המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן

מצב
הנושא נעול.
הפרויקט הזה מסובך יותר ממה שנראה, אורך המנהרות לא קובע.

למה כל דבר כאן כ"כ הרבה שנים? שיביאו שוב את הסינים לחפור...
הפרויקט הזה מסובך יותר ממה שנראה, אורך המנהרות לא קובע.
זאת לא סתם מנהרה כמו שהסינים חפרו בחיפה או הרוסים בקו ת"א-ירושלים. כל תחנה היא פרויקט בפני עצמו, עם כניסות, יציאות, מערכות אוורור עבור הנוסעים ועוד. אני לא יודע לגבי סין, אבל גם באירופה לוקח כמה שנים לבנות תחנת רכבת תחתית חדשה, ובמיוחד אם זה קו שלם חדש.
במקרה של צומת מעריב יש אתגר נוסף, כי כחלק מבניית התחנה בונים גם שתי מנהרות לכלי רכב.
 

cwen

New member
עד כמה שאני יודעת, את גשר מעריב בכל מקרה היו צריכים לפרק

הפרויקט הזה מסובך יותר ממה שנראה, אורך המנהרות לא קובע.
זאת לא סתם מנהרה כמו שהסינים חפרו בחיפה או הרוסים בקו ת"א-ירושלים. כל תחנה היא פרויקט בפני עצמו, עם כניסות, יציאות, מערכות אוורור עבור הנוסעים ועוד. אני לא יודע לגבי סין, אבל גם באירופה לוקח כמה שנים לבנות תחנת רכבת תחתית חדשה, ובמיוחד אם זה קו שלם חדש.
במקרה של צומת מעריב יש אתגר נוסף, כי כחלק מבניית התחנה בונים גם שתי מנהרות לכלי רכב.
עד כמה שאני יודעת, את גשר מעריב בכל מקרה היו צריכים לפרק
כי הוא ישן מדי, וזו עבודה שהיתה אמורה להתבצע בכל מקרה והיתה משפיעה קשות על התנועה. אז הגיוני כבר לשלב את זה גם במהלך של בנית תחנת הרכבת.
 


עד כמה שאני יודעת, את גשר מעריב בכל מקרה היו צריכים לפרק
כי הוא ישן מדי, וזו עבודה שהיתה אמורה להתבצע בכל מקרה והיתה משפיעה קשות על התנועה. אז הגיוני כבר לשלב את זה גם במהלך של בנית תחנת הרכבת.
 
גם בסין זה לוקח כמה שנים לבנות מטרו, יש הרבה פרויקטים בבניה

הפרויקט הזה מסובך יותר ממה שנראה, אורך המנהרות לא קובע.
זאת לא סתם מנהרה כמו שהסינים חפרו בחיפה או הרוסים בקו ת"א-ירושלים. כל תחנה היא פרויקט בפני עצמו, עם כניסות, יציאות, מערכות אוורור עבור הנוסעים ועוד. אני לא יודע לגבי סין, אבל גם באירופה לוקח כמה שנים לבנות תחנת רכבת תחתית חדשה, ובמיוחד אם זה קו שלם חדש.
במקרה של צומת מעריב יש אתגר נוסף, כי כחלק מבניית התחנה בונים גם שתי מנהרות לכלי רכב.
גם בסין זה לוקח כמה שנים לבנות מטרו, יש הרבה פרויקטים בבניה
חוץ מזה חלק מהתחנות נבנו מוזר משהו.
 

