המלצה כיצד להתמודד עם חובות נכון ?

  • פותח הנושא CeyT
  • פורסם בתאריך

CeyT

New member
מה הולך חברים , רציתי לבקש יעוץ ממישהו שמבין בנושא ויכול להביא לי המלצות , אספר בקצרה על עצמי .

אני צעיר שנות ה20 לחיי , פתחתי עסק לפני תקופת הקורונה (בר) , הוא הלך בקצב מצוין עם החודשים ההכנסות רק המשיכו לעלות , ואז הגיעה הקורונה ונאלצתי לסגור לתקופה ארוכה וכשהבנתי שמתחיל להיגמר הכסף ואין יותר איך להכניס נאלצתי לסגור שאני בהפסד כספי , המדינה לא עזרה וגם שום גורם אחר , חזר צק אחד וגם הבנק איך שאומרים דפק אותי בקטע הזה .
בגלל התקופה אף אחד לא קנה את המקום כי הוא לא רווחי לתקופה ועד עכשיו וגם כבר הגיע כבר הסוף חוזה ונאלצתי פשוט למסור את המקום כי אין לי מה להאריך חוזה (לא היה לי פשוט מאיפה עוד להביא כסף ) ולא הייתי יכול להמשיך להחזיק את העסק עד שיגיע קונה אפילו בסכום סמלי .

בקיצור הגעתי למצב שאני חייב להחזיר לכל מיני גורמים כספים , בנקים , שכירות , חשבונות וכו ובלי התחשבות מצד אף אחד וגם בלי מענקים כי אני נחשב ל"עסק חדש" .

הלכתי פשוט לעבוד בעבודה כמה שיותר מהר , ועכשיו אני בסיטואציה שאני צריך להחזיר חצי מהמשכורת שאני מקבל כל חודש , אני מרגיש שאני פשוט עובד בשביל לחסות את מה שאני חייב וזה ההרגשה הכי מעצבנת שאני יכול לקבל, אני מבזבז את הזמן שלי שהייתי יכול להשקיע אותו בדברים חשובים אחרים , רק כדי לסגור חובות .

אני באמת נעול , מצד אחד אני מחפש איפה להשקיע כדי לחסות בשנה הזאת את כל מה שאני חייב וללכת לדרך חדשה , מצד שני אני נעול מבחינה כספית אני לא יכול ללכת ללמוד עכשיו , אין לי סכום השקעה אפילו לדברים קטנים , חשבתי להתעסק במסחר יד שניה - לקנות ולמכור ביותר יקר כל דבר שבא ליד והוא רלוונטי, ואפילו למכור דברים שהם למסירה פשוט כדי להרוויח כמה שיותר את הכסף ולסגור את מה שאני צריך .

זה באמת שפל שהגעתי אליו ואני צריך להתמודד איתו , אשמח ליעוץ מאיפה להתחיל , איך להתנהל עם הכסף נכון , לקחת עוד סיכונים או לא ? , לוותר על דברים שאני משלם עליהם (רכב וכו) , איפה אני יכול לצמצם את החובות , לעבור לעבודה במכירות כדי להרוויח עמלות ולהסתכן במשכורת מינימום ?, יש אפשרות דרך עורך דין להשיג הקלות בגלל התקופה אני באמת לא יודע מה לעשות ואשמח באמת ליעוץ שיביא לי טיפים ועזרה .


תודה לעוזרים
 

arn1956

Member
כמה חובות יש לך?
איזו ריבית יש עליהם?
כמה אתה מרויח? כמה אתה מוציא? תנסה לערוך תוכנית עם הנתונים האלו או למסור כאן את הנתונים האלו כי אז אולי נוכל לייעץ לך.
אפשר לוותר על רכב.
אפשר לגור עם ההורים או לגור עם שותפים במקום זול.
יש הצעות לחיסכון במזון - עיין באתר "הסולידית". "הסולידית" היא אשה שחיה מבערך 4000 ש"ח לחודש וזה כולל תשלום שכר דירה של 1600 ש"ח (היא ועוד שותף שוכרים את הדירה ב=3200 ש"ח).
לדעתי אתה יכול לקבל החזרי מס על ההפסדים שהיו לך. כלומר יחזירו לך מיסים מהמשכורות שתקבל בעתיד בגלל אותם הפסדים. כדאי שתבדוק נקודה זו היטב וכדאי שתשמור קבלות או דוחו"ת שיוכיחו שהיו לך הפסדים.
 
למעלה