המופלטה והשד העדתי

magy

New member
שאלת השאלות

מאפסנים אצל השכנים הגויים . שעה קודם לסיום הפסח רצים ומביאים הביתה....... אז מה כל הסיפור עם הנוצה והנר? אז בכל זאת מחביאים בבית חמץ.......... בַּלפנים...........
 
קודם כל, גם אני חושבת כמוך

אך יחד מעריכה את המרוקאים רק בגלל הגישה שלהם שאומרת "אני אשמור על המסורת שלי גם אם היא לא ממש מוצאת חן בעינייך ושכולם יקפצו לי". לא פעם אמרתי ואני אומר שוב, זה שהאשכנזים לא יודעים לשמר את התרבות שלהם, זה לא אומר שגם אחרים צריכים לנהוג כך. האשכנזים (ובמיוחד הצעירים מביניהם) כל הזמן חיים בתחושה שהם צריכים להתנצל על זה שהם אשכרה נהנים מאכילת גפילטע פיש, וזה שהם יודעים ומבינים אידייש? זה בכלל גוועלד. זה הפך להיות מין בדיחה כזאת, וזה עצוב מאוד.
 

softy

New member
אגב

שמעתי את השר שיטרית מסביר את מהות החג הזה, אז למי שבדיוק היה עסוק בבליסת מופלטות אני אנסה לשחזר את ההסבר. הרי ידוע שראש השנה היהודי התקיים בימי התנך דווקא בחודש ניסן ולא כמו שנהוג היום לקיים אותו בתשרי, לכן המימונה באה ליצג למעשה את תחילתה של שנה חדשה שבה מגישים רק דברים מתוקים על מנת ליצג את מתיקותה של השנה שתבוא. הוא גם הסביר מה הפירוש המילולי של השם מימונה במרוקאית רק שיש לי ויכוח ביני לביני אם הוא אמר שלום או אורחים או משהו דומה. זה כנראה נקלט על אחד התאים האפורים שבינתיים הספיק למות.
 

כחלחל

New member
../images/Emo32.gif אגב השד העדתי

דוגמה לשד העדתי (להבנת הקשר, עוזר מאד להיות דיסלקטי) אז למה לתימנים יש יד קטנה ושפתיים עבות ולפולנים יד גדולה ושפתיים דקות? כי לתימניות יש שדיים קטנים ופטמות גדולות ולפולניות שדיים גדולים ופטמות קטנות
 
אויויוי

אני מופתעת מעט למצוא הערות כל כך גזעניות בתחום העדתי- הייתי מצפה שלאחר שנים רבות והתערבבות עדתית הדדית, אנשים יישמעו קצת אחרת. אשכנזים, ספרדים, מה זה בכלל? נולדתי צברית ועדיין אחת השאלות הראשונות שאני שומעת ממכר חדש היא: "מאיזה עדה את?". די! זה נמאס לחלוטין, ההפרדות האלה, כאילו מדובר בזנים שונים. אני לא אשכנזייה וגם לא מרוקאית. חלק מהדברים שנכתבו על ידי אנשים כאן קוממו והגעילו אותי בגזעניותם. אני לא מבינה איך איש עוד לא אמר זאת, אבל- האם אין לנו די בעיות לאומיות להתמודד איתן (להלן: אבטלה, אחוזי פשיעה תופחים, בעיות ביטחון) עד בהעלינו את המופלטה ואיתה את כל השסע העדתי על סדר היום? אני מסכימה שבקרב רבים מהאשכנזים החדשים ישנה רתיעה כללית מהגפילטע (ובצדק, אם יורשה לי להביע את דעתי האישית). טעמתי מעט משלהם ומעט משלהם- אובייקטיבית, המזון המתובל פשוט טוב יותר. אינני חושבת שהמימונה נעשתה פופולרית רק בשל העממיות שהיא מייצגת וחגיגת הפוליטיקאים סביבה. ישנו גם גורם אנושי ברור כאן: מרוקאים יודעים לעשות דברים טעימים. בגולה הרשו לעצמם היהודים לאמץ מנהגים רבים של הארצות המארחות שלהם. מדוע, אם כן, הם שומרים עכשיו בגאוותנות על מנהגיהם הגלותיים ואינם מוכנים לאמץ מנהגים כמו המימונה, שהיא נחמדה בהחלט? אתן דוגמא אישית: משפחתי היא מישמש עליז וססגוני של תרבויות והמטבח שלנו מורכב ממזון איטלקי, סיני, צרפתי, טוניסאי, מרוקאי, טריפולטאי, עם נגיעות נוספות של מטבחים שודאי שכחתי- בלי שאני משתייכת לאף אחת מהקטגוריות. זאת מפני שנולדתי בארץ, כך גם הוריי וחצי מסביי. יש פה גיוון ערב לחיך, שאפשר לקבל בחיוך גדול ובבטן שוקקת, אפשר גם להחמיץ פנים. כנ"ל לגבי הצבעוניות הכללית של הארץ המופלאה הזו, שבשבילי היא כיף גדול והרפתקה.
 

סזפוס

New member
דווקא האנשים שסבלו הכי הרבה מאפליה

הינם האנשים הגזעניים ביותר. האם זה אומר משהו על נפש האדם? לא יודע.
 
למעלה