המרה מSQL Server ל MySql?

Ben Zak

New member
המרה מSQL Server ל MySql?

לאחר בדיקה שעשיתי לגבי אחסון אתרים, גיליתי שמרבית האחסונים לא ממש נותנים אוטומטית גם תמיכה בSQL Server אלא בתוספת תשלום משמעותית שמייקרת את הכל. וגם כשהם נותנים, מדובר ב-100MB שתסכימו איתי שזה כלום בשביל אתר שלם שמבוסס על DB ברובו. לכן, אין לי ברירה אלא לשקול מעבר לMySQL שבו יש תמיכה באחסונים וללא הגבלת MB לרוב. השאלה היא האם NET. מאפשרים המרה פשוטה או שההליך הזה מסובך מדי? האם אצטרך לכתוב את כל השאילתות שלי מחדש? האם המרת הDB היא בעייתית? אם מישהו התנסה ויוכל לתת מנסיונו יעזור. אני בשלבים התחלתיים של פיתוח אתר מבוסס DB ולכן זה חשוב לי כבר עכשיו להחליט רשמית באיזה DB אני משתמש לפני שיהיה מאוחר מדי וגם התוצאה תהיה עלות אחסון מאוד יקרה ולא ריאלית.
 
עלות האחסון היא קטנה,

ביחס לעלות הפיתוח. כן, גם כשאנחנו קטנים ועובדים מהבית. הזמן שלנו שווה כסף, מי יותר ומי פחות. לגבי המספרים שנתת, הם לא נכונים, אפשר למצוא הרבה יותר טוב. תמשיך לחפש. אמנם יש פרוביידר ל mysql, אבל מנסיוני אני יכול לומר שהפיתוח עם sql server מהיר וקל יותר, יש לו תמיכה הרבה יותר טובה (דוגמאות, ספרים, משתמשים, פורומים, וכו') ובשורה תחתונה סביר שתעשה את זה בפחות זמן. ה 10 דולר לחודש שאולי עם mysql תצליח להוריד אותם ל 6, לא שווים את המאמץ. כל זה כמובן אם אתה מפתח בדוט נט. אם אתה עובד עם php, לך על mysql, בדיוק מאותן סיבות.
 

Ben Zak

New member
יכול אולי להמליץ?

קיבלתי המלצה חמה מבחינת מחיר על GoDaddy.com אבל גם הם נותנים במקסימום 100MB במחיר סביר. מכאן והלאה זה מתחיל לעלות. ואכן אני מאוד אוהב את SQL Server וגם מכיר אותו, כלומר אם אצטרך להסתפק בMySql זה אומר שאני צריך ללמוד משהו חדש לחלוטין. כמובן הפיתוח בדוטנט וזה ASP.NET.
 
השבוע המליצו כאן על jodohost

www.jodohost.com שמתי אצלם אתר אחד, ואין לי תלונות. 6.95 לחודש.
 

Ben Zak

New member
10X ../images/Emo45.gif

בהחלט נשמע טוב גם מבחינת מחיר והכל. הם נותנים 10G שזה כבר משמעותי.
 
10G זה התעבורה, לא נפח האחסון.

אל תתבלבל. הנפח בחבילה הזולה הוא 750M, שמספיק לרוב האתרים. ואם אתה גדל, אתה תמיד יכול לעבור לחבילה יותר יקרה תמורת כמה דולרים. אם הבנתי אותם נכון, אז נפח בסיס הנתונים נספר לך בתוך הנפח הכללי שלך, ואין לו מגבלה משלו. כלומר יש לך הרבה מקום.
 

Ben Zak

New member
לא הצלחתי להיכנס בלינק

אבל נכנסתי לאתר שלך בהרצה ואהבתי מאוד מה שראיתי. כמובן שמבחינת גרפיקה יש מה לשנות
אבל אני מניח שהשקעת בצד הטכני בשלב זה. הפורומים למשל נראים מעולה לדעתי. מותר לשאול כיצד עשית אותם? באיזו שיטה השתמשת? רקורסיה או משהו אחר? אני עדיין מתלבט סביב הענין הזה. בסך הכל נראה מעולה מבחינה טכנית
 
אם האתר שלך כבר על...

MS SQL, אז התשובה היא כן, אתה תצטרך להעביר את הכל (אבל ממש הכל). אם אתה בונה אתר מהתחלה זה סיפור אחר.
 

Ben Zak

New member
לא

הכל על Sql Server מהתחלה. זה פרויקט שאני מכין ולכן כשבחרתי במה לעשותו הלכתי על SERVER בשביל הידע והלימוד שלו.
 
תלוי בגודל האתר...

ו-100 MB זה דיי הרבה מקום, אפשר להגיע לעשרות אלפי רשומות אאל"ט על 100 MB...
 

Ben Zak

New member
זה באמת הרבה?

