זאת הרי פבריקציה מוחלטת של המצב בשטח
דחיות בהפעלת הפרויקט?
ש. מדוע סובל הפרויקט מדחיות רבות ומדוע זינקה עלותו הרבה מעבר לאומדנים המקוריים?
תשובה: התכנון המקורי התייחס למסלולי המטרונית ובהתאם לכך נקבע האומדן הראשוני. מאז התווספו עבודות של החלפה ושדרוג תשתיות עיליות, ובעיקר תת-קרקעיות, לאורך המסלולים ולכן גם התעדכן האומדן והתארך זמן ההקמה.
זאת הרי פבריקציה מוחלטת של המצב בשטח
ביפה נוף דרשו מנהרות תשתית, גם ברחוב העצמאות וגם ברחובות יל"ג-החלוץ
עלות קטע של "מנהרת תשתית" הוא 70 מליון שקל לקילומטר אחד!!
העבודות היו אמורות לקחת שנתיים כמובן גם בזה לא עמדו.
אם היו משקעים את התשתיות מתחת למדרכות כמו שעושה כל עיר בעולם, אז העלות
לא הייתה 70 מליון שקל אלא 7 מליון שקל.
זמן העבודה לא היה שנתיים, אלא חודשיים.
אבל? הרי אנחנו מבינים מה הייתה המטרה, לספק עבודה לחברות תשתיות שבהן
מכהנים חברים, מכרים, חברים ללימודים וקרובי משפחה של מהנדסי התחבורה ביפה נוף.
ואז איך גוזרים קופון? נותנים לחברות האלו פרויקטים של מנהרות תשתית, מנפחים את
העלויות במאות מליוני שקלים, וגוזרים מהן אחרכך רווח אישי - הבן של הבכיר ביפה נוף יעבוד
כשיסיים את לימודיו כמהנדס תחבורה, בחברה שזכתה במכרז של יפה נוף, וקיבלה מאות מליוני שלקים..
ככה זה עובד רבותי.
השחיתות פה חוגגת ישר עם יד לתוך הכיס שלנו אחרכך כשמדווחים על גרעון עתק בממשלה
ככה הוא נוצר בדיוק. בשיטות האלה.