המון זמן עבר וכלום לא השתנה....

orssulla

New member
המון זמן עבר וכלום לא השתנה....

אני חושבת שעברו להן 5 שנים מאז שהייתי כאן לאחרונה. אספר בקצרה - אני סובלת מ- OCD בערך 10 שנים ואני אומללה. כשבני היה בן שנה וחודש התחלתי טיפול פסיכיאטרי עם תרופות -> לא עזר למרות שהרופא נתן לי להאמין כי "תוך שנה של טיפול את תצאי מזה" - לא דובים ולא יער. אני חיה לי מיום ליום ומשפחתי סובלת ממני. בני היום בן 6 והוא כל הזמן שואל אותי זה נקי? אני נגעתי בטעות בידית הדלת אז אני אשטוף ידיים, אוי אמא, בטעות דרכתי על הרצפה אחרי מקלחת אני צריך לשטוף את הרגל לפני שאני אעלה למיטה? הפסקתי את הטיפול עם הפסיכיאטר וגם את הטיפול התרופתי ואני לא אחזור לשם שוב.... מישהו שמע אולי על מכון אברמסון לטיפול בהתמכרויות??? אולי ידוע למישהו האם הטיפול שם עזר לו ל OCD? תודה אני (דרך אגב אני רואה שאותם אנשים שהיו כאן לפני כ-5 שנים עדיין כאן, כנראה הטיפול לא משהו...... מישהו יצא מה- OCD שלו??? נראה לי שאמחנו תקועים איתו לכל החיים האומללים האלה FACE IT )
 
שלחתי שוב לתיבת המסרים שלך בתפוז

תבדקי אם קיבלת ואם לא תשלחי לי מסר עם מייל שלך לילה טוב!
 

אמא11

New member
היי אורסולה יקרה ובוקר טוב../images/Emo24.gif

צר לשמוע שאת כל כך אומללה, וצר לי על התחושה המתמשכת שלך שמשפחתך סובלת ממך. אני חושבת שהטיפול המתאים לOCD הוא טיפול קוגניטיבי התנהגותי ששם דגש על החלק הקוגניטיבי ולא רק על החלק ההתנהגותי, שמשלב גם התיחסות לפיזיולוגיה (נשימות) וטכניקות להסטת קשב (מיינדפולנס) ואפילו משלב אימון אישי. יש מטפלים שעובדים כך, שממילא מתיחסים גם למכלול של החיים בלי לקרוא לזה "אימון אישי" ומתעדכנים בחידושים. יש גם כאלה שקוראים לזה ב"שם חדש" ותוכלי לראות מה שאנטיתזה גלגל כתבה לפני שבוע. היא תרגמה מאמר על כך בתור "שיטה חדשה". זו אפשרות אחת - בלי תרופות. לגבי התיחסות לOCD כאל התמכרות - זה יכול לעבוד. מישהו שהשתתף במפגשים סיפר לנו שבבלגיה ובבריטניה יש קבוצות תמיכה לOCD שמבוססות על שיטת 12 הצעדים והוא רצה להקים כזו קבוצה אבל זה התפוגג. יש משתתף בפורום שפנה לקבוצה כזו בגלל נושא אחר והוא אמר שהוא נעזר בשיטה גם לגבי הOCD., ועוד משתתפת מירושלים שמשתתפת בכזו קבוצה ואומרת שיש בכך הרבה מאד העצמה. איני מכירה את מכון אברמסון ומקוה שמישהו יענה לך כאן, אבל לדעתי שווה לנסות כל דבר. תראי אם את מתחברת לשיטה שלהם, איזה הרגשה יש לך מולם. לגבי מה שכתבת, אכן יש כאן כמה משתתפים שהיו גם לפני חמש שנים, אבל הם גרעין קשה שבמיעוט. לידם יש הרבה שכתבו ועזבו והמשיכו בחייהם ואי אפשר להסיק מכך שהטיפול לא משהו. אני מכירה אישית אנשים שיצאו מOCD ולכן אני מעודדת אנשים להיות אופטימיים. אורסולה, אני מקוה שהפסקת את הטיפול התרופתי בהדרגה ועם מעקב רופא, כי לפעמים כאשר מפסיקים טיפול בבת אחת יכולה להתעורר בעיה (בדרך כלל כשלושה ארבעה חודשים מהפסקת הטיפול) - שימי לב ו"תקשיבי" לעצמך מה קורה. והכי חשוב - שתהיה לך שנה טובה, מאושרת והצלחה בטיפול שתחליטי לפנות אליו. חיבוק ענק ענק רק טוב תמי
 

orssulla

New member
נחמד, אבל...

1. את באמת מכירה אנשים שיצאו מ OCD המתבטא בנקיון כרוני?????????? בדיוק אמרתי אתמול לבעלי:"תגיד, גם בגיל 50 אני ארוץ ככה אחרי כל דבר בבית עם מגבונים???" 2. אודה אם תוכלי להעביר לי את אותו מאמר על "שיטה חדשה" ואיפה ניתן לקבל טיפול כזה. 3. אני כ"כ כועסת על השרינק שהיה לי. הוא גבה ממני כסף רב והאמין שאני אצא מזה תוך שנה. כבר אין לי אפשרות כלכלית למצוא מטפלים, זה בטוח מאוד יקר. המיואשת אני
 

אמא11

New member
היי שוב אורסולה

1. כן, אני מכירה . למשל מנהלת הפורום שקדמה לי "אחת". היא נשארה לנהל את הפורום כשנתיים אחרי שכבר לא היה לה OCD, רק כדי להיות דוגמה לאנשים כמוך, אבל החיים לקחו אותה הלאה. 2. כמו שכתבתי, יש אנשים שמטפלים בשיטה קוגניטיבית התנהגותית כבר הרבה שנים ומשלבים דברים חדשים, ויש שיטה חדשה שנקראת ACT שאנטיתזה גלגל כתבה עליה (עכשיו זה בעמוד 4) וביקשתי ממנה לצרף את המאמר לשרשור זה. לדעתי ACT וטיפול CBT רגיל של מטפל שמתעדכן די אותו הדבר. 3. גם אני כועסת על המטפל שלך, רק בגלל שהוא הבטיח משהו שאסור להבטיח. אורסולה, אפשר לטפל במרפאות לבריאות הנפש שהן חינמיות ואפשר דרך קופ"ח די בזול. 4. לגבי ההשפעה על הילדים - אולי זה הדבר הראשון שכדאי להתמקד בו בטיפול. אני מציעה לך מכל הלב להצטרף לקבוצה שלנו (יש בת"א ויש בירושלים) אורסולה, אני יוצאת היום בערב לחופשה ולא אהיה ליד מחשב,כך שאל תעלבי אם לא אענה מהר. תמי
 

orssulla

New member
הכי מפחיד אותי...

אני הכי מפחדת שהילדים שלי ילמדו את השטויות האלו ממני, אני רוצה שיהיו נורמליים.
 

eran3920

New member
לאמא 11

היי, אני סובל מאו סי די קשה שמתבטא בהמון טקסים וגם בדמיונות. את מכירה מטפל קונגטיבי התנהגותי טוב בצפון שמכיר את כל השיטות החדשות? האם יצא לך להיתקל בחולי או סי די שסובלים גם מדמיונות שווא? תודה רבה
 

אמא11

New member
היי ערן ובוקר טוב

יש ב"קישורים" כאן בפורום, ב"אפשרויות טיפול" לינק עם המלצות על מטפלים בCBT, ועד כמה שזכור לי יש ארבעה מטפלים טובים מחיפה והסביבה, כמו כן הומלץ כאן בעבר על דר' הלין וולך. איני מכירה אף אחד מהם באופו אישי. לגבי דמיונות שוא - רק רופא שיתשאל אותך באופן מקיף יוכל לומר במה מדובר. עד כמה שידוע לי בOCD אתה תמיד יודע מה הזמן והמקום האמיתיים. מצד שני תוכל לומר שכל מי שסובל מOCD יש לו "דמיונות שוא" בנוגע להשפעה שלו ושל טקסים ומחשבות על התנהלות הדברים/העולם. זה נושא לשיחה ארוכה עם איש מקצוע שיבין בכלל למה אתה קורא "דמיונות שוא". רק טוב תמי
 
לא יוצאים מזה אבל אפשר ללמוד לחיות עם זה

אני שומעת מדברייך את הקושי ואת המצוקה. ילידינו הרבה פעמים מהווים את המראה עבורינו, עבור הדברים שאנחנו פחות אוהבים בעצמנו. אני מצטערת שאני לא אשת בשורות אבל, לא יוצאים מ OCD, זה לא דלקת גרון שלוקחים אנטיביוטיקה ונרפאים לחלוטין. אבל, יש גם בשורות טובות כן אפשר לטפל ב OCD, אפשר ללמוד ולקבל כלים שאיתם צריך לעשות שימוש והלטמיע אותם בתוכינו כך שבכל פעם שמתעוררת החרדה, יודעים כיצד להתמודד איתה. OCD זה כמו מחלה כרונית, כמו למשל, סכרת, לא נרפאים ממנה,אבל עם טיפול נכון ודיאטה נכונה אפשר לחיות איתה ונהל אורח חיים תקין. הטיפול המומלץ היום ל OCD הוא טיפול CBT, טיפול קוגניטיבי התנהגותי ואם יש צורך אז גם שילוב תרופתי, יתכן שעם הזמן אחרי שהדברים מוטמעים והכלים הטיפוליים הופכים חלק מהמטופל ניתן להוריד את המינון התרופתי, או אפילו להפסיק לגמרי. אני לא יודעת אם טיפול בהתמכרות הוא הטיפול הנכון והמתאים, אבל כדי לבדוק את הנושא. אני מקווה בשבילך שתצליחי לטפל בעצמך על מנת שחייך ישובו להיות שלך ולא של ה OCD, גם אם הוא תמיד יהיה שם. שנה טובה......
 
עכשיו הוא תקין ../images/Emo45.gif

עטרה, שאלה לי אלייך, האם את מכירה מטפלים שעובדים עם ACT ל OCD , ה CBT ה"יותר חדש" ?
 
ובכל זאת לא מושלם...../images/Emo9.gif

בחתימה שלך "התנהגותית" כתוב לא נכון. נו, מה, בקרת איכות נמצאת לי ברזומה
...
 
שלוםם

שלחתי לך הודעה בפרטי.. אם תא ורצה זה המס' שלי ...0524227190 יש לי המון רעיוניות יצרתיים איך לקבל את האו סי די ולחיות איתו בצורה טובה.. בשלום,בשלווה,חיבוק והמון אהבה... שתהיה לנו שנה טובה
 
אני אשמח לשמוע גם../images/Emo11.gif

עד היום ואני הרבה שנים אסירה שלו לא הבנתי איך לחיות איתו שנה טובה!
 

אמא11

New member
המאמר על ACT שמופיע כאן בעמ' זה

המאמר היה כבר באחד העמודים האחוריים וביקשתי מאנטיתזה להביא אותו שנית.
 

orssulla

New member
לאמא 11

ראשית תודה על המאמר אני צריכה מטפל/ת באזור מודיעין, מכירה??? בבקשה תעזרי לי אני משתגעת תודה
 

אמא11

New member
בוקר טוב אורסולה

לצערי איני מכירה מטפלת באיזור מודיעין. תוכלי לפתוח הודעה חדשה כאן בפורום ולשאול, אולי מישהו אחר מכיר. מצטערת שאיני יכולה לעזור יותר מכך תמי
 
למעלה