המלצה בנושא רוטר.

ארז משה

New member
המלצה בנושא רוטר.

שלום לכולם.אני עומד לרכוש רוטר מקיטה מדגם rt0700X2 מצלח אור יהודה.המשלוח מיפן יומד להגיע בעוד שבועיים.עד אז האם ניתן לקבל חוות דעת על רוטר זה? האם מישהו מחזיק ברוטר כזה ויכול לתת חוות דעת מקצועית ? לציין שאני עומד לצאת לפנסיה,רכשתי מספר כלי עבודה לנגרות ולא מתיימר לבנות פגודות מהודרות,,,,בטח הבנתם.תודה.
 

yulevi

New member
זה טרימר

יש לי אות הערכה כולה,קח בחשבון שטרימר אינו מיועד לכרסומים אגרסיביים,יעודו לכרסומי פיניש חיצוני
לפעולות כרסום אגרסיביות הטרימר לא יתן מענה
תפרט מה צרכיך כך ניתן להתמקד בתגובות ענייניות
 

ארז משה

New member
תודה על התגובה המהירה.

למען האמת אני עדיין מתקשה להחליט,וזאת מחוסר ניסיון.אני צופה המון בסרטונים וקורא חומר בנושא,אך זה עדיין לא מספיק היות וחסר לי הניסיון המעשי. בעבודות שלי אני נוטה יותר לכיוון השלטים מעץ,אותיות מעץ,צעצועים ,קופסאות,מדפים , וחפצי אומנות.לא נראה לי שאתעסק בנגרות "כבדה" ,הכוונה לארונות ,מיטות ,כסאות וכו.כבר הספקתי לרכוש מסור נימה פרוקסון,מלטשת יד עגולה בוש,מסור גרונג מטאבו,מסור עגול מקיטה,מקדחות,מברגה בוש,מולטיטול פרוקסון,מקדחה שולחן רקורד פאור וכמובן עוד כלים.בקרוב ארכוש רוטר לפי המלצתך,מלטשת סרט רקורד פאור ומסור סרט מקיטה או רקורד פאור.עד כה בלבלתי לך את המוח ועל כך אני מצטער.אבל קל להבין שאתה בחור סבבה לפי התשובות והיחס שלך לאנשים.אז ממתין להמלצה ואם צריך לרכוש גם רוטר וגם טרימר הדבר לא יהווה בעייה עבורי.תודה מכל הלב.
 

yulevi

New member


לדעתי אל תמהר להצטייד,
לחדשים בתחום אני נוהג להמליץ להצטייד בהתאם לצרכים
בעניין הטרימר לכל העבודות הקטנות שציינת כשלטים,אותיות,צעצועים,וכו' הטרימר הוא אידאלי.
בעניין מסורי סרט כשיגיע הזמן,תוכל ליצור איתי קשר ואתן לך טיפים מסויימים,כי לכל כלי מחלות משלו,וכדאי שתגע מה מצפה לך
 
טרימר

לי יש את ה3709 של מקיטה שנראה שהטרימר עליו אתה מדבר הוא ורסיה מתקדמת יותר. נראה ששיפרו את מנגנון הכוון של עומק הכרסום שבעייתי במודל הקודם ועוד. כמו שיהודה כתב זהו טרימר למרות שראיתי שמכנים אותו Roumer כלומר שילוב טרימר ורוטר אני חושב שהוא מתאים לעבודות כרסום קלות ולא כבדות יותר הדורשות יציבות וכוח של רוטר. מהמקיטה שיש לי אני מאד מרוצה(למעט בעיקר מנגנון כוון הגובה שנראה ששיפרו) כי הוא משלים את הרוטר. נוח לעבודות הדורשות הובלה עדינה עם היד כדוגמת החריטה שבצילום וכד.

 

ארז משה

New member
תודה על התשובה.

ראשית העבודות שלך מאוד יפות .לקחתי בחשבון את ההמלצה שלך .ותודה על ההסבר.
 

מתי מי

New member
לעבודות קטנות, וגם גדולות יותר שאינן פגודה מהודרת

הייתי ממליץ לך דווקא על הראוטר הזה. יש לי אחד כזה מעל שנתיים, ואתה יכול לעשות איתו גם עבודות גדולות יותר(לא עבודות של נגריה גדולה, כי אז הייתי ממליץ לך על האחים הגדולים יותר שלו ה- 1.5 כ"ס(או 1500W דגם 621 לא זוכר בדיוק עכשיו) או הגדול יותר 2.5 כ"ס( 2000W דגם 625 אני חושב)).
בכל מיקרה תמיד תוכל להשאיר אותו, לעבודה ידנית. ולקנות אחר בהספק גדול יותר, ולהשאיר אותו קבוע מחובר לשולחן ראוטר. אבל אתה רק בהתחלה, ואולי גם שולחן לראוטר לא אומר לך כלום ( גם לי לא אמר פעם כלום) אזה כמו שיהודה אמר על תרוץ לקנות כלים. קנה לפי הצורך.
אם החלטה ללכת על ראוטר קטן כמו שכתבת. אז אני ממליץ לך ללכת על ה-DeWalt. הכלי חזק יותר מהמקיטה, מבחינת המנוע.(900W), ואיכותי מאוד מבחינת המוצר(התנעה רכה, וכל הפקדים נמצאים מולך, ובהשג אצבע), והנדסת האנוש. ויש לו מערכת כיוון גובה שמורכבת על גוף הראוטר, ועושה לי עבודה נהדרת גם כשהוא מורכב מתחת לשולחן(לא צריך לבנות מעלית).
ניתן להרכיב עליו גם כרסמים של 8 מ"מ, וכן כרסמים של 1/4 אינץ. אני אישית משתמש רק ב-1/4.
קרא כמה ביקורות על שני הכלים, ותבחר את המתאים לך יותר...
מאיר
 

yulevi

New member
לטרימר של מקיטה ערך מוסף

באביזרים הנוספים,הבדלי הכח בינו לדה וולט פחות מורגשים,אך הערך המוסף שלכל חלקי הערכה שווה מאוד בגלל אפשרויות הביצוע הנוספים שאין לאף טרימר
מאחר ואינני חסיד גדול של מקיטה,רניתי אותו במקרה בזמן הרניה הקבוצתית של הבוש,ראיתי את המקיטה שרק הגיע לצלח,ובחישובים מהיר
הגעתי למסקנה שלאביזרי הכרסום ןהתושבות הנוספים ערך מוסף,ביתר החברות חלק מהביזרים ניתן לרכוש בנפרד,ואז המחיר הכללי יקר יותר,ואין מלאי זמין של האביזרים
לפניו היה לי את הדגם הקודם שהפלסטיקה של החלקים הנעים נשחקה מהר
 

ארז משה

New member
מאיר.תודה שהעשרת אותי מהידע שלך.

לקחתי גם את המלצתך בחשבון.ואני מעריך את הנימוק שנובע מניסיון.אין יותר טוב מניסיון .אגב,מה דעתך שארכוש ראוטר חזק יסית ובנוסף טרימר לעבודות עדינות ,ושני הכלים יהיו כמובן מאותה חברה.מה המשמעות ל1/4 אינץ ,האם מידה של רבע אינץ עדיפה על האחרת מבחינת כרסמים להשגה או סיבה אחרת? שמתי לב שבעבודת חריטה לשלטים נוטים להשתמש ברוטר Dewalt.איזה דגם רצוי למטרה ספציפית זאת? ושוב,,האם שני כלים ,רוטר וטרימר יעילים לעבודה מההיבט היעילות ,פרקטיקה,נוחות וכו'? אשמח לקבל חוות דעת.המון תודה.
 

מתי מי

New member
ארז.

1. "Relax! Chill". כמו שאמר יהודה, ואני חוזר על דבריו, לאט, לאט. תרכוש לך את הכלים, לפי צרכי העבודה/פרוייקט. יש כאן לא מעט חברים, שיש להם(כולל אני) כלים חשמליים כאילו ואחרים, שמונחים ומעלים אבק.
2. כרסם 1/4" וכרסם 1/2". המידות האילו מציינות את קוטר ה- shank. ז"א קוטר המוט/ציר/קנה. שעליו מורכבות להבי הכרסם , והוא המחבר בין הכרסם, לראוטר. בכרסמים עם shank של 1/4" מיועדים לעבודות עדינות יותר, ובגדול ניתן לכרסם איתו עד קוטר של 35-36 מ"מ. וזה גם אומר שאם תרצה לכרסם/לעגל פינות. תה מוגבל עד קשת בקוטר של 20 עד 25 מ"מ קוטר. אם אתה רוצה כרסום יותר אתה חייב להשתמש בראוטר עם shank של 1/2".
כרסים אם shank של 1/2" מיועדים לעבודות שדורשות להוריד יותר בשר מהעץ. או לבצע כל מיני כירסומים רב חריצים, שלו ניתן לבצע אם כרסם של 1/4, בגלל חוסר כח. היינו לעבודות נגרות כבדות. אבל למטרה זאת צריך גם ראוטר כבד יותר. הן במשקלו, והן בספק שלו. 1500W וצפונה. בדרך כלל כאילו ראוטרים שמורכבים, על שולחן ראוטר יעודי( לא חייב אפשר גם לעבוד ידנית, ותלוי מה אתה רוצה לעשות). שאתה יכול לבנות לך בעתיד. אם תחליט לשחק כדור רגל במגרש של הגדולים(אני אם הייתי הולך על עבודות נגרות גדולות יותר,והיה לי יותר מקום. כך הייתי נוהג).
3. ישנם ראוטרים שמגיעים עם האפשרות של החלפת ה-תפסנית. וניתן להשתמש גם ב-1/4 וגם 1/2. כל אחד בתורו.
4. ניתן להשיג כרסמים של 1/4, ושל 1/2 ללא שום בעיה. ברשת, ובארץ, ללא שום בעיה.
5. אם אתה רוצה לחרוט שלטים עדיפ להשתמש בראוטר קטן (כמו אילו ששאלת עליהם) משום שאתה נדרש לנהוג, ולשלוט בהם ידנית ובקלילות.
6. כן כשיש שניים, 1/4 וחצי. זה הרבה יותר יעיל. אבל גם יקר (
) ואל תשכח במקרה זה צריך גם כרסמים של 1/4, וגם של 1/2.

מאיר
 

ארז משה

New member
מאיר

ההסבר שלך מאוד מובן לי.והעניק לי נתונים וידע חדש.תודה על ההסבר והסבלנות.יום יבוא ואשלים את העבודה של סבא גאפטו - בת זוג לפינוקיו.
 

yulevi

New member
מאיר

האם ראית את הדגם החדש של מקיטה,יש לו את אותם תכונות של הדה וולט,בהבדל של הספק המנוע שהוא זניח אחרי שניסיתי את הדה וולט,כשדיברנו בזמנו זה היה לפני שניסיתי את הדה וולט השיחה איתך דירבנה אותי לבדוק ולהשוות
כשם שכתבתי הערך המוסף של המקיטה,זה התושבות הנוספות ובמיוחד התושבת לכרסום בזוית
לדעתי אתה עדיין במחשבה לדגם עם חלקי הפלסטיק
 

מתי מי

New member
אין לי שום דבר נגד פלסטיק,או כל תוצר שלו,אם הוא איכותי.

היום איכות התוצרים שאנחנו קוראים להם פלסטיק,(איפה יובל שיסביר בדיוק, PVC פוליקרבונד או אחר). היא ברמה גבוהה מאוד. ונעשה בהם שימוש בכל כלי העבודה שלנו, כולל מסור השולחן של בוש. שרובו כזה.

ההבדל בהספק המנוע(לדעתי) אינו זניח בכלל. ל- DeWalt יש הספק מנוע של כמעט 30% יותר מאשר למקיטה. אם נפנה לעולם הרכב, לדוגמא. רכב עם מנוע בנפח 1300סמ"ק, מול רכב עם מנוע 1600 סמ"ק (לא מתכוון למנועי טורבו, כאן ההבדל גדול יותר). מנוע עם הספק גדול יותר, ומונט גדול יותר. מוציא מעצמו יותר כח. כבר בסל"ד נמוך יותר. מה שאומר. חיי מנוע ארוכים יותר, שקט יותר, ולא עובד כל-כך קשה לביצוע עבודה. כמו מנוע קטן ממנו. ולכן לדעתי נקודה זאת לא זניחה כלל.

אשר לאבזור הנוסף. לא יצא לי לבחון אותו. ואני לא יודע כמה שימושי יהיה הכירסום בזווית? בנתיים עד היום הסתדרנו גם בלי זה . לא?
. אשמח מאוד לקבל דוגמא לביצוע כירסום בזווית. שלא ניתן לבצע עם תושבת ישרה. ולהעמיד אותי על טעותי.

אין לי שום דבר וחצי דבר נגד הראוטר הזה של מקיטה. או אחר שלהם. אבל אני את DeWalt שלי שמח מאוד לאחסן במזוודת(ג'ימס בונד סטייל) קשיחה, ולא בצדנית אוכל.

ואם נחזור לשניה שוב לעולם הרכב. זה כמו רכב 1.3 ל' מאובזר גם עם וו גרירה, מול רכב 1.6 ל' שאין לו כזה.

אם הכל נשמע מעט מיליטנטי, אז בכלל לא.

מאיר
 

yulevi

New member
מאיר האם עם מזוודת גיימס בונד


אתה יכול לקחת בירות קרות לים

עם הציידנית של מקיטה אני יכול הבעייה שהיא גמישה מדי

נחזור לטרימרים,את המקיטה רכשתי במקרה, כמו הרבה שטויות שאנחנו עושים כשרואים צעצוע יפה ומתלהבים,ראיתי אצל צלח ובהשוואת מחיר לדה וולט,העיסקה היתה כדאית,כי מה שהיה חשוב לי שלטרימר היו 2 תושבות,מה שלא היה לבוש.
לדעתי לחברים חדשים שעדיין בתקופת אי הודאות לגבי כלים,הטרימר של ריובי יכול להתאים,הוא כמעט כמו הדגם של מקיטה עם התושבת הפלסטית וזול יותר
או את דגם הבוש החדש שכל חלקיו מתכתיים ,וזה מניסיון של הרבה חברים בפורום,שהצטיידו במספר קניות קבוצתיות
נראה לי שבעניין המקיטה והדה וולט זה הדעות של מאיר ושלי שניהם יקרים מיתר הטרימרים בשוק בגלל התושבות הכפולות
למתחילים הייתי מציע להשקיע את פער המחיר לשמור לרכישת כלי אחר
מה שחשוב לא של מי טוב יותר או יפה יותר הכי חשוב לקנות כלי שיהיה שימושי לצרכים
מאיר
בענייני מנועי רכב שלי יותר חזק משלך 3500 טורבו דיזל
 
למעלה