המטה למאבק בגזענות: "הכותרת ב'וואלה' - דה לגיטימציה מסוכנת

המטה למאבק בגזענות: "הכותרת ב'וואלה' - דה לגיטימציה מסוכנת
http://www.tapuz.co.il/communa/ViewmsgCommuna.asp?Communaid=36985&msgid=56620724

http://www.themarker.com/advertising/1.3916749

המטה למאבק בגזענות: "הכותרת ב'וואלה' - דה לגיטימציה מסוכנת למגזר הערבי"

האתר הציג סקר לרגל יום האישה הבינלאומי שבחן את מידת ההתאמה של נשים לתפקיד רה"מ ■ כותרת הסקר שהופיעה בידיעה "שקד היא האישה המתאימה ביותר לכהן כראשת ממשלה" - למרות שבקרב כלל הציבור (יהודים וערבים) המובילה היא ציפי לבני

נתי טוקר

אתר "וואלה", אחד משני האתרים הגדולים בישראל, הכריז בכותרת כי על פי סקר שערך שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) היא המועמדת המובילה לראשות הממשלה, על אף ששקד מובילה רק בקרב קולות יהודיים בלבד. הכותרת התעלמה מכך שבקרב כלל האוכלוסייה, כולל המגזר הערבי, ח"כ ציפי לבני (המחנה הציוני) היא המובילה.

בימים האחרונים, במסגרת הדיון סביב שאלת שתי המדינות מול סיפוח השטחים, נוצרה סערה ציבורית סביב דבריו של ח"כ מיקי זוהר (הליכוד) בערוץ i24 news. זוהר אמר כי "פתרון שתי המדינות מת, נותרנו עם פתרון המדינה האחת. הערבים לא יקבלו מעמד של אזרחות מלאה, כי פירוש הדבר שהם יצביעו לכנסת. הם יזכו לכל הזכויות שמקבלים אזרחים, למעט הצבעה לכנסת".

אלא שבאתר "וואלה" הדירו גם את אזרחי ישראל מהמגזר הערבי מהזכות להביע את עמדתם בנוגע למידת ההתאמה של מועמדות לראשות הממשלה. האתר הציג סקר לרגל יום האישה הבינלאומי שבחן את מידת ההתאמה של נשים לתפקיד ראש הממשלה. כותרת הסקר שהופיעה בידיעה: "שקד היא האישה המתאימה ביותר לכהן כראשת ממשלה".

שקד אכן קיבלה 14% תמיכה, אך הגיעה רק למקום השני, ובסקר מובילה לבני עם 18%. את העובדה זו ציין אתר "וואלה" רק בכותרת המשנה.

התנהלות זו גררה תגובות קשות נגד האתר. המטה למאבק בגזענות מסר כי "אתר 'וואלה' החליט ליישם מדיניות של שלילת זכות ההצבעה מאזרחי ישראל הערבים, כשבחר לתת את תואר המועמדת המועדפת לראשות הממשלה, לא למנצחת בסקר, אלא למי שניצחה בקרב היהודים בלבד. מדובר במגמה מסוכנת של דה לגיטימציה לציבור הערבי ולזכות ההצבעה שלו. אנו מצפים מהאתר שישנה את הכותרת הגזענית ויבהיר לכל עורכיו וכתביו, כי קול של אזרח ערבי, שווה בדיוק לקולו של אזרח יהודי".

ח"כ עיסאוי פריג' (מרצ) מסר: "מצער מאוד שגוף תקשורת רציני כמו 'וואלה', מאמץ את הצעות האפרטהייד של מיקי זוהר וקובע ששקד שקיבלה 14% בסקר, מובילה בהתאמתה לראשות הממשלה, על לבני שזכתה ב-18%, רק מכיוון שרבים מתומכיה של לבני היו ערבים. מדובר בכותרת גזענית, שעושה דה לגיטימציה לחמישית מהחברה הישראלית. אני מקווה שב'וואלה' יתעשתו ויתנצלו על כך, אפנה בנושא למועצת העיתונות על מנת שיבחנו את ההתנהלות של האתר".

טרם נמסרה תגובת "וואלה".
 
למעלה