המצב קשה למי שהופך אותו לכזה..

bobroni

New member
המצב קשה למי שהופך אותו לכזה..

שלום לכולם, במסגרת עבודתי, אני נתקל בהרבה מחפשי עבודה, וגם כאן כאשר אני מציץ מידי פעם בפורום אני רואה ומבין, חיפוש עבודה הוא עסק קשה לאנשים רבים. עסק קשה בגלל שהופכים אותו לכזה. אני אהיה כנה ואומר, יש אנשים שמצליחים למצוא עבודה תוך יום-שבוע-חודש ויש אנשים שיכול לקחת להם חודשים.. התיסכול גדול זה נכון. אבל צריך לדעת לזהות את הבעיה בשורש שלה. אנשים לא יודעים לחפש עבודה. נושא ראשון: פתאום קם אדם בבוקר ומגלה שהוא מובטל לקום יום אחד ולהבין שאין לך לאן ללכת.. זה מפחיד. זה מאיים. זה משפיל. זה מתסכל. אבל אולי זה גם משהו אחר? נושא שני: חפש בכיף חפש בנחת ושכח לרגע שמנהל הבנק הוא קוץ בתחת. נכון, לאנשים בארץ יש אוברדראפט. - עובדה. לאנשים בארץ יש משכנתא- עובדה. לאנשים בארץ יש חובות, הוצאות, צרכים, רצונות, משאלות, הגשמות. - עובדה. כל העובדות האלה לא צריכות לגרום לנו להיכנס לפניקה. חשיבה נכונה, תכנון זהיר, ויצרת העדפות בסדר שונה. נושא שלישי: הכל הכל אני יכול.. מחפשי עבודה מוכנים לעשות ה-כ-ל. כל דבר רק כדי שיקבלו אותם, שתהיה להם סופסוף הכנסה. האומנם? האם באמת אנשים מוכשרים לה-כ-ל? בעיקרון כן. השאלה איך מציגים את זה. נושא רביעי: כל דבר זמני יכול להיות קבוע. אנשים נרשמים לחברות השמה וכח אדם, על מנת שיעשו להם את העבודה. הם המומחים הם יתאימו את קורות החיים שלנו לתפקיד. האומנם? הם בסך הכל עוד פקידים שעושים עבודה. בחברת כח אדם אתה ממלא אין ספור שאלונים וקורות חיים עובר תלאות ובסוף אתה בוחר מה מתאים לך, ויש לך שלוש אופציות. עדיפות ראשונה, שניה ושלישית. מספיק שחברת ההשמה תקבל הצעה שלך היא בעדיפות שניה ולחבר שלך בעדיפות ראשונה, החבר שלך יקבל את התפקיד קודם. כמו כן, כדאי לתת צאנס גם לפרוייטים זמניים..בכל זאת זה כסף. נושא חמישי: מי אני מה אני ומה חושבים עלי. קורות החיים שלי הם אני, איך שאני אכתוב אותם ככה המעסיק יחליט מה לעשות איתי (אם בכלל) וכמו שידוע בכל העולם, אנשים לא מסתכלים במה שבתוך הקנקן אלא איך שהוא נראה. נושא שישי: ככה לא מתנהגים. נתקלתי לא פעם באנשים ששלחו קורות חיים ולא קיבלו תגובות, ואז שלחו מייל זועם על המעסיק של למה? ועוד כמה ביטויים לא נעימים. ככה לא מחפשים עבודה. התמודדות עם חוסר תגובה היא חלק חשוב בתהליך. נושא שביעי: חוקי ה-FIFO וה- FILO שליחת קורות חיים היא כמו הימור, יותר מזל משכל לפעמים. שיטת ה-FIFO(first in first out( מה שמגיע ראשון נשלף ראשון יכול לעבוד אצל חלק מהמעסיקים. לעומת זאת שיטת ה-FILO(first in last out) מה ניכנס ראשון נשלף אחרון יכול לעבוד אצל מעסיקים אחרים. אז לא תמיד צריך לרוץ ולמהר ולהיות מחובר בוריד למודעות ולהיות בהיכון. סך הכל החיים זה רולטה רוסית.. פעם הוא פעם אתה. נושא שמיני: חייך החיים יפים, איך שאתה מרגיש כלפי פנים, אתה תקרין תמיד החוצה. כמה שלא תנסה לא תצליח להסתיר את זה. התיסכול של חיפוש עבודה ישפיע ויוקרן.. אבל אם תשנה גישה ותקרין רוגע יהיה קל יותר. בוב רוני.
 

