המלצה/דיסהמלצה ל-פיג'ו 308 SW

  • פותח הנושא EYG
  • פורסם בתאריך

EYG

New member
אהלן לכולם,

אני שוקל לקנות את הרכב הנ"ל כי נראה לי שהוא מתאים למשפחה עם 2 ילדים על בוסטר ועוד ילד בן 14, כמו כן, אני חושב שהוא גם די מפנק מבחינת העלות הנדרשת, וגם, ואולי לא פחות חשוב, נראה שהוא הזול ביותר בקטגוריית המשפחתיות עם תא נוסעים גדול.

אני אשמח לקבל את חוות דעתכם לגבי אמינות הרכב, תדירות תקלות, כמה מתוכן זה תקלות משביתות ובכלל חווית נהיגה.

אני יודע שיש לצרפתית עדין שם לא טוב במיוחד, אז אשמח שיענו לי כאלו שמחזיקים ברכב או שיש להם מידע אמין (מחבר, משפחה וכולה) מכאלו שיש להם את הרב.


תודה מראש
אייל
 

cars2018

New member
הבעיה במנועי ה1.2 פיורטק האלה זה רצועת הטיימינג, היום אומרים שיש אחת חדשה וטובה שאם מחליפים אז יש שקט,
בגדול, הזמן יגיד, מה שכן יש בעיה, והיא שמנועים שכבר נפגעו מפירורי הרצועה הישנה כבר פגומים ויאכלו לך שמן בצורה חריגה,
ויש גם ריקול פעיל כרגע,
אחלה רכב במחיר הזה, רק צריך לדאוג לבדוק את המנוע טוב ולהחליף רצועה במיידי במידה ולא הוחלפה.
אם הייתה שואל אותי, אני הייתי מעדיף במחיר הזה לקנות 508 עם מנוע ה1.6 טורבו משנת 2015 טורבו , הספק 165 כ"ס ומעלה, לא לקנות את ה156כ"ס כי הוא מנוע אב טיפוס לא אמין, המנוע הזה יהיה פחות חסכוני, אך בוודאות אמין יותר ומגיע עם שרשרת טיימינג ולא רצועה, כבונוס רכב מנהלים נוח ומפנק.
 
הבעיה במנועי ה1.2 פיורטק האלה זה רצועת הטיימינג, היום אומרים שיש אחת חדשה וטובה שאם מחליפים אז יש שקט,
בגדול, הזמן יגיד, מה שכן יש בעיה, והיא שמנועים שכבר נפגעו מפירורי הרצועה הישנה כבר פגומים ויאכלו לך שמן בצורה חריגה,
ויש גם ריקול פעיל כרגע,
אחלה רכב במחיר הזה, רק צריך לדאוג לבדוק את המנוע טוב ולהחליף רצועה במיידי במידה ולא הוחלפה.
אם הייתה שואל אותי, אני הייתי מעדיף במחיר הזה לקנות 508 עם מנוע ה1.6 טורבו משנת 2015 טורבו , הספק 165 כ"ס ומעלה, לא לקנות את ה156כ"ס כי הוא מנוע אב טיפוס לא אמין, המנוע הזה יהיה פחות חסכוני, אך בוודאות אמין יותר ומגיע עם שרשרת טיימינג ולא רצועה, כבונוס רכב מנהלים נוח ומפנק.
יותר נפוץ הוא ה-3008. אחלה רכב (שוב, עם הגרסה המעודכנת של המנוע, עם 165 כ"ס. ה-156 כ"ס הוא לא אב טיפוס, הוא פשוט הדור הראשון. אבל הוא אכן פחות אמין). מרווח, נוח, מאובזר יחסית טוב בגרסה הבכירה, תא מטען גדול ונוח להעמסה (הפטנט של דלת אחורית מפוצלת לשניים הוא ממש נוח) ותנוחת ישיבה גבוהה יחסית. הוא גם חסכוני במפתיע - 13-14 ק"מ לליטר בנסיעות פרבריות (30 ק"מ כל כיוון לעבודה). בגלל שהוא לא ממש נאה (וזה עדין) הוא לא מבוקש כמשומש, ונסחר במחיר זול יחסית.
 

cars2018

New member
מסכים שה3008 אחלה רכב, הוא גם אמין מאוד וסחיר, אך כאן בדיוק הנכנסת הבעיה, שהוא לא יוכל להשיג 3008 במחיר 308 אפילו לא קרוב, ה3008 הרבה יותר יקר ובצדק.
 
מסכים שה3008 אחלה רכב, הוא גם אמין מאוד וסחיר, אך כאן בדיוק הנכנסת הבעיה, שהוא לא יוכל להשיג 3008 במחיר 308 אפילו לא קרוב, ה3008 הרבה יותר יקר ובצדק.
ה-3008 החדש אכן סחיר. הקודם - לא. לפחות נכון ללפני שנתיים כשחשבתי לקנות אחד. כלים בני שלוש (הגרסה המשופרת הגיעה ב-2016, עד כמה שאני זוכר) נמכרו במחיר נמוך משמעותית משל כלים מקבילים. נדמה לי שסביב 80 אלף שקלים (לגרסה המאובזרת). משמע היום הם צריכים לעלות פחות משישים.
 
אם הייתה שואל אותי, אני הייתי מעדיף במחיר הזה לקנות 508 עם מנוע ה1.6 טורבו משנת 2015 טורבו , הספק 165 כ"ס ומעלה, לא לקנות את ה156כ"ס כי הוא מנוע אב טיפוס לא אמין, המנוע הזה יהיה פחות חסכוני, אך בוודאות אמין יותר ומגיע עם שרשרת טיימינג ולא רצועה, כבונוס רכב מנהלים נוח ומפנק.
אמנם מנוע ה- THP165 מגלה אמינות טובה יותר מזה של קודמו עם 156 כ"ס, אולם בשניהם ישנה תופעה של התארכות לא רצוייה של שרשרת התזמון, שעלולה לגרום לקפיצת שן בגל הזיזים וכשל מנוע קטסטרופאלי. כך ששרשרת לכשעצמה לוא דוקא מונעת בעיות. אגב - החלפת שמן איכותי ובאינטרוול של לא יותר מ-15000 ק"מ /שנה פותרת את רוב הבעיות כאן, שנגרמו גבלל הרעיון הדבילי של אנשי השיווק שהכתיבו החלפות רק כל 30,000 ק"מ (או שנה - אבל אנשים נתפסו למספר 30...).
קניתי לבתי C4 טורבו 2014 בחצי מחיר בגלל הפחד של אנשים מהמנוע הנ"ל (156) - ומיד החלפתי שרשרת תזמון למען השקט הנפשי - יכולנו לשמוע תחילתו של רעש-חיכוך - השקעה של 1800 ש"ח שתשמור על חיי המנוע.

לגבי מנוע 1.2 פיורטק - אכן יש ריקול פעיל כעת בנושא רצועת התזמון המתפוררת, וכבר מתחילים לשמוע סיפורים על מנועים שעברו ריקול ואז החלו לאכול יותר שמן מאשר לפני ההחלפה. מן הסתם - מוסך שעובד בדיוק לפי המלצות היצרן (שאם אינני טועה מדברות על החלפה כפולה של שמן בעת הריקול, מעין "פלאשינג) יחזיר את המנוע לעבוד בדיוק כחדש. ה-308 סטיישן הוא רכב שמאבד ערך מהר מאד בעיקר עקב הסיפור הזה, ןלדעתי זה מה שהופך אותו לאחת הקניות הטובות כעת, בהנחה שיודעים היכן לטפל בריקול.
 
למעלה