המצאנו משחק חדש ושמו בישראל "פוליארד"

sronis

New member
המצאנו משחק חדש ושמו בישראל "פוליארד"

שימו לב, זה fooliard. המטרה: להשיג ניקוד מירבי. הרעיון: משחקים על פי הצבעים של הכדורים. לדעתנו הרעיון הופך את המשחק למאתגר במיוחד - הוא מצריך יכולות גבוהות ותכנון נכון של המשחק (למשל לבחור את הזוג הנוח ביותר להכנסה, שימוש נכון ב"סנוקר" וכו'). אופן המשחק: 1. משחקים עם כדורי ביליארד ופותחים באותו האופן, כשהתורות מתחלפים כמו במשחק הרגיל. 2. השחקן הראשון מנסה להכניס אחד מהכדורים (חוץ מהשחור). אם לא הכניס התור עובר, אם הכניס הוא חייב לנסות ולהכניס את הכדור השני בעל אותו הצבע. אם לא הצליח התור עובר והוא ממשיך לנסות להכניס את אותו הכדור כשהתור חוזר אליו. 3. השחקן השני יכול להכניס כל כדור פרט לשחור ולצבע עליו השחקן האחר משחק. 4. כך מכניסים שני השחקנים זוגות של כדורים עד הזוג האחרון (כששחקן מסיים להכניס זוג אחד הוא עובר לזוג הבא). בזוג האחרון הכל פתוח - שני השחקנים יכולים להכניס בתורם את שני הכדורים (אם שחקן אחד הכניס כדור אחד, השני יכול ללכת על הכדור השני). 5. רק כאשר נשאר השחור בלבד על השולחן ניתן להכניסו, שוב לפי התור - כאשר על השחקן להכריז להיכן הוא מתכנן להכניס. עברות: 1. פגיעה בכדור שעליו השחקן לא משחק (או אי פגיעה בכדור כלל) - התור יעבור לשחקן השני. 2. הכנסת הלבן - מוציאים אותו ושמים על קו ההתחלה (ניתן לבחור נקודה על כל אורך הקו ולהכות לצד הרחוק בלבד) - השחקן השני יקבל תור אחד בלבד. 3. הכנסת כל כדור שעליו לא משחקים ושאינו השחור - מוציאים אותו ושמים הכי קרוב שניתן לנקודת האמצע. השחקן השני יקבל תור אחד בלבד. 4. הכנסת השחור כשיש עוד כדורים על השולחן או לחור הלא נכון - הפסד המשחק. כמו שניתן לראות - אין במשחק מצב בו מקבלים שני תורות בגלל עברה של השחקן השני. ניקוד: 1. הכנסת כדור - נקודה אחת. 2. הכנסת הכדור השני מאותו הזוג באותו התור - עוד שלוש נקודות. 3. הכנסת הכדור השני בתור מאוחר יותר - נקודה אחת. 4. הכנסת השחור לחור הנכון בזמן הנכון - חמש נקודות. 5. עברה מסוג 1 (למעלה) - נקודה לשחקן השני. 6. עברה מסוג 2 - שלוש נקודות לשחקן השני. 7. עברה מסוג 3 - שלוש נקודות לשחקן השני. נשמח אם תנסו ותעבירו הלאה! אם יש לכם הערות, הצעות או בעיות שנתקלתם בהם במהלך המשחק - ספרו לנו. רוני שטרן (הוגה וממציא) וארז טלגם (ממציא משנה ואלוף ה-fooliard הנוכחי)
 

9ball master

New member
לא בדיוק המצאתם....

ישנו משחק ותיק וחביב שמטרתו הכנסת כדורים בזוגות רק שבמקום הכנסת זוגות צבעים יש להכניס זוגות כדורים שהערך שלהם ביחד שווה 15 לדוגמא: כדור מס' 1 עם כדור מס' 14 כדור מס' 6 עם כדור מס' 9 וכו' למשחק קוראים CRIBBAGE ואת החוקים המלאים שלו באנגלית תוכל למצוא כאן
 

sronis

New member
שמחתי לדעת, אבל זה עדיין משחק אחר

כך שבהחלט כן המצאנו! (חוצמזה, במשחק שלהם צריך לדעת לספור (-; ) בכל מקרה - נסה לשחק ותחזור עם רשמים. רוני
 

sronis

New member
תוספות לאחר עוד כמה משחקים

נתקלנו בכמה בעיות פוטנציאליות שדורשות הבהרות: א. אם מכניסים את הכדור הנכון אבל בו זמנית עושים עברה (למשל הכנסת הלבן) - מקבלים את הניקוד וגם היריב מקבל את הניקוד על העבירה. ב. בבחירת זוג (צבע) חדש - מותר להכניס רק את הכדור בו היכינו. כלומר אם תכה בצבע אדום ותכניס כחול זו עבירה.
 
למעלה