DRORIKO8

New member
משרד התחבורה אומרים שיתוגברו האוטובוסים

המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן
בשש השנים הקרובות:
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4652585,00.html[/URL]
[URL]http://my.ynet.co.il/pic/news/train.pdf[/URL]

"
ממשרד התחבורה נמסר כי בימים אלה מגבשים את לוחות הזמנים הסופיים לביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. "בחודשים הקרובים צפויות להתחיל עבודות תשתית לחפירת התחנות". הם התחייבו כי בחודשים הראשונים לתחילת העבודות לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית לאורך התוואי, אך עם תחילת העבודות צפוי תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של המטרופולין. "בזמן הקרוב יתפרסמו כל השינויים והחלופות המוצעות לנוסעים ולנהגים".
"

איך לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית אם כבר ביולי 2015 לא תתאפשר פניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל ובספטמבר דרך בגין תיחסם באזור קרליבך?
משרד התחבורה אומרים שיתוגברו האוטובוסים
האם זה אומר שהולכים לעשות יותר נת"צים(למשל בשדרות רוטשילד שיהוו חלופה ליהודה הלוי) ?
 
כ"הפקת לקחים" מ"ההצלחה המסחררת" של הרפורמה ב-2011, משרד

משרד התחבורה אומרים שיתוגברו האוטובוסים
האם זה אומר שהולכים לעשות יותר נת"צים(למשל בשדרות רוטשילד שיהוו חלופה ליהודה הלוי) ?
כ"הפקת לקחים" מ"ההצלחה המסחררת" של הרפורמה ב-2011, משרד
התחבורה נוהג גם הפעם לשמור בסוד כמוס את השינויים שהוא מתכנן לבצע ואת מועדי השינויים.
3 ימים עד שבוע לפני ביצוע השינויים (במקרה הטוב) או 3 שעות עד יום אחד לפני הביצוע (במקרה הרע) משרד התחבורה יואיל לפרסם את השינויים.
 

ArsaWhat

New member
זמן מצויין שחופשי חודשי מרחבי יכובד ברכבת בתחומי גוש דן

המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן
בשש השנים הקרובות:
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4652585,00.html[/URL]
[URL]http://my.ynet.co.il/pic/news/train.pdf[/URL]

"
ממשרד התחבורה נמסר כי בימים אלה מגבשים את לוחות הזמנים הסופיים לביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. "בחודשים הקרובים צפויות להתחיל עבודות תשתית לחפירת התחנות". הם התחייבו כי בחודשים הראשונים לתחילת העבודות לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית לאורך התוואי, אך עם תחילת העבודות צפוי תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של המטרופולין. "בזמן הקרוב יתפרסמו כל השינויים והחלופות המוצעות לנוסעים ולנהגים".
"

איך לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית אם כבר ביולי 2015 לא תתאפשר פניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל ובספטמבר דרך בגין תיחסם באזור קרליבך?
זמן מצויין שחופשי חודשי מרחבי יכובד ברכבת בתחומי גוש דן
לא עדיף לתפוס רכבת מראשל"צ לעזריאלי במקום לקחת קו 83 של אגד שעובר במסגר? סתם לדוגמה.
וכמובן להביא את הסינים ממנהרות הכרמל ולהבטיח להם תמורה יפה מאוד אם יסיימו את העבודה לפני הזמן המיועד (מה שעבד יפה במנהרות הכרמל).
&nbsp
&nbsp
 

FiReBall

New member
נכון

זמן מצויין שחופשי חודשי מרחבי יכובד ברכבת בתחומי גוש דן
לא עדיף לתפוס רכבת מראשל"צ לעזריאלי במקום לקחת קו 83 של אגד שעובר במסגר? סתם לדוגמה.
וכמובן להביא את הסינים ממנהרות הכרמל ולהבטיח להם תמורה יפה מאוד אם יסיימו את העבודה לפני הזמן המיועד (מה שעבד יפה במנהרות הכרמל).
&nbsp
&nbsp
נכון
שיהפכו את הנסיעה מראשון להרצליה לאיזור תשלום מוזל אחד.
 

דודוdudu

New member
למביני עניין: למה ייקח 6 שנים לבנות תחנה?

המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן
בשש השנים הקרובות:
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4652585,00.html[/URL]
[URL]http://my.ynet.co.il/pic/news/train.pdf[/URL]

"
ממשרד התחבורה נמסר כי בימים אלה מגבשים את לוחות הזמנים הסופיים לביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. "בחודשים הקרובים צפויות להתחיל עבודות תשתית לחפירת התחנות". הם התחייבו כי בחודשים הראשונים לתחילת העבודות לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית לאורך התוואי, אך עם תחילת העבודות צפוי תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של המטרופולין. "בזמן הקרוב יתפרסמו כל השינויים והחלופות המוצעות לנוסעים ולנהגים".
"

איך לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית אם כבר ביולי 2015 לא תתאפשר פניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל ובספטמבר דרך בגין תיחסם באזור קרליבך?
למביני עניין: למה ייקח 6 שנים לבנות תחנה?
האם זה הזמן המקובל גם בחו"ל (בתוך אזורים עירוניים עמוסים) או שזה באמת לא סביר כמו שזה נשמע?
&nbsp
 
מה יהיה?

למביני עניין: למה ייקח 6 שנים לבנות תחנה?
האם זה הזמן המקובל גם בחו"ל (בתוך אזורים עירוניים עמוסים) או שזה באמת לא סביר כמו שזה נשמע?
&nbsp
מה יהיה?
צריך להיות אופטימי! אולי סגירת הרחובות לא תקח כל כך הרבה זמן?

זכור לי שממש בלב פריס, סגרו ב 1968 את רחוב Auber, המפורסם והידוע לכל התיירים הישראליים (Opéra/Galeries Lafayette), ל 3 שנים בלבד לבנית הקומפלקס התת-קרקעי הגדול ביותר בעולם באותה תקופה, הכולל תחנת רכבת ״כבדה״(RER)!
באיזור קרליבך/בגין מדובר רק על ״קופסה״ לשני קויי רק״ל.
 

cwen

New member
כי ראינו כמה זמן זה לקח בירושלים...

מה יהיה?
צריך להיות אופטימי! אולי סגירת הרחובות לא תקח כל כך הרבה זמן?

זכור לי שממש בלב פריס, סגרו ב 1968 את רחוב Auber, המפורסם והידוע לכל התיירים הישראליים (Opéra/Galeries Lafayette), ל 3 שנים בלבד לבנית הקומפלקס התת-קרקעי הגדול ביותר בעולם באותה תקופה, הכולל תחנת רכבת ״כבדה״(RER)!
באיזור קרליבך/בגין מדובר רק על ״קופסה״ לשני קויי רק״ל.
כי ראינו כמה זמן זה לקח בירושלים...
בפרויקט יותר פשוט מזה, שהיה צריך להמשך שליש מהזמן שהוא נמשך בסופו של דבר.
 
ביטול הפנייה מז'בוטינסקי לאבא הלל לא ישפיע משמעותית,

המפה המלאה של חפירות הרכבת הקלה: כך ייראו תל אביב ורמת גן
בשש השנים הקרובות:
[URL]http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4652585,00.html[/URL]
[URL]http://my.ynet.co.il/pic/news/train.pdf[/URL]

"
ממשרד התחבורה נמסר כי בימים אלה מגבשים את לוחות הזמנים הסופיים לביצוע העבודות להקמת הרכבת הקלה במטרופולין תל אביב. "בחודשים הקרובים צפויות להתחיל עבודות תשתית לחפירת התחנות". הם התחייבו כי בחודשים הראשונים לתחילת העבודות לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית לאורך התוואי, אך עם תחילת העבודות צפוי תגבור משמעותי של התחבורה הציבורית בגוש המרכזי של המטרופולין. "בזמן הקרוב יתפרסמו כל השינויים והחלופות המוצעות לנוסעים ולנהגים".
"

איך לא צפויים שינויים משמעותיים במסלולי הנסיעה של התחבורה הציבורית אם כבר ביולי 2015 לא תתאפשר פניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל ובספטמבר דרך בגין תיחסם באזור קרליבך?
ביטול הפנייה מז'בוטינסקי לאבא הלל לא ישפיע משמעותית,
כי במקום זה תהיה פנייה חדשה מז'בוטינסקי לגלעד. האוטובוסים פשוט יפנו שמאלה לגלעד וימינה לאבא הלל, וכנראה יעצרו בתחנה הקיימת של קווי פתח תקווה על ז'בוטינסקי.
דרך בגין זה כבר סיפור אחר, הולך להיות שם סיוט...
 
השאלה אם סיפרו את זה לתושבי רחוב גלעד

ביטול הפנייה מז'בוטינסקי לאבא הלל לא ישפיע משמעותית,
כי במקום זה תהיה פנייה חדשה מז'בוטינסקי לגלעד. האוטובוסים פשוט יפנו שמאלה לגלעד וימינה לאבא הלל, וכנראה יעצרו בתחנה הקיימת של קווי פתח תקווה על ז'בוטינסקי.
דרך בגין זה כבר סיפור אחר, הולך להיות שם סיוט...
השאלה אם סיפרו את זה לתושבי רחוב גלעד
לא נראה לי שמעבר של הרבה אוטובוסים ברחוב גלעד במשך שנים זה דבר שיעבור בשקט.
רחוב גלעד אינו באמת תחליף לרחוב אבא הלל ושימוש ברחוב הזה יחייב שינויים גדולים יותר במערך הקווים מאשר רק להעביר את מסלול הקווים מאבא הלל לגלעד.
 

orchilit

New member
האפשרות האחרת היא להעביר דרך שפע טל כפי שאיליה ציין

השאלה אם סיפרו את זה לתושבי רחוב גלעד
לא נראה לי שמעבר של הרבה אוטובוסים ברחוב גלעד במשך שנים זה דבר שיעבור בשקט.
רחוב גלעד אינו באמת תחליף לרחוב אבא הלל ושימוש ברחוב הזה יחייב שינויים גדולים יותר במערך הקווים מאשר רק להעביר את מסלול הקווים מאבא הלל לגלעד.
האפשרות האחרת היא להעביר דרך שפע טל כפי שאיליה ציין
ואז הם עוברים רק במקטע ממש קטן של הרי הגלעד (ליד אבא הלל)
 

cwen

New member
אבל אז אין להם תחנה באיזור הבורסה.

האפשרות האחרת היא להעביר דרך שפע טל כפי שאיליה ציין
ואז הם עוברים רק במקטע ממש קטן של הרי הגלעד (ליד אבא הלל)
אבל אז אין להם תחנה באיזור הבורסה.
 
זו אפשרות לפתרון בעיה רגעית, לא כפתרון למספר שנים

האפשרות האחרת היא להעביר דרך שפע טל כפי שאיליה ציין
ואז הם עוברים רק במקטע ממש קטן של הרי הגלעד (ליד אבא הלל)
זו אפשרות לפתרון בעיה רגעית, לא כפתרון למספר שנים
זה לא באמת מסלול פרקטי לקווים עמוסים.
אבל יש בעיה נוספת ומשמעותית יותר בביטול הפניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל.
הרי הבלאגן העיקרי בבני ברק וברמת גן יהיה בציר ז'בוטינסקי וישפיע קשות על הקווים הרבים שעוברים בו.
ביטול הפניה הזו מבטל את האפשרות להשתמש בציר אבא הלל-ששת הימים-אם המושבות כתחליף לציר ז'בוטינסקי ודווקא מחזק את התלות בז'בוטינסקי.
במקום להקטין את התלות בציר הקדוש, מגדילים אותה ומשרד התחבורה לא יצר פתרונות חלופיים.

אנחנו מתייחסים לקווים שעוברים כיום באבא הלל, אבל מה עם אובדן האפשרות להשתמש באבא הלל לקווים נוספים בתקופה הקשה של ז'בוטינסקי?

