המלצות לקניה....

המלצות לקניה....

יש לנו אופל אסטרה סטיישן 1.8 נחמדה, אבל כבר בת 4 ומתחילה לעשות בעיות (הוצאות.. השבתות...). בנוסף שיחיה החליט שהוא נוסע כל שבת לטיול מה שעלה לנו כבר פעמיים בגרירה בגלל שהוא דפק את הקרטר (ואני לא נמצאת שם לא כדי למנוע ולא כדי לתקן, טוב שהוא שם לב שנגמר שמן והתקשר ולא המשיך לסוע....למרות שהוא רצה לנסות
). החלטתי שדי. אבל אני כבר לא מעודכנת מה כדאי... כשקניתי את האופל זו היתה העסקה הכי משתלמת בשוק - מבחינת עלות תועלת ובטיחות. כשאנחנו קנינו עדיין היפניות היו עשויות מקרטון, והאמריקאיות שתו דלק כמו חיות. היום הבנתי שזה השתנה, אבל אין לי זמן לעשות מחקר רציני בעניין. הדרישות: גדול (סטיישן לפחות), בטיחותי (שני ילדים), אמין ויכול לסוע בדרכי עפר (לא צריך ג'יפ - כולה דרך עפר, שלא יהיה נמוך כמו האופל), תחזוקה טובה (רמת שירות ומחיר סבירים), ושלא נצטרך להוסיף הרבה. בקבוצה של הסטיישן הבנתי שיש כמה מתחרים עיקריים - פזו' 307, סובארו B4, קסרה סטיישן, אוקטביה סטיישן, פיספסתי משהו? (וולוו יקרה מידי). האם אתם מכירים עוד אופציות? אתם יכולים להמליץ? לתת כוונים חדשים? רעיונות? מה הכי כדאי לפי עקרון הבטיחות והעלות תועלת המקסימליים? אנא פרטו נמקו והסבירו!
 

שי ז.

New member
יש גם את הפורסטר

שהוא רכב שבילים מעולה. כעיקרון הסובארו היא הבחירה שלי מהרשימה שנתת כי הוא אמין, נוח, יציב ומשלב גם הנעה לכל ארבעת הגלגלים שיכולה לעזור בשטח. מה שחשוב לעשות זה להתכופף מתחת לאוטו בסוכנות ולוודא שהקרטר לא חשוף מידי ושהוא לא עשוי יציקת אלומיניום (נשברת מממכה ולא מתכופפת כמו פח). אופציה מענינת נוספת שאני לא יודע אם עמיובאת לארץ זה הרנו קנגו 4X4.
 
הרנו לא מיובאת

ובכל מקרה רכב מסחרי הוא לא יציב במידה הרבה יותר גדולה בשל מרכז כובד גבוה ובשל מערכת המתלים הפחות טובה. לא הייתי לוקחת כזה רכב למשפחה. למרות המחיר המפתה 120K ש"ח. ואגב, זו בדיוק הבעיה של האופל. הקרטר עשוי יציקת אלומיניום ולכן מתפצח כשרק יורקים עליו, הלחמה היא סיפור ( לא בכל מוסך יש ריתוך), והחלפת קרטר היא מכה בפני עצמה. וכל סיפור כזה משבית את האוטו ליומיים..... ומכריח אותנו לחזור מטיזינלוך במוניות..... מעבר לכך נקעה נפשי מהאופל מאז שלאחר הטיפול האחרון הוא התחיל לזייף בכל פרמטר אפשרי ובשום מוסך לא מצליחים למצוא מה הבעיה (חוץ מזה שתוך כדי כל האבחנות דפקו לנו את בלוק הקוילים וזה עלה כ- 1000 ש"ח להחליף).
 

שי ז.

New member
לגבי המסחריות הקלות

הן יותר רכב פרטי מוגדל מאשר מסחרית מוקטנת. ברובם היציבות יותר מסבירה (אני נוסע על רכבים כאלה כבר 6 שנים במקביל לרכבים אירופאיים רגילים ואין בעית יציבות). מהצד השני מדובר ברכבים מאוד מאסיביים שמגינים די טוב על הנוסעים בזמן תאונה (ולצערי גם זה מניסיון). הלחמות אלומיניום הן לא פשוטות לביצוע ובהרבה מקרים ההלחמה תזיע אחר כך.
 
אתה בטוח שיותר מסיביים?

אני חשבתי שדווקא פחות. אגב, אם כ"כ טוב, למה כ"כ לא פופולרי (למרות שהרבה יותר זול)? ולגבי הלחמות אלומיניום, אתה מה זה צודק? אבל כשקניתי את האוטו - לא היתה שום כוונה לטייל. ופתאום הבעלול החליט שהוא מצטרף לאגודת הנווט. הפך לנו את הבית, מטרטר אותנו כל שבת. הטיולים נחמדים והכל אחלה, אבל לפעמים הם מתחילים באמצע איזה יער, וההגעה היא בדרכי עפר (כמו יער בן שמן) - לא איזה מסלול מופרע - משהו שבהחלט מיועד למכוניות), והוא נוסע כמו כורדי ועולה פחות או יותר על כל אבן..... בהנחה שהתחביב לא עבור לו מהר, וזה מתחיל לעלות (גם כסף וגם על העצבים), וכבר נמאס לי מהבעיות של האופל (פירטתי בהודעה אחרת) חשבתי להתחשב גם בפרמטר הזה.
 

שי ז.

New member
המסחריות הנ"לנמכרות בחו"ל בעיקר

כרכבים פרטיים אבל בארץ הן תפסו בעיקר את ענף נותני השירות. לגבי המאסיביים אני מאוד בטוח אחרי רכב אחד שהלך טוטאל לוס והשאיר את הנהג ללא פגע ורכב שני שהלך טוטאל לוס אצלי והשאיר אותי חי.
 

שי ז.

New member
אני יחסית מפונק והגב שלי לא סובל

את רוב הרכבים שאנשים ממוצעים מגדירים נוחות (כמו מיצובישי לנסר ומאזדה 6). בברלינגו ובפיאט גובלו הייתי עושה נסיעות של כ 700 ק"מ ביום בלי להגיע גמור. תנחת הישיבה יותר גבוהה והם די יציבים.
 

enigo

New member
B4 סטיישן עם קיט הגבהה

תפור על ההגדרה שלך (חוץ אולי מהקטע של להוסיף הרבה...) גם 4X4 (שטוב גם בכביש), גם אפשרות לקבל רכב עם מרווח גחון מכובד בהשקעה קטנה יחסית (הגבהה של 4.7 ס"מ, העלות היא בערך 5K ש"ח ולא פוגע באחריות). לאוקטביה יש קיט הגבהה ומיגון שמותקן ליחידות שנמסרות למשטרה - צריך לברר עם אפשר לקנות קיט כזה כאזרח - יהיה פחות טוב מה-B4 בכל, ובעיקר בשטח, אבל גם יותר זול. השאר נמוכים בדיוק כמו האופל שלך, אם לא יותר.
 
