המלצה לחג-JOHN ZORN

ozitex

New member
המלצה לחג-JOHN ZORN

האמן הקונטרטברסלי הזה שנוי במחלוקת לא מועטה באשר למשנתו המוסיקלית. מצד אחד,נטייה חזקה לג'אז ומצד שני,נטייה חזקה למוסיקה יהודית. הלייבל שלו הנקרא TZADIK מהווה בית חם למוסיקה אקספרימנטלית מכל העולם כולל המזרח התיכון,יפאן ועוד. אבני הדרך הם אקפספרימטליות ואוונגרד. מצד שני,זורן,כמוסיקאי רחב אופקים,נוטה לשתף פעולה עם מוסיקאים רבים ולתת גרסאות משלו למוסיקה של אחרים. כך נעשה באופן מרהיב לגבי המוסיקה של ENNIO MORICONNE,המלחין האיטלקי הידוע בעיקר בשל המוסיקה שכתב לסרטים רבים (למעלה מ-300) כמו 1900 של ברטולוצ'י,חקירתו של האזרח העומד מעל לכל חשד,בעבור חופן דולרים של סרג'יו לאונה וסינמה פרדיסו האגדי ורבים אחרים. ובכן,זורן לוקח את הקטעים הפופולרים של מוריקונה ונותן להם גירסאות באלבום בשם (1985) THE BIG GUNDOWN דיצא דווקא לא ב"צדיק" אלא בחרה עלומה-ICON RECORDS. היופי באוסף הזה הוא עירוב הסגנונות,מעין פיוז'ן מרתק בו משמשים בעירבובייה ג'אז,רוק,קלאסי,פופ,פסייח,אתני,אוונגרד ועוד. כאן אפשר להאזין ולקנות במהדורה חדשה.
 

ozitex

New member
ואם מישהו ממש מתעניין

שילך על הפרוייקט הנקרא NAKED CITY,להקה שגיבש זורן עם מוסיקאי צמרת מעולים שעושים למוסיקה מעשים שלא ייעשו..
מדהים ומומלץ כאחד.
 

ozitex

New member
חברים..

אני מבין שכולם כאן מכירים את ההמלצה הזאת על בוריה עד כדי כך שהם לא רואים צורך להתייחס.. אם כך,כנראה שחברי הפורום הם באמת אליטה שלא פשוט להפתיע אותם..
 

ozitex

New member
וברצינות..

נדמה לי שג'ון זורן ומה שהוא עושה ב"צדיק" וכן שאר פועליו הם אוצר בלום של מוסיקה רצינית,חוקרנית ובעלת מאפיינים שבאמת יכולים לעניין את הציבור כאן. איי רסט מיי קייס.
 

psychodoodle

New member
שמעתי מוסיקה שלו בעבר

ולא ממש התחברתי אליה. אני מבין שיש לו רפרטואר מרשים וצריך לבדוק מתי שהוא(כשאגמור לבדוק את כל מה שהצטבר על המדף לאחרונה)
 

ozitex

New member
שים לב

והבדיל בין המוסיקה "שלו" והמוסיקה שמוצאת ב"לייבל שלו".
 

melancholy man

New member
האמת אין לי מושג

אשמח להכיר, תודה. כל השאר הם אליטה שאי אפשר להפתיע אותה...
 

modulo1000

New member
אני מאוד מעריך ונהנה מהמוסיקה שלו

לא הכל אבל יש הרבה יציאות גאוניות בשמי הגאז המשמים ברובו של העשורים האחרונים זורן הוא מטאור הנגיש ביותר בשביל התחלה לדעתי הוא NAKED CITY עם התמונה שצרפת (הגופה עם האקדח) מומלץ ביותר אלה הם העיבודים שלו למוריקונה ולברט בכרך יש עוד...אך אלו להתחלה
 

pasteran

New member
תודה והמלצה משלי

עד לאחרונה זורן היה עבורי בעיקר שם בולט ברשימת ה"להשיג" והכרתי רק את נייקד סיטי. לאחרונה התחלתי גם להשיג ממש. קודם כל לכל נודדי השינה אני ממליץ לחפש במצו הופעה של אלקטריק מסדה, שמשודרת מדי פעם. זה הרכב החשמלי במסגרת מה שניתן לכנות פרוייקט מסדה. הפרוייקט לוקח מוזיקה יהודית מסורתית ומקפיץ אותה למאה העשרים ואחת במגוון סגנונות והרבה אלתור. החשמל עושה טוב למוזיקה יהודית מסתבר. נגנים מעולים עם מארק ריבו המדהים. לא שמעתם גיטרה חשמלית עד ששמעתם אותו. ובכיוון אחר לגמרי אני ממליץ על ה"מסדה גיטרס". בתוכו עיבודים של קטעי מסדה לגיטרות. לריבו מצטרפים ביל פריזל (אחד מגיטריסטי הג'אז המובילים) וטים ספארקס. רוב הקטעים אקוסטיים ואת האנרגיה המטורפת מחליפה רכות ומעודנות. אפילו אמא נהנתה. http://www.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:20qag44ztv4z
 
למעלה