משרד התחבורה אולי חושב בכיוון של להתבסס על ז'בוטינסקי עבור התחבורה הציבורית ועל אבא הלל עבור התחבורה הפרטית (ולכן הפניה שמאלה לרחוב גלעד), אבל זה לא יחזיק מעמד, כי אי אפשר יהיה לחסום את ז'בוטינסקי כליל בפני כלי רכב פרטיים וז'בוטינסקי מצומצם הנתיבים לא יוכל להכיל את כל הקווים גם אם יצליחו לצמצם את התחבורה הפרטית בו.
 

cwen

New member
חוץ מזה, רחוב גלעד הוא רחוב ממש קטן

זו אפשרות לפתרון בעיה רגעית, לא כפתרון למספר שנים
זה לא באמת מסלול פרקטי לקווים עמוסים.
אבל יש בעיה נוספת ומשמעותית יותר בביטול הפניה שמאלה מז'בוטינסקי לאבא הלל.
הרי הבלאגן העיקרי בבני ברק וברמת גן יהיה בציר ז'בוטינסקי וישפיע קשות על הקווים הרבים שעוברים בו.
ביטול הפניה הזו מבטל את האפשרות להשתמש בציר אבא הלל-ששת הימים-אם המושבות כתחליף לציר ז'בוטינסקי ודווקא מחזק את התלות בז'בוטינסקי.
במקום להקטין את התלות בציר הקדוש, מגדילים אותה ומשרד התחבורה לא יצר פתרונות חלופיים.

אנחנו מתייחסים לקווים שעוברים כיום באבא הלל, אבל מה עם אובדן האפשרות להשתמש באבא הלל לקווים נוספים בתקופה הקשה של ז'בוטינסקי?

משרד התחבורה אולי חושב בכיוון של להתבסס על ז'בוטינסקי עבור התחבורה הציבורית ועל אבא הלל עבור התחבורה הפרטית (ולכן הפניה שמאלה לרחוב גלעד), אבל זה לא יחזיק מעמד, כי אי אפשר יהיה לחסום את ז'בוטינסקי כליל בפני כלי רכב פרטיים וז'בוטינסקי מצומצם הנתיבים לא יוכל להכיל את כל הקווים גם אם יצליחו לצמצם את התחבורה הפרטית בו.
חוץ מזה, רחוב גלעד הוא רחוב ממש קטן
 
ברחוב גלעד כבר יש הרבה תנועה, ולמיטב זכרוני הוא משוקע

השאלה אם סיפרו את זה לתושבי רחוב גלעד
לא נראה לי שמעבר של הרבה אוטובוסים ברחוב גלעד במשך שנים זה דבר שיעבור בשקט.
רחוב גלעד אינו באמת תחליף לרחוב אבא הלל ושימוש ברחוב הזה יחייב שינויים גדולים יותר במערך הקווים מאשר רק להעביר את מסלול הקווים מאבא הלל לגלעד.
ברחוב גלעד כבר יש הרבה תנועה, ולמיטב זכרוני הוא משוקע
או לפחות מוקף בקירות אקוסטיים.
 
אתה לא מתבלבל בין רחוב גלעד לרחוב המעיין? רחוב גלעד ברובו לא

ברחוב גלעד כבר יש הרבה תנועה, ולמיטב זכרוני הוא משוקע
או לפחות מוקף בקירות אקוסטיים.
אתה לא מתבלבל בין רחוב גלעד לרחוב המעיין? רחוב גלעד ברובו לא
משוקע ויש בנייני מגורים בסמוך לו.
 
המעיין הוא בכלל ממונהר וכמעט אין לאורכו מגורים.

אתה לא מתבלבל בין רחוב גלעד לרחוב המעיין? רחוב גלעד ברובו לא
משוקע ויש בנייני מגורים בסמוך לו.
המעיין הוא בכלל ממונהר וכמעט אין לאורכו מגורים.
גלעד אמנם לא ממונהר, אבל למיטב זכרוני אין בו מגורים בגובה הרחוב. אולי אני טועה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה