המושבה הגרמנית בסכנה!

markolini

New member
המושבה הגרמנית בסכנה!

הכנסו ללינק http://www.moshava.org.il/ בחודשים האחרונים החליטה עיריית ירושלים, באופן שרירותי וחד צדדי, להתכחש לתוכנית השימור, ולהתיר ליזמי נדל"ן לבנות מתחם מלונות רבי קומות בכניסה למושבה הגרמנית. הראשון שבהם, מלון רשת 'ארבע עונות' במתחם עומרייה, תוכנן במקור להיות בגובה של 7 קומות בלבד, אולם לאחרונה הגישו היזמים תוכנית חדשה לבניית 15 קומות, כגובה מגדלי הולילנד במלחה. המלון השני, מלון 'קולוני', בגובה של 12 קומות, אמור לעמוד מצדו השני של רח' עמק רפאים על שטחו של בית העם הטמפלרי (הכנסייה הארמנית).
 

zambush

New member
תגובה ../images/Emo73.gif

לדעתי אין בעייה ממשית עם מלון "4 העונות", כפי שאין שום בעייה עם מלון "ענבל" (לרום לשעבר) הסמוך אליו, המתנשא לגובה של 9 קומות. לפיכך אם יתירו למלון 4 העונות להתנשא לגובה של 10 קומות זה לא יהיה בעיה, להיפך, אז יהיו יותר חדרים ויוכלו להתאכסן בעיר יותר תיירים, וכמובן תהיה יותר תחרות בין המלונות היוקרתיים, מה שיגרום לירידת מחירים בחדרים הקונבנציונליים (החדרים שהם לא סוויטות ו-דה לוקס). עם כל היתרונות הטמונים בהקמת מלונות חדשים, גם מלון קולוני נתמך על ידיהן. הבעייה היא שהוא יבנה מעל הכנסיה הטמפלרית, ויגרום לה לאבד את היחודיות שלה, ומכאן שגם כל השכונה והאיזור (המושבה הגרמנית, המושבה היוונית ובקעה) יתפסו לא בתור אזור יחודי, אלא בתור מקום שאפשר להרוס את הבתים הישנים ולבנות מגדלים. מישהו יכול לתאר לעצמו קבוצה של יזמים מקימים בית מלון מעל שער יפו? כמובן מבלי להרוס את השער אלא לבנות מעליו... בזמנו הייתה הצעה לבנות מגדל בן 20 קומות מעל גן הסוס... על פי התוכנית, המגדל היה אמור להישען על 4 עמודים תומכים, ולהשאיר את הגן על כנו. מיותר לציין, שעד היום אי לא אישר להקים מגדל מסוג שכזה, עד לימנו אלה.
 

markolini

New member
לגבי 4 עונות

רק שתדע שמלון "ארבע עונות" מגיע עד לגובה של כ-14 קומות, במתחם בו מאושרת בנייה של מלון בגובה של עד כ-7 קומות. התוספת של ה7 קומות היא למעשה לדירות יוקרה ולא ולמלונאות, כך שהיא לא תתרום לתיירות העירונית או למחירי חדרי המלון, אלא תיצור שכונת רפאים נוספת בירושלים, בה מתגוררים יהודים עשירים מחו"ל שמגיעים רק לשבוע מדי שנה.
 
למעלה