המלצה...

galiatomer

New member
המלצה...

אם מישהו מתכנן להגיע לדוכן גן שמואל בשישבת, או שאתם סתם מחפשים רעיון נחמד לסופ"ש - בפרדס חנה - כרכור מתקיים ההפנינג השנתי "אומנים במושבה". מומלץ, מומלץ, מומלץ!
 

Tami661

New member
אכן כן. זו באמת בעיית כל התערובות... לא מבינה

למה עד כדי כך לא ניתן לוותר על הסויה
מתי הם יבינו שיש מי שרגיש לסויה ויש גם מי שלא רגיש אבל פוחד (לדעתי סתם, אבל זה לא משנה!) באסה... אבל אולי בפיתוח הבא הם יקחו זאת בחשבון
 
סויה - סוד מקצועי קטן

תמי, לידיעתך ולידיעת ציבור הצליאקים, לסויה יש תכונה אלסטיות מקבילות לגלוטן. בבר-אל יש אדם שההתמחות שלו היא בסויה, ולכן הם מנצלים את האלסטיות של הסויה להכין לחם נטול גלוטן. מאיפה אני יודעת את זה ? 1. כי הם סיפרו לי. 2. האם מישהו מכם אכל פעם "נאטו" ? - מדובר על פולי סויה מותססים, שמקבלים גוון מרקם (משהו נוזלי וצמיגי) וריח דוחים ברמה בלתי רגילה והם להיט קולינרי ביפן בגלל הערכים התזונתיים שלהם, זו התזונה המרכזית של האסירים בבתי הכלא שם (אם למישהו יש תוכניות כאלו). אני במו עיני ראיתי יפני אוכל את זה ביד אחת וביד השניה הוא סותם את האף כי הוא לא יכול לשאת את הריח (כן, טעמתי, לפני שהסבירו לי, לכן חשבתי שקניתי סויה מקולקלת). כשסיפרו לי בבר-אל על ההתמחות שלהם בסויה, מיד נזכרתי בצמיגיות של ה"נאטו" והבנתי שזו התכונה שמצליחים להפיק מן הסויה. ולכן מי שרוצה לחם במרקם טוב צריך לאכול גם סויה. אני באופן אישי לא מתרגשת מה"בעיה" של הסויה. ראיתי יפנים אוכלים סויה בכל הצורות ובכל הגוונים בוקר, צהריים וערב, כל השבוע. נכון יש להם קצת פחות שיער על החזה (אני ממש לא בטוחה שזה קשור לזה), אבל הם בהחלט גבריים למדי. כל אחד יפעל לפי תחושתו, אבל עובדה שבר-אל מצליחים מבחינת המרקם והטעם. אני בטוח אקנה את התערובת לנסיון.
 

בישולה1

New member
והבנות?התפתחות מינית מוקדמת,חזה גדול

מהממוצע,מחזור בגיל צעיר. אני מאלו שמעדיפה להימנע. אחת הסיבות שאני לא מכינה את הבצק המהולל של תמי זה שבקמח של דגש יש סויה. קיבלנו במישלוח מנות ממוסקווה לובוב בורקיטס מדהימים מהבצק הזה וליאור מבקשת שאני אכין ואני בבעיה. האם כמות קטנה פעם ב..יכולה להשפיע כל כך?
 
היפניות ממש שטוחות חזה - אז איך יש קשר ??

כנראה שהסויה לא כל כך משפיע, ויש לו ערכים תזונתיים מעולים. להמנע לחלוטין מסויה זו לדעתי טעות. ובעיקר חבל על הילדה אם היא ורצה לאכול משהו טעים. אני מקבלת את הטענה של הגבלה. ולכן, מה הבעיה להכין מדי פעם משהו עם סויה ? גם המינון של הסויה בתוך המאכל הוא כל כך נמוך, שהסיכוי שיעשה משהו הוא ממש אפסי. ואם להמנע לדעתי ההורמונים שמוזרקים לבע"ח שאנחנו צורכים את מוצריהם חמורים הרבה יותר, מאשר כמות מזערית של איזופלבינים בכמה גרמים של קמח סויה. אם נתחיל בכך נוריד נאלץ ראשית את הסוכר, ואח"כ את החלב, ומכאן להרבה מרכיבים בעייתיים אחרים. לגבי אנשים שאלרגים לסויה, אין כאן בכלל שאלה. אבל כמרכיב ה"מזיק" לאדם רגיל זה כבר יותר עניין של השקפה מאשר עניין מדעי. ואם נפנה להנחיות משרד הבריאות, אם תשימי לב הן מכוונות בעיקר לגנים, פעוטונים וצהרונים, שמאכילים את הילדים כל השבוע בשניצל סויה/נקניקיות סויה וכדומה (מסיבות כשרות). וזה באמת לא בריא, אוכל תעשייתי, מהונדס, הכולל רוב הזמן את אותו מרכיב.
 
