המלצה לסאב

המלצה לסאב

שלום. יש לי בבית מגבר סוני (בן 8) מחובר למערכת סראונד של bose acoustimass שגם הם בני 10 (פלוס/מינוס). לאט לאט אני רוצה להתחיל להחליף (בגלל בעיות תקציב). את הסנטר כבר החלפתי ל B&W ואני מרוצה. עכשיו אני רוצה להחליף את הסאב. מצאתי מישהו שמוכר Paradigm PS1000 די ישן. הבנתי שזה סאב תותח. מה אתם אומרים? יש לכם המלצה אחרת? אהץץץועוד משהו...כמה אמור לעלות ה PS1000 שהוא די ותיק כבר? תודה מראש לכל המשיבים
 
bose acoustimass

למיטב זכרוני בסטים של BOSE שבהם יש סאב ולווינים, החלוקה בתדרים נעשית בסאב. כלומר מגיעים זוג חוטים לכל ערוץ לסאב, ויוצאים ממנו 5 זוכות ל-5 ערוצים. אם וכאשר תרכוש סאב, לאן תחבר את 5 הלווינים (שאחד מהם הוא הסנטר של B&W)? ה-bose acoustimass היה חבילה: סאב ו-5 לווינים. כאשר יוחלף הסאב, יאלצו ללכת גם הלווינים של ה-bose acoustimass...יחד עם הסאב שלו. האם למגבר (או אולי רסיבר!) של סוני בן ה-8 (שלא אומר לנו כלום, דגם יכל לעזור, קישור אף יותר), יש יציאת SUB? שהרי הסאב החדש בוודאי יתחבר לשם. כשלעצמו, נראה שה-Paradigm PS1000 בסדר גמור. רק לבדוק שהוא תקין. אולי יזדקק לרענון בקבלים...
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
גם סוני וגם בוז ייצרו ומייצרים דגמים רבים של מכשירים.
נכון שגיל אומר "משהו", אבל מבלי שנדע באילו דגמי מכשירים מדובר, לא נוכל לדעת
דבר על טיב המכשירים ועל יכולותיהם.
לשתי החברות הללו, יש סדרות של מכשירים זולים יחסית ונחותים, ויש סדרות של
מכשירים שנחשבים ברמה גבוהה.
לפחות לבוז, יש סטים מתואמים, וברגע שאתה עושה בהם שינויים, הם כבר
"לא יהיו אותו דבר", לטוב ולרע.
כפי שמיכאל כתב, נראה שיחידת הסאב היא היחידה שממנה מתפצלים כל חיבורי הרמקולים,
וסביר שיחידה זו 'מקבלת גם חשמל', כך שיש לה חלק פעיל בהגברה הכללית.
ככל שזה אכן כך, לא תוכל לנתק את היחידה מהסט, וגם אם תתחבר מהמגבר ישירות
לסאב החדש, תיאלץ להותיר גם את הרמקול חסר השימוש, כיחידה שתמשיך ותפצל
באופן אקטיבי את חיבורי שאר הלווינים.
רק במידה שהסאב הוא רק "תחנת מעבר" לחיבורים, או שהחיבורים כלל אינם עוברים
דרכו, תוכל לשחררו מהסט.
בכל מקרה, וגם אם כל הלווינים מתחברים ישירות ל'סוני המסתורי', יהיה די מוזר לבנות
מחדש מערכת רמקולים, שכל רכיב בה הגיע מבית יוצר שונה, בגיל שונה וללא התאמה
נכונה לשאר היחידות שבסט.
האם יתכן שהסאב של בוז מגיע לתדרים גבוהים יותר מאלה של האחר, ואז יחסרו
לך תדרים ש'החדש' לא יפיק? יש מצב... אז מה יועילו חכמים בתקנתם?
חוצמזה... כשאתה כותב "די ישן", האם הדבר מתאר את מצב הרכיבים שביחידה?
או שבכלל, את מצב הרמקול עצמו? לא הבנתי.
 
בוקר אור. שניכם צודקים

מהסאב של ה BOSE יוצאים כבלים למגבר המתחברים ליציאות של הרמקולים. ומהסאב יוצאים כבלים המתחברים לרמקולים עצמם. לא נראה לי השיטה הזו. יש לי מגבר לא רע שזה תפקידו, ולא של הסאב. התפקיד של הסאב הוא לתת באסים ולא להוות תחליף למגבר. בנוסף, הסאב שיש לי של BOSE לא נותן מספיק באסים ועומק. לכן התחלתי לבצע שינויים: 1. את חמשת הרמקולים אני מנתק מהסאב ומחבר ישירות למגבר. 2. את הסאב אני רוצה להחליף משתי סיבות: כי הוא לא טוב וכי הוא כבר לא מבצע את תפקידו כמגבר. במקביל, את הסנטר החלפתי בסנטר איכותי יותר והשינוי כבר מורגש. אני מחפש סאב שייתן לי fight רציני ויתן לי עומק ובאסים הן במוסיקה והן בסרטים. מה אתם ממליצים?
 
הסבר

ברמקול שיש בו כמה סוגי אלמנטים (וופר, מיד, טוויטר) יש מסננת (Crossover). תפקידה של המסננת הוא לסנן עבור כל אלמנט את התדרים המיועדים לו: נמוכים לוופר, גבוהים לטוויטר ואת מה שביניהם למיד. בסידור של סאב (לא Bose), הסידור הוא בד"כ שברסיבר (ק"ב) לסאב מגיעים 2 סוגי מידע (שמע): 1. במצב ק"ב ופיענוח דולבי 5.1, מגיע ערוץ ה-0.1 המיועד לסאב, ולסאב בלבד. 2. במצב מוסיקה, הרסיבר מסנן כל מה שמתחת לתדר מסויים (נקבע בהגדרות), נניח 60Hz, וכל הייתר מעל עובר לרמקולים. חשוב להבין שהחלוקה ברסיבר היא אופטימאלית. הן בתדר (נקודת ה-3d
בתדר המוגדר, וגם מהחינת העצמות (אחרי כיול עם מיקרופון). בסידור של BOSE, המסננת בסאב. הסאב אינו מוגבר בד"כ. והלווינים מקבלים את הייתר. המעבר שלך מ-BOSE לרמקולים אחרים, יכול להיעשות ללא השלכות מיוחדות כמו בסנטר, ועם השלכות מריקוות לכת בסאב. היות והסאב הוא לב העניין אצל BOSE, החלפת הסאב אינה אפשרית ללא השפעה על הלווינים. אלה אם תשאיר את שני הסאבים! לכן, צר לי אבל בין הרצונות שלך, לאפשרות המעשית, כרגע יש מרחק. או שתפנים את ההסבר, או שתתקל בבעיה כאשר הסאב החדש ינחת לך בסלון.
 
תודה - הסבר נהדר

1. תודה רבה על ההשקעה. למדתי כמה דברים מההסבר שלך שלא ידעתי קודם. 2. לאחר החלפת הסנטר, לא הרגשתי נסיגה. נהפוף הוא - הסאונד רק השתפר. למעשה, ביצעתי שני שינויים: גם החלפתי סנטר יותר איכותי וגם חיברתי את הסנטר ישירות למגבר ולא לסאב. 3. רמקול קידמי שמאלי - השארתי את הרמקול של בוס אבל חיברתי אותו ישירות למגבר ולא לסאב. חל שיפור בעוצמת השמיעה. מפה - אני ממשיך להעביר את יתר הרמקולים של בוס לחיבור ישיר למגבר ואז הסאב מאבד את האפקטיוויות שלו. אני אעדכן אותכם בתוצאות לאחר שאסיים את המעבר לחיבור ישיר למגבר.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
לדעתי, גם אם תחבר את הלווינים ישירות למגבר ותחוש בשיפור,
השיפור האמיתי יגיע לאחר שתחליף בבוא היום גם את הלווינים מבוז למותג אחר וטוב.
אבל זה בסדר! תתקדם בהתאם לתקציב שאתה מוכן להשקיע, ודע כי איש אינו רודף אחריך.
בהצלחה!
 
