעה הלוך ושוב לת"א 16.60 ש"ח - נסיעה הלוך ושוב מת"א להרצליה סה"כ 49.10 ש"ח ולעומת זאת ברכבת: 25 ש"ח נסיעה מירושלים הלוך ושוב באוטובוס לבית שמש. 43 ש"ח נסיעה ברכבת הלוך ושוב מבית שמש להרצליה. סה"כ 68 ש"ח מה אתם אומרים?
לא חיפשתי חסכון, רק להתגבר על פקקים
לא חיפשתי חסכון אלא רק להגיע להרצליה בשעה מוקדמת יחסית של הבוקר ללא נהיגה ארוכה בפקקים (ולהשתחרר מעצם הצורך לתפקד כנהג במקום לתת למישהו אחר את הכבוד). בעיקרון, זול יותר לנסוע ברכב פרטי, בייחוד הודות לכך שרכבי פועל על דיזל שהוא עדין זול בארץ וזוכה להנחות אסטרונומיות בתחנות דלק מסויימות. לוא הייתי נוסע גם עם נוסע (על חשבוני), היה כבר קשה מאד להצדיק את ההוצאה על תחבורה ציבורית. גם בעולם, ידוע שתחבורה ציבורית אינה זולה מרכב פרטי אך משלמים את המחיר למען המהירות והנוחות. הצרה היא שבארץ, מוכח שבהרבה מקרים גם משלמים יותר וגם הנסיעה ארוכה יותר ופחות נוחה. במקרה שלי, לא הייתי עושה שום השוואות עם אוטובוסים שכן אוטובוסים זוחלים בפקקים בדיוק כמו רכב פרטי (לרוב). לידיעה כללית: למרחקים גדולים באנגליה, קיימות שתי חלופות: רכבת ואוטובוס. הרכבת יקרה באופן משמעותי ביחס לאוטובוס אך עדיין פופולרי ערב הנוחות והמהירות (לפחות לפי מה שהציבור נוהג לחשוב). קיימת אצלי תחושה שלוא היה אמצעי תחבורה סופר-מהיר ונח בין כל מקום לכל מקום, אנשים היו מוכנים לשלם (גם בארץ) פרמיה רצינית. דוד
 

אדיה

New member
לגבי ההחלפה בת"א

המשך רשמי הירושלמי שנסע ברכבת
הכנס הסתיים בשעה 16:10 ובידיעה שהרכבת שאני צריך לקחת מגיעה לתחנת הרצליה בשעה 16:56, החלטתי ללכת ברגל. זאת הייתה דרך ארוכה למדי והגעתי לתחנה ב-16:47 (37 דקות הליכה מהירה למדי). בדרך ועל הרציף לכיוון דרום זיהיתי כששה ממשתתפי הכנס. עליתי לרכבת שהגיעה לתחנה ב-16:50 וירדתי בת"א מרכז ב-17:02. לפי הלו"ז, ידעתי שעלי להמתין 32 דקות לרכבת לכיוון בית-שמש, היוצאת ב-17:34 (זמן ארוך ומרתיע במקצת עבורי, אבל מילא...). החלטתי לנצל את הזמן לקנות דבר-מה לשתות ולאכול. להפתעתי, כל מזנוני הרכבת נמצאים מחוץ לשערים האוטומטיים ולכן ביקשתי רשות מיוחדת לצאת ולחזור. מעניין אותי מאד לדעת אם השערים האוטומטיים היו מאפשרים לי לצאת ולחזור אחרי מחצית השעה כדי להמשיך את הנסיעה. מעניין אותי גם לדעת אם עצירות בדרך מותרות באופן עקרוני. לאחר אכילת שני כריכי טונה וכוס שוקו חם במחיר מבצע של 15 שקל, חזרתי לרציף. הרכבת יצאה ב-17:39, באיחור של חמש דקות. מייד, הגיע פקח שבדק את הכרטיסים. חבל שהשערים אינם מספיקים כדי למנוע מירמות, אבל ברכבת ישראל הם בטח מכירים עם מי יש להם עסק... עד רמלה, הייתי חייב לחלק את חוויותיה של אישה מצוברחת שזעקה במונולוג קולני אל תוך פומית הטלפון הנייד ולתוך אוזני הנוסעים הסמוכים. אמרתי "ברוך שפטרני" כשהיא ירדה (והמשיכה את שיחתה בהולכה על הרציף), ותהיתי כמה אלפי שקלים היא משלמת לחברת הטלפונים הסללורית כל חודש, ואם אכן היא תחלה פעם מאיזו מחלת מח נוראה כתוצאה מהחשיפה מוגזמת לקרינה אלקטרומגנטית... אחרי רמלה זכינו בשקט נפלא ובהעדר נוף (כבר חושך בחוץ) נמנמתי מעט עד שהרכבת נכנסה לתחנת בית-שמש ב-18:20, באיחור של שש דקות. תוך דקה כבר הייתי בתוך הרכב, ויצאתי לכיוון עיר הבירה חסרת תחנות רכבת כלשהן. בשעה 19:00 בדיוק הגעתי הביתה ללא ארועים מיוחדים. בסך הכל, זה היה נסיון מוצלח עם כמה נקודות שליליות: 1. בנסיעת המבחן שעשיתי, לא מצאתי שילוב טוב בין הרכבת לבין אמצעי הגעה לנקודות הקצה שלי - מרכז ירושלים וחוף הרצליה. הנסיעה מירושלים השביתה את רכב המשפחה ולא נראה לי שהייתי מנסה לנסוע ברכבת ללא הגעה לתחנת המוצא ברכב. לדאבוני הרב, המצב אינו אמור להשתפר עם פתיחת התחנה הירושלמית הנבנית דווקא במלחה, מפאת הזמן הארוך הדרוש להגיע ממרכז העיר למלחה בטוטובוסים (אומרים לי שזה לוקח עד שעה!!!). צר לי מאד שעירית ירושלים לא מאפשרת לקו להגיע לתחנה הסופית המקורית (ליד תאטרון החאן) אך השיקול לרווח אפשרי מבנייה על הקרקע כנראה חשוב יותר מנוחות תחבורתית. אבל מי אני שאתווכח? נדמה לי שהבעיה של גישה למרכז העיר תיפתר רק ב-2008 כאשר כבר יהיה (נקווה) גם רכבת מהירה לסביבת בנייני האומה וגם הרכבת הקלה לאורך דרך יפו אל מרכז העיר. בהרצליה, המצב ישתפר מעט עם פתיחת התחנה החדשה. (נדמה לי שזה היה אמור להיות החודש אבל תשכחו מזה רבותי.) חבל מאד מאד שתוואי הרכבת לא עוברת סמוך ליישובים נוספים ואזורי תעשיה, ומצריך הרבה טובות של אנשים שאוספים בקצוות, הליכות ארוכות ברגל, מוניות יקרות וכו'. 2. תדירות הקו מבית-שמש מעט נמוכה לטעמי - פעם בשעה (ובאמצע היום זה רק פעם בשעתיים שאינו מקובל עלי כלל!) 3. לא נעים להמתין 32 דקות להחליף רכבת בתחנת ת"א מרכז, מקום רועש מאד וקודר, ועטוף בנחלים של כלי רכב דוהרים בכביש איילון. 4. לא נעים להידרש לשלם כסף עבור לו"ז מודפס כל כך קטן. זה ממש מעליב אותי כאשר אני משווה זאת לרכבות אחרות שבהן נסעתי בעולם. 5. כאב לי לראות את שקי הזבל התלויים בקרונות. מה יחשבו תיירים ואנשי העסקים מהעולם הרחב. אופס, שכחתי לרגע שאין... 6. רציתי לוודא זמני רכבת ב-WAP באמצעות הטלפון הסללולרי, דבר שהיה עובד יפה לפני חודשים אחדים. לצערי, זה כבר לא עובד, אני מנחש שבגלל החלטת מישהו חכם להחליף כתובת גישה, תוך כדי ביטול מיותר של הכתובת הקודמת. נו, מילא. היהודים חכמים וכבר יודעים לבד כשמתחלפת כתובת ללא צורך לדחוף להם את זה בכח... 7. התקלה עם הזג השוגה בת"א השלום היה חמור מאד בעיני, ובטוחני שהיו כמה נוסעים רותחים הבוקר שהגיעו למקומות שכלל לא התכוונו. מסקנה סופית: יום נסיעות לא רע אבל גם לא ממש יעיל ופנטסטי כפי שהורגלתי בלונדון. אבל כמו שאומרים, ישראל זה ישראל, וכל מקום אחר זה חו"ל. !Vive la difference 8. חבל שלא ניתן להדפיס את הלו"ז של רכבת ישראל המופיע באינטרנט. מתי כבר יפרסמו גירסא להדפסה בנוסף לגירסת ה-Excel שאינה מתאימה להדפסה עקב גודלם הענק של העמודים. אני מקווה שמי מכם ימצא ענין בתאור לעיל ושיסלחו לי על הסרכסטיות פה ושם. בסך הכל, הנסיון היה לא רע לחלוטין! ובסך הכל קיימת מגמת פיתוח ושיפור. דוד מירושלים.
לגבי ההחלפה בת"א
ת"א מרכז אכן מאוד לא נעימה כנקודת החלפה (ובפרט כאשר ההמתנה ממושכת) מכל הסיבות שציינת. הפתרון: לבצע את ההחלפה בתחנת האוניברסיטה בה יש אולם נוח מאוד שהמזנון שלו נגיש משני צידי שערי הבקרה. הערה: אם רכבת ההמשך צפונה צפויה להיות עמוסה ניתן להחליף בנקודה דרומית - תחנת הגנה - כדי להבטיח מקום ישיבה. בכל אופן, כל הרכבות עוצרות ב 4 התחנות התל אביביות של ציר האיילון ולפיכך החלפת רכבת יכולה להתבצע בכל אחת מהן.
 

טוארג

New member
בתור תחנה עמוסה כל כך, למה לא

לגבי ההחלפה בת"א
ת"א מרכז אכן מאוד לא נעימה כנקודת החלפה (ובפרט כאשר ההמתנה ממושכת) מכל הסיבות שציינת. הפתרון: לבצע את ההחלפה בתחנת האוניברסיטה בה יש אולם נוח מאוד שהמזנון שלו נגיש משני צידי שערי הבקרה. הערה: אם רכבת ההמשך צפונה צפויה להיות עמוסה ניתן להחליף בנקודה דרומית - תחנת הגנה - כדי להבטיח מקום ישיבה. בכל אופן, כל הרכבות עוצרות ב 4 התחנות התל אביביות של ציר האיילון ולפיכך החלפת רכבת יכולה להתבצע בכל אחת מהן.
בתור תחנה עמוסה כל כך, למה לא
משפצים את ת"א מרכז? התחנה הזו מאוד מוזנחת... והיא מרכזית ביותר! את כל הקומפלקס הזה צריך לשפץ, למרות שמסוף 2000 עדיף עשרות מונים על פני התחנה המרכזית העתיקה-מיום-לידתה של ת"א.
 

luckydude

Active member
ת"א מרכז בעתיד

בתור תחנה עמוסה כל כך, למה לא
משפצים את ת"א מרכז? התחנה הזו מאוד מוזנחת... והיא מרכזית ביותר! את כל הקומפלקס הזה צריך לשפץ, למרות שמסוף 2000 עדיף עשרות מונים על פני התחנה המרכזית העתיקה-מיום-לידתה של ת"א.
ת"א מרכז בעתיד
לידעתי קיימת תוכנית בנייה ענקית (בין הגדולות בת"א אי פעם) בכל האזור הזה הנקרא "מתחם הרכבת". זה היה סלע המחלוקת בין הרכבת למשרד האוצר - איזו מין שליטה (הרשאות ושטחים להשכרה למשל) וכמה אחוזים יוקצו לרכבת במתחם כדי שהרכבת תסכים להעביר את הקרקעות למדינה במסגרת הפיכת הרכבת לחברה ממשלתית. להבנתי, השטח שהוקצה לרכבת "לצרכיה התפעוליים" נועד בעתיד לתחנת ארלוזורוב המחודשת ביחד עם ה"שטחים המסחריים" שהרכבת תוכל להשכיר ולהרויח מהם שם.
 

novarex

New member
סברתי שת"א מרכז הוא מרכז הענינים

לגבי ההחלפה בת"א
ת"א מרכז אכן מאוד לא נעימה כנקודת החלפה (ובפרט כאשר ההמתנה ממושכת) מכל הסיבות שציינת. הפתרון: לבצע את ההחלפה בתחנת האוניברסיטה בה יש אולם נוח מאוד שהמזנון שלו נגיש משני צידי שערי הבקרה. הערה: אם רכבת ההמשך צפונה צפויה להיות עמוסה ניתן להחליף בנקודה דרומית - תחנת הגנה - כדי להבטיח מקום ישיבה. בכל אופן, כל הרכבות עוצרות ב 4 התחנות התל אביביות של ציר האיילון ולפיכך החלפת רכבת יכולה להתבצע בכל אחת מהן.
סברתי שת"א מרכז הוא מרכז הענינים
בגלל שמו ומכיוון שרכבת ישראל מציעה אותה כתחנת החלפה. מעניין לשמוע שבתחנת האוניברסיטה יש אולם סגור וגם מזנון נגיש לנוסעים הנמצאים במעבר בין רכבות. תודה על המידע שאנצל בנסיעה הבאה. שוב, אנו חוזרים למה שאמרתי על שיטת ה-"מהפה לאוזן". קצת הבלטה מצד רכבת ישראל לגבי השירותים השונים (גישה למזנונים וכו') לא הייתה מזיקה. מסכים עם כל האמור לגבי תחנות מעבר עדיפות בכל כיוון נסיעה בשעות עמוסות. דוד
 

curi

New member
שאלה בנושא

סברתי שת"א מרכז הוא מרכז הענינים
בגלל שמו ומכיוון שרכבת ישראל מציעה אותה כתחנת החלפה. מעניין לשמוע שבתחנת האוניברסיטה יש אולם סגור וגם מזנון נגיש לנוסעים הנמצאים במעבר בין רכבות. תודה על המידע שאנצל בנסיעה הבאה. שוב, אנו חוזרים למה שאמרתי על שיטת ה-"מהפה לאוזן". קצת הבלטה מצד רכבת ישראל לגבי השירותים השונים (גישה למזנונים וכו') לא הייתה מזיקה. מסכים עם כל האמור לגבי תחנות מעבר עדיפות בכל כיוון נסיעה בשעות עמוסות. דוד
שאלה בנושא
אם למשל אתה נוסע מחיפה לבית שמש, אפשר לרדת בתחנת השלום, ללכת לעזריאלי ולחזור אחרי נגיד רבע שעה לרכבת שיוצאת לבית שמש?
 

ארזS

New member
תשובה לשאלה בנושא

שאלה בנושא
אם למשל אתה נוסע מחיפה לבית שמש, אפשר לרדת בתחנת השלום, ללכת לעזריאלי ולחזור אחרי נגיד רבע שעה לרכבת שיוצאת לבית שמש?
תשובה לשאלה בנושא
שאלתי פעם את אותה השאלה והתשובה היתה שכל עוד לא יצאת מתחום התחנה [כלומר לא העברת את כרטיסך ביציאה] אתה יכול להחליף רכבות בכיוון שלך. אך ברגע שיצאת מהתחנה לא תוכל להשתמש שוב באותו הכרטיס.
 

curi

New member
אז אי אפשר.....

תשובה לשאלה בנושא
שאלתי פעם את אותה השאלה והתשובה היתה שכל עוד לא יצאת מתחום התחנה [כלומר לא העברת את כרטיסך ביציאה] אתה יכול להחליף רכבות בכיוון שלך. אך ברגע שיצאת מהתחנה לא תוכל להשתמש שוב באותו הכרטיס.
אז אי אפשר.....
לפי דעתי אם הרכבת תהפוך את השלום לתחנת ההחלפה בתל אביב שכתובה בלוח הזמנים,ותאפשר למי שצריך להחליף רכבת לעלות בינתים לקניון בלי לשלם עוד כסף, (במקום לחכות חצי שעה ואפילו יותר בתחנת רכבת ולא לעשות כלום),יהיו עוד אנשים שיעברו להשתמש ברכבת, שלפי דעתי אחת מהבעיות המעצבנות שלה זה ההחלפות. חוץ מזה שאני בכלל לא מבין למה התחנות הכי מגעילות וישנות משמשות בתור התחנות החלפה.... גם בחיפה (בת גלים) וגם בתל אביב (מרכז)
 

raminec

New member
לא מדויק ../images/Emo70.gif

לגבי ההחלפה בת"א
ת"א מרכז אכן מאוד לא נעימה כנקודת החלפה (ובפרט כאשר ההמתנה ממושכת) מכל הסיבות שציינת. הפתרון: לבצע את ההחלפה בתחנת האוניברסיטה בה יש אולם נוח מאוד שהמזנון שלו נגיש משני צידי שערי הבקרה. הערה: אם רכבת ההמשך צפונה צפויה להיות עמוסה ניתן להחליף בנקודה דרומית - תחנת הגנה - כדי להבטיח מקום ישיבה. בכל אופן, כל הרכבות עוצרות ב 4 התחנות התל אביביות של ציר האיילון ולפיכך החלפת רכבת יכולה להתבצע בכל אחת מהן.
לא מדויק

שימו לב שלא כל הרכבות לבאר שבע יוצאות מתחנת תל אביב האוניברסיטה. חלקן יוצאות מתחנת תל אביב מרכז. מי שלא מודע לזה עלול לפספס את הרכבת שלו ולהיתקע בתחנה לשעה שלמה, במיוחד בעייתי הדבר ברכבת האחרונה לבאשר שבע. Raminec
 
צודק !

לא מדויק

שימו לב שלא כל הרכבות לבאר שבע יוצאות מתחנת תל אביב האוניברסיטה. חלקן יוצאות מתחנת תל אביב מרכז. מי שלא מודע לזה עלול לפספס את הרכבת שלו ולהיתקע בתחנה לשעה שלמה, במיוחד בעייתי הדבר ברכבת האחרונה לבאשר שבע. Raminec
צודק !
אם כי פה מדובר על בית-שמש. בכל מקרה, רק לב"ש יש מעט רכבות שלא עוברות בתחנת ת"א אונ'. היה על כך דיון בעבר פה בפורום. לכל שאר הארץ, צפון ודרום, רצוי להחליף רכבת בתחנה זו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה