המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
קירוי במרכזית הקריות


שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
קירוי במרכזית הקריות

ש. מרכזית הקריות - מדוע לא בוצע במקום קירוי בסיסי, לפחות של אזורי ההמתנה?

תשובה: במרכזית הקריות יוצבו מספר סככות המתנה, בדומה לסככות שיוצבו בכל תחנות המטרונית.
 

25306yosef

New member
אז ככל הנראה עובדים עלינו בעיניים ???

קירוי במרכזית הקריות

ש. מרכזית הקריות - מדוע לא בוצע במקום קירוי בסיסי, לפחות של אזורי ההמתנה?

תשובה: במרכזית הקריות יוצבו מספר סככות המתנה, בדומה לסככות שיוצבו בכל תחנות המטרונית.
אז ככל הנראה עובדים עלינו בעיניים ???
מניתוח השאלה והתשובה שמגיעה בעקבותיה (ובצירוף חיסיון המידע לגבי גורלם העתידי של הקווים הבינעירוניים), מתקבל הרושם שעובדים עלינו בעיניים, ולמעשה לא תהיה בקריות תחנה מרכזית כלל, אלא תחנת קצה בלבד לקווי המטרונית, ואולי גם תחנת קצה בלבד (לא תחנה מרכזית) לקווי עכו, נהריה, כרמיאל, צפת, קרית שמונה, וכו...

על קופה מאוישת ו/או אוטומטית למכירת כרטיסי נסיעה (לאוטובוסים הבינעירוניים), מוקדם עדיין לחלום...

ואחרי שהופתעתי מקריאת הודעה זו שמתקבל ממנה הרושם שלמעשה עבדו ועובדים עלינו בעיניים, אני לא אהיה מופתע אם כך אכן יהיו פני הדברים.
 
למה אתה בעד קיצור הקווים הבינעירוניים

אז ככל הנראה עובדים עלינו בעיניים ???
מניתוח השאלה והתשובה שמגיעה בעקבותיה (ובצירוף חיסיון המידע לגבי גורלם העתידי של הקווים הבינעירוניים), מתקבל הרושם שעובדים עלינו בעיניים, ולמעשה לא תהיה בקריות תחנה מרכזית כלל, אלא תחנת קצה בלבד לקווי המטרונית, ואולי גם תחנת קצה בלבד (לא תחנה מרכזית) לקווי עכו, נהריה, כרמיאל, צפת, קרית שמונה, וכו...

על קופה מאוישת ו/או אוטומטית למכירת כרטיסי נסיעה (לאוטובוסים הבינעירוניים), מוקדם עדיין לחלום...

ואחרי שהופתעתי מקריאת הודעה זו שמתקבל ממנה הרושם שלמעשה עבדו ועובדים עלינו בעיניים, אני לא אהיה מופתע אם כך אכן יהיו פני הדברים.
למה אתה בעד קיצור הקווים הבינעירוניים
עד מרכזית הקריות? הרי עדיף בהרבה שהקווים הבינעריוניים יגיעו עד מרכזית המפרץ, וכךתהיה אפשרות מעבר מהם לא רק לקו 1 של המטרונית, אלא גם לקווים 2 ו-3, וגם לקווים לכרמל, לנשר, לעפולה וכו'.
 

25306yosef

New member
אני לא בעד קיצור הקווים הבינעירוניים,

למה אתה בעד קיצור הקווים הבינעירוניים
עד מרכזית הקריות? הרי עדיף בהרבה שהקווים הבינעריוניים יגיעו עד מרכזית המפרץ, וכךתהיה אפשרות מעבר מהם לא רק לקו 1 של המטרונית, אלא גם לקווים 2 ו-3, וגם לקווים לכרמל, לנשר, לעפולה וכו'.
אני לא בעד קיצור הקווים הבינעירוניים,
ואני בהחלט טוען שהם צריכים להגיע עד למרכזית המפרץ (ואפילו עד לחוף הכרמל, וכתבתי את זה רבות בעבר...).

אך מתקבל הרושם שכאשר תופעל המטרונית, תחנת הקצה של כל הקווים הבינעירוניים ל/מ הגליל המערבי / כרמיאל / צפת / קרית שמונה / וכו... תהיה במרכזית הקריות ולא במרכזית המפרץ. בכל אופן, בתשובותיה של חברת יפה נוף אין כל התייחסות לשינויים הצפויים במערך הקווים הבינעירוניים.
 
לפי מה קיבלת את הרושם הזה?

אני לא בעד קיצור הקווים הבינעירוניים,
ואני בהחלט טוען שהם צריכים להגיע עד למרכזית המפרץ (ואפילו עד לחוף הכרמל, וכתבתי את זה רבות בעבר...).

אך מתקבל הרושם שכאשר תופעל המטרונית, תחנת הקצה של כל הקווים הבינעירוניים ל/מ הגליל המערבי / כרמיאל / צפת / קרית שמונה / וכו... תהיה במרכזית הקריות ולא במרכזית המפרץ. בכל אופן, בתשובותיה של חברת יפה נוף אין כל התייחסות לשינויים הצפויים במערך הקווים הבינעירוניים.
לפי מה קיבלת את הרושם הזה?
אתה הרי כותב שאין שום תשובות לגבי הקווים הבינעירוניים, אז ממה הרושם? מהשערות שלך?
 

25306yosef

New member
הרושם שלי מתבסס על רפורמות שבוצעו בעבר,

לפי מה קיבלת את הרושם הזה?
אתה הרי כותב שאין שום תשובות לגבי הקווים הבינעירוניים, אז ממה הרושם? מהשערות שלך?
הרושם שלי מתבסס על רפורמות שבוצעו בעבר,
כמו ביטול תחנת עופר בחיפה ופיצול התנועה הבינעירונית למרכזית חוף הכרמל ולמרכזית המפרץ.

כמו כן, הועלו בעבר בפורום השערות על מהלך שכזה על מנת לאלץ את הנוסעים בקווים הבינעירוניים להשתמש במטרונית ולהצדיק בכך את ההשקעה הרבה שבוצעה בהקמתה. בכל אופן, אני מאוד סקרן לגבי עתידם של הקווים הבינעירוניים מכיוון שאני משתמש רק בהם.
 

בועז ל

New member
רחוב יל"ג


שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
רחוב יל"ג

ש. להערכתנו, רחוב יל"ג נמצא במצב די מוכן. מתי יופעל בו הנתיב?

תשובה: בימים אלה מבוצעות עבודות לסלילת נתיב המטרונית ברח' יל"ג. עם השלמת הסלילה יופעל הנתיב.
 
רחוב ילג ותחנת המטרונית שבו

רחוב יל"ג

ש. להערכתנו, רחוב יל"ג נמצא במצב די מוכן. מתי יופעל בו הנתיב?

תשובה: בימים אלה מבוצעות עבודות לסלילת נתיב המטרונית ברח' יל"ג. עם השלמת הסלילה יופעל הנתיב.
רחוב ילג ותחנת המטרונית שבו
נתיב המטרונית נסלל עם פס אדום ברחוב יל''ג פינת הרצל
 

tapuzo

New member
שים לב ל"תחנת" האוטובוס ממול אפילו ספסל אין

רחוב ילג ותחנת המטרונית שבו
נתיב המטרונית נסלל עם פס אדום ברחוב יל''ג פינת הרצל
שים לב ל"תחנת" האוטובוס ממול אפילו ספסל אין
תקעתם את השלט על עמוד חשמל
אין ספסלים, אין מבנה תחנה אפילו זמני אם היא זמנית
כבר אי אפשר לדעת מה זמני מה קבוע
בלאגן מוחלט
 

בועז ל

New member
שדרוג תחנות ברחוב החלוץ


שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
שדרוג תחנות ברחוב החלוץ

ש. שדרוג 3 תחנות ברחוב החלוץ - מתי יבוצע שדרוג לתחנות ברחוב החלוץ 16, 42 והחלוץ/סוקולוב?

תשובה: במהלך חודש מאי העבודה החלה ברחוב החלוץ על הרציפים.
 
עבודות בתחנת המטרונית ''שוק תלפיות''

שדרוג תחנות ברחוב החלוץ

ש. שדרוג 3 תחנות ברחוב החלוץ - מתי יבוצע שדרוג לתחנות ברחוב החלוץ 16, 42 והחלוץ/סוקולוב?

תשובה: במהלך חודש מאי העבודה החלה ברחוב החלוץ על הרציפים.
עבודות בתחנת המטרונית ''שוק תלפיות''
עבודות בתחנת המטרונית ''שוק תלפיות'' טרם החלו ממש
 

25306yosef

New member
למה אין תאריך מדוייק ?

מועד פתיחת הקווים

ש. מתי ייחנך כל קו וקו של המטרונית?
תשובה: בחודש אוגוסט 2013.
למה אין תאריך מדוייק ?
האם מדובר במידע סודי או בסוד מסחרי ?

האם ייתכן ויוחלט לדחות שוב את פתיחת המטרונית ליום ראשון 06/10/2013 ? ולאחר מכן לדחות שוב ושוב ושוב.... ?

לאור הדחיות הרבות שהיו בעבר והתשובה החמקמקה ללא ציון התאריך המדוייק, מתקבל הרושם שיתכן ובסופו של דבר יוחלט לדחות שוב את מועד הפתיחה עד אחרי החגים...

הרי נאמר כבר שהמטרונית תפעל החל מחודש מאי 2013 ופתאום הוחלט לדחות לחודש אוגוסט. מה בדיוק ימנע מהם לדחות את מועד הפתיחה עד לאחר החגים, ולאחר מכן לדחות את מועד הפתיחה שוב ושוב ושוב...... ?
 

בועז ל

New member
דחיות בהפעלת הפרויקט?

שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
דחיות בהפעלת הפרויקט?
ש. מדוע סובל הפרויקט מדחיות רבות ומדוע זינקה עלותו הרבה מעבר לאומדנים המקוריים?

תשובה: התכנון המקורי התייחס למסלולי המטרונית ובהתאם לכך נקבע האומדן הראשוני. מאז התווספו עבודות של החלפה ושדרוג תשתיות עיליות, ובעיקר תת-קרקעיות, לאורך המסלולים ולכן גם התעדכן האומדן והתארך זמן ההקמה.
 

tapuzo

New member
זאת הרי פבריקציה מוחלטת של המצב בשטח

דחיות בהפעלת הפרויקט?
ש. מדוע סובל הפרויקט מדחיות רבות ומדוע זינקה עלותו הרבה מעבר לאומדנים המקוריים?

תשובה: התכנון המקורי התייחס למסלולי המטרונית ובהתאם לכך נקבע האומדן הראשוני. מאז התווספו עבודות של החלפה ושדרוג תשתיות עיליות, ובעיקר תת-קרקעיות, לאורך המסלולים ולכן גם התעדכן האומדן והתארך זמן ההקמה.
זאת הרי פבריקציה מוחלטת של המצב בשטח
ביפה נוף דרשו מנהרות תשתית, גם ברחוב העצמאות וגם ברחובות יל"ג-החלוץ
עלות קטע של "מנהרת תשתית" הוא 70 מליון שקל לקילומטר אחד!!
העבודות היו אמורות לקחת שנתיים כמובן גם בזה לא עמדו.

אם היו משקעים את התשתיות מתחת למדרכות כמו שעושה כל עיר בעולם, אז העלות
לא הייתה 70 מליון שקל אלא 7 מליון שקל.
זמן העבודה לא היה שנתיים, אלא חודשיים.
אבל? הרי אנחנו מבינים מה הייתה המטרה, לספק עבודה לחברות תשתיות שבהן
מכהנים חברים, מכרים, חברים ללימודים וקרובי משפחה של מהנדסי התחבורה ביפה נוף.
ואז איך גוזרים קופון? נותנים לחברות האלו פרויקטים של מנהרות תשתית, מנפחים את
העלויות במאות מליוני שקלים, וגוזרים מהן אחרכך רווח אישי - הבן של הבכיר ביפה נוף יעבוד
כשיסיים את לימודיו כמהנדס תחבורה, בחברה שזכתה במכרז של יפה נוף, וקיבלה מאות מליוני שלקים..
ככה זה עובד רבותי.
השחיתות פה חוגגת ישר עם יד לתוך הכיס שלנו אחרכך כשמדווחים על גרעון עתק בממשלה
ככה הוא נוצר בדיוק. בשיטות האלה.
 

amit1270

New member
די כבר!! מילאת את השרשור הזה בקיטורים

זאת הרי פבריקציה מוחלטת של המצב בשטח
ביפה נוף דרשו מנהרות תשתית, גם ברחוב העצמאות וגם ברחובות יל"ג-החלוץ
עלות קטע של "מנהרת תשתית" הוא 70 מליון שקל לקילומטר אחד!!
העבודות היו אמורות לקחת שנתיים כמובן גם בזה לא עמדו.

