המיפרקית הראשונה בארץ, 1965

מצב
הנושא נעול.
המיפרקית הראשונה בארץ, 1965

המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.
 

יצחקA

New member
תודה בני../images/Emo6.gif!

המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.
תודה בני
!
 

ליילנד

New member
../images/Emo20.gifיש תמונה../images/Emo35.gif

המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.
יש תמונה
 
יש אבל היא תועלה כאן רק מחר

המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.
יש אבל היא תועלה כאן רק מחר
התמונה היא מתוך קטלוג אוטובוסים ומשאיות משנות הששים. יש שם כלי מאד דומה.
 
הנה תמונה של הויברטי המיפרקי

המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.
הנה תמונה של הויברטי המיפרקי
לרכב היו 76 מקומות ישיבה וללא אפשרות עמידה. האוטובוס בתצלום זהה לאוטובוס שנקנה על ידי אגד למעט העטבדה שהוא מצוייד במנוע פיאט ובאגד הוא צוייד במנוע ליילנד. לדגם קראו, אגב, Viberti Monotral
 

ארזS

New member
../images/Emo51.gif../images/Emo45.gif

הנה תמונה של הויברטי המיפרקי
לרכב היו 76 מקומות ישיבה וללא אפשרות עמידה. האוטובוס בתצלום זהה לאוטובוס שנקנה על ידי אגד למעט העטבדה שהוא מצוייד במנוע פיאט ובאגד הוא צוייד במנוע ליילנד. לדגם קראו, אגב, Viberti Monotral
 

ליילנד

New member
דבר כזה הסתובב בת"א../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

הנה תמונה של הויברטי המיפרקי
לרכב היו 76 מקומות ישיבה וללא אפשרות עמידה. האוטובוס בתצלום זהה לאוטובוס שנקנה על ידי אגד למעט העטבדה שהוא מצוייד במנוע פיאט ובאגד הוא צוייד במנוע ליילנד. לדגם קראו, אגב, Viberti Monotral
דבר כזה הסתובב בת"א

אני אישית לא זוכרת? אבל זה מדהים לדעת שבארץ היתה מפרקית ב-1965, באיזה קו היא עבדה אתה יודע?
 

יצחקA

New member
תודה! ניתן לראות שהמפרק שלו לא זהה

הנה תמונה של הויברטי המיפרקי
לרכב היו 76 מקומות ישיבה וללא אפשרות עמידה. האוטובוס בתצלום זהה לאוטובוס שנקנה על ידי אגד למעט העטבדה שהוא מצוייד במנוע פיאט ובאגד הוא צוייד במנוע ליילנד. לדגם קראו, אגב, Viberti Monotral
תודה! ניתן לראות שהמפרק שלו לא זהה
למפרק של המאנים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה