המלצה לשרשור: איפה לא לטייל בשבת

המלצה לשרשור: איפה לא לטייל בשבת

בשבת האחרונה ארזנו את עומר (2.10) וזוג חברים והחברה שלו באותו גיל ונסענו צפונה ל"חורבות הגעתון" (אחרי כברי) מה אני אומר לכם, חורבות של ממש. נתחיל בזה שזה ממש לא כמו בספר הטיולים והמים בקושי מגרדים את הנחל ובנוסף..איזו טינופת נוראית. כמה זבל שמשארים המטיילים, החורבות מסריחות משתן ואני לא רוצה לחשוב איזה מאורות הן הופכות בלילות. חבל שקק"ל לא משקיע במקומות כאלו ומנקה אותם, הייתי מוכנה לשלם 15 ש"ח ולהנות יותר. אז היינו 10 ד' וברחנו. ק"מ דרומה משם, ליד בי"ס כברי עשינו פקניק בראנצ' והמקום נקי ומסודר והיה מאוד מאוד חביב. זהו פינתי
אם עברתם חוויה דומה, שרשרו נא אלי
 
יש לי... יש לי...

הטיול הלא מומלץ שלנו- נחל צלמון. למרות הנוף המקסים והפוטנציאל האדיר של מסלול מים, המקום מטונף!!! הלכנו בין שקיות במבה וביסלי ושאר ליכלוכים, בתוך הנחל פגשנו במשפחות שמינגלו. עד שברט"ג יסגרו את המקום לשמורה בתשלום, ממליצה לא להגיע.
 

רותי ע

New member
זה כל כך מכעיס שאין מילים ../images/Emo46.gif

מזכיר לי את הטיול שעשינו לניצנים. מקום שיכל להיות מדהים אבל הררי הזבל הורסים הכל. ראיתי משפחה פרקטית. עצרו על חופו של אגם, לקחו שקית גדולה והתחילו לאסוף את האשפה. וככה היתה להם פינה נחמדה לבלות את היום. אתן צודקות. עדיף לשלם ולקבל טבע נקי.
 
יש פתרונות יותר חכמים מקנס טיולים

מה דעתכם על הרעיון הבא: בפתח הדרך שמובילה לאתר טיולים מלוכלך יעמוד פקח של המשרד לאיכות הסביבה. הוא יתן לכל מטייל שק אשפה עמיד וחזק ויגיד לו: אם תחזיר את השק מלא אשפה תקבל הנחה של 50% בכניסה לגן לאומי כורזים. אני מבטיח לכם שהשטח יהיה נקי, ואנשים יבואו לטייל בכורזים וכלם יהיו מרוצים. הצעה זאת נשלחה למשרד לאיכות הסביבה. אני מקווה שבדיון שיהי אצל המנכ"ל רט"ג וקק"ל לא יכשילו את זה. הדיון בסוף החודש הזה. תחזיקו לי אצבעות שאצליח
 

רותי ע

New member
השאלה היא איך מלמדים

כי אני בטוחה שכל אחד מאיתנו מחנך את הילדים שלו לא ללכלך. אבל מי שמלכלכך והורס לא מחנך את הילדים שלו שימשיכו בתורם להרוס לנו את הארץ. בית הספר? אולי. אצלנו למשל בית הספר של הילד הוא "בית ספר ירוק". הדגש הוא על איכות ושימור הסביבה. אבל צריך יותר מזה. אולי אם אנחנו נחנך את הילדים שלנו והם ישפיעו על חבריהם שלא מקבלים חינוך כזה, יהיה שינוי?
 
עמישראל לא מלכלך בקניון. למה?

עובדה: קניונים נקיים מאד! למה? כי שם מקפידים לרוקן פחי אשפה בזמן ולא נותנים ללכלוך להצטבר. מי קובע? סקרים של משרד איכ"ס. מה יש ללמוד מזה? א. מבצע נקיון מקיף ויסודי בכל אתר מלוכלך. ב. מכולות/פחי אשפה בציר כניסה לשטח/ליד מגרש חניה, וריקון קבוע שלהם. ג. נוכחות בשטח ואכיפה בשיטת פרס / קנס כמה זה עולה? מעט מאד! למה לא עושים? עצלנות מחשבתית!
 

צימעס

New member
יער עופר מלא פחים

ונקי מאוד. עם זאת, בכל פעם שאנחנו שם (בקיץ שעבר - כל שבוע), מגיעות משפחות שמשאירות אחריהן כמות נאה של זבל.
 

רותי ע

New member
חשבתי על משהו דומה כשנסעתי ברכבת

הרכבות כל כך חדשות ונקיות ואנשים פתאום מתנהגים בה אחרת, בצורה תרבותית יותר. חוץ מזה שאפשר להפעיל מתנדבים כ"נאמני נקיון".
 

szim

New member
וגם אם אין מי שינקה אחרי או פח זבל

בסביבה אפשר לקחת באוטו ולזרוק אחר כך בפח
 

mevav1

New member
מצטערת,אבל הכל בא מהבית...

אם בתי בת שנתיים וחודשיים רואה לכלוך על הריצפה ואומרת..."אמא...בעעעע לכלוך על הריצפה,לשים בפח" אז זה אומר שהיא למשל ולא אנחנו,לא נלכלך את היערות ולא מקומות אחרים וגם אם שום עין לא רואה אותנו,לא צריך ללכלך. אבל ישנם אנשים שצרכים באמת עיניים פקוחות כדי שלא ילכלכו. ומקומות שלא כדאי לטייל בהם אין לי כעת...לא עולה לראשי.
 

אילילי

New member
רעיון לנקיון אבל לא שלי

כשהיינו בעלי ואנוכי במזרח הרחוק הלכנו לטייל בין השאר באתר שנחשב שמורת טבע אצלם. את התיקים בדקו לנו בכניסה ועל כל בקבוק מיים שהיה לנו היינו צריכים לשלם פקדון. כאשר חזרנו ועימנו הבקבוק הריק קיבלנו את הפקדון חזרה...דרך נפלא לוודא שהבקבוקים והעטיפות לא יישארו ביערות אלא יגיעו לפח האשפה.
 
למעלה