המלצות למחשב נייד.. תודה

strungout

New member
המלצות למחשב נייד.. תודה

שלום חברים אני מעוניין לרכוש מחשב נייד , אני מתעסק בגרפיקה פוטושופ אילוסטרייטור וכו'.. אולי עוד תוכנות בעתיד. אם תוכלו לכוון אותי בקטנה לאיזה מחשב נייד מומלץ לי לרכוש.. אני בור לגמרי בנושא ולא רוצה להידפק :) מעוניין להשקיע גג 4000.. תודה! עמית
 
מבוסס על דברי מתכנת וגרפיקאי מקצועי

מחשב נייד לא מתאים לעבודות גרפיות על בסיס קבוע ובכלל טוב שתדעו מחשב נייד הוא לא מחשב נייח שיטת הפעולה של מחשב נייד שונה בתכלית משיטת פעולה של נייח מחשב נייד טוב לכבות כשמסיימים לעבוד ונייח לא טטוב לכבות (לפחות כך סוברים חלקם) מחשב נייד לא בנוי בשביל לפעול הרבה שעות מקווה שעזרתי
 

bar666xp

New member
מאיפה הבאת את זה?

למחשב ממש לא משנה אם יעבוד שעה בשבוע או 24/7... ההבדל הוא בסוללה של המחשב הנייד!!! סוללה טעונה ל100% לאורך זמן נשחקת מהר יותר... ההבדל הוא ביכולות שידרוג מוגבלות יותר במחשב הנייד עד כדי אי יכולת שידרוג... בעיה שכמעט לא קיימת בשולחני {אבל גם לא מדויק לפעמים כדי לשדרג רכיב X צריך לשדרג/להחליף רכיב Y ויגרור שידרוג/החלפה של רכיב Z שאומר שכבר עדיף להחליף את כל המחשב ודי}. בגדול כמעט כל מה שקיים בשולחני קיים כבר ו/או יוצא משהו ""מקביל"" בניידים. אין בחומרה שום דבר שמונע ממחשב נייד לעבוד 24/7... מקסימום הסוללה תתפגר הוא עדיין יעבוד כשהוא מחובר לחשמל אם לא מחליפים אותה. איפה כן יש הבדל שכדאי לקחת בחשבון... עלות חלקים במקרה של תקלה/קילקול יקרה יותר מהעלות של רכיבי המחשב השולחני.
 

goldsoft

New member
איזה שטויות.....

הנייד שלי הפך לעיקרי שלי (ויתרתי כבר על המחשב במשרד) אני מפתח ב- dot.net מריץ oracle ו- sql server מריץ איזה 5 solution במקביל על VS2008) תוחן למחשב את הצורה 12 ולפעמים יותר שעות ביום..... ואין לי שום בעיה איתו.....אז מאיפה הבאת את זה ? דרך-אגב, הנייד שלי הוא dell latitude D520 ליבה כפולה 2.0Ghz עם זיכרון 4G
 
מותר לכם לחלוק עלי אבל אני חוזר ואומר

אני מתבסס על דברים שנאמרו לי ע"י מתכנתים וטכנאי מחשבים מקצועיים בקיאים בתחום שלדבריהם המבנה של מעבד וכן של מערכת הקירור במחשב נייד שונה בתכלית מבניה של מחשב נייח כך שיתפוס פחות מקום בייחס לתפוקה אבל הייעוד של מחשבים ניידים הוא לעבודות קצרות בייחס למחשב נייח ולך זה שויתר על המחשב הנייח אני רוצה לומר כך אני לא יודע איך זה עובד אצלך אבל לי יש מחשב שעלה חצי ממחשב שיש לאבי אני מיטלטל איתו בדרכים ומשתמש בו לייעוד שלו כמחשב נייד אבי משתמש בו כמחשב נייח ואני לא יודע אם טאורטית אני צודק או לא בשטח המחשב שלי מתפקד מצויין של אבא שלי עושה צרות אני לא אומר שאפשר לסמוך על מדגם שכזה בשביל לכתוב את מה שאני כתבתי (כתבתי את זה בשביל לבסס ולו במעט את התאוריה שךי עך המציאות אבל על תחקיר שאני עשיתי בעניין לפי קניית המחשב נייד שלי אני חושב שאפשר לסמוך בכל מקרה אני מכבד אוצכם ומעריך אותכם על הרצון לעזור לשואל ולהעמיד אותי על מקומי תמשיכו כך אך בנתיים עד שלא יוכח לי אחרת אני נשאר בעמדתי תמשיכו כך להאיר ולהעיר אני אוהב לשמוע ביקורת שלכם מאיר חי היחידה
 

סנגיב

New member
כבר לפני שנים עבדתי עם ניידים שהיו דולקים

24/7 במשך מספר שנים רצופות בפיקוח על קווי יצור. ניידים שימשו ומשמשים גם היום כמחשבי פיקוח על המחשבים הגדולים main frames שניהלו (ועדיין מנהלים) את עולם החברות הגדולות הבנקים וצבאות העולם כשכולם תלויים במחשב נייד שעובד 24/7 (הנניד מתפקד כמו הביוס של המחשב הגדול.). חברה כמו אמריקן אקספרס עם כ 65 אלף משתמשים און ליין תלויה כולה על מחשב נייד. כנ"ל גם צה"ל והבנקים הגדולים בארץ. . (דרך אגב - מחירו אז של נייד אז היה באזור ה10K דולר).
 

סנגיב

New member
המחשב החדש Z10 של יבמ החל ממיליון דולר מחירו

והוא תלוי כולו על מחשב נייד (ועוד נייד אחד שמשמש כגבוי. במחשבים האלה הכל מגובה - לפחות פעמיים)
 

gadiba

New member
מחשבים ניידים בתוך מחשבי z10

בתוך כל מחשב z10 (וגם z9, z890, z800) יש שני מחשבים ניידים. המחשבים נקראים SE - Service Element. התפקיד שלהם הוא לשלוט על המחשב. אם אחד מהם, או אפילו שניהם, מתקלקלים, המחשב ימשיך לעבוד. המחשבים מריצים Linux ואפליקציה יעודית. ב-z10BC המחשבים הם מדגם G500 של לנובו.
 

Y. Welis

New member
הכל תלוי בתחזוקה. בתנאים מתאימים, הם

יעבדו יפה. אגב איכות החומרה בניידים בד"כ גבוהה יותר (בעיקר בסדרות העיסקיות היקרות), ומותאמת לעבודה ארוכה יותר ממחשב נייח ממוצע. באשר לגרפיקה - תלוי איזו.
 

kitt

New member
אני מתבסס על 14 שנות ניסיון שיש לי עם מחשבים

נייחים וניידים ויכול להגיד לך בביטחון מלא שמי שאמר לך את זה לא מבין דבר וחצי דבר בחומרת מחשבים. תכנתים וגרפיקאים אולי הם משתמשים מקצועיים יותר מהמשתמש הרגיל במחשב אבל רובם לא מבינים כלום בברזלים עליהם הם עובדים גם אם הם מבלבלים במוח שכן.
 

kitt

New member
להתעסקות מקצועית עם גרפיקה אתה צריך תקציב

גבוה פי 1.5 עד 2 לפחות.
 

וודי 314

New member
מאיר חי מה שאתה אומר

יכול היה להיות נכון לפני 5 פלוס שנים, בתקופה שבה השתמשו בחומרה שייעודה לנייחים, ועוד צרות אחרות, כיום עם החומרה שיש הניידים די שורדים ומסוגלים לביצועים מאוד טובים. קח זאת בחשבון.
 

bar666xp

New member
בתקציב הזה שולחני אולי.

לנייד תנסה תקציב ש6K-7Kש"ח לדיגמי כניסה.... הDell Latitude E6400 עם מעבד P8700 וכ.מסך Quadro NVS 160M עלות של כ7.5K-6.5Kש"ח עם מערכת הפעלה ו2G-4G זיכרון. שבהחלט למשימות הללו במיוחד אם יש תקציב להשקיע ב8G זיכרון {זה עוד איזה 1.5K-2Kש"ח}.
 
למעלה