המחנה הלאומי לא היה מעולם באמת

המחנה הלאומי לא היה מעולם באמת

בשלטון. חלק מתוך מאמרו של ד"ר אשר כהן , מבר -אילן . שתמך בליכוד בבחירות הללו. וכאן אנו מגיעים לנקודה המרכזית- "המחנה הלאומי לא איבד את השלטון כיוון שמעולם לא החזיק בו. הליכוד אמנם זכה במערכות בחירות רבות, אולם לשלטון במשמעותו הנרחבת לא הגיע. המרחב הפוליטי הוא רק אחד המרחבים שבאמצעותם מתבצעות ההשפעה והשליטה. לעומת ניצחונות אלקטורליים חוזרים ונשנים במרחב הפוליטי, נותרו כל מוקדי ההשפעה האחרים מחוץ לטווח הנגישות של המחנה הלאומי. שוב ושוב הוכח ששליטה פוליטית הופכת לחסרת אפקטיביות לנוכח כוחם של מוקדי השפעה דוגמת האקדמיה, התרבות, הכלכלה, מערכות האכיפה, בתי המשפט ואמצעי התקשורת. יהודים טובים ממשיכים לתרום מיליונים לעשייה הציונית של גאולת קרקעות בכל מיני מקומות שעתידים באבחה פוליטית חדה ומהירה להיות חלק מתוכניות התנתקות, התכנסות, התקפלות וכיוצא באלה. מאמץ פטריוטי אדיר מושקע בביסוס כלכלי-חומרי של יישובים חסרי כל גיבוי בדעת הקהל, בעוד הריקנות שוררת בתשתית העיונית של מאמץ זה: מכוני מחקר ברוח יהודית, מוקדי תרבות בעלי השקפה ציונית ואמצעי תקשורת בעל גישה לאומית. כבר ראינו כיצד פסיקה של בג"ץ עלולה למוטט את הרעיון של אחיזה בקרקעות הלאום, וכיצד כל רעיון פוליטי מופרך עשוי להפוך ללהיט הבא אם רק יינתן לו גיבוי תקשורתי נרחב."
 

אבן 11

New member
הוא צודק בכל מילה

מסקנה- אין להצביע ליכוד זה מיותר. אני מציע לדוקטור הזה להצביע פעם הבאה מרזל , בתקווה שיום אחד הוא יגיע לשלטון, ובאמת זה יהיה אפקטיבי.
 
לא נערי, לא הבנת טוב.

גם אם "מרזל" יגיע למנדט או ל 200. זה לא ישנה כהוא זה את סדרי הכוחות האמיתיים בשליטה אהמיתית.
 

אבן 11

New member
חח- הצחקתני

בטח אתה חושב שהוא יישב בחיבוק ידיים כמו הליכוד. הוא יחוקק חוקים בכנסת שיעבירו את שופטי בגץ מתפקידם בכלל. וכן הוא יטפל פיזית בתקשורת באמצעות הכנסת,דבר שהליכוד לעולם לא עשה.
 
כדי לחוקק חוקים בכנסת, צריך

שיהיה לך רוב. מרזל בכנסת לא יצליח לגייס רוב..
 

אבן 11

New member
ארח אתה צודק.

אבל דבריי באו לאחר שמשקיף טען, גם אם יהיה למרזל רוב החכים ממפלגתו.
 
זה לא עובד כך, אבן.

את הניתוח לניטרול כוחות השמאל צריך לעשות מחוץ לפרלמנט. הפרלמנט עצמו מסורס מראש. קרא את החלק השני של הדברים ואולי תצליח להבין.
 

אבן 11

New member
תכניס לך לראש טוב ,טוב.

הכנסת היא מעל הכל נקודה. היא הקובעת. אם הכנסת רוצה למשל לחוקק חוק האומר-לבטל לגמרי את בית המשפט העליון היא רשאית.אין דבר שיכול למנוע מימנה זאת. הבעיה היא שהליכוד כשהיה בשלטון לא נהג כך.
 
זאת אומרת שמה שאתה רוצה

להגיד אבן 11 , זה שאתה בלעת את הפרופגנדה של השמאל, כאילו השמחק הפוליטי האמיתי הוא כולו בפרלמנט. ד"ר אשר כהן, טוען בדיוק את ההיפך וחושף את האמת (האמת היא שגם מרזל אמר זאת במערכת הבחירות). המחנה הלאומי לא איבד את השלטון כיוון שמעולם לא החזיק בו. הליכוד אמנם זכה במערכות בחירות רבות, אולם לשלטון במשמעותו הנרחבת לא הגיע. המרחב הפוליטי הוא רק אחד המרחבים שבאמצעותם מתבצעות ההשפעה והשליטה. לעומת ניצחונות אלקטורליים חוזרים ונשנים במרחב הפוליטי, נותרו כל מוקדי ההשפעה האחרים מחוץ לטווח הנגישות של המחנה הלאומי. שוב ושוב הוכח ששליטה פוליטית הופכת לחסרת אפקטיביות לנוכח כוחם של מוקדי השפעה דוגמת האקדמיה, התרבות, הכלכלה, מערכות האכיפה, בתי המשפט ואמצעי התקשורת.
 

אבן 11

New member
אבל הדוקטור הזה דיבר

על המציאות הקיימת היום. אבל אם אפשר לשנות את המציאות הזאת אז למה לא?על זה הדוקטור לא דיבר.
 
אפשר לנסות לשנות את המציאות

אם נבחר בהתכנסות. לא ה"התכנסות" שהיא בעצם התאבדות לאומית, אלא התכנסות של כל המחנה הלאומי כולו לכח גדול. אין יותר מקום ללוקסוס של מפלגות נישה. ע"פ מפתחות סקטוריאלים. "דתיים, חילונים וכו" גם האיחוד הלאומי וגם הליכוד חייבים להבין שהם חייבים לחבור יחד. לדעתי יצירת מרכז כח כזה יתחיל לייצר סחף בציבור , שלא רק ידחוף בחזרה את ליברמן ימינה אלא יתחיל למשוך עוד ועוד אנשים שיתפכחו מהאשלייה האובדנית של קדימה והעבודה.
 
דברים כאלה

בנאדם אחד לא יכול להשפיע. זה טיפה בים. צריך שיתוף פעולה עם כל הנוגעים בדבר, או כוח אחד שעובד יחד בלי מחלוקות. רק כך אולי אפשר להזיז דברים גדולים כאלה.
 
למעלה