אוקיי, אז אשאל יותר ספיציפית

אם מדברים על הסובארו: הפורסטר יכול להיות בגדר חלום רטוב. זה כמעט פי שניים מהאופל (ששווה כך נדמה לי 110K ש"ח). לגבי הלגאסי 4*4: לא עברה מבחני ריסוק. מה מידת הבטיחות שלה? אם זכור לי לרוב סוברו הוא אפילו לא קרטון - הוא נייר.... ואצלי הבטיחות היא הדבר החשוב ביותר. אמנם שמעתי שה- B4 הפתיעו לטובה ופעם אחת קיבלו גם מקום ראשון במבחני ריסוק אבל כל דגם עומד בפני עצמו ולא ברור לי עד כמה הדגם הזה בטוח. דבר שני: צריכת דלק יחסית גבוהה. המחיר די גבוה (170 לעומת הסקודה שהיא 140, אבל רק 1.6 שזה קצת מעט). כמה שנים רכב כזה יחזיק? אני ממש לא רוצה להחליף כל 4 שנים. יותר מתאים לי להחזיק רכב 6-7 שנים. מה קורה איתו בתום האחריות? מתחיל להתפרק? מה עלויות התחזוקה? איך השירות של סובארו? עד כמה הגבהה פוגעת בבטיחות? (אי יציבות בסיבובים? השפעה על המתלים? הרי הרכב לא תוכנן למרכז כובד גבוה).
 

שי ז.

New member
הלגאסי קיימת רק כ 4X4

ומצרף לך קישור למבחן הריסוק של הסטיישן. רכב מודרני מתוכנן לקרוס בתאונה כשתא המנוע ותא המטען אמורים להימעך ולספוג את אנרגית ההתנגשות. לגבי הפגיעה ביציבות אין לי מושג כי לא מכיר את הקיט.
 
וואלה? באתר הזה יש את כל מבחני

הריסוק? נפלא! אני יודעת שדגמי B4 הם 4/4 משולב תמידי. איפה אפשר לברר את עניין היציבות? אגב, אם יש הגבהה לשני רכבים (סוברו וסקודה), בטח יש לעוד. איפה אפשר לברר על הגבהה ומשמעותה לפיז'ו למשל?
 

enigo

New member
אין השפעה דרמטית על היציבות

כך לפחות הבנתי מאנשים שנסעו על אוטו מוגבה. האוטו קצת יותר מתנדנד, אבל עדיין בעל יציבות ואחיזת כביש מעולים. אל תשכחי שהאוטו הזה משמש בסיס לאאוטבק, שהוא גבוה יותר. זה שסובארו לא מסירים אחריות עם התקנת הקיט אומר הרבה, לדעתי. ההגבהה של הסקודה היא משמעותית פחות, ובאה לפצות על קרטר נמוך במיוחד שהיה נפגע כל הזמן אצל השוטרים. לאחרים לא ידוע לי על ערכות הגבהה, לפחות לא כאלו חוקיות. קני B4 משומשת וסעי לשלום, ממש אין להם בעיה של עמידות.
 
ועוד שאלה - פז'ו 307

תכל'ס אותו מחיר, קצת קצרה יות רקצת רחבה יותר אבל נראה שהרבה יות רבטיחותית (לפחות נבדק בדגם הספציפי הזה). ביצועי כביש יותר טובים (מן הסתם ביצועי שטח פחות טובים 2/4), ואוכלת הרבה יותר דלק. איפה מבררים מה הגובה של מכונית? וממה עשוי הקרטר? איך השירות של פיז'ו ומהו אורך החיים שלה לפני שמתחילה לעשות צרות? עלויות טיפולים?
 

wil

New member
הפג'ו לא רכב שטח

ולפי התיאור אתם צריכים משהו עם יכולת שטח (יותר נכון שבילים...) מינימלית לפחות. לגבי הפורסטר: אין משומשות?
 
מממ....

כשהייתי מכונאית חובבת והמכוניות היו מכניות לא הטריד אותי בכלל לקנות משומשת. אבל היום זה נראה לי מסובך לאללה. איפה אפשר להשיג משומשת נורמלית? מה גם שמשומשת מתחילה מגיל 3 לרוב. השאלה היא מתי היא מתחילה להתפרק? איפה היית מחפש משומשות כאילה? זה לא בדיוק רכב פופולרי בישראל (סטיישן הכוונה).
 

wil

New member
זו סובארו - לא אמורה להתפרק בגיל 3.

וגם לא בגיל 10 (בהנחה שלא קרעו לה את הצורה, ועשו טיפולים...)
 
למעלה