אם היו משקעים את התשתיות מתחת למדרכות כמו שעושה כל עיר בעולם, אז העלות
לא הייתה 70 מליון שקל אלא 7 מליון שקל.
זמן העבודה לא היה שנתיים, אלא חודשיים.
אבל? הרי אנחנו מבינים מה הייתה המטרה, לספק עבודה לחברות תשתיות שבהן
מכהנים חברים, מכרים, חברים ללימודים וקרובי משפחה של מהנדסי התחבורה ביפה נוף.
ואז איך גוזרים קופון? נותנים לחברות האלו פרויקטים של מנהרות תשתית, מנפחים את
העלויות במאות מליוני שקלים, וגוזרים מהן אחרכך רווח אישי - הבן של הבכיר ביפה נוף יעבוד
כשיסיים את לימודיו כמהנדס תחבורה, בחברה שזכתה במכרז של יפה נוף, וקיבלה מאות מליוני שלקים..
ככה זה עובד רבותי.
השחיתות פה חוגגת ישר עם יד לתוך הכיס שלנו אחרכך כשמדווחים על גרעון עתק בממשלה
ככה הוא נוצר בדיוק. בשיטות האלה.
די כבר!! מילאת את השרשור הזה בקיטורים
בלתי פוסקים וחוזרים על עצמם, תיאוריות מגוחכות (כן, איזה כסף גדול מתגלגל בענף הנדסת התחבורה..). די הבנו. תנוח.
 

rax4444

New member
שאלה חשובה נוספת

שאלות בנושאי ביצוע ולוחות זמנים
שאלה חשובה נוספת
מדוע קו המטרונית לבת גלים מסיים בצומת דולפין ולא ממשיך עד יטבתה בכביש הרגיל?
פירוש הדבר הוא שעשרות ומאות נוסעים מידי יום ירדו בצומת דולפין וימתינו לאוטובוס נוסף כדי לנסוע תחנה אחת עד בית חולים רמבם.
קו 108 משרת חולים וזקנים לא סביר להניח שהם ילכו את המרחק הזה ברגל.
 

danits2008

New member
נראה לי...

שאלה חשובה נוספת
מדוע קו המטרונית לבת גלים מסיים בצומת דולפין ולא ממשיך עד יטבתה בכביש הרגיל?
פירוש הדבר הוא שעשרות ומאות נוסעים מידי יום ירדו בצומת דולפין וימתינו לאוטובוס נוסף כדי לנסוע תחנה אחת עד בית חולים רמבם.
קו 108 משרת חולים וזקנים לא סביר להניח שהם ילכו את המרחק הזה ברגל.
נראה לי...
שהוא כן ממשיך, אבל בתנועה מעורבת (מכוניות, אוטובוסים וגם מטרונית)
 
התושבים ביקשו להפחית את התנועה שם

שאלה חשובה נוספת
מדוע קו המטרונית לבת גלים מסיים בצומת דולפין ולא ממשיך עד יטבתה בכביש הרגיל?
פירוש הדבר הוא שעשרות ומאות נוסעים מידי יום ירדו בצומת דולפין וימתינו לאוטובוס נוסף כדי לנסוע תחנה אחת עד בית חולים רמבם.
קו 108 משרת חולים וזקנים לא סביר להניח שהם ילכו את המרחק הזה ברגל.
התושבים ביקשו להפחית את התנועה שם
בקשו שהשכונה תהיה שקטה יותר,
ולכן הרבה קווים קוצרו עד תחנת הרכבת בת גלים,
ביניהם: קו 108, 18 ..
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה