המכינה באת"א

Hoaxerz

New member
המכינה באת"א

אני מעונין לגשת למכינה באת"א... המכינה של המדעים המדויקים. מישהו פה עשה אותה??? איך היא?? מה לחץ הלימודים??
 
המכינה של את"א

מאוד קשה ואינטנסיבית, במיוחד במסלול של מדעים מדויקים. אני עשיתי את המכינה של את"א במסלול מדעי החיים, ובמסלול הזה היו לי 40 שעות בשבוע של הרצאות ותרגולים, שאחריהן הייתי צריכה בד"כ ללמוד את החומר לבד. הכרתי כמה אנשים שהיו במדעים מדויקים והמצב שלהם היה עוד יותר גרוע. חצי מהאנשים היו נכשלים שם בכל מבחן. המון אנשים עזבו את המכינה באמצע. תעזוב אותך ממכינות, עדיף לשפר בגרויות. אושרית.
 

Hoaxerz

New member
עד כדי כך??

תראי הבגרות שלי לא משהו בכלל....ממש לא משהו. ואני שולט טוב רק במקצועות הריאליים (מתימטיקה,אנגלית וכו...) אז חשבתי שמכינה יכולה מאוד לעזור לי.
 
אז אתה באמת לא צריך מכינה

תראה, לפי מה שהבנתי ממך, אתה לא מסתדר עם מקצועות הומניים נכון
תאמין לי, עדיף לשפר כמה בגרויות חובה קטנות בעזרת מכון פרטי מאשר לעבור את המכינה הזאת. אני אומרת את זה מניסיון. ודרך אגב, מה עם פסיכומטרי
אושרית.
 

Hoaxerz

New member
פסיכומטרי לא מדאיג אותי...

זה די קל לי ואני לומד לזה עכשיו,אני צופה לציון טוב. בקשר למכינה... אני בררתי ולומדים שם (במכינה של המדויקים) פיזיקה 5 יחל. מתימטיקה 5 יחל. ואנגלית 5 יחל אם יש לי פטור מהפסיכומטרי באנגלית (מה שבטוח יהיה לי..כי אני בסימולציות עומד על 150 באנגלית = אין טעויות). זה תקף גם במכינה... אני לא אצטרך ללמוד אנגלית?? נ.ב: תודה על התגובות
 

1234aaa

New member
מצטרף ללטינית.

הסכם של מדעי מחשב באת"א עומד כרגע על 660 ככה. תוציא ציון גבוה בפסיכו' (730 ככה) ועם ממוצע 100 (אחרי בונוסים!!) אתה בפנים.
 

Hoaxerz

New member
שמעתי שיש עדיפות..

למי שעשה מכינה בת"א...ז"א הם מחליפים את ציוני הבגרות בציוני המכינה???? הרגע אמרו לי את זה. ורק לי יש את הבעיה הזאת...שהאתר של את"א לא עובד לי.. www.tau.ac.il )-: אז אני שואל שאלות שכנראה יש תשובות באתר..אבל הוא לא עובד לי )-:
 
זאת ממש לא עדיפות

נכון, הממוצע של המכינה יכול להחליף את ממוצע הבגרות, אבל זה לא תמיד עוזר. כל שנה, ביולי שלפני תחילת שנת הלימודים באוניברסיטה, הם מחליטים על מקדם חדש כדי להמיר את הממוצע של המכינה לממוצע בגרות עם בונוסים. שנה שעברה המקדם הזה היה 1.09. זה אומר שלמשל עם ממוצע מכינה של 90, אתה מגיע לממוצע בגרות של 98.1, וזה אחרי חרישה מטורפת של שנה שלמה. זה לא ששומרים מקומות מיוחדים לתלמידי מכינה, ממש לא. מבחינתם אתה מועמד כמו כל מועמד אחר. אושרית.
 

Hoaxerz

New member
כן אבל תראי

לי יש בגרות...אבל רוב המקצועות שלי הם בערך 60-70. אוקי אז זיש לי בגרות...ואו. אני מעדיף במקום לשפר תנך,היסטוריה,וכו...שבמילא הציונים שיש לי בהם הם אחרי שיפור והם גרועים ,כי אני גרוע במקצועות כאלו. אז מכינה תיהיה טובה יותר במקרה כזה לא??? פשוט אני מרגיש מאוד נוח עם מקצועות מתימטיים.
 
אני יודעת מה לומדים שם

הבעיה היא שפיסיקה ומתמטיקה הם לא ברמה של 5 יחידות של משרד החינוך. זו תכנית לימודים ייחודית של המכינה, והחומר שם הוא ברמה שיותר קרובה לקורסים של האוניברסיטה מאשר לבגרויות. יש לך רקע בפיסיקה ומתמטיקה 5 יחידות מהתיכון
כי אם כן אז יהיה לך קצת יותר קל שם. בכל אופן, כדי לראות את הרמה, עלה לי עכשיו רעיון. אתה יכול ללכת למכינה ולהוציא שם בספריה בחינות של שנים קודמות ולראות את הרמה בעצמך. אם זה נראה לך כמו משהו שתוכל ללמוד בעצמך, או שאתה אפילו כבר עכשיו יודע לפתור, אז לך על זה. למרות שזו עדיין נראית לי השקעה גדולה מדי, שנה שלמה של מכינה, לעומת כמה בגרויות קטנות במועד החורף הקרוב, גם מהבחינה הכספית. דרך אגב, הספריה נמצאת במקלט שליד המזכירות של המכינה ופתוחה בין 11 בבוקר ל7 בערב. בקשר לאנגלית, אז כן, הקורסים באנגלית במשך השנה במכינה הם קורסים של האוניברסיטה לכל דבר. אם יש לך פטור מהפסיכומטרי, אתה לא צריך לעשות קורסים במשך השנה. מה שכן, את הבחינה של סוף שנה באנגלית כן תצטרך לעשות. אבל הבחינה הזאת, לעומת המקצועות האחרים, היא יותר נחמדה מהבגרות של משרד החינוך. יש גם קורס של המכינה (של חצי סמסטר) למי שיש לו פטור ורוצה רענון וחזרה על איך כותבים חיבור, מבנים של משפטים וכו'. לי יש 150 באנגלית בפסיכומטרי, עשיתי את הקורס הקטן של המכינה והוצאתי 98 בבחינה הסופית באנגלית. שיהיה בהצלחה, אושרית.
 
אין על מה, אני שמחה לעזור ../images/Emo13.gif

אבל באמת תשקול את זה טוב טוב לפני שאתה נכנס למכינה כזאת. אני מעכשיו אומרת לך שבמשך שמונה חודשים ויותר לא יהיו לך חיים. המרצים והמתרגלים במכינה הזאת לא ממש עוזרים בלשון המועטה. את רוב החומר תצטרך ללמוד ולהבין לבד, וזה לא חומר קל בכלל. זה לא כמו פיסיקה בתיכון, שכל מה שצריך לדעת זה לפתור תרגילים. במכינה אתה צריך באמת להבין מה שאתה עושה, ולהראות את זה במבחנים. גם אני הייתי גרועה בתיכון במקצועות ההומניים, אבל במועד חורף האחרון עשיתי קורסים בתיכון תל אביב בכפר סבא ושיפרתי המון. למשל, את ספרות שיפרתי מ74 ל97, את היסטוריה מ67 ל95. זה הכל תלוי במורים שיש לך, באמת. שוב, אם יש לך רקע טוב במתמטיקה ופיסיקה, אז אולי המכינה תעזור לך, אבל זו עדיין נראית לי השקעה גדולה מדי. אושרית.
 

Hoaxerz

New member
עוד שאלה ממש קטנה

הציונים של המכינה (מתימטיקה,אנגלית,פיזיקה.) בסוף המכינה אני גם עושה בגרות במקצועות האלו נכון?? והם נכנסים לי לתעודת בגרות?
 
אתה לא עושה את הבגרויות של משרד

החינוך, אלא אתה יכול לבחור אם לדווח על כל אחד מהציונים במבחנים של סוף השנה במכינה בתור ציוני בגרות. אה, ומשהו ששכחתי, 30% מהציון של כל מקצוע בתעודת המכינה הם המבחנים, הבחנים והעבודות של כל השנה. זה משהו שצריך לקחת בחשבון. אושרית.
 

Hoaxerz

New member
הבנתי...

ומשרד החינוך מכיר בזה כציון של מבחן בגרות?
 
למעלה