המלצה מאד חשובה .....

קובי2003

New member
המלצה מאד חשובה .....

נניח שהלכתם מכות קלות עם בת/בן הזוג ושברתן/ם את המנורה בחדר ( זו שתלויה למעלה ) אחרי הנקיונות וכל הבאלגן זיכרו , אין להחליף מנורה לפני שמורידים את החשמל ! אני חוזר אין להחליף מנורה לפני שמורידים את החשמל ! אלא אם אתם בדרך למופע ורוצים להראות כמו הבחור שבתמונה ! הכל כמובן מנסיון ( של הדקות האחרונות )
 

NightElf

New member
אכן דהההההה ../images/Emo13.gif

אבל איך בדיוק סגרת מעגל? החלפת מנורה ונגעת בחלקים חשופים? ולא וידאת שהמפסק לא במצב ON?
 

קובי2003

New member
שברתי מנורה , כל הבפנים שלה ....

היה חשוף ואני שסגרתי את החמשל בחדר ( ככה חשבתי בכל אופן כי המתג הוא בעצם דבר כזה שמסובבים ומנמיכים את התיאורה ) אמרתי יופי יאלה נחליף והתחשמלתי ביד , אז החלטתי להוריד את המפסק של כל הבית ואחרי שהחלפתי הבנתי שפשוט המתג של החדר היה דלוק .
 

NightElf

New member
אה, הבנתי, מתג עמעום באמת יכול

לבלבל. וללא ציניות, איך הייתה ההרגשה? זה כאב? היה מפחיד? המפסק פחת קפץ? במה נגעת בדיוק, באיזור שהיה בו את החוט להט או בתחתית המנורה?
 

קובי2003

New member
קצת ממריץ את הדם בגוף ......

תחושה מוזרה של .... מכיר את תחושת הנמלים שלפעמים נרדמת לך היד ? תכפיל בכמה אלפים . לא נגעתי בדיור במנורה אלא עם מברג ניסיתי להוציא את ההברגה לבית המנורה וכנראה נגעתי בברזל של המברג. עוד חוויה של המעבר לדירה לבד ! מפסק פחת ? מה זה ?
 

NightElf

New member
מפסק פחת זה המפסק שאמור לקפוץ

ולנתק את הזרם במקרה של צריכת חשמל ממש גבוהה וחריגה (כמו התחשמלות) בבית, וזאת כדי למנוע מצב שבו חשמל יזרום לגוף המתחשמל. אותו מפסק קופץ כשמפעילים מספר רב של מכשירים בבת אחת ויוצרים עומס.
 

NightElf

New member
ובקשר למברג, לכן כדאי להשתמש

במברגים עם המנורה הקטנה שתקועה להם בידית הפלסטיק, ככה שתוכל לדעת אם יש סכנת התחשמלות במקרה של נגיעה חשופה בחלק המתכתי של המברג.
 

Mיקי_

New member
אני התחשמלתי

ועפתי משהו כמו 3 מטר, כל הגוף שלך סומר, וזה כואב, ויותר משזה מכואב, זה מפחיד. רואים שחור... יש לי ידיד שממש ממש התחשמל (הקצוות של השיער שלו אפילו נשרפו) ואיזה ידיד אחר בעל תושיה לקח מקל עץ והרביץ לו בומבה, כדי שיעזוב את מה שהוא נגע בו... זה היה ממש ממש מפחיד. יש לי עוד ידיד (הם עובדים בסאונד ותאורה אל תתפלא איך הם מתחשמלים כ"כ הרבה) שעף משהו כמו 8 מטר... זה בהחלט לא חוויה נעימה. ואגב, אני והבן זוג שלי התנשקנו אתמול, וקיבלנו זרם (ממש קטן), זה ממש היה מוזר, וקצת כאב. זה משהו שבחיים עוד לא קרא לי לפני
 

kkarinn

New member
דווקא זרם של חשמל סטטי זה נפוץ...

אני ידועה כ"מחשמלת/מתחשמלת" מחשמל ססטי. אני כל הזמן חוטפת מכות חשמל בחדר שלי מדברים מתכתיים (בעיקר כשהתנור דלוק, יש יותר חשמל סטטי כנראה). לפעמים אני גם מחשמלת אנשים... זה די מצחיק, אבל גם כואב...
 
לא נעים להתחשמל ../images/Emo122.gif

גדלתי בבית עם אב אוהב חשמלים, ומאז שאני זוכרת, החלפת נורה זה מבצע בטיחותי שלם (טוב אני מגזימה). אבל באמת - נורא נורא חשוב להוריד את המפסק בארון חשמל לפני כן, ולא סתם לכבות את המתג. הסיבה היא שבתנאים מסויימים (כמו למשל עם מתג מסתובב כזה) למרות שהאור מכובה, עדיין יש שם קצת חשמל. אבל אם כבר בעניין של התחשמלויות, גם אני התחשמלתי פעם. אני זוכרת שזה עירב שקע, אבל לא בדיוק זוכרת איך קרה שהאצבעות שלי באו במגע ישיר איתו (זה לא משהו שאני עושה בשביל הכיף, לדחוף ידיים לשקעים.). מכל מקום, זה הפחיד אותי בטירוף.
 
למעלה