הממשלה דחתה הצעת חוק לתח''צ בשבת

מצב
הנושא נעול.

Subi777

New member
עד הבחירות זה יישכח.

הממשלה דחתה הצעת חוק לתח''צ בשבת
לא ראיתי שזה עלה כאן,אז אני רק מניח (ומבלי להכינס לוויכוח הזה,שהוא כמעט הכי וותיק בפורום).

http://www.globes.co.il/news/articl...ement=walla_Globes_KidumItemFromLeftWallaCars
עד הבחירות זה יישכח.
מעבר לזה, איני רואה טעם בהצעת חוק שכזאת אם אפילו באיזורים שבהם כן הופעלה תחבורה ציבורית בשבת ולכל אורכה עד לפני מספר שנים היום כבר לא מופעלת תחבורה ציבורית בכלל.לראייה קווי קריית אתא לחיפה בשבתות בבוקר ובעיקר קווי קריית אתא לחוף קריית חיים בשבת בבוקר.
 

טנק2

New member
ומה עם תח"צ בלילה?

הממשלה דחתה הצעת חוק לתח''צ בשבת
לא ראיתי שזה עלה כאן,אז אני רק מניח (ומבלי להכינס לוויכוח הזה,שהוא כמעט הכי וותיק בפורום).

http://www.globes.co.il/news/articl...ement=walla_Globes_KidumItemFromLeftWallaCars
ומה עם תח"צ בלילה?
נכון להיום אין כמעט שירות בלילה בחלק מהמקומות (קל וחומר אחרי 1:00)
 


ומה עם תח"צ בלילה?
נכון להיום אין כמעט שירות בלילה בחלק מהמקומות (קל וחומר אחרי 1:00)
 

yudyud51

New member
שמעו משהו,

ומה עם תח"צ בלילה?
נכון להיום אין כמעט שירות בלילה בחלק מהמקומות (קל וחומר אחרי 1:00)
שמעו משהו,
כפעיל בעיריית ירושלים, אני יודע שבזמן הקרוב עיריית מעלה אדומים ועיריית מבשרת ציון יפעילו קווי תחבורה ציבורית לאזורי הבילוי בירושלים, בשישי בלילה.
 
ממתי לעיריות יש סמכות להפעיל קווי

שמעו משהו,
כפעיל בעיריית ירושלים, אני יודע שבזמן הקרוב עיריית מעלה אדומים ועיריית מבשרת ציון יפעילו קווי תחבורה ציבורית לאזורי הבילוי בירושלים, בשישי בלילה.
ממתי לעיריות יש סמכות להפעיל קווי
תחבורה ציבורית?
הלוואי שזה היה המצב. לא מדובר בקווי תחבורה ציבורית, אלא בשירות הסעות חינמי לא רשמי.
קווי תחבורה ציבורית אלה קווים שמשרד התחבורה מאשר ונותן להם רשיון קו.
 

טנק2

New member
העיריות יכולות ליזום שטאלים

ממתי לעיריות יש סמכות להפעיל קווי
תחבורה ציבורית?
הלוואי שזה היה המצב. לא מדובר בקווי תחבורה ציבורית, אלא בשירות הסעות חינמי לא רשמי.
קווי תחבורה ציבורית אלה קווים שמשרד התחבורה מאשר ונותן להם רשיון קו.
העיריות יכולות ליזום שטאלים
אבל להפעיל קווי שירות...זה יצור בעיה ואפליה בין העיריות. עיריית ת"א תוכל להרשות לעצמה, אבל לא בטוח שכך גם עיריית נתיבות/אילת/ערד/דימונה.
 

Subi777

New member
טענות על אפליה שכזאת מגוחכות.

העיריות יכולות ליזום שטאלים
אבל להפעיל קווי שירות...זה יצור בעיה ואפליה בין העיריות. עיריית ת"א תוכל להרשות לעצמה, אבל לא בטוח שכך גם עיריית נתיבות/אילת/ערד/דימונה.
טענות על אפליה שכזאת מגוחכות.
עובדה למשל במערכת החינוך יש עריות אשר מקצות תוספת תקציב שבעזרתה יש יותר שעות הוראה מהמינימום המחוייב.
אז לשיטתך בגלל שעירייה מחליטה להקצות תקציב לטובת נושא זה ועירייה אחרת לא אז זה הפליה?
 

טנק2

New member
זה עניין של יכולת העיריות.

טענות על אפליה שכזאת מגוחכות.
עובדה למשל במערכת החינוך יש עריות אשר מקצות תוספת תקציב שבעזרתה יש יותר שעות הוראה מהמינימום המחוייב.
אז לשיטתך בגלל שעירייה מחליטה להקצות תקציב לטובת נושא זה ועירייה אחרת לא אז זה הפליה?
זה עניין של יכולת העיריות.
מבחינתי אם לעירייה יש יכולת, אז בוודאי ובוודאי. אמנם ליישובים אחרים לא בטוח שישנה יכולת דומה, אבל בהתאם לכך (לרוב) גם ערך הקרקע ועלות המגורים. אז אם משלמים יותר-מקבלים יותר.
הבעיה היא שלא בטוח שמשלמים יותר, וגם שהדבר תלוי בסדר העדיפויות של העירייה (זה לגיטימי, כמובן, להטות תקציב לנושא כזה או אחר, אבל בשירותים הבסיסיים, כגון חינוך, זה עשוי ליצור מידה מסוימת של הפליה)
 
ובמצב היום אין אפליה?

זה עניין של יכולת העיריות.
מבחינתי אם לעירייה יש יכולת, אז בוודאי ובוודאי. אמנם ליישובים אחרים לא בטוח שישנה יכולת דומה, אבל בהתאם לכך (לרוב) גם ערך הקרקע ועלות המגורים. אז אם משלמים יותר-מקבלים יותר.
הבעיה היא שלא בטוח שמשלמים יותר, וגם שהדבר תלוי בסדר העדיפויות של העירייה (זה לגיטימי, כמובן, להטות תקציב לנושא כזה או אחר, אבל בשירותים הבסיסיים, כגון חינוך, זה עשוי ליצור מידה מסוימת של הפליה)
ובמצב היום אין אפליה?
שוויון זה ערך אוטופי. הוא לא קיים במציאות בשום תחום.
לא בחינוך, לא בבריאות, לא בתחבורה ולא בתשתיות אחרות.
היתרון של הפעלת תחבורה ציבורית על ידי שלטון מקומי לעומת תחבורה ציבורית הנקבעת על ידי שלטון מרכזי בלבד הוא בעיקר בכך שלשלטון המקומי קשר יומיומי הדוק יותר עם צרכי תושבי המקום והאזור.
כפי שעיריה יודעת יותר טוב ממשרד החינוך היכן התושבים צריכים גני ילדים ובתי ספר, גך היא גם יודעת יותר טוב היכן הם צריכים קווי אוטובוס ומתי.
אין צורך שהעיריה עצמה תפעיל את התחבורה הציבורית. מפעילים עם זכיון יעשו זאת כמו היום, אבל המונופול של משרד התחבורה על תכנון וקביעת קווי התח"צ צריך להישבר ולהתבזר לרמה המקומית, המטרופולינית והאזורית.
כפי שיש איגודי ערים לביוב, צריכים להיות איגודי ערים לתחבורה ציבורית.
ובמידה מסויימת באזור ירושלים ובאזור חיפה זה קיים, לפחות ברמה התכנונית.
 
כמה שכתבת זה קווים רבים צריכים להיות ברמת האג

ובמצב היום אין אפליה?
שוויון זה ערך אוטופי. הוא לא קיים במציאות בשום תחום.
לא בחינוך, לא בבריאות, לא בתחבורה ולא בתשתיות אחרות.
היתרון של הפעלת תחבורה ציבורית על ידי שלטון מקומי לעומת תחבורה ציבורית הנקבעת על ידי שלטון מרכזי בלבד הוא בעיקר בכך שלשלטון המקומי קשר יומיומי הדוק יותר עם צרכי תושבי המקום והאזור.
כפי שעיריה יודעת יותר טוב ממשרד החינוך היכן התושבים צריכים גני ילדים ובתי ספר, גך היא גם יודעת יותר טוב היכן הם צריכים קווי אוטובוס ומתי.
אין צורך שהעיריה עצמה תפעיל את התחבורה הציבורית. מפעילים עם זכיון יעשו זאת כמו היום, אבל המונופול של משרד התחבורה על תכנון וקביעת קווי התח"צ צריך להישבר ולהתבזר לרמה המקומית, המטרופולינית והאזורית.
כפי שיש איגודי ערים לביוב, צריכים להיות איגודי ערים לתחבורה ציבורית.
ובמידה מסויימת באזור ירושלים ובאזור חיפה זה קיים, לפחות ברמה התכנונית.
כמה שכתבת זה קווים רבים צריכים להיות ברמת האג
ברמת האגד ערים.
אחרת יהיו קווים שמתחילים ומסתיימים בתל אביב.
תראו מה קרה לתל אופן שלא יוצא מגבולות תל אביב.
 

טנק2

New member
יש בעיה קלה

ובמצב היום אין אפליה?
שוויון זה ערך אוטופי. הוא לא קיים במציאות בשום תחום.
לא בחינוך, לא בבריאות, לא בתחבורה ולא בתשתיות אחרות.
היתרון של הפעלת תחבורה ציבורית על ידי שלטון מקומי לעומת תחבורה ציבורית הנקבעת על ידי שלטון מרכזי בלבד הוא בעיקר בכך שלשלטון המקומי קשר יומיומי הדוק יותר עם צרכי תושבי המקום והאזור.
כפי שעיריה יודעת יותר טוב ממשרד החינוך היכן התושבים צריכים גני ילדים ובתי ספר, גך היא גם יודעת יותר טוב היכן הם צריכים קווי אוטובוס ומתי.
אין צורך שהעיריה עצמה תפעיל את התחבורה הציבורית. מפעילים עם זכיון יעשו זאת כמו היום, אבל המונופול של משרד התחבורה על תכנון וקביעת קווי התח"צ צריך להישבר ולהתבזר לרמה המקומית, המטרופולינית והאזורית.
כפי שיש איגודי ערים לביוב, צריכים להיות איגודי ערים לתחבורה ציבורית.
ובמידה מסויימת באזור ירושלים ובאזור חיפה זה קיים, לפחות ברמה התכנונית.
יש בעיה קלה
נכון ששוויון הוא ערך שכנראה לא ניתן להגיע אליו, אבל אם העיריות יהיו האחראיות הבלעדיות על תח"צ, באום אל פחם או בבית שאן תהיה פחות יכולת לבנות תח"צ הולם מאשר בכפר סבא או בחולון.
 
לא כתבתי שיהיו אחראיות בלעדיות

יש בעיה קלה
נכון ששוויון הוא ערך שכנראה לא ניתן להגיע אליו, אבל אם העיריות יהיו האחראיות הבלעדיות על תח"צ, באום אל פחם או בבית שאן תהיה פחות יכולת לבנות תח"צ הולם מאשר בכפר סבא או בחולון.
לא כתבתי שיהיו אחראיות בלעדיות
ברור שעיריות לא יכולות להיות אחראיות על קווי תח"צ בינעירוניים.
אבל המונופול של משרד התחבורה על תכנון ובקרת התח"צ הוא רע.
האחריות צריכה להיות מבוזרת והיררכית.
גם כיום באום אל פחם ובבית שאן התחבורה צהיבורית הרבה פחות הולמת מאשר בכפר סבא ובחולון כך שהטיעון הזה להמשך הצדקת מונופול משרד התחבורה נופל.
אם לעיריות בגוש-דן למשל הייתה סמכות ואחריות בקשר למערכת המתע"ן בגוש-דן ייתכן מאוד שמערכת כזו כבר הייתה קיימת כיום - כי זה היה אינטרס של העיריות לדחוף מערכת כזו ולא לתקוע מקלות בגלגלי הקמתה.
למה בחיפה כבר פועלת מערכת המטרונית? כי העיריה הייתה שותפה מלאה בפרויקט והייתה הגורם המניע מאחורי הקמתה.
אם העיריות בגוש-דן היו שותפות בתכנון הרפורמה של שנת 2011 אולי חלק מהבעיות שהיו בה היו נמנעות.

לא תמיד מעורבות העיריות מועילה, אבל אם יהיה תהליך שיתוף אמיתי וכבר משלב התכנון הראשוני, לעיריות יהיה אינטרס חזק למלא תפקיד פרודוקטיבי.
הרשויות המקומיות הן הגורם העובד ביומיום עם הציבור והם הגורם המקשר בין התושבים לבין מגדל השן של השלטון המרכזי שלא חי את השטח - כך בחינוך וכך גם בתחבורה.
 
דבר נוסף: ביזור ושיתוף כזה יכול

לא כתבתי שיהיו אחראיות בלעדיות
ברור שעיריות לא יכולות להיות אחראיות על קווי תח"צ בינעירוניים.
אבל המונופול של משרד התחבורה על תכנון ובקרת התח"צ הוא רע.
האחריות צריכה להיות מבוזרת והיררכית.
גם כיום באום אל פחם ובבית שאן התחבורה צהיבורית הרבה פחות הולמת מאשר בכפר סבא ובחולון כך שהטיעון הזה להמשך הצדקת מונופול משרד התחבורה נופל.
אם לעיריות בגוש-דן למשל הייתה סמכות ואחריות בקשר למערכת המתע"ן בגוש-דן ייתכן מאוד שמערכת כזו כבר הייתה קיימת כיום - כי זה היה אינטרס של העיריות לדחוף מערכת כזו ולא לתקוע מקלות בגלגלי הקמתה.
למה בחיפה כבר פועלת מערכת המטרונית? כי העיריה הייתה שותפה מלאה בפרויקט והייתה הגורם המניע מאחורי הקמתה.
אם העיריות בגוש-דן היו שותפות בתכנון הרפורמה של שנת 2011 אולי חלק מהבעיות שהיו בה היו נמנעות.

לא תמיד מעורבות העיריות מועילה, אבל אם יהיה תהליך שיתוף אמיתי וכבר משלב התכנון הראשוני, לעיריות יהיה אינטרס חזק למלא תפקיד פרודוקטיבי.
הרשויות המקומיות הן הגורם העובד ביומיום עם הציבור והם הגורם המקשר בין התושבים לבין מגדל השן של השלטון המרכזי שלא חי את השטח - כך בחינוך וכך גם בתחבורה.
דבר נוסף: ביזור ושיתוף כזה יכול
להועיל גם בהיבט של התחשבות בשיקולי תחבורה ציבורית בעת תכנון בנייה חדשה בערים.
תכנון בינוי ערים נעשה מבחינה מעשית בעיקר ברמה המקומית וכאשר לרמה המקומית תהיה אחריות גם על נושא תח"צ המוטיבציה ברמה הזו להתחשב בשיקולי תח"צ תהיה גבוהה יותר.
 

Subi777

New member
אני עדיין לא מבין מה המניעה.

זה עניין של יכולת העיריות.
מבחינתי אם לעירייה יש יכולת, אז בוודאי ובוודאי. אמנם ליישובים אחרים לא בטוח שישנה יכולת דומה, אבל בהתאם לכך (לרוב) גם ערך הקרקע ועלות המגורים. אז אם משלמים יותר-מקבלים יותר.
הבעיה היא שלא בטוח שמשלמים יותר, וגם שהדבר תלוי בסדר העדיפויות של העירייה (זה לגיטימי, כמובן, להטות תקציב לנושא כזה או אחר, אבל בשירותים הבסיסיים, כגון חינוך, זה עשוי ליצור מידה מסוימת של הפליה)
אני עדיין לא מבין מה המניעה.
לעיריה יש סל תקציב. אם היא בוחרת להשקיע סכום X בשאטלים זו החלטה, בדיוק כפי שהיא יכולה להחליט להשקיע סכום X בהוספת שעת לימוד במתמטיקה בכיתות ח'.
מדוע הראשון לא בסדר והשני כן בסדר?
 
שאטל זה לא תחבורה ציבורית סדירה

אני עדיין לא מבין מה המניעה.
לעיריה יש סל תקציב. אם היא בוחרת להשקיע סכום X בשאטלים זו החלטה, בדיוק כפי שהיא יכולה להחליט להשקיע סכום X בהוספת שעת לימוד במתמטיקה בכיתות ח'.
מדוע הראשון לא בסדר והשני כן בסדר?
שאטל זה לא תחבורה ציבורית סדירה
אין לו תחנות מסומנות, אין לו מחירון, אין לו לו"ז רשמי ומחייב, אין לו רשיון ומספר קו.
הוא לא מופיע במערכות המידע ובאפליקציות זמן אמת.
שאטל יכול להיות פתרון זמני לבעיה טכנית זמנית. אבל כפתרון קבע הוא בעייתי.
גם כשרוצים לתת את השירות בחינם, אין שום סיבה שלא יהיה מדובר בקו תח"צ רשמי עם מחירון אפס.
למשל, השאטלים מ/ל חניון שפירים - למה שלא יהיו קווי תח"צ רשמיים עם מספר קו ויופיעו במערכות המידע?
השאטל מתחנת הרכבת בהרצליה לאזור התעסוקה בהרצליה פיתוח, כנ"ל.
בגלל שלעיריות אין סמכות לגבי קווי תח"צ נולד "הפתרון" של שאטלים. אבל זה לא באמת הפתרון.
 

Subi777

New member
זה הפתרון היחיד כאשר

שאטל זה לא תחבורה ציבורית סדירה
אין לו תחנות מסומנות, אין לו מחירון, אין לו לו"ז רשמי ומחייב, אין לו רשיון ומספר קו.
הוא לא מופיע במערכות המידע ובאפליקציות זמן אמת.
שאטל יכול להיות פתרון זמני לבעיה טכנית זמנית. אבל כפתרון קבע הוא בעייתי.
גם כשרוצים לתת את השירות בחינם, אין שום סיבה שלא יהיה מדובר בקו תח"צ רשמי עם מחירון אפס.
למשל, השאטלים מ/ל חניון שפירים - למה שלא יהיו קווי תח"צ רשמיים עם מספר קו ויופיעו במערכות המידע?
השאטל מתחנת הרכבת בהרצליה לאזור התעסוקה בהרצליה פיתוח, כנ"ל.
בגלל שלעיריות אין סמכות לגבי קווי תח"צ נולד "הפתרון" של שאטלים. אבל זה לא באמת הפתרון.
זה הפתרון היחיד כאשר
המדינה לא מאפשרת פתרונות טובים יותר.
 

liorschwimmer

New member
לא ירחק היום שנאלץ לחבוש שטריימל

הממשלה דחתה הצעת חוק לתח''צ בשבת
לא ראיתי שזה עלה כאן,אז אני רק מניח (ומבלי להכינס לוויכוח הזה,שהוא כמעט הכי וותיק בפורום).

http://www.globes.co.il/news/articl...ement=walla_Globes_KidumItemFromLeftWallaCars
לא ירחק היום שנאלץ לחבוש שטריימל
איראן זה כאן
 

Subi777

New member
אין לזה קשר לשטריימל.

לא ירחק היום שנאלץ לחבוש שטריימל
איראן זה כאן
אין לזה קשר לשטריימל.
הבעיה נעוצה בכמות המתפקדים למפלגת השלטון.
המתפקדים הם אלה שנותנים את הטון אם יש יותר מתפקדים שחשובה להם שמירת השבת אז אף פוליטיקאי מהמפלגה לא יצא נגדם כי בפרמיריז הבאים הוא ידורג במקום לא ריאלי.
ככה זה עובד.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה