המשטרה בעקבות מנהרה 4

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
יפה. זהו אכן המעבר בין סקטור C ל-D.

כנראה זהו מעבר בין 2 סקטורים
רק שלא ברור למה קיים הבדל קטן כל כך ברוחב..
יפה. זהו אכן המעבר בין סקטור C ל-D.
ואגב, שאלתי לא מעט גורמי מקצוע, בכל מיני הזדמנויות, ואיש לא ידע להשיב לי בוודאות על נחיצות העניין.
 

בועז ל

New member
מה צילמתי 2.

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
מה צילמתי 2.
 

בועז ל

New member
מנהרת הגישה בליפתא.

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
מנהרת הגישה בליפתא.
הרכב בו נסעתי היה רכב המנהלת, שהיה גם הרכב המאסף של השיירה. על מנהרת המילוט 3 דילגנו בכדי להדביק את הפער מקבוצת כלי הרכב שהתרחקו מאתנו בינתיים. את מנהרה 4 הנעולה לא ניתן לצלם עקב העלטה המוחלטת. אז מה שנותר לנו היא מנהרת הגישה בליפתא - מנהרה שהגישה אליה תתאפשר באמצעות כלי רכב. הנה מבט אל פתח המנהרה מתוך מנהרת הקו. אורכה של המנהרה כ-150 מ'.
 

בועז ל

New member
מבט מערבה

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
מבט מערבה
סקטור D הרחב של המנהרה לפניכם.
 

alantan

New member
אני מניח שלא חסרים לאינג' דן הולצמן סיפורים

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
אני מניח שלא חסרים לאינג' דן הולצמן סיפורים
ואנקדוטות החל מימיו בראש נתיבי איילון בשנות השמונים... הוא כנראה אחד מאנשי התשתית המנוסים ביותר במשק, גם בתחום עצמו וגם בכל הקשור להתנהלות מול משרדי הממשלה.
 

בועז ל

New member
ללא ספק. האיש מנוסה מאוד וכיף גדול להאזין לו.

אני מניח שלא חסרים לאינג' דן הולצמן סיפורים
ואנקדוטות החל מימיו בראש נתיבי איילון בשנות השמונים... הוא כנראה אחד מאנשי התשתית המנוסים ביותר במשק, גם בתחום עצמו וגם בכל הקשור להתנהלות מול משרדי הממשלה.
ללא ספק. האיש מנוסה מאוד וכיף גדול להאזין לו.
 

בועז ל

New member
עוד מבט על פתח מנהרת הגישה

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
עוד מבט על פתח מנהרת הגישה
בצד ימין - נישת מערכות.
 

בועז ל

New member
מכאן זה מתחיל.

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
מכאן זה מתחיל.
ה"מכנסונים". המנהרה האחודה מתפצלת לשתי מנהרות שרוחבן לאחר הדיפון הסופי יסתכם ב-10 מ' כ"א. מכאן גם מטפס מדד העניין במנהרה שהופכת למרתקת יותר ויותר.
 

בועז ל

New member
דיפון סופי במכנסון הצפוני

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
דיפון סופי במכנסון הצפוני
מכונת הדיפון השלימה יציקת מקטע אחד וכעת היא בביצועו של המקטע השני. מי שהביט פעם בתרשים של המכנסונים הבחין בהתרחבותם של המכנסונים (סקטור E) מ-10 מ' בפתח המזרחי ועד ל-22 מ' בכניסה לרציפים (סקטור F). משמעות הדבר היא שהדיפון הסופי במכנסונים יצטרך להתבצע באמצעות שתי מכונות שונות לדיפון סופי. בחלק המזרחי והרחב יותר תעבוד המכונה הגדולה ואילו בחלק הצר תעבוד המכונה שבתמונה. לשתי המכונות קיימת אפשרות לכוונון פלטות היציקה במידה שתאפשר להתגבר בדיוק ועל הקשקש על האתגר ההנדסי הזה. לשם מה היה צורך לתכנן דווקא כך את צורתם של המכנסונים? לאדריכלי המנהרה פתרונים.
 

amit1270

New member
הצפוני או הדרומי?

דיפון סופי במכנסון הצפוני
מכונת הדיפון השלימה יציקת מקטע אחד וכעת היא בביצועו של המקטע השני. מי שהביט פעם בתרשים של המכנסונים הבחין בהתרחבותם של המכנסונים (סקטור E) מ-10 מ' בפתח המזרחי ועד ל-22 מ' בכניסה לרציפים (סקטור F). משמעות הדבר היא שהדיפון הסופי במכנסונים יצטרך להתבצע באמצעות שתי מכונות שונות לדיפון סופי. בחלק המזרחי והרחב יותר תעבוד המכונה הגדולה ואילו בחלק הצר תעבוד המכונה שבתמונה. לשתי המכונות קיימת אפשרות לכוונון פלטות היציקה במידה שתאפשר להתגבר בדיוק ועל הקשקש על האתגר ההנדסי הזה. לשם מה היה צורך לתכנן דווקא כך את צורתם של המכנסונים? לאדריכלי המנהרה פתרונים.
הצפוני או הדרומי?
 

