המעבדות ממחזרות חלקים

telrun

New member
המעבדות ממחזרות חלקים

אם המחשב הנייד שלכם התקלקל ושלחתם אותו לתיקון במעבדה יש לקחת בחשבון שהבורד כמעט תמיד הוא בורד ממוחזר גם אם נאמר לכם במעבדה שהוא חדש. הבורדים המקולקלים ממוחזרים ועוברים תיקונים בחו"ל שלא תמיד מוצלחים. ואחוז הבורדים הממוחזרים הוא גבוה ביותר. אומנם הם עוברים בדיקות לפני המשלוח אבל לא תמיד ניתן לעלות על התקלה ובזמן החלפת הבורד במעבדה לפעמים צריך להחליף למחשב נייד גם 5 פעמיים בורד בגלל שאחוז הבורדים הדפוקים גבוה מעוד. גם לאחר שקבלתם את המחשב מהמעבדה יש מצב שהבורד שהוחלף מקולקל ושלא אותר התקלה בזמן התיקון. נכתב ע"י עובד לשעבר במעבדת IBM
 

יאיר B

New member
../images/Emo4.gif

ממה שאני יודע, אם המחשב נמסר במסגרת האחריות, הם מחוייבים להחזיר את המחשב למצב שמיש (ולא משנה איך הם עושים את זה). אם אתה מוסר את המחשב לתיקון בתשלום ומבקש שיתקינו חדש - הם צריכים להתקין חדש (שילמת עליו!). אם הם לא עושים כך, נראה לי שיש עילה לתביעה. הערה: אני לא עו"ד והנ"ל אינו יעוץ משפטי!
 

telrun

New member
גם למחשבים שתוקנו בתשלום

אין אבדל בין חלקים למחשב באחריות או חלקים למחשב בתשלום. והצרכן לא יכול בכלל להיות מודע לבורד שהוחלף מה מקורו. ככה שבפועל לא ניתן לתבוע אותם. ואף צרכן לא יודע איך לפרק מחשב נייד ולבדוק הלחמות על הבורד.
 

יאיר B

New member
אם יש לך הוכחות לנושא ואתה רוצה

להזיז דברים - פנה לתוכניות התחקירים השונות בטלויזיה כגון כלבוטק/שומר מסך/עובדה ושות'. לתחקיר שהם ישדרו יש יותר כוח להזיז דברים מאשר הודעה בפורום...
 

sam514

New member
יש כאן אנשים שנתקלו בתופעה כזאת?

שכאשר הם שלחו מחשב לתיקון ואמרו להם שהחליפו חלקים לחדשים הם "חשדו" שהביאו להם מחודש?(עם איזה בסיס כמו מראה משומש של חלק או תקלה מייד לאחר ההחלפה). לי היה(והמחשב עדין בתיקון..) ששלחתי את המחשב לתיקון לפני שלושה חודשים והחליפו לוח וזיכרון לחדש(לפי דברי הטכנאי הם מחליפים רק לחדש כי זה מה ששולחים להם מחול) לא עבר חודשים והמחשב כבר בתיקון נוסף... הדבר המוזר הוא שהם לא מצאו את התקלה שאני שלחתי עליה את המחשב. (תקלה שאני אימתתי מספר רב של פעמים) וזה יכול להצביע על זה שהחילפו ללוח שתוקן והוחזר למלאי ובבדיקות לא עלו על תקלה והחזירו ללקוח.
 

telrun

New member
החלקים

זה שהחלקים מגעים מחו"ל זה לא אומר שהם חדשים. אומנם יש בנהם גם לוחות חדשים אבל רובם ממוחזרים וניתן לראות על הבורד תיקונים קטנים וחוטים מגשרים. יש מחשבים ניידים שלא ניתן לראות מה הבעיה שלהם בזמן הבדיקה והם נראים תקינים. ולכן אוטומטי מחליפים להם חלקים בעיקר בורדים ואז הלקוח מגיע פעם נוספת אם אותו התקלה.
 

sam514

New member
תופעה מאוד מוכרת...

אני מכיר את זה מאוד טוב.. ככה זה אצלנו...
 

sam514

New member
אסור להם להגיד "חדש" אלא "מחודש"

אין דבר כזה שהם יגידו שהם שמים לך לוח ""חדש" וישימו מחודש! זה הונאה. חד וחלק. זה אסור לפי כל קרטריון של אמינות. אם אומרים חדש הם מחוייבים להביא חדש! אם לא אז הם חייבים לציין בפרוש "מחודש" זה הטעייה אני עובד בתחום הסלולאר וככה זה עובד אצלנו. לדעתי ככה זה גם במחשבים
 
למעלה