היזהר

בעוד הלווינים של BOSE מקבלים דרך הסאב רק את תחום התדרים שלהם (ללא הנמוכים), בחיבור ישיר הם מקבלים הכל, ללא מסננת! ורוב האנרגיה בנמוכים. זה יכול להזיק להם. עם החיבור הישיר של הסנטר אין בעיה מפני שכך הוא נועד לעבוד מלכתחילה. כן, חיבור דרך מסננת מוריד עוצמה, אבל יש לך כפתור עוצמה במגבר שאמור לפצות על זה. מצד שני, היות ויש 5, תמיד דרוש כיול עוצמה ביניהם (Multi Ch. Balance).
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
...על זה לא חשבתי. אני יודע שטוויטרים רגישים מאד לתדר גבוה
בעצמה רבה. אבל גם במידרנג' עלולה להיקרע הממברנה, אם תוזן בבאסים בעצמה רבה מדי.
 
במקרה של ה-BOSE זה ישירות הסליל

מרגע הניתוק של הלווין מהסאב, החיבור של הרמקול (הלווין למגבר (רסיבר) חושף אותו ישירות לזרם המוצא של המגבר, בכל התדרים וגם במלוא העצמה (להזכירנו שדווח שגם שומעים יותר חזק!) אני לא אומר שהלווין ינזק מיד או בכל עצמה, אבל הוא בסכנה!
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
הכל טוב. השואל רוצה לשדרג בהדרגה. ימותו הלווינים? יחליף גם
אותם. לפעמים צריך גם טריגר כדי פעול, לא?
 
לא מתפקידנו

להחליט איך השואל יפרד מהלווינים והסאב של BOSE. הוא הציב מפת דרכים לשדרוג, ומתפקידנו להרים דגל אדום במידה ויש בעיה בדרך. זה לא אומר שיהיה נזק וזה לא אומר שאם ישרף לווין, שהסליל שלו לא נפגע, התנפח ולא נשמע נכון בעצמות נמוכות! לא הבנתי שאחרית ה-BOSE לפח. בוודאי שעדיף יד 2 ולקבל עליו משהו.
 
חברים - לא לריב בבקשה

כמקודם - שניכם צודקים. מיכאל - תודה על הייעוץ ומשה - אכן אולי צריך טריגר להחליף גם את הלווינים. נכון לעכשיו, תמונת מצב - שני הקידמיים והסנטר מחוברים ישירות למגבר והכל טוב. שני האחוריים מנותקים לגמרי כי אין לי עדיין כבלים לחבר אותם. זה יקרה ביום ראשון. את הבאס אני עדיין בדילמה - ראו פוסט חדש שלי לגבי הבאס... שבת שלום ותודה על העזרה
 
משה ואני לא רבים

יש פה שיח. כ"א אומר לך את דעתו. ומותר למשה ולי להחזיק בדעות שונות. עבורך, תוכל לבחור בין A ל-B ולהנות מיותר מדעה אחת.
 

מ ש ה 53

Well-known member
מנהל
באמת שאיני רואה כאן ריב. נהפוכו. גם לי יש מה ללמוד ממיכאל,
ואם הוא מנופף בדגל אדום, כדאי שגם אתה תסיק את המסקנות המתבקשות, כי טובתך נמצאת שם.
חשוב שגם אתה תבין, שהתחביב הזה דורש לא מעט תקציבים והרבה שאר רוח.
כי איך לומר זאת? לא תמיד מה שנשמע נהדר בחנות, יישמע גם טוב בבית.
וזה מכמה סיבות...
1. בחנות קיימת אולי מערכת הגברה שונה מזו שאצלך בבית, ואתה הרי לא הולך להחיליף גם את המגבר.
2. האקוסטיקה בחנות שונה, וסביר שבחנות השקיעו בחדר ההאזנה יותר ממה שאתה תחלום להשקיע בביתך.
אז יש חנויות שמסכימות להשאיל את הציוד לפרק זמן מסוים, ויש כאלה שיסרבו, או
שיגבו עבור ה"מאמץ" תשלום אקסטרא.
3. ומעבר לכל אלה, אודה, שאני יותר מתחבר למערכות הסטריאו ה"מיושנות" ולאו דווקא
למערכות ההיקפיות.
4. איכשהו, יש לי גם תחושה, שחובבי ה"היקפי" מחפשים את מה שאנו, חובבי הסטריאו
בורחים ממנו.
אנו, חובבי הסטריאו, רוצים "לשמוע" את מה שאיש הסאונד התכוון להנציח בהקלטה שלו.
ואנו גם רוצים לשמוע את הדבר הכי קרוב למה שנשמע במרחב ההאזנה שהקהל
נכח בו,
ככל שמדובר בהקלטה של מופע חי.
לעומת זאת, [ואתה גם הזכרת זאת], אתה רוצה לחוש את הרעד בבטן, את הנפנוף של
המכנסיים (כפי שחשת כנראה באולם הקולנוע, כשראית את "רעידת אדמה").
וצר לי לומר לך את זה: אלה לא תופעות סאוד "סבירות".
אלה תופעות שאנשי הסאונד יצרו במיוחד, כדי שתחוש את מה שאתה חולם עליו.
וכדי להפיק את מופע האימים הזה בבית, אתה זקוק לציוד יקר מאד, או לעיוות גדול מאד,
כדי שהציוד שלך ידמה עבורך משהו ש"יבעט" בך, אבל לא בהכרח ישחזר בדיוק את
המקור - שגם הוא אינו אלא מעשה ידי אדם.
בעיקרון, כדאי שתזכור: דווקא הרמקולים של בוז הם רמקולים שיוצרים אשליות ולמעשה,
אלה לא רמקולים שמשחזרים באופן ממשי את הסאונד המקורי. אבל מה לעשות? אנשים אוהבים את זה.
אז כפי שכבר כתבתי, וקצת בניגוד לעמדותיו של מיכאל, אני חושב שאתה צריך להגביל
את עצמך בתקציב, ולנסות להפיק במסגרתו את המיטב, גם אם ברור לכולנו, שאין
גבולות לתקציב, ותמיד אפשר להפיק "הרבה יותר", ככל שתתפרע יותר.
אז אם אני הצעתי את הדבר היותר טוב של המותג שאליו כיוונת (פראדיגם),
ומיכאל הגיב על כך, ש(לדעתו), מדובר בעצם ב"סוף הדרך של שביל העפר"?
אתה תמשיך ותלך על מה שנוח לכיס שלך.
גם אני, כחובב של דברים טובים, נאלץ להתפשר.
ולא רק כי האלטרנטיבה היא יקרה אש.
זה גם כי אין לי מקום למשהו גרנדיוזי בסלון שלי,
וזה גם כי היום איני שומע כפי ששמעתי בגיל 25 (כשאז רק השתוקקתי, אבל לא יכולתי),
וזה כי בסלון שלי שומעים את הרחשים המעצבנים של מנוע הקירור ואת גוף החימום
של התמי 4,
וזה כי המקרר עושה רחשי הפשרה מדי פעם, וזה כי תנור האפייה מתרחב בזמן
שהוא מתחמם ואז נשמעות נקישות של הפח הנרגן, וזה כי אשתי מפעילה פתאום את
קוצץ הירקות, וזה כי הבן שלי מגיע לסלון ודורש ממני להחליש את ה"חרא הזה" שאני
מאזין לו.
אה. ומה עם השכנה שבדיוק פותחת ברז כדי להשקות את הצמחיה שלה? ומשאית
האשפה, שבדיוק מהפכת את הפחים אל תוככיה?
אוף. ובתוך זה אתה רוצה את הכי טוב?
רגע.
תבנה לעצמך קודם חדר מבודד, שממנו לא יישמע דבר ובתוכו לא יישמע דבר מבחוץ.
או ש... תקנה לך זוג אוזניות פיגוזיות, ואז אתה תפיק הנאה רבה בהרבה...
[מבלי שתפריע לבן שדורש להשתיק את ה"חרא" ומבלי שכל הרחשים הסביבתיים
ישגעו אותך].
 
למעלה