בועז ל

New member
תרשים העזר - אולמות הכרייה.

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
תרשים העזר - אולמות הכרייה.
הוספתי עוד כמה אותיות ומספרים בשביל הרושם.
 

בועז ל

New member
ט.ל.ח

המשטרה בעקבות מנהרה 4
ערב צח וחמים לששת קוראיי הנאמנים.
ביום ו' החולף התלוויתי כנספח עצמאי לסיור שערכה "דנה הנדסה" עבור משטרת ישראל. במשטרה היה מי שהחליט, שמנהרה 4 שומרת על סודות רבים מדי, ולכן, נשלח צוות מתוגבר של המשטרה לתור אחר צפונותיה. את צוות השוטרים הדריך דן הולצמן, בעליה של "דנה הנדסה", שנתגלה לי כמדריך מרתק. למרות אינספור השעות וההדרכות שכבר הספקתי לעבור במנהרה זו, הצליח מר הולצמן לגרום לי מדי פעם להצטרף לקבוצה ולהאזין לתיאוריו. בהמשך, שמחתי לשמוע מפיו על החשיבות ההיסטורית שהוא מייחס לתיעוד הפרויקט - מה שהופך אותו בעיניי, לגולש פוטנציאלי מן המניין בפורום 394.


ששת קוראיי: בשרשור זה לא תוכלו לקבל עדכונים חדשים, אלא רק תמונות באיכות משופרת מעט מאלה שהועלו בשרשור המנהרה הקודם. אני כבר הצהרתי שמראות מנהרה 4 לא יימאסו עליי לעולם, מה אתכם?
בתמונה: הלא ייאמן. השלג עדיין בכניסה לפתח מנהרה 4 שבגינות סחרוב.
ט.ל.ח
העבודות במכנסון הדרומי חייבו אותנו להיכנס דרך המכנסון הצפוני. לא התעכבנו ע"צ לצלם פתחים מעניינים שחלפנו בדרך: 22, 25 (החנוכייה ברציף הצפוני), G1,
26, 27, 29, G2 ו-18 צפון ודרום. פתחי 18, אגב, אינם פתחים של ממש עדיין, כפי שהתברר לי, אלא רק תחילתן של חציבות ב-45 מעלות של החנוכייה המזרחית.
כשהגענו ל-G3 טיפסתי על רמפת הכניסה לאולם הנוסעים והבחנתי בטעות הזיהוי שביצעתי בשבוע שעבר. יציקת הרצפה מתבצעת בקצהו המזרחי של F צפון ולא באולם הנוסעים G.
 

בועז ל

New member
שימו לב לפתח בצד ימין שבקצה הרציף הצפוני.

ט.ל.ח
העבודות במכנסון הדרומי חייבו אותנו להיכנס דרך המכנסון הצפוני. לא התעכבנו ע"צ לצלם פתחים מעניינים שחלפנו בדרך: 22, 25 (החנוכייה ברציף הצפוני), G1,
26, 27, 29, G2 ו-18 צפון ודרום. פתחי 18, אגב, אינם פתחים של ממש עדיין, כפי שהתברר לי, אלא רק תחילתן של חציבות ב-45 מעלות של החנוכייה המזרחית.
כשהגענו ל-G3 טיפסתי על רמפת הכניסה לאולם הנוסעים והבחנתי בטעות הזיהוי שביצעתי בשבוע שעבר. יציקת הרצפה מתבצעת בקצהו המזרחי של F צפון ולא באולם הנוסעים G.
שימו לב לפתח בצד ימין שבקצה הרציף הצפוני.
עוד נגיע אליו.
 

easylivin

New member
הגודל של האולמות התת-קרקעיים

ט.ל.ח
העבודות במכנסון הדרומי חייבו אותנו להיכנס דרך המכנסון הצפוני. לא התעכבנו ע"צ לצלם פתחים מעניינים שחלפנו בדרך: 22, 25 (החנוכייה ברציף הצפוני), G1,
26, 27, 29, G2 ו-18 צפון ודרום. פתחי 18, אגב, אינם פתחים של ממש עדיין, כפי שהתברר לי, אלא רק תחילתן של חציבות ב-45 מעלות של החנוכייה המזרחית.
כשהגענו ל-G3 טיפסתי על רמפת הכניסה לאולם הנוסעים והבחנתי בטעות הזיהוי שביצעתי בשבוע שעבר. יציקת הרצפה מתבצעת בקצהו המזרחי של F צפון ולא באולם הנוסעים G.
הגודל של האולמות התת-קרקעיים
האלה מדהים אותי בכל פעם מחדש. פשוט אין דברים בסדר הגודל הזה במטרו... יש פה פרוייקט בקנה מידה עולמי, וחבל מאוד שאין מספיק אנשים שמעריכים את זה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה