המיספרה דומיננטית

אוקין

New member
המיספרה דומיננטית

שלום, האם ידוע לכם משהו על תופעה שבה אין לאדם המיספרה דומיננטית. ואולי איך זה נקרא בשפה מיקצועית,בכדי שאוכל למצוא על כך חומר בנט. תודה.
 
איך למצוא חומר

דרך אחת היא להקליד בגוגל בתוך מרכאות את צמד המילים שאת/ה מחפש/ת. "המיספרה דומיננטית" ואפשר גם ללא המרכאות... דוגמא אחת.
 

אוקין

New member
תודה

אבל אם היית קוראת מעט, היית רואה שהמאמר אינו עוסק כלל בחוסר המיספרה דומיננטית, אלא מסביר על המיספרה ימנית/שמאלית. וככה גם כל שאר החומר שמצאתי בנט. לכן שאלתי,ואני שואלת שוב,אולי יש לזה שם מיקצועי כלשהו? האם את כאשת מקצוע ומאבחנת ניתקלת בענין הזה? מה זה אומר לפי ידיעותיך?
 

zivadina

New member
פעם לימדו אותי

שאם אין צד דומיננטי, לאדם יש בעייה של כוונים. אני "נתפסתי" לזה כי זאת בדיוק הבעייה שלי, ולקח לי המון שנים לעשות לעצמי סימנים כדי לזכור איפה צד ימין ואיפה צד שמאל. יש לי גם בעייה של התמצאות במרחב, ואני משערת שזה קשור. אגב, אני כותבת ביד שמאל, אוכלת בכף ביד שמאל, אבל את כל הדברים האחרים כמו תפירה ביד, חיתוך בסכין, להכות בפטיש - אני עושה ביד ימין.
 

freearth10

New member
ידוע גם ידוע

מורים ופסיכולוגים יראו זאת כבעיה, אני רואה זאת כברכה, כי לאותו האדם יש יכולת למידה רב מימדית. כמטפלת בלקויי קשב ולמידה אני תמיד מנסה לפתח את הצד הלא דומיננטי ולתת לו מקום בחיים והנה יש כאן אדם שזה בא לו בטבעיות. אני לא רואה כאן את הבעיה שאין לאותו האדם במה להאחז. יש לו הרבה יותר ממה שיש לאדם שנאחז רק בימין, או רק בשמאל. הבעיה מתחילה כשאותו האדם מגיע לכיתה א ושם כל המיומנות הנדרשת ממנו היא שמאלית בלבד, ולכן זה יקח לו כמה שנים טובות למצוא את הכיוון שלו בחיים ואולי כאן הסיבה לבלבול בין הצדדים עליה דיברה זיוהדינה. לקבל את הדרך שלו להתנהל בחיים, גם אם היא שונה מאוד מהדרך ה"מקובלת" יחסוך לאותו האדם הרבה מאוד תסכולים ויאפשר לו לנוע בדרך שהכי מתאימה לו.
מאיה
 
דוקא אצל הבן שלי זה ההיפך..

כותב ביד ימין, ואת כל השאר עושה ביד שמאל. יד שמאל גם יותר חזקה אצלו- לדעת הנאורולוג. ממש אין לו צד דומיננטי. אבל- התפיסה המרחבית שלו מעולה {בכל המבחנים היה הרבה מעל לממוצע}, אין לו בעיה של כיוונים, וידע כיוונים כבר מגיל צעיר מאוד. הזיכרון החזותי שלו מדהים כולל כיוונים, נווט מעולה, והומלץ לו באבחונים ללכת בכיוון של ארכיטקטורה...
 

מנש ש

New member
המיספרות ודומיננטיות.

שלום, מכיוון שהחומר המדובר קיים רק בספרות בשפה האנגלית, עלייך להכיר את המונחים בשפה זו. המונחים הינם hemispheric asymmetry ו- laterality כמובן שקיימים עוד מונחים. בהצלחה
 
למעלה