המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.
המיפרקית הראשונה בארץ, 1965
כן, המפרקית האמיתית..לא עגלה מאולתרת נגררת אלא מפרקית ייעודית, עם גרמושקה, הגיעה הנה בשנת 1965 לכבוד הקונגרס הבינלאומי לתחבורה ציבורית שהתקיים כאן. היא היתה תוצרת החברה האיטלקית Viberti ובעלת מכללים מיכניים של ליילנד. ויברטי היתה יצרנית אוטובוסים ומשאיות גדולה באיטליה ובנתה את רוב האוטובוסים שלה על בסיס של פיאט (ומכאן הטעות שלי כשהכרזתי בקולי קולות באחד השירשורים הקודמים שהמפרקית היתה של פיאט).היום היא מייצרת גרורים בלבד. הרכב שהגיע הנה נקנה אחרי התערוכה על ידי אגד והוסב מהגה ימני להגה שמאלי (למיטב ידיעתי ההגה היה בצד ימין כי אז עדיין האוטובוסים העירוניים באיטליה חויבו בהגה ימני). יחידת הכח היתה בחלק הקדמי ואילו החלק האחורי צויד בשני סרנים, קדמי ואחורי (ולא סרן אחד כמו המיפרקיות המודרניות). האוטובוס נוסה כמה שנים ולאחר מכן נזנח וחלקו האחורי נראה עוד בשנות השמונים במגרש גרוטאות מזרחית למקווה ישראל על כביש אזור. אני מקווה שמחר אוכל להראות תמונות טובות של הדגם. ותודה לנח סלוצקי שמצא את המידע על הרכב.