המלצה על מגדיר צמחים ....

noa64512

New member
המלצה על מגדיר צמחים ....

לאחר שטיילתי רבות עם המגדיר הצהוב ומצאתי כי אינו ממצא עוד מבחינתי,אבקש את עזרתכם בהמלצה על מגדיר צמחים מקיף יותר ואם זאת אחד שאינו דורש ידע של בוטנאי,בגודל המאפשר נשיאה בתרמיל טיולים.ומכיל תמונות אם אפשר. אשמח אם תמליצו לי איכן ניתן לקנות אותו .תודה רבה.
 

איתי נ

New member
המגדיר הצהוב

אמנם כבר לא לגמרי מעודכן אבל נכון להיום הוא המגדיר לצמחי ארץ-ישראל הכי מקיף והכי מעודכן שיש במהדורה מודפסת. עדכונים ותמונות של חלק ממיני הצמחים אפשר למצוא באתר http://flora.huji.ac.il/ . נראה לי שאת מחפשת משהו שאינו קיים. היו כאן המלצות על הספר החדש של אבי שמידע בהוצאת מפה וזה אולי מתקרב לדרישות שלך. מכיל תמונות של כמה מאות מיני צמחים (ובכך הוא פחות מקיף מהמגדיר הצהוב). אינו מצריך ידע של בוטנאי. נשיאה בתרמיל טיולים? - תלוי בגודל התרמיל ובכמה משקל את מוכנה לשאת. מנצל"ש בתמונת ערבז דק-פרחים היום ביער משמר-העמק.
 

KOBAYASHI

New member
מגדיר צהוב=מדריך ישראל לצמחים של שמידע ודרום?

כי ככה אני הבנתי את ההודעה (ולא המגדיר של דנין ופיינברון). אם אני צודק, הרי שבאמת האופציה הטובה ביותר ל"התקדמות" היא לקסיקון מפה לצמחי ישראל של שמידע משנת 2005 - חדש יותר, מכיל יותר צמחים, ויעיל ללקיחה לשדה, ועם זאת לא דורש ידע בוטנאי. אם במשהו יותר רציני (ובוטנאי) חשקה נפשך - המגדיר הצהוב של דנין ופיינברון (בהוצאת כתר כמדומני) הוא הדבר אבל הוא כבד ודורש ידע בוטנאי.
 

איתי נ

New member
המגדיר של נעמי פינברון-דותן ואבינעם דנין

בהוצאת כרטא. המדריכים של שמידע ודרום, או הלקסיקון של שמידע בהוצאת מפה אינם מגדירים, לכן כשמישהו אומר "המגדיר הצהוב" יש רק אחד כזה והוא של פינברון ודנין. נראה שנעה אכן התכוונה למדריך של שמידע ודרום.
 

בז שחור

New member
צמחים שאינם בצהוב: דק-זנב מכונף

לא מופיע בפלורה, אך נמצא באתר של דנין. תמונה נורמלית אין בשום מגדיר או מדריך שדה. מצרף תמונה שצילמתי השבוע בחוף הכרמל.
 

בז שחור

New member
הגלומה של הקשתני לא מכונפת

בתמונה אפשר לראות יפה את השוליים "המכונפים" של הגלומה. לפי דנין מין זה נפוץ לאורך מישור החוף בחגורת הרסס, אך משום מה התעלמו ממנו כל השנים, למרות שנאספו לא מעט פרטים בעשבייה. ראה מאמר בדף המקושר.
 

בז שחור

New member
גומא שרוני - עדיין לא במגדיר

או בפלורה או במדריכים המצולמים. נמצא באתר של דנין. התמונה מהשבוע בחוף הכרמל.
 

שיר ורד

New member
גמאים בחולות מישור החוף

במגדיר מופיעים שני מינים הנפוצים בחולות מישור החוף גומא הקרקפת וגומא מגובב. גומא שרוני נראה כמו גומא הקרקפת , אלא שהוא הרבה יותר גבוה ונמצא בדרך כלל על חולות נודדים, אם בדוקעכשיו את הפרטים הם אמורים להראות כמו בתמונה של בז, וגובהם צאיך להיות מעל חצי מטר. אם זה לא כך, אז זה כנראה לא הגומא השרוני.
 

בז שחור

New member
גבול תפוצה צפוני של גומא שרוני?

על-פי התוספת הכתומה של דנין למגדיר הצהוב, הגומא נותר כיום (1998) בין תחנת הכוח "אורות רבין" (חדרה) לחולות עתלית. האוכלוסייה שצילמתי נמצאת כ-8 ק"מ מצפון לעתלית (ליד חורבת כונס). האם מישהו מכיר פרטים יותר צפוניים?
 

שיר ורד

New member
אני מכיר אוכלוסיות דרומיות יותר

מגן לאומי נחל אלכסנדר, שלולית דורה, פארק לאומי חוף השרון. אם יש אוכלסויות דרומיות יותר אין סיבה שלא ימצאו אוכלוסיות צפוניות (בהנחה שבית הגידול מתאים).
 
המגדיר הצהוב-הכוונה למדריך המצולם של שמידע

ולא למשקולת הצהובה של דנין.כך מובן מהתוכן. עכשיו תנו המלצות. למשל המגדיר החדש של שמידע ואורי פרגמן ספיר.
 
למעלה