המלצה חמה על ספר

רן333

New member
המלצה חמה על ספר

היום סיימתי לקרוא את הספר Pythons of the World, Volume II: Ball Pythons מאת דייב וטרייסי ברקר. קראתי את הספר כולו, ולמדתי ממנו הרבה. הספר חידש לי לא רק אודות פיתונים מתכדרים, אלא גם על נחשים בכלל. בין היתר, למדתי מהספר הזה מספר פרטים אנטומיים ופיזיולוגיים בסיסיים של נחשים, שלא היו מוכרים לי. הספר מכיל 320 עמודים, והוא כרוך בכריכה קשה. הוא מכיל גם תמונת רבות, כולל תמונות של מופעים שונים של פיתונים מתכדרים (נושא שבו אני לא מאוד מתעניין), תמונות שונות ממחזור החיים והרביה שלהם, וכן צילומים אנטומיים (אני מתכוון כאן בעיקר לכאלה שמראים איברים פנימיים שונים של הנחשים, ומלווים בהסברים). הספר כתוב היטב, וככל שהצלחתי להבחין - הוא אינו מניח ידע מוקדם של הקורא אודות נחשים בכלל או פיתונים מתכדרים בפרט. אני מצטער אם אני נשמע כמו פרסומת, אבל אני יכול לומר בשקט שזה ספר הנחשים הטוב ביותר שיצא לי לקרוא אי פעם. אני ממליץ עליו בחום לכל מי שמתעניין בנחשים בכלל ובפיתונים מתכדרים בפרט.
 

BabaGee

New member
אתה נשמע כמו פרסומת לברקרים ???

מה פיתאום ! מי בכלל יכול לחשוב על דבר כזה עלייך ? פססססט .........כמה ג'ובות אתה מקבל על כל עותק שנשלח לארץ ?
 

Itamar Levy12

New member
שאלה קטנה

עקב הציפיה להטלה בעונה הקרובה אצלי, הרצתי קריאה שלישית על הספר שברשותי The complete ball python של קווין מקוריי. בקריאה דקדקנית שוב על פרקי הרביה והדגרה, שמה הוא טוען שהוא קובר את הביצים וחושף רק כ 40% או 30% מהחלק העליון של הביצה. בטענה שזה עוזר לשמור על לחות טובה יותר ויציבה יותר והביצה מקבלת מספיק חמצן.(כנראה שהוא מוצא שהקפדה על לחות יציבה שובה יותר מנשימה מרובה של הביצה), ברור שעם כל זה הוא מדגיש שחשוב שהוירמיקוליט יהיה לח בצורה מדוייקת כביצה סופחת כל מה שבסביבה שלה, ואת הסכנות בלחות יתר(שהיא גרוע יותר מיובש קל). אני יודע שאתה לא מדגיר ככה ויש לך כמעט 100% הצלחה(חוץ מביצה אחת מכל מה שהוטל אצלך שהיא נרקבה). השאלה האם ראית איזכור לזה גם בספר הנ"ל לשיטה דומה, ובכל מקרה איך הם ממליצים להדגיר את הביצים. ד"א קנית את הספיישל אדישיון?
איתמר.
 

רן333

New member
אני חושב שהביצים של פיתונים מתכדרים הן חזקות

ועמידות יחסית, ואני בטוח שאפשר להדגיר אותן בהצלחה ביותר מדרך אחת. אני אכן לא קובר אף ביצה. אני רק מניח אותן על מצע של ורמיקוליט לח מעט (למעשה, לרוב אני מפזר מעט ורמיקוליט יבש מעל לורמיקטליט הלח, ורק עליו אני מניח את הביצים), בתוך מיכל הדגרה סגור, ואת מיכל ההדגרה הזה אני מניח בתוך האינקובטור. כשמדובר בתטולה שחלק מהביצים בה דבוקות לביצים אחרות, שנמצאות מתחתן, הביצים העליונות בכלל לא נוגעות במצע. אפשר לראות את זה בבירור **כאן**, וכמו שאתה יכול לראות בעצמך - זה לא מפריע לביצים לבקוע. את התמונה המצורפת להודעה הנוכחית צילמתי לפני מספר דקות. גם בה אתה יכול לראות ביצה שאינה נוגעת כלל במצע (בתטולה השמאלית). לא זכור לי שקראתי המלצות לקבור את הביצים בצורה שאתה מתאר; נדמה לי שאני שומע על כך לראשונה עכשיו. ככל שידוע לי, כאשר מחזיקים את הביצים במיכל הדגרה סגור, הביצים מקבלות את כל הלחות שהן זקוקות לה מהאוויר שבמיכל. ודבר נוסף: איך אפשר לקבור את הביצים בצורה שתיארת (כלומר: לחשוף רק 30-40 אחוז מהחלק העליון שלהן) כשמדובר בתטולה דבוקה, שיש בה ביצים עליונות ותחתונות? לגבי אחוזי ההצלחה שלי - הם אכן גבוהים מאוד: הביצה היחידה שנרקבה (זו שאליה התייחסת) היתה ביצה לא מופרית. (גיליתי זאת מיד בבדיקה הראשונית שלאחר ההטלה, כמו שאפשר לקרוא **פה**). קצת מוגזם לצפות מביצים כאלה לבקוע, לא? בכל מקרה, צריך לזכור גם שהמדגם שלי מצומצם מאוד: זה לא שהדגרתי מאות ביצים - בסה"כ בקעו אצלי עד היום 22 פיתונים מתכדרים בלבד. זה מספר כמעט זניח בהשוואה לכמויות שבוקעות אצל הברקרים ואצל קווין. לשאלה האחרונה שלך - קניתי את המהדורה הרגילה. שיהיה בהצלחה עם ההטלה שאתה מצפה לה. האם אני מכיר את ההורים? ושאלה נוספת: אתה מדבר על השנה הבאה, לא על הנוכחית, נכון? רן
 

Itamar Levy12

New member
מתייחס לשנת 2008.

יש תמונות מצורפות, בעיקרון נראה כאילו הוא מפזר וירמירוליט על הביצים שלמטה, ובעצם יוצר גובה לא אחיד- בביצים שדבוקות. ההורים? לא נראה... אבל הם פשוט 10, ילידי הארץ והכל
אני ינסה למצוא סורק ולהראות את התמונות המצורפות בספר. איתמר.
 

רן333

New member
אני לא ממליץ על פרסום דפים סרוקים בפורום.

אני חושב שיש בזה הפרה של זכויות יוצרים, אם הפרסום נעשה שלא ברשות המחבר. וגם אם טכנית זה חוקי (לא בדקתי) - אני חושב שזה לא יפה.
 

Itamar Levy12

New member
התכוונתי רק להעלות תמונה.

אבל ניחא, אני יראה לך אותו כשניפגש בהזדמנות....
 

רן333

New member
במקרה הנוכחי,

וגם בהרבה מקרים אחרים, האופציה היחידה שאני מכיר היא הזמנה מחו"ל.
 
למעלה