יש משהו שחשוב לזכור

האסייתים שונים מאיתנו גנטית, נכון שכולנו בני אדם וכולם שווים וכו', אבל יש הרבה דברים שמבדילים בין קבוצות אתניות שונות ומה שמשפיע על קבוצה מסוימת (אסייתים במקרה הזה) לא בהכרח ישיג את אותה התוצאה בקבוצה אתנית אחרת. גם אני לא מאמינה גדולה בהשפעה ההרסנית של סויה, ובכל מקרה ההשפעה שקיימת או לא קיימת במקרים של יפנים וסינים לא רלוונטית ככל הידוע לי.
 
בישולה אני שמחה לשמוע שאני גורמת לבעיות ../images/Emo6.gif

נראה לי שכמות קטנה, פעם ב, לא צריכה להשפיע בצורה שתארת
 

בישולה1

New member
שאלה יהיו הבעיות שלנו-חמודה../images/Emo8.gif

את חייבת לי מיפגש. ניפגשות בחול המועד??
 

d a p h n a

New member
נכון להיום

יש בדיוק מחקר אחד שמצביע על פוטנציאל לבעיתיות עם פיטואסטרוגנים בסויה, ולעומת זאת די הרבה מחקרים שמצביעים על תכונות חיוביות של הסויה מבחינה בריאותית. ההמלצה של משרד הבריאות (שגם עליה רבים אומרים שהיא כנראה מוגזמת, אבל ניקח אותה כפי שהיא) היא לא לאכול יותר משלוש מנות של סויה בשבוע - לא להמנע לחלוטין, אלא לצמצם לפחות משלוש מנות בשבוע. כמובן שבסופו של דבר זו בחירה שלך מה עדיף לך לעשות, אני רק מציינת. אגב, יש אכן ירידה מאוד גדולה בגיל ההתפתחות המינית במערב. במידה רבה היא קשורה פשוט לכך שהתזונה יותר טובה (במובן זה שאין רעב, לא במובן של עד כמה היא בריאה וכו'), וכתוצאה ישירה יש ירידה בגיל ההתפתחות המינית. זו תופעה שרואים אותה באופן קבוע בהיסטוריה: בתקופות של רעב, גיל ההתפתחות המינית עולה. בתקופות של שפע, הוא יורד בהתמדה. בעולם המערבי כבר לפחות כ-60 שנה שיש שפע, וזה משפיע. סיבה אפשרית נוספת היא הורמוני הגדילה שנותנים לבקר, אבל אני אפילו לא יודעת עד כמה לטענה הזו יש ביסוס מדעי.
 

Tami661

New member
../images/Emo91.gif../images/Emo124.gif../images/Emo160.gifטוסו לקנות... אני בהלם!!!

הגיע הבוקר והמתח שלי מהלחמים שהשארתי בלילה בחוץ היה בשיאו: תערובת קמח ללחם של בראל אני לא מסוגלת להתאפק עד לפרסום הרשמי: אני לא מאמינה! אין לחם כזה! אני עוברת ללחם הזה נקודה. 5 דקות + התפחה ואפייה ויש לכם לחם מארץ הלחמים. אפשר להוסיף אגוזים, עגבניות מיובשות, בצל.... מה שבא לכם (במידה כמובן... לא להשתגע, בשביל ה-5 דקות שלוקח להכין 2 לחמים, אפשר תמיד להכין עוד שניים
) הסברים מאוחר יותר, אבל מי שמכיר אותי יודע שאם אני נכנסת בשעה כזו, בבוקר של סדנא - יכול להרגיש את ההתלהבות שלי דרך המקלדת והמסך בלי עוד הרבה מילים: פשוט רוצו לקנות ומהר על אחריותי הוראות ההכנה על השקית אבל שתבינו בגדול במה מדובר: 440 CC מים פושרים + קוביית שמרים (טריים) בקערת המעבד מוסיפים 2 ביצים וחצי כוס שמן את שקית התערובת וזהו.זהו. זהוווו! התפחה אחת, אפייה של שעה בחום 170 מעלות (למרות שעל השקית כתוב 50 דקות) ויש לכם לחם שאמור להשאר טרי, בלי הקפאה כמה ימים וווואאווו... השמיים הם הגבול עכשיו
שבת שלום לכוווווווווווולכם
 

טליאמתי

New member
זה נהדר תמי../images/Emo13.gifשאת תגידי שתערובת מוכנה

מייצרת לחם מעולה... יאללה, שולחת מהר שליח להתחיל במירוץ אחרי המוצר הזה
 

Tami661

New member
עוד עדכון: הלחם עדיין בחוץ מאתמול ועדיין טרי

וספוגי כביום היוולדו אנא, אם מישהו יכול להגיע לפתח-תקוה עוד היום, צרו איתי קשר... עם כל הכבוד לי ולרצון שלי לשמור אותו לעצמי... אתם תיהנו ממנו יותר ממני! וגם... כמה שיותר חוות דעת, הביקורת תהיה אמינה יותר.
 

july14

New member
הי תמי- איפה ניתן להשיג את התערובת?

ניסיתי בטבע שיבולים ואין להם מוצרים של בראל. יש כבר בגלוטן פרי?
 
למעלה