הממשלה תקיים טקס לחנוכת המסילה המזרחית - שלא קרובה לסיום

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Well-known member
 

מיקלוש77

Well-known member
מילא לא נפתח, מה שמכעיס אותי מאוד ברכבת ישראל, שבכל פרוייקט חדש שלהם שנחנך בהשקעה של מיליונים וגם של מיליארדים, בסוף יש תדירות עלובה שממש לא מצדיקה את ההשקעה. דוגמאות:

1. הרכבת ממודיעין לירושלים. הפרויקט עלה מיליארדים כי יש בו גשר מאוד ארוך ומתוחכם. התדירות? 1 בשעה, כמעט בכל השנים מאז הוא נחנך, חוץ מכמה חודשים שבהם היו 2 בשעה ורק בשעות השיא. וכמו כן, הקו פועל רק עד 20:00.
2. פרוייקט חשמול קו הנגב. כמה שהבטיחו 2 רכבות בשעה בקו הזה לאורך כל שעות הפעילות (ציטוט: "4 רכבות בשעה במשך כל שעות הפעילות" שזה כמובן כולל את הקווים דרך לוד, אבל גם זה שקר פרסומי כי הקו השני דרך לוד, לכרמיאל, עובד רק בשיא), עדיין יש רק אחת בשפל, שנוסעת ממש, ממש כמו רכבת דיזל בלי שום קיצור זמנים. בזבוז של מיליונים, גם מבחינת זמן הנסיעה האיטי שלא מנצל את יתרונות החישמול וגם מבחינת התדירות. וכמובן שזה מוביל לפגיעה גם בכל מי שבדרך, וגם בתחנות חולון בת ים שהפסידו רכבות.
3. מערכת האיתות החדשה ERTMS שעלתה מיליארדים. כבר כמעט שנה שהכל מוכן להגדלת התדירות ב 3 רכבות בשעה בכל כיוון באיילון (וכמה שהקו לנבון משווע לזה, עם העומסים הבלתי סבירים שם ו 3 המעליות האיומות ביציאה מנבון..., וגם הקו לבאר שבע דרך לוד שממש דורש הגדלת תדירות עם כל החיילים). וכמובן שהכל שוכב ללא שימוש. ורק אל תגידו שזה בגלל המלחמה, כי היא התחילה ב 28.2... חודשים ארוכים אחרי שהכל כבר היה מוכן.

וכמובן שיש עוד דוגמאות, גם מהצפון (כרמיאל, עפולה, בית שאן).

אז אם פעם הייתי מתרגש כמו ילד מכל פרוייקט וגשר חדש, היום אני כבר מבין שיופעל בו קו עצוב שפועל רק פעם בשעה. זה מה שאני חושש שיקרה במסילה המזרחית, במסילת 431 לירושלים, בחיבור בין ראשון למודיעין, וכן, גם במסילה הרביעית לאיילון כשהיא תיפתח...

רכבת ישראל זה ארגון עם תקציבי עתק, תשתיות מסילה מעולות (מחלפים רכבתיים, כמעט אפס מפגשים ועוד), חישמול של מעל 70% מהרשת, ציוד נייד הכי טוב בעולם (בפרט בציוד החשמלי - סימנס ובומברדייה) ועדיין מתנהל כמו חברת אוטובוסים באשכול נידח. לפחות בחברות האוטובוסים מצליחים לגייס מספיק עובדים...
 

Ccyclist

Well-known member

רכבת ימי א', ה' חיפה - באר שבע דרך השרון וראש העין הם יכולים להפעיל ? אלו מסילות קיימות שהם יכולים להעביר עליהן רכבת ייעודית לתנועה הצבאית מהצפון לדרום ולהיפך. זה יישה שימוש במקטע הדרומי של המסילה המזרחית מלוד לראש העין צפון.
 

מיקלוש77

Well-known member
רכבת ימי א', ה' חיפה - באר שבע דרך השרון וראש העין הם יכולים להפעיל ? אלו מסילות קיימות שהם יכולים להעביר עליהן רכבת ייעודית לתנועה הצבאית מהצפון לדרום ולהיפך. זה יישה שימוש במקטע הדרומי של המסילה המזרחית מלוד לראש העין צפון.
נכון, הוספת עוד דוגמא מעולה של תשתית מסילתית (ועוד מחושמלת...) שאינה בשימוש בכלל. ויש עוד אחת, דומה, מחיפה לבאר שבע שתתפצל בתפעולית תל ברוך אל עבר תחנת בני ברק, ומשם דרך ראש העין דרום (כמובן רק לעבור שם בלי לעצור) להמשיך ללוד ואז התחברות למסלול הרגיל.

יש פתרונות בשפע, יש תשתית מסילתית, יש ציוד נייד. חסר כוח רצון.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
סביר שבקרוב נשמע גם על טקס הנחת אבן הפינה לתחנת קרית שמונה (בינתיים ללא מסילה), החלפת שלט הפרסום על קו הרכבת בצומת שבע ופתיחת טרמינל הנוסעים החדש ברמת דוד.....
ועכשיו ברצינות, ניכר שהרכבת מאוד מתקשה בתפעול רשת המסילות הנוכחית, ולא שהיא כל כך גדולה במושגים עולמיים. תקלות ואיחורים יומיומיים (אי אפשר להפיל הכל על המסילה האיילון), אי אמידה ביעדים בפרסומים של עצמה וזה לא רק בהפעלת הרכבות.
גם תחזוקת התחנות בהידרדרות, בכרמיאל למשל המדרגות הנעות לא פועלות כבר כמעט חודשיים, מאז פתיחת התחנה אני זוכר שהם היו מקולקלות יותר זמן משעבדו. הוסבר שמחכים לאיזה חלק יחודי מחו''ל לצורך תיקון. גם בתחנות אחרות, מדרגות ומעליות מקולקלות ועוד סיפורים. קבוצת הפייסבוק ''רכבת - עדכונים בזמן אמת'' מלאה בתלונות של נוסעים.
 

d1f2

Well-known member
בחודש הבא צפויות נסיעות על המסילה המזרחית עם רכבות דיזל שייסעו מחדרה מזרח, טייבה־השומרון וטירה־כוכב יאיר לתחנת הרכבת הפעילה ראש העין צפון.
 
למעלה