המטפלת מבקשת להתפטר מיידית, מה עושים?

המטפלת מבקשת להתפטר מיידית, מה עושים?

שלום, אני מעסיקה בביתי זה כ-8 חודשים מטפלת לביתי הקטנה. היום היא הודיעה לי פתאום כי עקב בעיות בריאות של אחותה, היא רוצה לתמוך בה והיא רוצה להפסיק לעבוד מיידית (כלומר מהיום למחר). אין לי סידור אחר לילדה, ובכל מקרה היא אמורה לעבוד אצלי רק עד סוף החודש. מה עושים? האם מותר לי לקצץ לה במשכורת האחרונה בגלל שהיא לא נתנה לי הודעה מוקדמת? מה החוק אומר לגבי עובד שלא נותן הודעה מוקדמת למעביד ? (בכל אתרי האינטרנט מדברים רק על מעביד שלא נותן לעובד הודעה מוקדמת). תודה.
 

רענן111

New member
אי מתן הודעה מוקדמת על ידי עובד

עובד שאינו מופיע לעבודה בתקופת ההודעה המוקדמת,למרות שהמעסיק דורש שיופיע לעבודה, בין עובד מפוטר ובין עובד מתפטר, חייב לפצות את המעסיק בגובה התקופה שבה לא עבד. במקרה שלך משך ההודעה המוקדמת עומד על 8 ימים, ולכן אם היא תפסיק לעבוד מיידית את זכאית לנכות מכל סכום המגיע לה שכר של 8 ימים.
 

רענן111

New member
מדובר במטפלת

מטפלות ועובדות במשק בית עובדות בדרך כלל לפי שעות. לכן ההודעה המוקדמת בשנה הראשונה היא יום אחד לכל חודש. אם בכל זאת המטפלת האמורה מועסקת במשכורת חודשית, רק אז רלוונטית תשובת מדון.
 
היא עובדת בשכר חודשי

תודה לכולם על ההתייחסות.
 
תשובה

אם המטפלת רוצה לעזוב מהרגע להרגע, היא מחוייבת, כמו שכתבו לך כבר העונים האחרים, לתת לך הודעה מוקדמת של 11 ימים (עובדת בשכר חודשי) אבל מדובר ב-11 ימי לוח, ולא ב-11 ימי עבודה. לכן קחי את המשכורת החודשית שלה, חלקי ב- 30 וכפלי ב- 11 כדי לדעת בדיוק מהי "תמורת" ההודעה המוקדמת אותה היא חייבת לתת לך. אם את רוצה ללכת לפי החוק - דרשי ממנה פיצוי בגובה הסכום הנ"ל (או הפחיתי מכל סכום שאת חייבת לה). זו זכותך כמעסיק. או שתתעקשי על כך שתעבוד בימים שאמורה היתה להגיע לעבודה בתוך אותם 11 ימי לוח. את יכולה גם, לפנים משורת הדין, לוותר לה על כך ולא לדרוש את הפיצוי. במקרה כזה, אני ממליצה לך להחתים אותה על מסמך [לא משהו משפטי מאוד, רק שיציין, כי מכיוון שלא נתנה לך הודעה מוקדמת בהתאם לחוק, ועזבה מהרגע להרגע, הרי שהיא חייבת לך פיצוי בגובה X (לפי החישוב הנ"ל). לפנים משורת הדין, את מוותרת על התשלום. אולם, אם בהמשך תתבע אותך בנוגע לתקופת עבודתה או סיומה, הרי שהסכום הזה ייחשב כחוב של העובדת כלפייך ותוכלי לדרוש אותו ממנה בתביעה שכנגד].
 

מדון

New member
יש חובה גם על עובד לתת הודעה מוקדמת למעביד

אם רצונו לעזוב 6 חודשים ראשונים מגיע לך 6 ימים של הודעה מוקדמת וכל חודש מעבר ל 6 חודשים מגיע לך עוד 2.5 ימים עבור כל חודש סך הכל 11 יום מגיע לך ובמידע והיא לא תעבוד יש להוריד מהשכר או מימי חופשה שלא ניצלה
 
למעלה