clio32

New member
../images/Emo7.gif

לום לך בוב רוני, אני שמחה שיש לך הרבה הצעות לאנשים שמחפשים עבודה. קראתי בעיון את כל מה שכתבת, אך לצערי אומר כי המשפט האחרון היה לא כ"כ במקום... החים יפים זה נכון, תלוי מאיזה כיוון אתה מסתכל... כלומר - החיים יפים עבורך ואני שמחה, אך אתה מטיף לנו על כך מכסא מושבך במקום עבודתך... גם כשאני עבדתי חשבתי שהחיים יפים, כל חודש המשכורת ("הענקית") דופקת ו.. כן סבבה החיים יפים. גם היום החיים יפים אך קשה לי קצת לאמר זאת בעיתות בהן אני יושבת דבוקה למסך הקטן ומחפשת בנרות מי יקבל אותי לעבודה, מיואשת מכל המיילים/פקסים/טלפוני /ראיונות וכו'... אני מצטערת אם אני נשמעת קטנונית או כועסת אבל אני פשוט מיואשת... כל כך מנסה עד שלעיתים פשוט נמאס! קשה לשכוח ממנהל הבנק (עוד חודש אין יותר מינוסים...), אתה צודק שמה שמרגישים זה מה שמקרינים, תאר לעצמך כמה פעמים הלכתי לראיונות עבודה, וניסיתי להקרין את כל ה"חיים יפים, סבבה" שאפשר. יום אחרי יום, פשוט נמאס בסוף. .... בהצלחה לכולם.
 

bobroni

New member
זה ממש לא נכון..

סלחי לי קליו, אבל ראשית לא באתי להתנשא מול אף אחד.. המשרה שלי היא משרה בשכר די קרוב למינימום, אבל העבודה שאני עושה מביאה לי סיפוק אישי מלא, אבל כמעט אף אחד לא מעריך אותה. ואת החשיבות שלה. כל מה שכתבתי כאן, בא במטרה לתמוך. בהיותי מחוסר עבודה, גם כן חשבתי איך לעזאזל אני אתמודד.. יש לי כלכך הרבה הנאות ורצונות שקשה לי להגשים.. וגם היום עם משכורת סבירה עדיין קשה לי להגשים.. אבל יש לי שאיפות.. למדתי הרבה .. למדתי להתחיל בקטן למדתי להיות אופטימי. למדתי לנצל את מירב יכולת הראיה שלי.. שלא כמו לסוסים.. שחוסמים להם את הראייה... הסרתי את זה אני ויודע להשתמש כמעט במלוא אופן הראיה האישית שלי כלפי העולם..(אני אומר כמעט כי לגמרי יחשיב אולי לאלוהי.. ואין דבר כזה אנו לא מושלמים) גיליתי שיש יותר מכסף ועבודה בחיים. קליו, אני לא יודע באיזה תחום את מחפשת, אבל אני יודע שהכל מתחיל וניגמר בך. אני יכול להניח שכמו כולם תגידי לי.. "הכל.., כל משרה שמכבדת את עצמה" אני מניח. קשה להסביר את זה. אבל כל יום שעובר גורם לי להבין יותר ויותר דברים. אם רק הייתי יכול במילים האלה לשכנע אנשים לחשוב אחרת.. זה היה טוב. אני מניח שאני עדיין עושה שגיאות, אנשים לא הגיבו על הדברים שלי כאן.. חוץ ממך.. אולי באיזהשהו מקום כן הגעתי אלייך.. אומנם למקום של כאב.. אבל קליו אני מאמין שאת הכאב הזה אפשר לרפא. כי להיות מחוסר עבודה..זה לא חטא. ולא מחלה. אל תציגי את זה ככה. אל תחשבי על זה ככה. להיות מחוסר עבודה.. זה שלב. שלב של חיפוש עצמי. מחשבה בינך לבין עצמך. ניצול זמן איכות, בילוי(ולאו דווקא כזה שדורש הוצאות כספיות) אני לא יודע מה המצב אצלך בבית ואני לא אכנס לזה כי אני לא רוצה לפרוץ לפינה שלך. אבל בין אם את חיה לבד, או בן זוג או נשואה פלוס או יותר מזה.. או כל דבר אחר. את אדם אינדיבידואלי. החופש שלך מתחיל בחשיבה. קצת פילוסופי אבל זה נכון. תשחררי את המחשבה שלך מהכבלים שהחברה בחוץ כובלת סביבך. אני כלכך רציתי לפרט יותר על הדברים שכבתי שם בהודעה אבל זה היה כבר ארוך.. אני מקווה שבעתיד אני אוכל לנסות להרחיב בכל נושא.. לסיום תרשי לי לבקש ס-לי-חה ממך ומי שנפגע ממשהו שאמרתי. בוב רוני
 

shir215

New member
הדרכה לחיפוש עבודה

אגב, בלשכת עבודה ישנם פסיכולוגים תעסוקתיים (בחינם) אשר מסבירים לאנשים (גם בעלי תארים מקתדמים) מהן הטעויות שלהם בחיפוש עבודה. כשהייתי שם בהדרכה לאחר לימודיי, סיפרה המדריכה על אדם אקדמאי, מוכשר ביותר שלא הצליח למצוא עבודה. בשיחה שנערכה איתו גילו איזושהי התנהגות שלו שגרמה לו להיכשל בראיונות. כאשר הסבו את תשומת ליבו לכך, ניסה שוב ומצא עבודה. שווה לנסות.
 

נועה211

New member
נשמע מעניין

האם גם מי שאינו מובטל אך מחפש עבודה יכול לעבור שם הדרכה כזו? איך מגיעים אליהם?
 

elloco

New member
בוב רוני מאוד מתחברת למה שכתבת

כל הכבוד...מצאתי עבודה אחרי ארבעה חודשים לא פשוטים. הרגשתי חוסר אונים...כי זה גם פוגע בבטחון העצמי שלך... אבל צריך לשנות גישה והכי נכון להיות שחקן טוב..
 
למעלה