אני שואל כי אני באמת לא יודע מבחינת סדרי גודל. אני לוקח בחשבון שבפרויקט שלי יש כרגע מעט רשומות, כי הוא מאחסן את המידע הבסיסי הנדרש, אבל ברגע שזה עולה לרשת, אז כל אחד למעשה מוסיף עוד ועוד רשומות אם זה בפורום או בטוקבק וכו'. השאלה עד כמה זה באמת הרבה. מענין אותי למשל במה תפוז משתמשים על מנת לאחסן את המידע שרץ בעשרות הפורומים שלהם. שזה כמות רשומות לא קטנה מדי יום. אני בכוונה חושב על סדרי גודל כאלה על מנת שהפרויקט יתאים את עצמו לכל מצב.
 

TheFrik

New member
האם הקשבת לעצות החכמים?

אם אתה בנית את המערכת שלך בצורה נכונה, או במילים אחרות בצורה של n tier אז לא תהיה לך בעיה כלל. מכיוון שכל מה שתצתרך לשנות זה את שכבת המידע שלך (DL). שזו בד"כ שינוי של מספר שעות. נ.ב. יש סיבה לזה שMySQL היא חינם וMSSQL היא לא.
 

Ben Zak

New member
למה הכוונה?

כיצד זה נעשה בשכבות? אני לא בטוח שאני מבין. אני מכיר את מודל השכבות, אך לא בטוח שאני מיישם אותו בהכרח.
 

shanytopper2

New member
הכוונה היא

שאתה משתמש בקלאסים מסוימים כדי "להפריד" בין כל הגישה לדאטא בייס, לבין הטיפול במידע עצמו החסרון בעבודה ככה: לוקח קצת יותר זמן לתכנת ולפעמים מרגיש טיפשי כי זה דורש לכתוב דברים "מובנים מאליהם" היתרון: אפשר אחר כך להחליף תוכנת דאטאבייס כאשר השינויים צריכים להתבצע במספר קלאסים מצומצם מאד, ורק להחליף את הפקודות שקוראות וכותבות את המידע...לרוב תהליך מאד מהיר
 
עצת חכם...

אני אתן לך דוגמא למספר אפליקציות שכתובות ככה שעדיין אין (או נדיר) למצוא להם שימוש ב DB אחרים. .Text / Community Server DotNetNuke שניהם כתובים בצורה מופרדת, אבל אתה מגיע למצב שבו כדי לעבור DB אתה צריך להשקיע _הרבה_ מאוד זמן. באופן כללי, אלא אם יש לך לקוח שדורש DB מסוים, עדיף לא לטרוח בזה. הפרדת שכבות נעשית מטעמים אחרים ולא לצורך יכולת מעבר בין DB.
 
הערה קטנה

מסכים איתך שפרקטית, אם הלקוח מעוניין ב DB מסויים - לא ממש שווה לטרוח ולהתאמץ כדי לעבוד עם קוד גנרי שיתאים לכל DB. מסכים גם שיקח די הרבה זמן לבצע את ההתאמות ל DB אחר, אם כי זה תלוי עד כמה מורכב הפרויקט. בכל מקרה, אם בכל זאת קיים הצורך לעבור ל DB אחר (נניח מ MSSQL לאורקל, אחרי שהמערכת גדלה למימדי ענק) - תצטרך לשנות רק פרויקט אחד. כלומר מבחינת תחזוקה - הרווחת. בפועל הסיפור הזה מתרחש לעיתים רחוקות (לפחות בפרוייקטים שאני עבדתי עליהם)...
 

TheFrik

New member
בקשה גדולה

להתחיל להסביר פה את מה שכותבים עליו מאמרים כבר שנים אני לא אצליך... אז נעשה את הדבר הטוב הבא, נשלך אותך לקרוא את המאמרים: http://msdn.microsoft.com/practices/ אבל בקצרה לרוב כל פיתרון בנוי מ3(לפעמים יותר) שכבות של קוד. 1. DL - שכבת נתונים - אוסף של קוד המקשר בין המערכת לDB (בד"ך CLASS לכל טבלה) 2. BL - שכבת הלוגיקה העיסקית - פה עושים את כל ה"מוח" של המערכת, חישובים, המרות, בדיקות וכ"ד. 3. GUI - התצוגה - שכבה זו מתחברת אך ורק לשכבת הBL ובד"ך השכבה הכי "פשוטה". היתרון הגדול בשיטה זו היא תחלופה, אם מחליפים DB אז מחליפים חלק אחד וזהו. אם רוצים פתאום לבנות לאותה מערכת אתר אז מוסיפים עוד שכבת GUI שמשתמשת באותה שכבת BL.
 
זה לא נכון בכלל בכלל בכלל בכלל...

כי אין לו מסד MySql ולכן הוא צריך ליצור מסגד כזה. גם עם Dal זה יקח לא מעט זמן. עם זאת, זהנ יקח *הרבה* פחות זמן מלעשות את זה באפליקציה שאין בה DAL.
 
למעלה