המשך סאגת השיקוע בחיפה

מצב
הנושא נעול.

Shai Feraro

New member
המשך סאגת השיקוע בחיפה

המשך סאגת השיקוע בחיפה
אני יודע שאני בעמדת מיעוט כאן, אבל אישית אני דווקא תומך במציאת פיתרון כלשהוא של שיקוע/מינהור חלקי/מלא של התוואי בחיפה. בכל מקרה, היום בבוקר מצאתי כתבה חדשה בנושא (http://www.israelhayom.co.il/article/196585) באתר 'ישראל היום'. מסתבר (כך לפחות לפי הכתבה) שהשר אורי אריאל מקדם הסכם לשיקוע תוואי מסילת הרכבת ותחנותיה בחיפה במסגרת פרויקט 'חזית הים', דבר שלפיו יקדם בנייתן של 7,200 יחידות דיור באזור החופים (מזכירים שם לדוגמא פינוי-בינוי בקריית אליעזר במקום האיצטדיון הישן וכו'). הם כותבים בנוסף שזה יובא לאישור בעוד מס' שבועות במועצת מקרקעי ישראל, וש "טקס חתימה על הפרויקט צפוי בסוף יולי בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן וראש עיריית חיפה יונה יהב. אריאל החליט לקדם בשיתוף יהב תוכניות בינוי בחיפה בזכות פוטנציאל הביקושים לדירות בעיר".

ה'חידוש המרענן' הוא ש(לפי הכתבה, לפחות) הכוונה היא שהשלב הראשון בשיקוע לא יהיה באיזור פארק הכט (צפונית לתחנת חוף הכרמל), אלא באיזור העיר התחתית, מבית המכס ועד לרחוב אל עתיקה.

בכל מקרה, רציתי לשאול אם ההתפתחות האחרונה הזו מוכרת לפעילי הפורום המרכזיים (והמקושרים לגורמים ברכבת ישראל/משרד תחבורה וכו') על מנת שנוכל לקבל מידע נוסף (ואמין יותר מ'ישראל היום') בנושא. תודה
 

luckydude

Active member
להבהיר - לא מתנגדים לשיקוע באופן עקרוני.

המשך סאגת השיקוע בחיפה
אני יודע שאני בעמדת מיעוט כאן, אבל אישית אני דווקא תומך במציאת פיתרון כלשהוא של שיקוע/מינהור חלקי/מלא של התוואי בחיפה. בכל מקרה, היום בבוקר מצאתי כתבה חדשה בנושא (http://www.israelhayom.co.il/article/196585) באתר 'ישראל היום'. מסתבר (כך לפחות לפי הכתבה) שהשר אורי אריאל מקדם הסכם לשיקוע תוואי מסילת הרכבת ותחנותיה בחיפה במסגרת פרויקט 'חזית הים', דבר שלפיו יקדם בנייתן של 7,200 יחידות דיור באזור החופים (מזכירים שם לדוגמא פינוי-בינוי בקריית אליעזר במקום האיצטדיון הישן וכו'). הם כותבים בנוסף שזה יובא לאישור בעוד מס' שבועות במועצת מקרקעי ישראל, וש "טקס חתימה על הפרויקט צפוי בסוף יולי בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן וראש עיריית חיפה יונה יהב. אריאל החליט לקדם בשיתוף יהב תוכניות בינוי בחיפה בזכות פוטנציאל הביקושים לדירות בעיר".

ה'חידוש המרענן' הוא ש(לפי הכתבה, לפחות) הכוונה היא שהשלב הראשון בשיקוע לא יהיה באיזור פארק הכט (צפונית לתחנת חוף הכרמל), אלא באיזור העיר התחתית, מבית המכס ועד לרחוב אל עתיקה.

בכל מקרה, רציתי לשאול אם ההתפתחות האחרונה הזו מוכרת לפעילי הפורום המרכזיים (והמקושרים לגורמים ברכבת ישראל/משרד תחבורה וכו') על מנת שנוכל לקבל מידע נוסף (ואמין יותר מ'ישראל היום') בנושא. תודה
להבהיר - לא מתנגדים לשיקוע באופן עקרוני.
מה שמתנגדים אליו זה הנסיון לכבול את השיקוע עם החישמול ולמסע ההפחדה של הציבור בידי גופים שונים בנושא הקרינה בזמן שהתקן שלפיו תבנה המערכת הוא מהמחמירים בעולם. בכל מקרה, החישמול אינו משנה את מצב או מבנה המסילה ואינו דורש השקעה גבוהה בתוואי שהוא קצר יחסית ולכן אין סיבה להפוך אותו לבן ערובה לחישמול במקרה הזה. הייתרונות של החישמול לחיפה ולמערכת הארצית הן חשובות מידי בשביל תעלולים כאלו.
 

Shai Feraro

New member
סבבה, אבל יש לכם מידע נוסף

להבהיר - לא מתנגדים לשיקוע באופן עקרוני.
מה שמתנגדים אליו זה הנסיון לכבול את השיקוע עם החישמול ולמסע ההפחדה של הציבור בידי גופים שונים בנושא הקרינה בזמן שהתקן שלפיו תבנה המערכת הוא מהמחמירים בעולם. בכל מקרה, החישמול אינו משנה את מצב או מבנה המסילה ואינו דורש השקעה גבוהה בתוואי שהוא קצר יחסית ולכן אין סיבה להפוך אותו לבן ערובה לחישמול במקרה הזה. הייתרונות של החישמול לחיפה ולמערכת הארצית הן חשובות מידי בשביל תעלולים כאלו.
סבבה, אבל יש לכם מידע נוסף
או אמין יותר בנוגע לכתבה הזו?
 

easylivin

New member
הכתבה בסדר גמור, כן יירבו מסוגה.

סבבה, אבל יש לכם מידע נוסף
או אמין יותר בנוגע לכתבה הזו?
הכתבה בסדר גמור, כן יירבו מסוגה.
לשם שינוי, יש בה רק מידע בלי הדמגוגיה הרגילה על "פגעי החשמול"... בהיעדר פרטים נוספים בשלב הזה, אני רק מקווה שהפעם יקדמו את השיקוע בדרכים נורמטיביות (מי יודע, אולי יש עדיין מקום לאופטימיות ולתקווה נאיבית שכזאת).

חשמול המסילה לא יפגע בשום דרך, לא יעכב ולא ייקר את השיקוע אלא יביא רק תועלת הן לנוסעים והן לתושבים - אפילו בטווח הקצר, שלא לדבר על הטווח הארוך. ולכן אני מקווה שגם השיקוע מצדו לא יפגע בחשמול ולא יעכב אותו.
 

Subi777

New member
אולי כדאי להראות לחיפאים

להבהיר - לא מתנגדים לשיקוע באופן עקרוני.
מה שמתנגדים אליו זה הנסיון לכבול את השיקוע עם החישמול ולמסע ההפחדה של הציבור בידי גופים שונים בנושא הקרינה בזמן שהתקן שלפיו תבנה המערכת הוא מהמחמירים בעולם. בכל מקרה, החישמול אינו משנה את מצב או מבנה המסילה ואינו דורש השקעה גבוהה בתוואי שהוא קצר יחסית ולכן אין סיבה להפוך אותו לבן ערובה לחישמול במקרה הזה. הייתרונות של החישמול לחיפה ולמערכת הארצית הן חשובות מידי בשביל תעלולים כאלו.
אולי כדאי להראות לחיפאים
את מפת מוקדי הקרינה הסלולרים (אנטנות, מתקני גישה וכו') המתחבאים בסמוך לביתהם ומבלי שהם מודעים על כך.
&nbsp
אם העירייה נאבקת בקרינה אלקטרומגנטית האם לא ראוי שתאבק גם בחברות הסלולר ולא תתיר להתקין אנטנות בסמוך לבתי מגורים?
&nbsp
אני חושב שהגיעה השעה לחלץ את מפת האנטנות בחיפה ולהציג לתושבים.
 

easylivin

New member


להבהיר - לא מתנגדים לשיקוע באופן עקרוני.
מה שמתנגדים אליו זה הנסיון לכבול את השיקוע עם החישמול ולמסע ההפחדה של הציבור בידי גופים שונים בנושא הקרינה בזמן שהתקן שלפיו תבנה המערכת הוא מהמחמירים בעולם. בכל מקרה, החישמול אינו משנה את מצב או מבנה המסילה ואינו דורש השקעה גבוהה בתוואי שהוא קצר יחסית ולכן אין סיבה להפוך אותו לבן ערובה לחישמול במקרה הזה. הייתרונות של החישמול לחיפה ולמערכת הארצית הן חשובות מידי בשביל תעלולים כאלו.
 

jp3raptor

Member
סיכום מצויין של רוב חברי הפורום

להבהיר - לא מתנגדים לשיקוע באופן עקרוני.
מה שמתנגדים אליו זה הנסיון לכבול את השיקוע עם החישמול ולמסע ההפחדה של הציבור בידי גופים שונים בנושא הקרינה בזמן שהתקן שלפיו תבנה המערכת הוא מהמחמירים בעולם. בכל מקרה, החישמול אינו משנה את מצב או מבנה המסילה ואינו דורש השקעה גבוהה בתוואי שהוא קצר יחסית ולכן אין סיבה להפוך אותו לבן ערובה לחישמול במקרה הזה. הייתרונות של החישמול לחיפה ולמערכת הארצית הן חשובות מידי בשביל תעלולים כאלו.
סיכום מצויין של רוב חברי הפורום
&nbsp
 

itamo

New member
לא הבנתי מה ההבדל בין שיקוע למנהור ?

המשך סאגת השיקוע בחיפה
אני יודע שאני בעמדת מיעוט כאן, אבל אישית אני דווקא תומך במציאת פיתרון כלשהוא של שיקוע/מינהור חלקי/מלא של התוואי בחיפה. בכל מקרה, היום בבוקר מצאתי כתבה חדשה בנושא (http://www.israelhayom.co.il/article/196585) באתר 'ישראל היום'. מסתבר (כך לפחות לפי הכתבה) שהשר אורי אריאל מקדם הסכם לשיקוע תוואי מסילת הרכבת ותחנותיה בחיפה במסגרת פרויקט 'חזית הים', דבר שלפיו יקדם בנייתן של 7,200 יחידות דיור באזור החופים (מזכירים שם לדוגמא פינוי-בינוי בקריית אליעזר במקום האיצטדיון הישן וכו'). הם כותבים בנוסף שזה יובא לאישור בעוד מס' שבועות במועצת מקרקעי ישראל, וש "טקס חתימה על הפרויקט צפוי בסוף יולי בהשתתפות שר האוצר יאיר לפיד, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, מנכ"ל רשות מקרקעי ישראל בנצי ליברמן וראש עיריית חיפה יונה יהב. אריאל החליט לקדם בשיתוף יהב תוכניות בינוי בחיפה בזכות פוטנציאל הביקושים לדירות בעיר".

ה'חידוש המרענן' הוא ש(לפי הכתבה, לפחות) הכוונה היא שהשלב הראשון בשיקוע לא יהיה באיזור פארק הכט (צפונית לתחנת חוף הכרמל), אלא באיזור העיר התחתית, מבית המכס ועד לרחוב אל עתיקה.

בכל מקרה, רציתי לשאול אם ההתפתחות האחרונה הזו מוכרת לפעילי הפורום המרכזיים (והמקושרים לגורמים ברכבת ישראל/משרד תחבורה וכו') על מנת שנוכל לקבל מידע נוסף (ואמין יותר מ'ישראל היום') בנושא. תודה
לא הבנתי מה ההבדל בין שיקוע למנהור ?
אם בשיקוע הכוונה היא ליצירת חפיר עמוק שיקיף את העיר, אז לא ברור לי איך זה יועיל.
אם מתכוונים להעברת הרכבת במנהרה, אז לא עדיף להעביר אותה מתחת לכרמל במקום לאורך החוף ?
&nbsp
בכל מקרה לדעתי מה שבאמת חוצץ בין העיר לים הוא כביש ראשי בן שישה נתיבים ולא הרכבת.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה