המשך צלע מת

המשך צלע מת

מצאתי אתר של FAA הטוען כי צלע מת הוא בהמשך למסלול, כלומר עליו. העובדה שאף אחד לא קם בפורום עד עכשיו - אומרת דרשני. כלומר אף אחד לא ממש בטוח היכן זה צלע מת. http://www.faatest.com/books/FLT/Chapter7/AirportTrafficPatterns.htm
 
בדיוק כמו שאמרתי -UPWIND

ובד"כ ישנה הפרדה בגובה. גם בהרצליה אתה בעצם בהמשך למסלול רק גבוה יותר. נתקלתי במקומות שמבוצעת גם הפרדה אופקית משני צידי המסלול.
 
הבעיה אילן

שקבלתי "התקפות" - וגם מצאתי סימוכין לגרסה השניה האומרת מקביל למסלול ולא בהמשך אליו. נו, אז מה הנכון? אני שובר את המחשב שינסה למצוא את זה בהוראות FAA אבל עד כה ללא הצלחה... יותר מזה, חזי ידידי הטוב כמעט אכל אותי בלי מלח כשאמרתי לו שצלע מת זה מעל למסלול.
 

nadaveiron

New member
הנה גרסת ה FAA הרשמית

לגבי איך קוראים לצלעות ההקפה (ראו איור 1-3-4). צלע מת היא Upwind והיא מקבילה למסלול, צלע אחרי המראה היא Departure. אבל אנשים (טייסים ופקחים) קוראים לצלע אחרי המראה upwind, והשמוש בצלע מת הוא בד"כ מוגבל מאוד. מנסיוני, לפחות, פקח יעדיף overhead manuever (יענו כניסה בדיוק מעל המסלול, מעל גובה ההקפה) מאשר שמוש בצלע מת. שימו לב שבכל הפרק הזה, המקום היחיד בו נזכרת upwind leg הוא כשהיא מוגדרת - מעבר לזה אין שום התיחסות אליה.
 
טומי,

כפי שכתבתי בשרשור אחר, וכפי שכתב גם אילן, אפשר למצוא בכתובים שצלע "UPWIND" היא צלע "לאחר המראה" (FINAL, אח"כ מסלול ואח"כ UPWIND). אני בטוח, שכשפקח אומר לך ללכת ל"צלע מתה" הוא אינו מתכוון שתטוס מעל ה-FINAL לאורך ציר המסלול. טסתי בצלע מתה במספר שדות תעופה בארץ, תמיד בצידה השני של צלע "עם הרוח" ומעולם לא העיר לי פקח דבר על האופן, שבו בצעתי את הנתיב. דוד
 

nadaveiron

New member
לא כל מה שנוצץ זהב

ולא כל מה שיש לו FAA ב URL הוא אתר של ה FAA. אתרי ה FAA הרשמיים יהיו כולם בעלי הסיומת faa.gov
 

צור בנר

New member
הבדל ביננו לבין ה FAA

בארה"ב אכן השימוש ב UPWIND הוא לטובת צלע אחרי המראה ולא "צלע מת" כמו אצלנו, ולכן לא נראה לי שיש להסיק משם לכאן. שם נכנסים להקפה בזוית של 45 מעלות לעם הרוח, וכאן - אחרת.
 
כבר נאמר פעמיים שזה דומה בכמה

מקומות בעולם וגם בישראל. (דומה אבל לא בדיוק בהכרח) כמו שגם נדב וגם אני הזכרנו יש נוהל overhead manuever שבו אתה מצטרך מעל המסלול בכיוון ההקפה ומעליה. ב-NZ למשל זה היה נוהל חובה לחניכים בסולו. אם תחשוב על זה זה ממש דומה לצלע מת בהרצליה. אני חושב שבח"א מיישמים זאת בהרבה מקרים במיוחד בנחיתות מבנה, אבל זה צריך לשאול את יורם או לעדן.
 

nadaveiron

New member
כן, אבל גם השמוש הזה אינו לפי הספר

אפילו בשדות מפוקחים, שם לא תמיד נכנסים ב 45. ראה צטוט מה AIM לעיל.
 
למעלה