המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

מצב
הנושא נעול.

בועז ל

New member
המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום

המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
 

בועז ל

New member
כרטוס משותף - כבר מתחילת ההפעלה


המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
כרטוס משותף - כבר מתחילת ההפעלה

שאלה: האם מתוכנן כרטוס משותף כבר מתחילת ההפעלה והאם יופעל במתכונת 90 דקות ללא הגבלת החלפות?
תשובה: הכרטוס המשולב יופעל באמצעות הרב-קו כבר עם הפעלת המטרונית. עלות הנסיעה, אזורי התשלום וזמן הנסיעה (90 דקות) יופעלו במטרונית כפי שהם מופעלים כיום בקווי התחבורה הציבורית בחיפה, ללא הגבלה במספר ההחלפות.
 

amit1270

New member
מה לגבי כרטיסי נייר חד-פעמיים?

כרטוס משותף - כבר מתחילת ההפעלה

שאלה: האם מתוכנן כרטוס משותף כבר מתחילת ההפעלה והאם יופעל במתכונת 90 דקות ללא הגבלת החלפות?
תשובה: הכרטוס המשולב יופעל באמצעות הרב-קו כבר עם הפעלת המטרונית. עלות הנסיעה, אזורי התשלום וזמן הנסיעה (90 דקות) יופעלו במטרונית כפי שהם מופעלים כיום בקווי התחבורה הציבורית בחיפה, ללא הגבלה במספר ההחלפות.
מה לגבי כרטיסי נייר חד-פעמיים?
לא ברור מהתשובות אם יהיו כרטיסים כאלה ואם יאפשרו החלפה בין המטרונית לאוטובוסים בקווים האחרים.
 

scooby5

Member
למיטב ידיעתי יהיו ויאפשרו החלפות

מה לגבי כרטיסי נייר חד-פעמיים?
לא ברור מהתשובות אם יהיו כרטיסים כאלה ואם יאפשרו החלפה בין המטרונית לאוטובוסים בקווים האחרים.
למיטב ידיעתי יהיו ויאפשרו החלפות
כפי שנהוג כיום ובעתיד ישלבו גם את הכרמלית.
 

tapuzo

New member
לא, חבל שיפה בלוף לא פותחת אתר שו"ת לציבור

תודה. חבל שאין התייחסות בתשובות של יפה נוף
לא, חבל שיפה בלוף לא פותחת אתר שו"ת לציבור
במקום שיהיה אתר מסודר למטרונית שבו ניתן יהיה אונליין להתכתב עם נציג מוסמך
שיתן לציבור תשובות או יעלו FAQ שאלות שמצופה שהציבור ישאל ואתר עם מידע
מלא והסברים ומפות ומיקומי תחנות ועדכונים באיזה תחנה יש כמה ספספלים ובאיזה
תחנה יש מגבלה לנכים ובאיזה תחנה יעצור איזה קוים ואיזה קוים יתקצרו או יתבטלו
אז הם בעצמם לדעתי עוד לא הבינו 100% את הבלאגן המטורף שהם עושים אבל
אתר כזה הם לא פותחים
 

amit1270

New member
יש עוד 3 חודשים

לא, חבל שיפה בלוף לא פותחת אתר שו"ת לציבור
במקום שיהיה אתר מסודר למטרונית שבו ניתן יהיה אונליין להתכתב עם נציג מוסמך
שיתן לציבור תשובות או יעלו FAQ שאלות שמצופה שהציבור ישאל ואתר עם מידע
מלא והסברים ומפות ומיקומי תחנות ועדכונים באיזה תחנה יש כמה ספספלים ובאיזה
תחנה יש מגבלה לנכים ובאיזה תחנה יעצור איזה קוים ואיזה קוים יתקצרו או יתבטלו
אז הם בעצמם לדעתי עוד לא הבינו 100% את הבלאגן המטורף שהם עושים אבל
אתר כזה הם לא פותחים
יש עוד 3 חודשים
 

