המורות ומערכת החינוך...

טאקילה~*

New member
המורות ומערכת החינוך...

אני יושבת מול המחשב וקורא ,כל השנים מלאתי את הפה במים. זה סיפור חיים שבחרתי שישאר סיפור אישי ופרטי,אבל משהו היום הביא אותי לפתוח, לספר על העוול הפרטי,על המרירות שהשאירה מערכת החינוך,ובעיקר מורות הכפופות לאותה מערכת. אני אם לשלושה ילדים, בת 12 ושלושה חודשים, ותאומים בני 11 ילדתי את ילדיי בהפריית מבחנה ,הריון ולידה ,נולדו ילדים בריאים,גדלו והתפתחו,הילדה הלכה לכיתה א´ צעירה יחסית אחרי איבחון התאימה לעלות לכיתה א´,ואני כאם שמחתי לשלוח את ביתי בכורתי לבית הספר, היה לנו המון מזל היתה לביתי מורה מקסימה ,מורה שזו היתה לה השנה הראשונה כמורה,ההורים נירתעו מורה צעירה חדשה ,אבל הזמן לימד שיש מורה משיכמה ומעלה ,כמו שנאמר אחת למאה, זכינו באחת הזו למשך שנתים.. התאומים היו בגן חובה,הם לא הופרדו כנהוג עם תאומים. בחודש מאי באותה שנה,ערב חג שבועות,דפיקות בדלת אני פותחת ניכנס אלי בחור צעיר מבוהל, סליחה דרסתי את הבן שלך תזמיני אמבולנס ומישטרה, אני בהיסטריה איפו הילד ? השארת אותו שרוע על הכביש,בריצה אחוזת אמוק לקחת את הילד לבדוק,אבל הילד מהפחד ברח כשכולו שטוף וזב דם,ואחריו במירדף שוטרים, ואנשי מגן דוד אדום,עצרתי את כל המירדף וביקשתי מהילד לבוא אלי שאף אחד לא יגע בו ללא הסכמתו,הוא בא אלי וניצמד חזק,שנינו התחברנו לדם שנזל מראשו,ועלינו לאט בהסכמתו המהוססת לאמבולנס,שדהר לבית החולים שניידר לילדים. הילד ניפצע בראשו, הוא היה רק בן 5 שנים וחודשים,לקראת גן חובה, הפציעה למזלינו לא היתה קשה,אבל הבהלה הטראומה הראתה אותות בילד,פחד כשראה אמבולנס ועוד יותר כשראה מישטרה. הגן היה סמוך לרחוב סלול עם תנועה עירנית,עברה במקום מכונית מגן דוד אדום,הילד ברח בהסטריה לחפש מחבוא בחצר הגן,הגננת קראה לו כשהוא סירב לבוא, היא שלחה את כל 30 ילדי הגן להביא את הילד בכח.. כל 30 הילדים עלו על הילד שלי,מילאו פקודה של הגננת,ואחיו התאום מנסה להוריד מעל אחיו את הילדים,הילד ניחנק מתחת לערימת הילדים, אז הגננת ניגשה ראתה ילד מכחיל,והיכתה אותו שלא שמע לקריאות שלה. אני כאם במקום לבוא ולתקוף את הגננת,בחרתי להיתקשר למישרד החינוך ולהתלונן ,וכמובן להגיש תלונה במישטרה. מאותה תלונה במישרד החינוך התחיל מחול השדים,ממש כמו שרשרת טלפונים ושיכנועים לא לערב מישטרה,הגננת התחננה על נפשה,ורצתה להשתיק אותי תמורת שוחד,להציף את הילד במתנות,זרקתי אותה מעלי, ומיד דרשתי להעביר את הילדים לגן אחר, עם גננת אחרת,נענתי מיד תמורת ויתור שלא אגיש תלונה במישטרה, וכך עשיתי לא ניגשתי למישטרה. הילדים עברו לגן חדש,הופרדו לשני גנים צמודים, לי היה נידמה שמצאנו את השקט והנחלה,שהכל מאחורינו. הילד הפך לילד אחר,מכונס בתוך עצמו,ילד שפחד לחייך,ערסת פנים רצינית בגן מצא לו פינה קטנה שקטה ובילה שעות לבד הוא ועצמו,לא ניפתח לגננת גם לא התקרב לילדים בגן החדש,רק שיחק שם לבדו עם 2 המכוניות שהביא מהבית האמבולנס ואוטו מישטרה. לקראת סוף השנה נדרשתי לקחת את הילד לאיבחון,מחוסר אימון במערכת החינוך בחרתי להביא את הילד לאיבחון באופן פרטי,ניגשתי לטובי הפסיכולוגים. עד שהופנתי לפסיכולוג קליני לילדים ,הילד עבר איבחון,נתגלה כילד מוכשר,עם בעיה ריגשית, וטראומטית בעיקבות התקרית הילד איבד אימון במבוגרים. ניגשנו לוועדת השמה שקבעה שהילד יעלה לכיתה א´ בכיתה רגילה. עלינו לכיתה א´ קיבלנו מורה משומנת, מורה שנאמר עליה שהיא הכי הכי סגנית המנהלת,נישמע מעולה. הילד פחד בתחילת השנה, ישבתי איתו מספר ימים עד שקיבל ביטחון להישאר כשאר הילדים. היה לילד קושי ברכישת קריאה וכתיבה,,,יודעים מה המורה הבכירה עשתה שלא יהיה משעמם לילד שלי בכיתה? המורה שלחה את הילד להיצטרף לאב הבית,לחלק גירים וספוגים לכיתות, לאסוף כדורים מאולם הספורט. במשך שבועות הבנתי מהמורה שהכל בסדר,אל תידאגי היא אמרה הוא שקט הוא לא מפריע, אז הוא ילמד באיחור קרוא וכתוב,אבל המורה לא סיפרה לי שבעצם הילד רק משאיר את הילקוט בכיתה ויוצא לעבודת שרתות עם אב הבית. כשגיליתי את הדבר הנורא הזה,הבנתי שאני עוברת סידרת נקמות, אסור פשוט אסור להתלונן נגד מורה או גננת, משרד החינוך נותן להן גיבוי. היום הבן שלי בכיתה ה´ בכיתה קטנה, הוא עדין במילחמה לדעת כן לדעת את יסודות הקריאה וכתיבה.. הילד לא דיסלקט, לילד נעשו בדיקות במח ,עבר בדיקות נאורולוגיות והכל תקין,,,אבל המערכת החינוכית שכחה אותו רחוק רחוק מאחור. ולי נישאר לכאוב ולנסות להציל את התינוק שלי,מתוך המערבולת החינוכית. עכשיו מורות בואו לספר לי שאין במערכת החינוך שמור לי ואשמור לך? יש מורות טובות אבל משוחדות כמעט כולן וכולם,,ואנחנו כלי בידכם. מצטערת זה כבר לא הסוד עם הכאב הפרטי שלי, הבאתי את הסיפור לפורום, מורות וגננות אל תתחסדו, יש מצבים שאתן מחטיאות וחוטאות. ושוב לא כולם/ן. מקוה שנישאר לילד שלי עוד זמן איכות ללמוד את יסודות החיים. שיהיה לכולם ערב טוב. טאקילה~*
 

חתולון*

New member
טאקילה...... קראתי הכל.. מילה מילה

אשתי , גם כן גננת. לא כדאי להתעסק בהכללות. סיפורך נגע מאד לליבי לא הראתי לאשתי את הסיפור. שיהיה לך ערב טוב כפי שסיימת את מכתבך. נ.ב תתכונני לטיסה איתנו הערב... חתולון
 

טאקילה~*

New member
חתולוןלון...

הבהרתי שאני לא מכלילה את כל המורות והגננות. אבל רובן כן רובן כמו שרשרת, חוליה צמודה לחוליה. עם מה שעברתי ואני עוברת עם החוליה הזו רק אלוהים יודע. מאחלת לאישתך שם טוב כמו שמה של הגננת שהיתה לי. שמה שמור שמה טוב משמן טוב,, הגננת פנינה יהי זכרה ברוך.
 
אישה מדהימה......./images/Emo23.gif

הסיפור שלך פער לי חור בלב , זרק אותי שנתיים לאחור , פתחת את ליבך כאן מול כל האנשים , כדי להבין , לדעת , שבי ואספר לך את סיפורו של בני , הבן שלי בכיתה ב´ , לפני כשנתיים עברנו זעזוע בבית , לביתי גילו סרטן ביד ימין , כל הבית נכנס למערבולת ריגשית , הייתי צריכה להתפטר מעבודתי ולצאת איתה לשנת טיפולים בתל-השומר , הילד היה בשנה האחרונה של גן חובה , הוא היה קשור אליי בחבל הטבור , והקריעה הזאת , אין דרך אחרת לתאר את העזיבה שלי את הבית מכורח הנסיבות ,השפיעה עליו , בסוף השנה הגננת השאירה הערה , להשאיר את הילד עוד שנה בגן , מכורח הנסיבות לא היתה לי אפשרות כזאת והעליתי אותו לכיתה א´ באותו בית ספר בו למדה ילדתי , כולם הכירו את הסיפור שמאחורי המשפחה , את אותם קשיים שאנחנו עוברים כרגע עם הילדה , ניגשתי למורה בתחילת השנה , וביקשתי ממני אקסטרא יחס לילד , כן כן , כולם ענו לי , אך בפועל , ברגע שהילד היה מאבד את הסובלנות שלו בכיתה , הוא נשלח לאחת מפינות החדר , ומועסק בהדבקה , או במשחק עם כדור , כמו ילדך גם הוא עבר אין סוף איבחונים , הילד עם אינטלגנציה גבוהה במיוחד , בעל קליטה נדירה , ראש מתמטי לפתרון בעיות , אך הוא צריך יותר יחס , וזה בכיתה שיש בה מורה אחת , ו19 ילדים. לאחר שגיליתי את השיטה של המורה , הרמתי את כל בית הספר על הרגליים , וכינסתי ישיבה בנושא , כמה דמעות וכמה כעס נזרקו שם לאויר החדר , המורה סוף השנה עוזבת לפנסיה מוקדמת , הילד בכיתה ב´ השלים עם תמיכה שלנו את רוב הפער שנגרם ע´י ה"שקט התעשייתי" שהמורה ההיא רצתה בכיתה . הורים לילדים , יש במערכת החינוכית מורים שהם מלח הארץ , מוכנים להשקיע מעל ומעבר בילד חלש , עם בעיות , או נכשל , אך כמוהם יש מעט מדי , יהלומים פזורים בתוך חול הים . ************* ולך טקילה , אישה מיוחדת , שימרי עליו וחיזקי.
 

טאקילה~*

New member
פשוט אישה**

קל לצייר אותנו כהורים אלימים, קל לצייר אותנו כהורים עם דרישות . מה כבר רצינו? שיהיה לילדים שלנו חיים טובים, שיהיו להם בהמשך החיים חלון הזדמנויות להישתלב בחברה הנאורה, לתת לילד את מה שאני לא ידעתי לתת, אני אמא, אני לא מורה.
 
פשוט אישה......

שמחה לשמוע שלקחת את הדברים בידיים והצלחתם עם ההשקעה שלכם לצמצם לילד את הפער. כל הכבוד לכם (מה לעשות לפעמים אם אני לי , מי לי....???) מקווה שביתך בסדר. סיפורך בהחלט נגע לליבי. סופשבוע טוב שיהיה לך. י.
 

שייכת

New member
טאקילה יקרה...

קראתי את כאבך מבעד לשורות לא רוצה למחות, לא לדבר בשם עצמי כמורה, ולא בשם כל המורות והגננות. רק מקווה שיום אחד לחוויה המצמררת הזו לא ישארו עוד עקבות בנפשו של ילדך ובך... מחבקת את שניכם חזק חזק ומאחלת לכם כל טוב, שייכת.
 

טאקילה~*

New member
שייכתתתתת

אהבתי כל מילה שלך,אפילו עיני התמלאו בדמעות, זה הכאב האישי שלי,אני פגועה מהמערכת הזו. ואני שוב חוזרת ואומרת לא מכלילה את כולם/ן. אנחנו כן זקוקים למערכת הזו שקוראים לה חינוך. רק חבל שזו מערכת במיקרים מסוימים מערכת מכאיבה. מערכת של וועדות ללא ישום,בטענות מוזרות של אין אין ואין. כנסי יקירתי למערכת הזו,אולי את חלק מדור חדש שיביא עימו ישועה למערכת רקובה.
 

ר ו ח

New member
טאקי..

את צודקת בהרגשתך אך לדעתי להכללות אין מקום בנך נפל פשוט למורה אטומה וחסרת נסיון אך אין זה אומר שכל מערכת החינוך אטומה. מקום לשיפורים תמיד יש כמו בכל מערכת אחרת. חשוב שאנחנו כהורים תמיד נהיה עם היד על הדופק ונשתדל למנוע מקרים שכאלה.
 

טאקילה~*

New member
יש ויש ממממ........

זה לא פשוט נפל,,, זה פשוט סומן,,ילד מסומן. והמערכת נותנת גיבוי מושלם לכל גננת שסרחה, ולכל מורה שחיפשה שקט תעשיתי בכיתה...
 

י פ ע ת

New member
המורה זקוקה לסיוע

כאחת שעובדת בתחום, כסייעת למורה בבי"ס לחינוך מיוחד, לדעתי, צריך להילחם על הקצאה של סייעות בכל בתי הספר היסודיים מטעם הרשויות בשיתוף משרד החינוך. הקצאה שקיימת כיום רק בחינוך המיוחד עפ"י חוק. רק מי שעובד בשטח רואה כמה קשה ללמד קבוצה גדולה של תלמידים כשברור הוא שהכיתה נחלקת למס´ רמות, ומורה אחת לא יכולה להשתלט על תיגבור של כל התלמידים בו זמנית ללא כל סיוע.זה פשוט בלתי אפשרי, לא ניתן להגיע באופן שווה לכולם. סייעת בכיתה תוריד מהנטל הכבד ותוכל לעזור באופן דידקטי למורה...ושתיהן יחד תוכלנה להשיג את המטרה. ואל נשכח, במיוחד עכשיו כשבעיות ההתנהגות של התלמידים גואות ולמורים אין מספיק כלים כדי למגר את התופעה.חלק ניכר מהזמן "מבוזבז" על בעיות התנהגות , מריבות ומורה אחת אמורה גם ללמד וגם להשליט סדר בו זמנית. צריך להיות בשטח כדי לראות את ההתמודדות היומיומית הזו כשהמטרות כ"כ נעלות ודמות אחת בכיתה אמורה להגיע עם כל הקשיים לאותה מטרה. בביה"ס בו אני עובדת, המורה והסייעת עובדות יחדיו כצוות, בשיתוף מלא, אחת משלימה את השניה, וזה נותן את פירותיו. ביה"ס הגיע להישגים מרשימים ולפרסי חינוך. אז אולי זה לא יפתור הכל....אבל יקדם את ילדנו אם יהיה סיוע למורה בכל כיתה לפחות ביסודי.וזה דבר ששוה להילחם למענו.
 

טאקילה~*

New member
יפעת

אולי באמת בשנים הראשונות טוב היה לו היו מצרפים סייעת בכל כיתה, אבל מי אני ביכלל, הרי קולי לא נישמע...הוא חוזר כמו הד..
 

שיר29

New member
טאקילה....

קראתי...והצתמררתי... ולכולכם...כל ציבור הגננות והמורות... הסיפור שמובא כאן הינו אישי...וכואב בהחלט כואב... אין פה מקום להתנצל או להתנצח מי מאיתנו כזה או אחר.. גם אני גננת....אבל אין כאן מקום לכעסים על הכללות כאלו ואחרות.. ולך טאקילה...קראתי והזדעזעתי...גננת כזו...מקומה בבית. אסון לכולנו שיש כאלו במערכת החינוך, אבל נרצה או לא נרצה יש! נתקלתי באחת כזו במהלך הלימודים האקדמאים שלי... היא היתה קשוחה....ורעה שרק אלוהים ישמור... ביום הכיפורים הילדים אמרו לה שזה " חג האופניים.." < כך נוהגים הילדים לכנותו > ובתיה הגננת אמרה להם "..מי שייסע באופניים אלוהים יעניש אותו!" הזדעזעתי...כשחזרו הילדים לגן אחי החופשה...שאלה הגננת בתיה את הילדים אילו חוויות הם רוצים לספר מהחופש...אחת הילדות שלא אשכח אותה לעולם התקפלה על הכסא הצביעה ועופרי הקטנה אמרה " נסעתי על אופניים עם אח שלי..." < הילדה רק בת חמש!!!> ואז כבוד הגננת בתיה הצביעה עליה ואמרה לה- " עכשיו אלוהים יעניש אותך!!!" כן כן לילדה בת חמש!! הזדעזעתי...פניתי למדריכה הפדגוגית בקשתי ממנה לעזוב את הגן הזה...בקשתי גן אחר הרי מה אני סטודנטית שנה שלישית במכללה אמורה ללמוד מהגננת בתיה??? המדריכה הבטיחה לי לטפל בעניין...וכך הזמן חלף לו ,להגיע לגן בימי שני ושלישי היה סיוט!!! אבל חוקי מכללה...קטונתי..וכך הגיע יום הזכרון לחללי צה"ל.. הגננת בתיה סיפרה לילדים על הצפירה...איך עומדים...את המהות שלה....אבל הילדים רק!!!! בני חמש ומה עושים ילדים קטנים בזמן הצפירה לרוב...??? נבוכים ואז צוחקים ומצחיקים אחד את השני...וכך קרה שקבוצה נכבדת מילדי הגן צחקו....מסכנים התפקעו מצחוק..בתום הצפירה...הם הוכנסו כולם כעונש!!! לחדר קטן ששימש לספריית הגן..ולא הורשו לצאת משם עד השעה 13:20 זה היה הקש ששבר את גב הגמל מבחינתי...אני מחנכת לעתיד לא מוכנה לסבול עוד...אין לי ולו דבר קטן ללמוד מהאישה הזו-הגננת בתיה- . נסעתי בתום היום למכללה נכנסתי למרכזת המסלול -חינוך לגיל הרך סיפרתי לה את הסיפור בכיתי ...התייפחתי רחמתי על אותם ילדים שנאלצים לשהות במחיצת המפלצת הזו נאמר לי כי העניין יבדק כעבור יומיים קבלתי טלפון מהמדריכה שלי היא אמרה לי שאין ברירה אני חייבת לסיים שם את השנה מכיוון שאין מספיק גננות מאמנות..לא ויתרתי כתבתי מכתב למשרד החינוך...לשר החינוך...לדיקן....כולם הבטיחו שהעניין יטופל, הגננת בתיה הבטיחה לי נקמה מתוקה, היא לא הפחידה אותי.. כנראה שהעניין הגיע לאוזניים אטומות...הרי מה איכפת להם שם למעלה...העיקר שהגנים מאוכלסים בגננות... לפני שלוש שנים כשנתיים לאחר שסיימתי את הלימודים בסמינר נודע לי שהגברת בתיה עדיין עובדת בגן...! מצמרר אותי לחשוב....שתחתיה עוברים ילדים!!! אבל אין מה לעשות יש כאלו ויש כאלו...יש גננות ומורות טובות\ים יותר וישנם טובות\ים פחות...כמו בכל תחום..! לכן אנא מכם אל תשפטו את הנכתב כאן....זה נכתב מלב של אמא... ואין בעולם אהבה כמו אהבה של אמא!!! אני רק רוצה להאמין שרובינו במערכת לא מחטיאים\ות וחוטאים למטרה ולך טאקילה..... מקווה שעם הזמן ולאט לאט זה ייסתדר...ראיתי אותם לא יודעת מי זה מהם אבל אין ספק הם מקסימים!! בהצלחה....לך...וכל הכבוד לך את אשת חיל!!!! ולנו ההורים אם משהוא לא מוצא חן בעיניכם בגן או בבית הספר אל תפחדו אל תהססו תדברו...ותכעסו הרי מדובר בילדים שלכם...!!! ומותר לכם להעיר אם משהוא לא נראה לכם. כך אני מלמדת את ההורים אצלי בגן...והאמינו לי זה מצליח..יחסי הדדיות ופתיחות זה הסוד! שיר29
 

טאקילה~*

New member
שיר..29

את מכירה את הילדים שלי, הם ילדים רגילים לחלוטין, ואפילו לא ניתן להבחין במי משניהם מדובר. וכל זה הודות לפסיכולוג שליווה את הילד 3 שנים, לשחרר את המצוקה מתוך הילד שהיה מסוגר,שגם אני אמא שלו לא ידעתי איך להגיע לתוך הילד, התינוק שאני ילדתי.
 

פירט

New member
הלם,כעס וחוסר אונים. ../images/Emo48.gif

זה מה שאני מרגיש לאחר קריאת המסרים של טאקי,פשוט אשה והשאר. לא יודע איך אני הייתי מתנהג, אני פשוט המום ומזועזע.... לא מסוגל להתבטא אפילו.....
 

טאקילה~*

New member
פירט

זו המערכת של המדינה הנאורה, רק חבל שכולם יודעים שכך ניראת המערכת ולא נעשה כלום לתקן.. מצחיק לפני שבוע היה בפורום שינוי ח"כ מודי משינוי.. הוא השיב לשואלים על כדורגל על נשואין שך לסביות ,על כולן על השאלה שלי שהיה כתוב דיי עם וועדות סביב בורקס ושתיה... הוא ענה לי אין בורקס בישיבה. אבל על השאלה הוא פסח כן פסח למרות שהוא הצהיר שמפלגתו דואגת לקידום הילד.. שואלת על איזה ילדים מתכוונים. האם יש ילדים חורגים לאלוהים? ואני עונה,,כן יש ויש.
 
טאקוש יקרה שלי

קשה היה לי לקרוא מה שכתבת . קשה לי כי את חשובה לי ולא אוהבת שקשה לך. אפשר לחלוטין להבין את כעסך על המערכת ואת חוסר אמונך במערכת, כל אחד שנפגע אמונו בבן אדם, מערכת מסויימת, כל אחד כזה האמון שלו יורד , זה ברור וטיבעי לחלוטין. מחזקת את ידיך יקרה, יודעת בוודאות שיש גם אנשים טובים במערכת החינוך, אמא של בעלי מורה לחינוך מיוחד ואני יודעת בוודאות שיש דבר כזה של שמור לי ואשמור לך, אבל טאקוש כמי שעסקה גם בחינוך כמה שנים , יכולה לומר לך בוודאות שיש גם אנשים טובים, מתחשבים, שנותנים את הנשמה שלהם לילדים. מקווה שלמרות הכל אמונך במערכת החינוך לא חוסל לגמרי. בכל מקרה אל תשכחי - שאני איתך.
חזקקקקקקקקק, י.
 

טאקילה~*

New member
ידידת אמת..

חזרתי ואמרתי שאני לא מכלילה.. אני אישית אין לי אימון במערכת הזו. איבדתי אותה פעם מיזמן.
 

nightroll

New member
../images/Emo10.gif

הייתי ילדה אינטליגנטית מאוד. היה לי משעמם בכיתה א´ כי ידעתי לקרוא וידעתי מספרים. אז פיטפטתי. אז המורה היתה נותנת לי סטירות וזורקת אותי החוצה. באיזה שהוא שלב התחלתי להתחלות, או שהייתי משוטטת בחוץ, רק לא ללכת לבית הספר. מישהו ראה אותי ואמר לאמא שלי, וככה היא גילתה. היא התלוננה למנהל, וכשהוא התעלם היא הרימה את משרד החינוך. אבל אמא שלי היא מורה בעצמה. הם נקמו בה ומיררו לה את החיים עד שהיא פרשה לפנסיה מוקדמת - לפי בקשתם. ואני? אני נשארתי עם שנאה לבתי ספר וללימודים עד היום.
 
למעלה