המלצות לספרים לקנות באמזון

Up N Down

New member
המלצות לספרים לקנות באמזון

אני עושה קנייה מרוכזת באמזון כדי לחסוך במשלוח כמה שיותר, הבעיה היא שיש כל כך הרבה ספרים שאני לא יודע מה לבחור. אשמח להמלצות לספרי מד"ב (באנגלית כמובן), חס ושלום לא פנטזיה,ועדיף לא סדרות ספרים שלא נגמרות אלא בודדים או מקסימום 2 חלקים. סופרים שאני אוהב (סתם לתת כיוון): קארד סימונס מייקל מרשל סמית ("חלופיים"=הספר הכי טוב שיצא לי לקרוא בשנים האחרונות) ברין סימאק גרגורי בר ועוד ועוד ועוד... עזרה מישהו??? תודה מראש!
 

cwen

New member
שים לב שאתה גם עלול לשלם מע"מ

אני לא זוכרת מאיזה סכום הם גובים מע"מ, אבל שים לב שככל שהחבילה שלך יותר גדולה, כך עולה הסיכוי שיגידו לך לשלם מע"מ. אולי מומחי אמזון יוכלו לתרום. לגבי ספרים - אולי אלה של גרג אגן.
 

Boojie

New member
מחמישים דולר, בעקרון.

מעשית, אפילו בימינו לא תמיד גובים את זה.
 

SickBar

New member
גובים גם גובים

אם קונים הרבה הם עוקבים, וכל חבילה שנכנסת נדרשת במכס.
 

Boojie

New member
הממ. הבנאדם נותן רשימה של סופרי

מד"ב, עם נטיה מסוימת למד"ב קשה, ובעיקר מהמודרניים שבהם, ואתה, על סמך הרשימה שהוא מציג, ממליץ לו על סופר פנטזיית-אימה גותית מיושן? רק לי נדמה שבכלל לא התייחסת למה שהבנאדם ביקש, ואתה ממליץ על מה שאתה אוהב?
 

מיכאל ג

New member
Ilium של סימונס כבר קראת?

סדרה בשני חלקים - השני נקרא olympus. אם אהבת את ברין בטח תאהב את the algebraist של איאן בנקס. ובכלל את כל הספרים שלו, למשל use of weapons או against a dark background. גרג בר - קרא את moving mars וכמובן ורנור וינג'י - vernor vinge - תתחיל ב- a fire upon the deep.
 

avivs

New member
ורנון וינג'.

הוא כותב מד"ב כבד, נכון? יש אולי קצת עומק לדמויות שלו?
 

Athaclena

New member
א. זה ורנור

ב. מה זה מד"ב כבד? לא הייתי אומרת שהוא כותב מד"ב קשה, ויש דמויות אחלה.
 
תגיד, הכל בסדר?

אם אתה רוצה דמויות עם עומק, מה אתה עושה בפורום מד"ב? ברצינות, איזו מן שאלה זו? מה הקשר למשקל המד"ב? כמו לכתוב "הוא מנהל פורום, נכון? יש אולי קצת עומק להודעות שלו?" מה הקשר? אתה היחיד שיודע מה נחשב מבחינתך לעומק. אתה רוצה לדעת? פתח ספר שלו והתחל לקרוא. ימצא ח בעיניך - תמשיך. לא ימצא חן - אל תקרא. להתחיל לחפש תירוצים למה לא לקרוא סופר מראש, ועוד תירוצים תלושים כמו "עומק דמויות" או "מד"ב כבד" זה בעיקר פגיעה בעצמך, לא? אין לך מושג מה אתה מפסיד כל עוד לא ניסית... אגב, לשאול אם הוא כותב רע, לגיטימי לחלוטין. לשאול על עומק הדמויות... טיפה פלצני, לא?
 

מיכאל ג

New member
דווקא קריטריון לגיטימי לחלוטין

יש הרבה ספרים שסובבים סביב דמויות כתובות היטב. למשל שיר של אש וקרח, או סדרת וור של בוז'ולד. אם זה מה שהוא אוהב והוא מחפש דברים כאלו, אחלה. אבל למה שהוא יצטרך לקרוא ספרים שלמים רק כדי לבדוק אם יש בהם משהו שהוא אוהב? בדיוק בשביל המלצות כאלו יש פורום.
 
בוור יש דמויות עמוקות?

הקריטריון לגיטימי אבל לא ממש בעל משמעות, עבורי. אני יכול להצביע על ספר ולהגיד - זה ספר רע. עד היום לא נתקלתי בהרבה ספרים שיכלתי להצביע עליהם ולומר - הדמויות עמוקות במיוחד... אם הביסוס של הדמות הוא אחד הפרמטרים העיקריים להמלצה על ספר, אני חושש שלא אוכל לתרום אפילו המלצה יחידה לרפואה.
 

מיכאל ג

New member
אותי זה דווקא מעניין

אני אוהב ספרים בהם יש דמויות חזקות ומעניינות, ושהספר כתוב ככה שאנחנו רואים את העלילה דרך העיניים של הדמות ו"שומעים" מה הדמות חושבת. בנוסף חשוב שיהיה לדמות אופי מעניין, ושהדמות תהיה בעלת מניעים חזקים ומענינים, ראיית עולם יחודית, בקיצור, פנימיות שיהיה מעניין לקרוא עליה. במקרה של וור, אז נאמר קורדיליה ב"בראייר" היא דמות עם עולם פנימי מעניין - גם חזקה, גם צינית, אבל גם מאוד מגוננת על הילד שטרם נולד לה והיא עושה הכל כדי להציל אותו. מיילס לעומת זאת... יש את האמרה הזו שחכם יוצא מצרות שאדם נבון לא נכנס אליהן? אז למיילס יש כישרון להכנס לצרות ולצאת מהן: כמעט כל עלילה של ספר עליו נגרמת בגלל האישיות שלו. בשיר של אש וקרח כמעט לכל דמות יש איזה משהו מעניין: לא יודע אם קראת אבל קח למשל את ג'יימי, אדם שבין היתר אשם בגילוי עריות, הרג של המלך החוקי, נסיון לרצח של ילד (שגילה בטעות את גילוי העריות שלו) ועוד כמה דברים. אבל כשמרטין כותב פרקים מנקודת הראות שלו, הקורא יכול להבין אותו, לפחות חלקית. הדוגמה הכי טובה היא גולי פויל מ"פני מועדות לכוכבים" שהופך מדמות פראית וכמעט נטולת אישיות לאדם מתוחכם ומחונך (ועדיין פרא מבפנים) ומשם לאדם "אמיתי", והמסע הפנימי שהוא עובר הוא עיקר הספר. מבחינתי זה לא פרמטר "עיקרי". סנסוואנדה יותר חשוב לי. אבל אני מזהה את הדבר הזה כשאני נתקל בו.
 
אם היו מבקשים ממך המלצה על ספר

עם דמות עמוקה - על מה היית ממליץ קודם? על משהו של דונלדסון, או על אלפרד בסטר? אני לא אמליץ כנראה על דונלדסון לאיש, אבל אם הבקשה תהיה ספציפית לספרים עם דמויות עמוקות - כנראה אזכיר את סדרת GAP הרבה לפני שאחשוב על מלחמות הכס. טקטיקות של טעויות כדוגמה - הספר סובב כולו סביב דמותו של קליטוס גרהם, כשהמאבק לעצמאות הקולוניות מהמאבקים הפוליטיים בכדור הארץ משמש רק כרקע חיוור לאיש ולחזון. ועדיין - האם תחשיב אותו כספר עם דמות עמוקה? עומק הדמות הוא כלי להנעת העלילה או הוספת מימד לספר - קשה לי לראות אותו הופך לפרמטר מרכזי לפיו בוחרים אם בכלל לקרוא ספרים. אם הספר דורש זאת - עדיף שיהיה עומק לדמות. אבל ייתכנו גם ספרים טובים בהם הדמויות העיקריות הן רק סקיצה, לא?
 

מיכאל ג

New member
ללא ספק...

אש על פני תהום למשל הוא אחד הספרים האהובים עלי ביותר אם לא הכי אהוב אי פעם. והדמויות בו... אני זוכר את השמות שלהם. אופי? בכלל לא. לרוונה לא היו שום תכונות אישיות. פאם היה מין אקשן הירו (דווקא בפריקוול הוא היה דמות יותר מפותחת). העיקר היה העולם וה-TINES. בין בסטר לדונלדסון רק לפי הקריטריון של הדמות? לא יודע. עדיין בסטר. גולי פויל, או הגיבור ב"אדם המושמד". גם "סורק אפלה" של דיק, שנכנס לראש של מכור לסמים ועושה את זה נהדר. אבל דונלדסון... בוא נאמר ככה: הוא היה יכול לכתוב אחלה ספר מיינסטרים מבוסס-דמות על תומס קובננט. בכדור הארץ, בכמה דפים הראשונים, קובננט הוא דמות חזקה ומרתקת. אבל ב"ארץ" קובננט מעצבן בצורה בלתי נתפסת. ב-GAP, או לפחות בשני הספרים שקראתי עד שהפסקתי בתחושת גועל, מורן היילנד היתה דמות עם מניעים בכלל לא מובנים שעושה דברים שאף אדם שפוי לא יעשה, רק כדי שתהיה עלילה מתוסבכת. אנגוס היה פסיכופט בלתי מוסבר, ניק היה... לא זוכר מה הוא היה. הגיבורים של דונלדסון תמיד פאסיביים, יבבנים, קופאים כשצריך לפעול. אני פשוט לא אוהב את הדמויות שלו, אפילו אם יש להן "עומק" כלשהו (ואני לא בטוח בזה).
 

מיכאל ג

New member
ורנור וינג'י

אלא אם כן אתה יודע יותר טוב ממנו עצמו איך מבטאים את השם שלו. בכל מקרה, אם יש עומק לדמויות שלו, שאלה טובה... חלק כן, חלק לא. אבל דמויות הן לא הדבר המעניין בספרים שלו. כנראה שזה לא בשבילך.
 

avivs

New member
תודה.

פשוט יוצא לי לראות כל הזמן ספרים שלו. לא לדבר על זה שאשתו לשעבר מוכשרת מאוד.
 

Up N Down

New member
קראתי את איליום ואולימפוס

שניהם לא ממריאים ובאולימפוס סימונס מתקשה קצת לפתור את כל התסבוכות שיצר (וכרגיל,יש הרבה כאלה), וגם הדמויות הפעם, בניגוד לקאנטוס נניח, הן די שטוחות. כנראה בגלל שהן מרובות מדי, יש איזה אלף גיבורים בסיפור. תודה רבה על ההמלצות אני ברגעים אלה סוקר אותן!
 

Nihohit

New member
המלצתי...

תנסה את pattern recognition, האחרון של וויליאם גיבסון. זה אמנם מד"ב יחסית רך ובימינו, אבל אם תאהב את השפה, תנסה את המוקדמים יותר שלו, שהם יותר סייברפאנקיים (ובעדיפות, את burning chrome). אם אתה מתעקש על סגנון יותר מד"בי עתידני, תנסה ספרים של הארלן אליסון או סטאניסלב לם. אישית, לדעתי הכי כיף זה אנתולוגיות של סיפורים קצרים - ולרוב, גם אוספי ה"סיפורי מד"ב הכי טובים לשנת XXXX" די מספקים, לדעתי.
 
לפי הרשימה הייתי ממליץ

על מה שהמליץ מיכאל, ובנוסף - peter f. hamilton - כתב גם סדרות עבות כרס וגם ספרים בודדים מעולים. fallen dragon, למשל, מייצג היטב את עבודותיו מבלי להיות ארוך ורחב יריעה כמו הסדרות. neal asher - כתב מספר ספרים המתרחשים באותו יקום, אך אין כל קשר בינם וניתן לקרוא כל אחד מהם בפני עצמו. שנים מהספרים קראתי (gridlinked ו - the skinner) והם טובים מאוד. המלצתי - נסה את gridlinked ואת fallen dragon (או את pandora's star, גם הוא של המילטון) וכן את illium. שלושתם טובים.
 
למעלה