tapuzo

New member
המטרונית הייתה אמורה לפעול מסוף 2010

יש עוד 3 חודשים
המטרונית הייתה אמורה לפעול מסוף 2010
בקיצור היה להם 3 שנים נוספות להיערך עם אתר מסודר והסברים ושאלות ותשובות
והסבר לציבור מה יבוטל, מה יפעל במקביל, למה איך כמה ומדוע.
אלא שיפה נוף ואדון עופר עמר עוסקים בעיקר בהסתרת מידע מהציבור.
כפי שהם הסתירו את הגרעון של 300 מליון שקל מהאוצר לפני שחתמו את ההסכם המשולש
עם עיריית חיפה. כן אנחנו כולנו צריכים לחטוף גזרות כלכליות על חצי מליארד שקל גרעון בגלל
התעלול תחבורה המטופש הזה עם אוטובוסים מיוחדים במליארד שקל ועם קוים שהופכים
לפחות יעילים מכיוון שצריך לרדת מהמטרונית להמתין שוב לקו אחר של אגד כן תיקוף
לא תיקוף, בלאגן מטורף בעיר שבה 20 אחוז קשישים ו-25 אחוז עולים.
בראבו ליפה נוף.
 

25306yosef

New member
מה לגבי תשובות לשאלותיי מאתמול ?

למיטב ידיעתי יהיו ויאפשרו החלפות
כפי שנהוג כיום ובעתיד ישלבו גם את הכרמלית.
מה לגבי תשובות לשאלותיי מאתמול ?
האם גם בנושא זה עלי לפנות דרך תיבת המסרים אל מנהלי הפורום או אולי לפנות ישירות לחברת יפה נוף ? או אולי לחרוג ממנהגי והפעם לשלם למשרד התחבורה אגרה על סך 100 ש"ח לצורך הגשת בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע ?


לדעתי התשובות לשאלות ששאלתי אתמול חשובות לכל הגולשים בפורום ואין סיבה לנהל את הדיון דרך תיבת המסרים, או לפנות בצורה פרטנית לחברת יפה נוף או אל הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה.

אני שאלתי אתמול שאלות לגבי נסיעות המשך בקווים בינעירוניים באוטובוסים עם כרטיסי נסיעה חד פעמיים מנייר, ונתתי דוגמה לכך שברכבת ישראל (ישות משפטית אחת) הדבר אפשרי גם אם יש צורך להחליף כמה רכבות בדרך. לעומת זאת, במקרה של החלפה בין המטרונית לאוטובוס בינעירוני, מדובר על שתי ישויות משפטיות שונות, אך אם הדבר אפשרי בין המטרונית לאוטובוסים העירוניים בתוך חיפה והקריות, האם אין גם את האפשרות לרכוש כרטיס נסיעה אחיד מנייר שישמש לצורך נסיעה בינעירונית מחוף הכרמל לעיר כרמיאל תוך כדי החלפת אוטובוס בדרך שמופעל על ידי ישות משפטית אחרת ?

ואם התשובה היא שלילית, אז אשאל שוב, מדוע ??? מדוע ולמה לא לאפשר רכישת כרטיס נסיעה אחיד מתחנת המוצא (חוף הכרמל) אל תחנת היעד (קרית שמונה) ?

ושאלה נוספת,

במידה והתשובה לשאלה לעייל היא חיובית, אז, האם ניתן לרכוש כרטיס הלוך ושוב מחוף הכרמל לקרית שמונה ?

*

היעדים הבינעירוניים שציינתי הם לצורך המחשה בלבד.

חבל מאוד שבתשובתך אתה מתייחס ליעדים עירוניים בלבד, דבר שכבר ידוע לכל ונכתב עליו רבות בפורום הזה ופועל כבר מזה זמן רב בירושלים ובתל אביב, ואילו ליעדים הבינעירוניים אין שום פיתרון כירטוס.
 

scooby5

Member
ידידי יוסף

מה לגבי תשובות לשאלותיי מאתמול ?
האם גם בנושא זה עלי לפנות דרך תיבת המסרים אל מנהלי הפורום או אולי לפנות ישירות לחברת יפה נוף ? או אולי לחרוג ממנהגי והפעם לשלם למשרד התחבורה אגרה על סך 100 ש"ח לצורך הגשת בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע ?


לדעתי התשובות לשאלות ששאלתי אתמול חשובות לכל הגולשים בפורום ואין סיבה לנהל את הדיון דרך תיבת המסרים, או לפנות בצורה פרטנית לחברת יפה נוף או אל הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה.

אני שאלתי אתמול שאלות לגבי נסיעות המשך בקווים בינעירוניים באוטובוסים עם כרטיסי נסיעה חד פעמיים מנייר, ונתתי דוגמה לכך שברכבת ישראל (ישות משפטית אחת) הדבר אפשרי גם אם יש צורך להחליף כמה רכבות בדרך. לעומת זאת, במקרה של החלפה בין המטרונית לאוטובוס בינעירוני, מדובר על שתי ישויות משפטיות שונות, אך אם הדבר אפשרי בין המטרונית לאוטובוסים העירוניים בתוך חיפה והקריות, האם אין גם את האפשרות לרכוש כרטיס נסיעה אחיד מנייר שישמש לצורך נסיעה בינעירונית מחוף הכרמל לעיר כרמיאל תוך כדי החלפת אוטובוס בדרך שמופעל על ידי ישות משפטית אחרת ?

ואם התשובה היא שלילית, אז אשאל שוב, מדוע ??? מדוע ולמה לא לאפשר רכישת כרטיס נסיעה אחיד מתחנת המוצא (חוף הכרמל) אל תחנת היעד (קרית שמונה) ?

ושאלה נוספת,

במידה והתשובה לשאלה לעייל היא חיובית, אז, האם ניתן לרכוש כרטיס הלוך ושוב מחוף הכרמל לקרית שמונה ?

*

היעדים הבינעירוניים שציינתי הם לצורך המחשה בלבד.

חבל מאוד שבתשובתך אתה מתייחס ליעדים עירוניים בלבד, דבר שכבר ידוע לכל ונכתב עליו רבות בפורום הזה ופועל כבר מזה זמן רב בירושלים ובתל אביב, ואילו ליעדים הבינעירוניים אין שום פיתרון כירטוס.
ידידי יוסף
יתכן שנוצר בעיניך רושם מוטעה כאילו אני עובד בחברת יפה נוף או בדן בצפון.
אם זה הרושם, הרי שהוא מוטעה.
אני רק סייעתי בידיו של בועז בנושא הפנייה, והוספתי כאן תשובה על סמך ידע אישי קטן שיש לי בנושא.
אילו ידעתי יותר - ודאי שהייתי משיב בפירוט.
לכן, אני לא מוצא שום סיבה ל"חבל" בהודעה שכתבתי למעלה.
 

בועז ל

New member
לפני שאתה קורא (מה שלבטח לא עשית) את הודעת

מה לגבי תשובות לשאלותיי מאתמול ?
האם גם בנושא זה עלי לפנות דרך תיבת המסרים אל מנהלי הפורום או אולי לפנות ישירות לחברת יפה נוף ? או אולי לחרוג ממנהגי והפעם לשלם למשרד התחבורה אגרה על סך 100 ש"ח לצורך הגשת בקשה לקבלת מידע מכוח חוק חופש המידע ?


לדעתי התשובות לשאלות ששאלתי אתמול חשובות לכל הגולשים בפורום ואין סיבה לנהל את הדיון דרך תיבת המסרים, או לפנות בצורה פרטנית לחברת יפה נוף או אל הממונה על חופש המידע במשרד התחבורה.

אני שאלתי אתמול שאלות לגבי נסיעות המשך בקווים בינעירוניים באוטובוסים עם כרטיסי נסיעה חד פעמיים מנייר, ונתתי דוגמה לכך שברכבת ישראל (ישות משפטית אחת) הדבר אפשרי גם אם יש צורך להחליף כמה רכבות בדרך. לעומת זאת, במקרה של החלפה בין המטרונית לאוטובוס בינעירוני, מדובר על שתי ישויות משפטיות שונות, אך אם הדבר אפשרי בין המטרונית לאוטובוסים העירוניים בתוך חיפה והקריות, האם אין גם את האפשרות לרכוש כרטיס נסיעה אחיד מנייר שישמש לצורך נסיעה בינעירונית מחוף הכרמל לעיר כרמיאל תוך כדי החלפת אוטובוס בדרך שמופעל על ידי ישות משפטית אחרת ?

ואם התשובה היא שלילית, אז אשאל שוב, מדוע ??? מדוע ולמה לא לאפשר רכישת כרטיס נסיעה אחיד מתחנת המוצא (חוף הכרמל) אל תחנת היעד (קרית שמונה) ?

ושאלה נוספת,

במידה והתשובה לשאלה לעייל היא חיובית, אז, האם ניתן לרכוש כרטיס הלוך ושוב מחוף הכרמל לקרית שמונה ?

*

היעדים הבינעירוניים שציינתי הם לצורך המחשה בלבד.

חבל מאוד שבתשובתך אתה מתייחס ליעדים עירוניים בלבד, דבר שכבר ידוע לכל ונכתב עליו רבות בפורום הזה ופועל כבר מזה זמן רב בירושלים ובתל אביב, ואילו ליעדים הבינעירוניים אין שום פיתרון כירטוס.
לפני שאתה קורא (מה שלבטח לא עשית) את הודעת
הסיכום שלי לשרשור, אני מציע שתשפר את סגנון פנייתך ובעיקר את טון הדחיפות שנלווה, לצערי, לא אחת להודעותיך.

ולעצם העניין: קיים הליך מסודר של העברת שאלות מהפורום ל"יפה נוף" ובו מועברות השאלות למענה ע"י הגורמים המקצועיים בחברה. לא מדובר בהליך סימולטני, אלא בהליך שגוזל זמן, ולא ניתן לצפות ששאלות שנשאלו בשרשור שפורסם רק אתמול ולאחר שעות העבודה, תחזורנה עם מענה בפרק זמן אפסי.

מעבר לכך, מדובר בהעברה מסיבית של שאלות מקצועיות לארגון, שאינו מחויב לעבוד עמנו בתצורה זו. הפעילות מתבצעת על בסיס של רצון טוב של אחד הצדדים ובסיס התנדבותי של הצד האחר. כפי שכתבתי בהודעת הסיכום, אלעד ואני נעבור על כל אותן הערות של הגולשים ואלה החשובות ביניהן, אשר ממשיכות דיון קיים תועברנה למענה החברה בזמנה החופשי.

אם הדבר אינו מספק את כבודך, אתה רשאי לפנות בעצמך ובאופן פרטי לנציגי "יפה נוף".
 

בועז ל

New member
כרטוס משותף - כרמלית ונסיעות המשך בינ"ע


המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
כרטוס משותף - כרמלית ונסיעות המשך בינ"ע

שאלה: האם מתוכנן בעתיד כרטוס משותף עם הכרמלית ומה ביחס לכרטיסי המשך לנסיעות בינעירוניות?
תשובה: מתוכנן לכלול בעתיד גם את הכרמלית במסגרת הכרטוס המשותף לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה.
הכרטוס במטרונית יאפשר נסיעת המשך יחידה בחינם לנסיעות בינעירוניות נבחרות על פי רשימה שתפורסם על ידי משרד התחבורה.
 
שלב קודם לכך

כרטוס משותף - כרמלית ונסיעות המשך בינ"ע

שאלה: האם מתוכנן בעתיד כרטוס משותף עם הכרמלית ומה ביחס לכרטיסי המשך לנסיעות בינעירוניות?
תשובה: מתוכנן לכלול בעתיד גם את הכרמלית במסגרת הכרטוס המשותף לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה.
הכרטוס במטרונית יאפשר נסיעת המשך יחידה בחינם לנסיעות בינעירוניות נבחרות על פי רשימה שתפורסם על ידי משרד התחבורה.
שלב קודם לכך
שדרוג מערך מכונות הכירטוס בכרמלית, כיום זו מערכת מהמאה ה-20'....והתאמתן ל-רב-קו.
 

25306yosef

New member
אמנם מערכת "מיושנת" מאוד מהמאה ה-20

שלב קודם לכך
שדרוג מערך מכונות הכירטוס בכרמלית, כיום זו מערכת מהמאה ה-20'....והתאמתן ל-רב-קו.
אמנם מערכת "מיושנת" מאוד מהמאה ה-20
שפועלת על MS-DOS, אך משוכללת ומתקדמת וחדשנית ביותר, הרבה הרבה יותר מכל כרטיסי הרב-קו, והרבה הרבה יותר מכל המכשירים לקריאת (ולטעינת) כרטיסי הרב-קו המותקנים אצל נהגי האוטובוסים ובחברות האוטובוסים, שריח המאה ה-17 נודף מהם.

במערכת הכירטוס ה"מיושנת" מהמאה ה-20 שפועלת על MS-DOS המותקנת בתחנות הכרמלית בחיפה, ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה חד פעמיים מנייר ולשלם עבורם באמצעות כרטיסי אשראי. ועל החדשנות הטכנולוגית ה"מיושנת" הזו של כרטיסי האשראי מהמאה ה-20, ניתן רק לחלום בחברות האוטובוסים שעובדים עם כרטיסי הרב-קו מהמאה ה-17.

עם התפתחות הטכנולגיה בשנים האחרונות, התפתחו גם אפליקציות שונות המאפשרות ביצוע תשלומים שונים גם באמצעות הטלפון הסלולרי ובאמצעות חשבון הטלפון, פיתרונות תשלום שכאלה יכלו לשמש בחברות האוטובוסים כחלופה לתשלום באמצעות כרטיסי אשראי, אך ככל הנראה מוקדם עדיין לחלום על אפשרויות התשלום החדשניות האלה, והנוסעים באוטובוסים ימשיכו להחזיק את כרטיסי הרב-קו הפרימיטיביים שריח המאה ה-17 נודף מהם, וכמובן שהם ימשיכו גם להתווכח עם הנהגים בכל פעם שתתעורר בעיה או תקלה...

שניפגש בדברים הטובים !!!
 
יש הרבה "תקלות" בקריאת הקוד בכרטיס

אמנם מערכת "מיושנת" מאוד מהמאה ה-20
שפועלת על MS-DOS, אך משוכללת ומתקדמת וחדשנית ביותר, הרבה הרבה יותר מכל כרטיסי הרב-קו, והרבה הרבה יותר מכל המכשירים לקריאת (ולטעינת) כרטיסי הרב-קו המותקנים אצל נהגי האוטובוסים ובחברות האוטובוסים, שריח המאה ה-17 נודף מהם.

במערכת הכירטוס ה"מיושנת" מהמאה ה-20 שפועלת על MS-DOS המותקנת בתחנות הכרמלית בחיפה, ניתן לרכוש כרטיסי נסיעה חד פעמיים מנייר ולשלם עבורם באמצעות כרטיסי אשראי. ועל החדשנות הטכנולוגית ה"מיושנת" הזו של כרטיסי האשראי מהמאה ה-20, ניתן רק לחלום בחברות האוטובוסים שעובדים עם כרטיסי הרב-קו מהמאה ה-17.

עם התפתחות הטכנולגיה בשנים האחרונות, התפתחו גם אפליקציות שונות המאפשרות ביצוע תשלומים שונים גם באמצעות הטלפון הסלולרי ובאמצעות חשבון הטלפון, פיתרונות תשלום שכאלה יכלו לשמש בחברות האוטובוסים כחלופה לתשלום באמצעות כרטיסי אשראי, אך ככל הנראה מוקדם עדיין לחלום על אפשרויות התשלום החדשניות האלה, והנוסעים באוטובוסים ימשיכו להחזיק את כרטיסי הרב-קו הפרימיטיביים שריח המאה ה-17 נודף מהם, וכמובן שהם ימשיכו גם להתווכח עם הנהגים בכל פעם שתתעורר בעיה או תקלה...

שניפגש בדברים הטובים !!!
יש הרבה "תקלות" בקריאת הקוד בכרטיס
והמערכת איננה מתאימה לקריאת ה-רב-קו ולכן צריך למצוא תוסף למערכת שיקבל במקביל לכרטיסי הנייר גם כרטיס מגנטי זה.
בתמונה: חופשי חודשי אזור חיפה משולב כרמלית ינואר 2013 במחיר של 307 ₪.
 

25306yosef

New member
לא ברור כלל לגבי נסיעות המשך בינ"ע

כרטוס משותף - כרמלית ונסיעות המשך בינ"ע

שאלה: האם מתוכנן בעתיד כרטוס משותף עם הכרמלית ומה ביחס לכרטיסי המשך לנסיעות בינעירוניות?
תשובה: מתוכנן לכלול בעתיד גם את הכרמלית במסגרת הכרטוס המשותף לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה.
הכרטוס במטרונית יאפשר נסיעת המשך יחידה בחינם לנסיעות בינעירוניות נבחרות על פי רשימה שתפורסם על ידי משרד התחבורה.
לא ברור כלל לגבי נסיעות המשך בינ"ע
1. שאלה לדוגמה והשוואה עם רכבת ישראל:

האם ניתן יהיה אפשר להגיע אל תחנת המטרונית בחיפה חוף הכרמל, ולרכוש כרטיס נסיעה חד פעמי מנייר, שיהיה ניתן לבצע איתו נסיעת המשך בינעירונית עד היעד הסופי בכרמיאל / נהריה / קרית שמונה / וכו... ?

ברכבת ישראל ניתן כיום לרכוש כרטיסי נסיעה מתחנת המוצא אל תחנת היעד, כרטיס נסיעה זה מאפשר נסיעה עד היעד הסופי גם אם יש צורך לבצע החלפות בדרך של רכבת אחת או יותר, אך הנוסע אינו נדרש לבצע תשלום נוסף. לדוגמה, הגעה לתחנת הרכבת באשקלון, רכישת כרטיס נסיעה עד היעד הסופי בנהריה, נסיעה עם הרכבת מאשקלון עד לתל אביב, החלפה לרכבת הנוסעת צפונה עד חיפה בלבד (במקרה ובאותה השעה יש רכבת עד חיפה בלבד והנוסע אינו מעוניין לחכות לרכבת ישירה עד נהריה), החלפה בחיפה לרכבת לנהריה, ואת כל הנסיעה הזו ניתן לבצע עם כרטיס נסיעה אחד בלבד שנרכש בתחנת המוצא של הנוסע באשקלון.

האם את הדבר הזה שתואר לעייל ברכבת ישראל, ניתן יהיה אפשר לבצע גם עם כרטיסי הנסיעה של המטרונית לצורך נסיעת המשך ליעד בינעירוני ?

*

2. האם ניתן יהיה באיזושהי צורה לרכוש כרטיסי נסיעה חד פעמיים מנייר לצורך שימוש עתידי על מנת שבמקרה של תקלה טכנית במכונות הכירטוס ניתן יהיה אפשר להשתמש עם הכרטיסים שנרכשו מבעוד מועד ?
 

tapuzo

New member
למה בעתיד? הפרויקט מתעכב כבר 4 שנים, בעתיד?

כרטוס משותף - כרמלית ונסיעות המשך בינ"ע

שאלה: האם מתוכנן בעתיד כרטוס משותף עם הכרמלית ומה ביחס לכרטיסי המשך לנסיעות בינעירוניות?
תשובה: מתוכנן לכלול בעתיד גם את הכרמלית במסגרת הכרטוס המשותף לתחבורה הציבורית במטרופולין חיפה.
הכרטוס במטרונית יאפשר נסיעת המשך יחידה בחינם לנסיעות בינעירוניות נבחרות על פי רשימה שתפורסם על ידי משרד התחבורה.
למה בעתיד? הפרויקט מתעכב כבר 4 שנים, בעתיד?
ב-2009-2010-2011-1212 אפשר היה להתחיל בהסבת המערכת של הכרמלית לכרטוס משותף
למה בדיוק מחכים, לאליהו הנביא שייצא מהמערה?
אנחנו ב-2013, אנחנו כבר בעתיד.
האם חברת הכרמלית יושנת בעמידה?
 

בועז ל

New member
ניקוב כרטיסיות - כיצד תתאפשר בקרת הנוסעים


המטרונית - תשובות "יפה נוף" לשאלות הפורום
ערב טוב לכולם,
תשובותיה של "יפה נוף" לשאלות חברי הפורום נמסרו לי בשבוע שעבר. את התשובות הנחתי לפתחו של "מנהל פרויקט המטרונית בפורום", אלעד (scooby5), אשר כחלק מהפקת הלקחים משרשור התשובות המאכזב של נ.ת.ע, בדק את התשובות, העיר את הערותיו וביקש הבהרות נוספות מהחברה בשאלות בהן התעורר הצורך בכך.
לפיכך, מספר תשובות לשאלות בהן נדרשו השלמות והבהרות משמעותיות לא תפורסמנה בשרשור זה, אך הסירו דאגה: שאלות אלו, בתוספת ההבהרות הנדרשות, תישלחנה שוב לחברה ותטופלנה במסגרת ה"מסלול המהיר" שהבטיחה החברה.שום שאלה אינה נשכחת ואנו נפרסם את התשובות סמוך למועד הגעתן.

כמנהגנו בשרשורים דומים, גם הפעם תזכה כל שאלה ותשובה להודעה נפרדת. זאת, במטרה לאפשר דיון מפורט ככל שניתן בנושאים השונים.
לסיום, אבקש להודות לאלעד שהגה את רעיון ההתקשרות עם "יפה נוף" וסייע בידי רבות באזור ובפרויקט שהכרותי עמם טעונה שיפור רב.
תודה גדולה שלוחה מכאן גם לרפרנטים ב"יפה נוף": ריזק סעיד, הממונה על קשרי הקהילה, ולדובר החברה, עופר עמר, על נכונותם הראויה לציון להעמיק את השת"פ עם הפורום.
ניקוב כרטיסיות - כיצד תתאפשר בקרת הנוסעים

שאלה: כיצד תתאפשר בקרה על ידי הנוסעים בעת ניקוב כרטיסיות, האם תונפק פתקית ובה פירוט היתרה שעל הכרטיס, בדומה למתבצע על ידי נהגי האוטובוס כיום?

תשובה: בשונה מאוטובוס, התשלום עבור הנסיעה במטרונית נעשה ברציף. בעת התשלום נטענות זכויות הנסיעה של הנוסע לכרטיס הרב-קו שלו. באותו מעמד הוא גם יקבל קבלה מודפסת בגין התשלום.
לפני העליה למטרונית יש צורך 'לתקף' (Validate) את הכרטיס האלקטרוני. מכיוון שהתיקוף איננו כרוך בתשלום, אלא במימוש זכויות הנסיעה שנטענו קודם לכן, אין הדפסה של פתקית במעמד התיקוף. מאידך, יתרת הזכויות של הנוסע בגין הכרטוס האלקטרוני תוצג על צג עמדת הוולידציה (תיקוף).
 
חלק מהאביזרים בתחנות המטרונית הותקנו

ניקוב כרטיסיות - כיצד תתאפשר בקרת הנוסעים

שאלה: כיצד תתאפשר בקרה על ידי הנוסעים בעת ניקוב כרטיסיות, האם תונפק פתקית ובה פירוט היתרה שעל הכרטיס, בדומה למתבצע על ידי נהגי האוטובוס כיום?

תשובה: בשונה מאוטובוס, התשלום עבור הנסיעה במטרונית נעשה ברציף. בעת התשלום נטענות זכויות הנסיעה של הנוסע לכרטיס הרב-קו שלו. באותו מעמד הוא גם יקבל קבלה מודפסת בגין התשלום.
לפני העליה למטרונית יש צורך 'לתקף' (Validate) את הכרטיס האלקטרוני. מכיוון שהתיקוף איננו כרוך בתשלום, אלא במימוש זכויות הנסיעה שנטענו קודם לכן, אין הדפסה של פתקית במעמד התיקוף. מאידך, יתרת הזכויות של הנוסע בגין הכרטוס האלקטרוני תוצג על צג עמדת הוולידציה (תיקוף).
חלק מהאביזרים בתחנות המטרונית הותקנו
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה