המשטר של בוש אילץ את הבנקים לקבל סיוע ואילץ א

המשטר של בוש אילץ את הבנקים לקבל סיוע ואילץ א

ותם לתת לממשל להתערב בעניניהם. ואת זה עושה אהוב הפורום ג'ורג' W בוש
 
הכלכלה הקפיטליסטית הקיצונית של מרקל וגרמניה

התכווצה ב3.8% ברבעון הנוכחי
 
בזמן שכנופיית עיני/ברוש/לין/יוגב/נתניהו גונבי

ם מהעובדים את דמי ההבראה הוגו צ'אבס מעלה את שכר המינימום ב20%!!!ובנוסף הוא מעלה את כל הקיצבאות ב20%!!!!. ככה מעודדים צריכה,מעלים את השכר של העשירון התחתון ביותר.
 

SupermanZW

Well-known member
גרינספאן הוא האשם העיקרי במשבר הסאבפריים

לא בוש. הורדת הריבית ל1% בתקופה של צמיחה איתנה היא שניפחה את הבועה שהתפוצצה וגרמה למשבר הנוכחי.
 
אין קשר בין מה שאתה כותב לעובדות

גרינספאן הוריד את הריבית בתקופת המיתון שבא בעקבות ימי קלינטון העליזים והעלה אותה באגרסיביות בשנות הצמיחה החזקות של ממשל בוש. הוא עודד את ההפקרות בתחום המשכנתאות, וכאשר העלה באופן תלול את הריבית הוא יצר בבת אחת את מחנק האשראי ואת חידלון הפרעון מצד הלווים שלא יכלו לעמוד בתשלומים.
 

SupermanZW

Well-known member
מיתון הוא ירידה בתל"ג שנמשכת יתר מ2 רבעונים

ירידת מניות הNASDAQ באותה תקופה גרמה למשבר בחברות היי טק קטנות בלבד, לא בכל הכלכלה. שוק הנדל"ן היה דווקא בצמיחה שהפכה בגלל גרינספאן לבועה והעלאות הריבית לאחר הריבית הנמוכה ברמה חסרת תקדעם היו חיוניות כדי למנוע היפר אינפלאציה. סופה של כל בועה להתפוצץ, על תזמון הפיצוץ אפשר להשפיע אך במידה מוגבלת, אך ככל שמקדים הפיצון מקדים המיתון בעקבות הפיצוץ ומקדימה היציאה מאותו מיתון. העלאה מתונה יותר של הריבית היתה גורמת לבועה להתפוצץ צאוחר יותר ולמיתון שאנו חווים כיום להתחיל מאוחר יותר ולהימשך זמן רב יותר. אם מלכתחילה גרינספאן לא היה יוצר בועת נדל"ן המשבר הנוכחי היה נמנע.
 
למעלה